Panasonic Viera TH-46PZ85
(TV)
|
0
|
(15)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PZ85
(TV)
|
2
|
(27)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PZ80
(TV)
|
1
|
(22)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-50PZ80
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-46PZ80
(TV)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PZ800
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 14 April 2008 - 14:02
Postad 14 April 2008 - 14:21
Något som för mig känns helt naturligt - En plasma visar en perfekt avbild av varje billdruta 4 ggr, 24 stycken per sekund. Stegar man igenom en film ruta för ruta med 24 rutor per sekund så ser man tydligt att det är stora avstånd mellan stegen vid panoreringar eller när något rör sig snabbt. Detta innebär att man uppfattar "ryckighet".
På en LCD syns inte detta så tydligt. Vad kan det bero på? Antagligen eftersläpningar...? En LCD visar inte någon bildruta perfekt, eftersläpningar gör att den visar ett "mellanting" av bildrutorna..
Nu kommer panasonic med en ny teknik för att få bort ryckigheten, och det är att de lägger in bildrutor som inte finns i filmen. Och vad blir resultatet? Jo, istället för att visa en ruta 4 ggr så visas 1 ruta + 3 "låtsasrutor". Detta gör ju att varje enskild ruta inte blir lika skarp vilket borde kunna uppfattas som beskrivs ovan, fotbollen blir svårare att se...
Det är bara att välja vilket man själv föredrar. Jag tror nog jag föredrar att se det som är "äkta" bara och inga extrainsatta låtsasrutor...
Redigerat av schjak, 14 April 2008 - 14:25.
Postad 14 April 2008 - 14:48
Tittade på AVP 2 igår (mycket mörker) på min LCD och påmindes då om de tidigare LCD skärmarna fruktansvärt dåliga svärta, det gick verkligen inte att se några som helst detaljer i mökret utan att ändra inställningarna så svärtan blev ljus grå. Ta verkligen döden känslan i de mörkare senerna.
Har nog alltid varit lite rädd för plasma gälland inbränningar men numerna står det så lite om det så panasonics G11 panel borde vara mer eller mindre förskonat från problemet förutsatt att man inte misshandlar skärmen.
Någon som vet hur sonys w3000 står sig mot PZ70?
Postad 14 April 2008 - 14:54
Om KDL40-w4000 inte håller måttet så blir det helt klart en PZ85.
Tittade på AVP 2 igår (mycket mörker) på min LCD och påmindes då om de tidigare LCD skärmarna fruktansvärt dåliga svärta, det gick verkligen inte att se några som helst detaljer i mökret utan att ändra inställningarna så svärtan blev ljus grå. Ta verkligen döden känslan i de mörkare senerna.
Har nog alltid varit lite rädd för plasma gälland inbränningar men numerna står det så lite om det så panasonics G11 panel borde vara mer eller mindre förskonat från problemet förutsatt att man inte misshandlar skärmen.
kan inte säga att jag har jämfört dessa apparater, men jag lämnade tillbaka en 46w3000 pga dålig svärta bland annat (dessutom taskig betraktningsvinkel, suddig bild vid panoreringar). i övrigt var det en suverän skärm. nu väntar jag på ett bra pris på 46pz85, om jag inte går så långt att jag går och köper en pioneer för att vara säker på bra svärta och färger...
Postad 14 April 2008 - 15:06
Om KDL40-w4000 inte håller måttet så blir det helt klart en PZ85.
Det är ju inte så lätt att bara jämföra plasma och LCD sådär. Plasma har bättre svärta, men det är ju olika för folk hur viktigt det är. I övrigt känns det mer som en personlig känsla vilken bild man tycker bäst om, den från plasma eller den från LCD... Du gör det nog lättare för dig om du försöker ta reda på om du gillar bilden från plasma eller LCD bäst, genom att titta på båda. Sen välja TVn efter det....
Är du sådan som verkligen tycker svärta är viktigt så är det ju plasma som gäller. Och jag tror det har sagts tusentals gånger på det här forumet, man behöver inte vara rädd för att köpa en plasma pga inbränningar och det har inte varit så på väldigt länge...
Det är en uppförstorad grej som tyvärr skrämmer bort alltför många...
Postad 14 April 2008 - 16:32
Den verkar inte ha det där "blinkande-svärta-problemet" i cinemamode
Är det detta han menar med att den blinkande svärtan e borta ??
"To my utter delight, the TH42PZ85B evinced no black level fluctuation (albeit only in [Cinema] mode)... all other Panasonic plasmas I've reviewed to date floated blacks in one form or another however subtly."
hmm men nellus sa ju att det förekom på hans iaf, eller testade du nellus med någe annat än cinemaläget då ?
Edit. Om man läser hans test så verkar det ju som sagt helt onödigt att köpa en pz85 ist för en pz80.
Och enligt han så verkar ju den blinkande svärtan vara borta i cinema läget, men den är inte borta på px80. Konstigt att den isf finns kvar på px80 men inte på pz85. Hmm aja lovade isf iaf
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 14 April 2008 - 16:44.
Postad 14 April 2008 - 17:26
Folk har ju klagat på "ryckighet" på panasonics plasmor hur länge som helst nu. (inte den här då)
Något som för mig känns helt naturligt - En plasma visar en perfekt avbild av varje billdruta 4 ggr, 24 stycken per sekund. Stegar man igenom en film ruta för ruta med 24 rutor per sekund så ser man tydligt att det är stora avstånd mellan stegen vid panoreringar eller när något rör sig snabbt. Detta innebär att man uppfattar "ryckighet".
På en LCD syns inte detta så tydligt. Vad kan det bero på? Antagligen eftersläpningar...? En LCD visar inte någon bildruta perfekt, eftersläpningar gör att den visar ett "mellanting" av bildrutorna..
Nu kommer panasonic med en ny teknik för att få bort ryckigheten, och det är att de lägger in bildrutor som inte finns i filmen. Och vad blir resultatet? Jo, istället för att visa en ruta 4 ggr så visas 1 ruta + 3 "låtsasrutor". Detta gör ju att varje enskild ruta inte blir lika skarp vilket borde kunna uppfattas som beskrivs ovan, fotbollen blir svårare att se...
Det är bara att välja vilket man själv föredrar. Jag tror nog jag föredrar att se det som är "äkta" bara och inga extrainsatta låtsasrutor...
Fattar inte riktigt. Ingen tv visar ju 24 fps, utan en multipel av 24 fps, är det det du menar ovan? 3:3 pulldown är väl vanligast med 96 fps. Detta för att undvika ryckighet. Tror inte eftersläpningar på LCD skulle hjälpa detta. Om skillnader mellan LCD och plasma, gå in och läs http://www.plasma-lcd-fakta.se/
Plasma är bättre på allt utom att fungera som ren dataskärm. Förstår inte varför folk blir så "aggressiva" och försvarstagande när detta ämne kommer upp? Ifall jag köpt en dvd och det fanns en annan dvdspelar som var bättre till samma pris, so what? Thats life.
Postad 14 April 2008 - 18:18
Är det detta han menar med att den blinkande svärtan e borta ??
"To my utter delight, the TH42PZ85B evinced no black level fluctuation (albeit only in [Cinema] mode)... all other Panasonic plasmas I've reviewed to date floated blacks in one form or another however subtly."
hmm men nellus sa ju att det förekom på hans iaf, eller testade du nellus med någe annat än cinemaläget då ?
Edit. Om man läser hans test så verkar det ju som sagt helt onödigt att köpa en pz85 ist för en pz80.
Och enligt han så verkar ju den blinkande svärtan vara borta i cinema läget, men den är inte borta på px80. Konstigt att den isf finns kvar på px80 men inte på pz85. Hmm aja lovade isf iaf
Om du menar citatet ovan så säger den att blinket finns kvar bara i cinema. "(albeit only in [Cinema] mode)" betyder väl så?
Bra att Panasonic försöker göra sig av med blinket. Ett tag trodde jag de inte brydde sig.
Hur är det med lila ormar och sånt då?
Postad 14 April 2008 - 18:20
Om du menar citatet ovan så säger den att blinket finns kvar bara i cinema. "(albeit only in [Cinema] mode)" betyder väl så?
Bra att Panasonic försöker göra sig av med blinket. Ett tag trodde jag de inte brydde sig.
Hur är det med lila ormar och sånt då?
Nope, tror han menar att blinket finns kvar i alla lägen FÖRUTOM just Cinema. Å andra sidan hade han väl inte testat de andra lägena speciellt noggrant?
Postad 14 April 2008 - 18:31
"Till min yttersta förtjusning visade inte TH42PZ85B någon svartnivå fluktuation, förutom i cinema-läget."
Har jag missat engelskan helt, eller är det ungefärligt rätt?
Postad 14 April 2008 - 18:36
Postad 14 April 2008 - 18:40
""To my utter delight, the TH42PZ85B evinced no black level fluctuation (albeit only in [Cinema] mode)..."
"Till min yttersta förtjusning visade inte TH42PZ85B någon svartnivå fluktuation, förutom i cinema-läget."
Jag är lite osäker på just ordet "albeit", testade med översättning här:
http://tyda.se/searc...=albeit&w_lang=
Men blev inte mkt klokare...
Nåja, verkar ju inte vara ngt "major problem" iaf, vilket låter lovande!
Postad 14 April 2008 - 18:43
Tja har inte du missat engelskan så har jag. Meningen kan endast tolkas på ett sätt:""To my utter delight, the TH42PZ85B evinced no black level fluctuation (albeit only in [Cinema] mode)..."
"Till min yttersta förtjusning visade inte TH42PZ85B någon svartnivå fluktuation, om än enbart i cinema-läget."
Postad 14 April 2008 - 18:48
Tja har inte du missat engelskan så har jag. Meningen kan endast tolkas på ett sätt:
"Till min yttersta förtjusning visade inte TH42PZ85B någon svartnivå fluktuation, om än enbart i cinema-läget."
Ja det är så det ska tolkas, stabil svartnivå i "cinema"-läget. Äntligen panasonic!
Postad 14 April 2008 - 19:08
Edit: Stavfel
Redigerat av Unregistered951ada42, 14 April 2008 - 19:09.
Postad 14 April 2008 - 19:36
Ja det är så det ska tolkas, stabil svartnivå i "cinema"-läget. Äntligen panasonic!
Yep, det var väl det jag tänkte. Bra jobbat Pana! Blir intressant att spana in kommande z800 oxå!
Postad 14 April 2008 - 19:44
På PV60 är det nästan outhärdligt. Det går ju inte att stänga av dessutom!!
Fixar dom det så är nog Panasonic åter på min lista igen. Fast först vill jag se absolut-svart-plasman innan.
Heja Panasonic!
Postad 14 April 2008 - 20:08
Mejlade Panasoniccenter och frågade om 50pz80 (skall vara samma som 50pz85 fast utan IFC). Den skall komma inom en månad (fast ingenting var bekräftat) och skulle landa på ca 25.995 sek, vilket jag tycker var hugaligen för dyrt.. brr..
Det var saftigt, ja. Vi hade iofs nästan köpt Pz70 för 25k för någon månad sedan, så allt är ju relativt =)
Men är inte det där mer ett riktpris ? Andra kan sälja lite billigare iaf ?
Postad 14 April 2008 - 20:38
Om skillnader mellan LCD och plasma, gå in och läs http://www.plasma-lcd-fakta.se/
Den sidan var ju ändå helt värdelös för att läsa om teknikerna. Det är ju en reklamsida för plasma som påtalar att LCD är dåligt på ALLT!
Postad 14 April 2008 - 21:13
He also wrote in his conclusion (just to confirm the confirmed): "the TH42PZ85B does not – in [Cinema] mode – suffer from black level fluctuation, unlike all its predecessors I have reviewed so far."Ja det är så det ska tolkas, stabil svartnivå i "cinema"-läget. Äntligen panasonic!
Postad 14 April 2008 - 21:42
Den sidan var ju ändå helt värdelös för att läsa om teknikerna. Det är ju en reklamsida för plasma som påtalar att LCD är dåligt på ALLT!
Inte dålig, men sämre än plasma! HAHAHAHA !.... och det är ju sant....
Postad 14 April 2008 - 22:01
Om det nu är så att IFC är den enda skillnaden (förutom anslutningar?) mellan Z85 och Z80 verkar det ju bara dumt att köpa en Z85, om man nu orkar vänta på den billigare Z80.
den här killen kanska hade otur med sina PZ80, men det verkar vara lite skillnad i oljud från fläktarna: http://www.avsforum....19#post13637719
Postad 15 April 2008 - 09:18
Det ÄR EN REKLAMSIDA av Panasonic och Pioneer, de två största tillverkarna av plasma-apparater. Inte ens lite objektiv faktisktInte dålig, men sämre än plasma! HAHAHAHA !.... och det är ju sant....
Postad 15 April 2008 - 09:33
Ligger på 13 271 kr med studentrabatt från Dustin Home just nu.
Postad 15 April 2008 - 10:17
READ REVIEW HERE!
He refers several times to:
Are IFC and 24p Real Cinema the same thing? Or can they be turned off independantly of one another?[Intelligent Frame Creation]/ "24p Real Cinema"
I want to play films from my PS3 and dont want to be disturbed by telecine judder. Will turning on the IFC/24p option cause problems and create interpolation artifacts? Or am a just a babbling moron that understand nothing?
Postad 15 April 2008 - 11:30
I don't think the 24p playback depends on IFC. IFC works, as I've understood it, by "intelligent" interpolation of the picture stream to create new sub-frames. The 24p playback works with 4:4 pulldown, where the same frame is displayed several (4) times to improve the smoothness.I am a little confused with the review posted on hdtvtest.co.uk
READ REVIEW HERE!
He refers several times to: Are IFC and 24p Real Cinema the same thing? Or can they be turned off independantly of one another?
I want to play films from my PS3 and dont want to be disturbed by telecine judder. Will turning on the IFC/24p option cause problems and create interpolation artifacts? Or am a just a babbling moron that understand nothing?
I'm not 100% sure though...
Postad 15 April 2008 - 14:11
Fattar inte riktigt. Ingen tv visar ju 24 fps, utan en multipel av 24 fps, är det det du menar ovan? 3:3 pulldown är väl vanligast med 96 fps. Detta för att undvika ryckighet. Tror inte eftersläpningar på LCD skulle hjälpa detta. Om skillnader mellan LCD och plasma, gå in och läs http://www.plasma-lcd-fakta.se/
Plasma är bättre på allt utom att fungera som ren dataskärm. Förstår inte varför folk blir så "aggressiva" och försvarstagande när detta ämne kommer upp? Ifall jag köpt en dvd och det fanns en annan dvdspelar som var bättre till samma pris, so what? Thats life.
Självklart visar de 24 fps... Detta är väl ändå ganska basic:
Du skiljer på skärmens uppdateringsfrekvens (angivet i Hz), och antalet bildrutor per sekund (mätt i FPS, men det är ju också egentligen Hz)
Skärmens uppdateringsfrekvens är ju t.ex. PAL 50Hz, NTSC 60Hz, 96Hz, 100Hz osv.
Kör du en film i 1080p24 så matar du in 24 bildrutor per sekund. När PX80 kör detta på 96Hz så visar den varje bildruta 4 ggr (4:4 pulldown). Dvs den kör i 96Hz med 24fps. Den information TVn levererar till ditt öga är 24 stillbilder i sekunden. Anledningen till att man vill köra i 96Hz och inte 24Hz är att man inte skulle hinna titta på bilden tillräckligt länge utan den skulle bara blinka till, vilket ögat skulle uppfatta som flimmer.
På en LCD är bilden fast, den stannar kvar till nästa uppdatering, vilket gör att man inte är lika beroende av hög uppdateringfrekvens på samma sätt som på en plasma.
Ryckigheten uppstår i det helt naturliga scenariot att ögat får 24 stillbilder per sekund och det är många som klagar på detta. (jag är inte en av dem) På en lcd blir detta inte lika tydligt då bildrutorna "flyter ihop". Plasmatekniken är helt enkelt "för exakt" för en del. Jag tycker att man ibland kan se samma fenomen på en biograf som ju kör riktiga filmrullar, däremot syns det inte alltid på lcd-projektor.
PZ85 visar inte varje bild 4 ggr utan hittar istället på egna bilder mellan. Den visar alltså i stort sett 96 fps, men dessa bildrutor är inte med i själva filmmaterialet från källan.
Men tycker nästan att IFC är ett bakåtsteg. Hade jag velat att mina bildrutor skulle flyta ihop så skulle jag köpt en LCD... Är materialet filmat i 24fps så är det det man ska visa, inget annat.
Redigerat av schjak, 15 April 2008 - 14:18.
Postad 15 April 2008 - 15:54
Någon som vet hur stor 42 tummare, PZ85 är med låda runt. Hur stor bil behöver man?
Postad 15 April 2008 - 17:53
PZ85 visar inte varje bild 4 ggr utan hittar istället på egna bilder mellan. Den visar alltså i stort sett 96 fps, men dessa bildrutor är inte med i själva filmmaterialet från källan.
Men tycker nästan att IFC är ett bakåtsteg. Hade jag velat att mina bildrutor skulle flyta ihop så skulle jag köpt en LCD... Är materialet filmat i 24fps så är det det man ska visa, inget annat.
IFC går ju förstås med fördel att stänga av. Eller så köper man den billigare pz80 =)
Postad 15 April 2008 - 18:22
Sap
Postad 15 April 2008 - 18:22
Vill du ha en motvikt kan du läsa Sonys definition av plasma-TV i deras produkt-katalog, om de nu inte ändrat den. Lite roligt ändå sånt här.Den sidan var ju ändå helt värdelös för att läsa om teknikerna. Det är ju en reklamsida för plasma som påtalar att LCD är dåligt på ALLT!
Postad 15 April 2008 - 18:53
Postad 15 April 2008 - 19:38
Hur är det med strömförbrukningen hörde att den va hög på pz85, någon som har en kommentar på detta?
Sap
Enligt Panasonics amerikanska sida är det samma förbrukning. 573 W.
Postad 15 April 2008 - 20:13
Kanske just därför man ska ha fakta som korrekt och objektiv fakta, inte "fakta" som tillverkarna försöker basunera ut. Det finns för och nackdelar med båda teknikerna, vilket är svårt/dumt att förneka. Det är också fel att bara nämna den enas och dessutom överdriva dem. Summan är att jag tyckte att det var en dålig länk för att läsa om plasma vs. lcd.Vill du ha en motvikt kan du läsa Sonys definition av plasma-TV i deras produkt-katalog, om de nu inte ändrat den. Lite roligt ändå sånt här.
Så, nu får det vara slut på OT-pratet från min sida.
Postad 15 April 2008 - 20:35
pz80 har 20 000 i kontrast och pz85 har 30 000 i kontrast, fler skillnader?
Det där är ju tveklöst (?) dynamisk kontrast, och väl eg. inte så viktigt som statisk sådan? Eller?
Postad 15 April 2008 - 21:24
Större än en V70 kombi. Har inte måtten, men det är stort. ..skåpbil skulle jag säga..Sökte lite snabbt i tråden, men hittade inget om detta.
Någon som vet hur stor 42 tummare, PZ85 är med låda runt. Hur stor bil behöver man?
Postad 15 April 2008 - 21:32
Det där är ju tveklöst (?) dynamisk kontrast, och väl eg. inte så viktigt som statisk sådan? Eller?
30 000:1 statiskt och 100000:1 dynamiskt tror jag, jag kan ha fel
Postad 16 April 2008 - 08:30
IFC går ju förstås med fördel att stänga av. Eller så köper man den billigare pz80 =)
Ja, Precis min åsikt också =) Vet inte om det framgick i det långa utlägget...
30 000:1 statiskt och 100000:1 dynamiskt tror jag, jag kan ha fel
Tror det stämmer...
Postad 16 April 2008 - 08:38
trots sågningen av IFC, finns det nåt läge då man trots allt VILL ha den på? tecknade filmer kanske? (letar efter anledningar att köpa den lite dyrare PZ85, istf att vänta på PZ80...
Postad 16 April 2008 - 08:45
20 500. Men efter lite snack så gick de ner till 22 000 med väggfäste + kabel + fri hemkörning.. lådan gick inte riktigt in i min bil
Har inte hunnit testa den riktigt. Har kopplat in den till com hems analoga nät, o bilden är väl inte helt 100 men helt ok, men de blir nog att man får skaffa digitalt. Sen testade jag o koppla in datorn, fast endast genom vga, men de funkar grymt bra.
Än så länge e jag grymt nöjd, ville ha en 50", men nu när man fått in 46" i vardagsrummet så var den visst ganska stor. Den ser mindre ut i butiken.
Tänkte höra lite om inställningar.. ska man köra in tv på nått sett? lägre kontrast, ljus... vad ska man tänka på?
När kan man höja kontrasten?
Kommer lägga upp lite bider lite senare..
Postad 16 April 2008 - 09:07
Då har man köpt sin första platt-tv. Har tittat ett tag nu, var först inne på lcd... tittade på bla på F86, XL1, XL2, men efter många om och men blev de en plasma. Började titta på PZ70 o Samsungs modeller, 50". Sen läste man om den nya 80 serien o då blev man ju osäker på om man skulle vänta på den. Har väntat på PZ85, som har börjat komma upp på prisjakt, åkte till en butik i stan för att få se den live. De hade då en pz85 42" uppe för visning. Men de hade just fått in en 46" skulle ha 24 ooo för den... Kändes ju inte helt billigt då den ligger på lägsta pris runt
20 500. Men efter lite snack så gick de ner till 22 000 med väggfäste + kabel + fri hemkörning.. lådan gick inte riktigt in i min bil...så om man räknar bort väggfäste o kabel, så blir de ju runt 20 700... Så nu står den här i vardagsrummet
Har inte hunnit testa den riktigt. Har kopplat in den till com hems analoga nät, o bilden är väl inte helt 100 men helt ok, men de blir nog att man får skaffa digitalt. Sen testade jag o koppla in datorn, fast endast genom vga, men de funkar grymt bra.
Än så länge e jag grymt nöjd, ville ha en 50", men nu när man fått in 46" i vardagsrummet så var den visst ganska stor. Den ser mindre ut i butiken.
Tänkte höra lite om inställningar.. ska man köra in tv på nått sett? lägre kontrast, ljus... vad ska man tänka på?
När kan man höja kontrasten?
Kommer lägga upp lite bider lite senare..
i vilken stad och vilken butik lyckades du få det priset???
Postad 16 April 2008 - 09:38
Sökte lite snabbt i tråden, men hittade inget om detta.
Jag var och köpte en PZ85 46 tummare i helgen. Tog mig hem i en taxi modell Chrysler Voyager. TV:n (i sin låda)fick plats stående på golvet i baksätet utan problem.
Tittade på US Master i söndags och upplevde samma problem som beskrivs i testet. När bollen zomades in i luften med träd eller publik i bakgrunden såg det ut som att det var flera bollar. Dock försvann problemet helt när jag stängde av IFC:n
För övrigt är jag supernöjd.
Postad 16 April 2008 - 09:51
Större än en V70 kombi. Har inte måtten, men det är stort. ..skåpbil skulle jag säga..
Tack, Då blir det hemleverans
Någon som vet hur lång tid det tar innan den kommer hem?
Om jag beställer idag. Har jag den på fredag då?
Sorry för off-topic.
Postad 16 April 2008 - 10:10
De har dessa siffror på ett papper ja.pz80 har 20 000 i kontrast och pz85 har 30 000 i kontrast, fler skillnader?
Vad det är i verkligheten (tippar på 3-4000:1 kalibrerat) och om det skiljer nått mellan modellerna alls är väl än så länge okänt...
Postad 16 April 2008 - 12:19
Postad 16 April 2008 - 15:26
Redigerat av Truckerhate, 16 April 2008 - 15:28.
Postad 16 April 2008 - 15:58
Ingen som har en länk till någon sida där man kan se alla skillnader mellan pz80 och pz85?
http://www2.panasoni...=221680|221166|
Visserligen USA-modellerna. Vet inte om det är någon skillnad på de europeiska varianterna
Redigerat av Parabol, 16 April 2008 - 15:59.
Postad 16 April 2008 - 16:02
http://www2.panasoni...=221680|221166|
Visserligen USA-modellerna. Vet inte om det är någon skillnad på de europeiska varianterna
ingen PC-input på PZ80, då blir det ingen sån för min del. det var ju en ganska väsentlig skillnad måste jag säga, för mig i alla fall....
Redigerat av marka971, 16 April 2008 - 16:15.
Postad 16 April 2008 - 16:30
En liten jämförelse på "prisjakt" mellan PZ80 och PZ85 men den har ni nog redan sett.
https://www.prisjakt...j=292575,284646
Postad 16 April 2008 - 16:46
Am I correct in saying that the pz85 has PiP whereas the pz80 does not?En liten jämförelse på "prisjakt" mellan PZ80 och PZ85 men den har ni nog redan sett.
https://www.prisjakt...j=292575,284646
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
Märkligt problem Panasonic TH-42PZ85E / HUMAX BXR-HD+2
7 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?