Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Panasonic PX80 *

3109 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TH-37PX80 (TV) 1 8,88 (16) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PX80 (TV) 1 9,26 (174) Inga priser
Panasonic Viera TH-50PX80 (TV) 1 6,5 (1) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PX8E (TV) 0 7,92 (11) Inga priser
Panasonic Viera TH-50PX8E (TV) 2 9,27 (50) Inga priser
Panasonic Viera TH-37PX81 (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PX81 (TV) 1 9 (6) Inga priser
61 relaterade trådar
Dags att byta ut Panasonic tx-50px8 (0 inlägg) 9 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 11 år sedan
Panasonic TH-50PX8 (918 inlägg) 11 år sedan
När man spelar Ps3, Xbox, Wii etc - Bildfördröjningsproblemet (input lag) (249 inlägg) 12 år sedan
Panasonic Viera med gula lodräta linjer (7 inlägg) 12 år sedan
Panasonic TH-42PX80EA text-tv problem m. fjärrkontrollen (3 inlägg) 13 år sedan
Panasonic - HDMI - Fel spänning? (13 inlägg) 13 år sedan
Panasonic PX80 buzzing? (36 inlägg) 13 år sedan
Panasonic TH-42PX80 panelfel (4 inlägg) 13 år sedan
Hjälp mig värdera TV, ska sälja till mamma... (20 inlägg) 14 år sedan
PS3 via HDMI till Panasonic PX80 -> Flimmer (2 inlägg) 14 år sedan
Panasonic 37PX80 (21 inlägg) 15 år sedan
Panasonic PX80 - pixelmappning? (16 inlägg) 15 år sedan
Vad är skillnaden mellan PanasonicTH-42PX80EA och Panasonic TH-42PX80E (6 inlägg) 15 år sedan
Swedx full HD CAMO 40" VS Viera 42" PX80 (17 inlägg) 15 år sedan
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H HDMI till TH-42PX80 (10 inlägg) 15 år sedan
Samsung 40A656 vs. Panasonic 42PX80 - Rösta! (58 inlägg) 16 år sedan
TH-42PZ8 vs TH-42PX80 (23 inlägg) 16 år sedan
Vilken 42" plasma från Panasonic passar mig? (7 inlägg) 16 år sedan
Panasonic TH-PX8 (5 inlägg) 16 år sedan
Panasonic Viera TH-42PX80 (15 inlägg) 16 år sedan
Samsung PS-50A457 vs. Panasonic TH-50PX8 (62 inlägg) 16 år sedan
Köpa plasma/lcd (36 inlägg) 16 år sedan
PX8 bäst i prisklassen? enlighten me :) (12 inlägg) 16 år sedan
TV tips för förälder? (7 inlägg) 16 år sedan
Panasonic TH-46PZ80 vs TH-50PX8 (14 inlägg) 16 år sedan
Söker sovrumstv 37-42" med minst samma bilkvalitet som Sony KDL-32V25 (4 inlägg) 16 år sedan
TH-50PX8‏ på väg ut? (6 inlägg) 16 år sedan
PX80 Energisparläge (6 inlägg) 16 år sedan
Tips på bra 26" - 40" tv (2 inlägg) 16 år sedan
Vilken plasma för 10000? (33 inlägg) 16 år sedan
Ångest inför TV-köp, max 10k (4 inlägg) 16 år sedan
Hjälp! (4 inlägg) 16 år sedan
Problem att få bild mellan Panasonic TH-42PX80 och Sony RDR GX3 (0 inlägg) 16 år sedan
Plasma/LCD som ska fungara bra med dator! Pris cirka 10k (8 inlägg) 16 år sedan
TH42-PX80 eller TH42-PZ8 (5 inlägg) 16 år sedan
Panasonic TH-50PX8 vs Panasonic TH50Z80 (11 inlägg) 16 år sedan
Panasonic TH-42PX80 vs Samsung LE-40A558 (1 inlägg) 16 år sedan
HTPC med Panasonic TH-50PX8E (0 inlägg) 16 år sedan
Några frågor om Panasonics plasmor (24 inlägg) 16 år sedan
Sony KDL-40U4000 vs. Panasonic TH-42PX80 (53 inlägg) 16 år sedan
Pannas dubbelskalning (6 inlägg) 16 år sedan
TH-42PX80 vs LG42PG6000 (78 inlägg) 16 år sedan
Nintendo Wii på platt-tv (71 inlägg) 16 år sedan
Panasonic TH42PX80 + CA-modul (3 inlägg) 16 år sedan
Inköp av LCD/Plasma, råd och tips behövs (18 inlägg) 16 år sedan
En ny TV, enbart till TV-tittande. (40 inlägg) 16 år sedan
TV som datorskärm (6 inlägg) 16 år sedan
Läge att byta till platt-tv? (6 inlägg) 16 år sedan
PANASONIC Plasma 2008 (245 inlägg) 16 år sedan
TV! Blir galen! (18 inlägg) 16 år sedan
Panasonic PX80 vs Sony W3000 (30 inlägg) 16 år sedan
40-42" för 7000-9000kr, bästa bild för pengen? (20 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
Rekommendera en 40-42" åt mig (13 inlägg) 16 år sedan
Plasma-TV till "vanligt" tv-tittande. (18 inlägg) 16 år sedan
vilken tv passar för fotboll bäst´? (17 inlägg) 16 år sedan
TV för PS3 (51 inlägg) 16 år sedan
Köpa ny platt-TV, 40-42" - Giganternas kamp (31 inlägg) 16 år sedan
Panasonic TH-42px80 vs Samsung PS42Q97 (29 inlägg) 17 år sedan
hmm , djungeln! (12 inlägg) 17 år sedan

Postad 30 april 2009 - 16:38

Unregistered2dd22f4b
  • Unregistered2dd22f4b
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Kan det ha varit sändningarna? Jag såg precis samma effekt under Chelsea-Barcelona på TV6 i tisdags. Har haft tv:n i runt fem månader, och inte sett något liknande förrän just då.

haha skrev det precis i en annan tråd,det va en usel sändning beror inte på din tv.

Phew! Tack för det. Jag hoppades nästan på det. ###### skit VIASAT. Tack för snabba svar!

Postad 06 maj 2009 - 10:49

soderman
  • soderman
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Till alla er som har problem med att TVn tappar sina analoga kanaler.

Jag tappade mina kanaler en eller två gånger när jag köpte min TV, då jag kopplade min HTPC via DVI-HDMI till min PX80.

Det löste sig genom en ny kanalsökning och sen funkade det fint. Jag har även haft kontaken av och i flera gånger utan att något hänt.

Nu har jag köpt ett nytt grafikkkort och nu tappades alla kanalerna igen, och det går inte att hitta några nya när man söker. Jag tog av kontakten och sökte, och då hittades kanalerna. Dock försvann de igen när jag stoppade in kontakten igen.

Jag ringde precis till Panasonic, och de var mycket väl medvetna om detta problem. Det fanns inget att göra sa han, och han rekommenderade mig att använda VGA-ingången istället.

Tydligen berodde problemet på att "vissa inte följde HDMI 1.3-standarden till 100 %" och att det istället på 2 "ben" skickades ut 3 volt istället för 0,3 volt.

Det kunde bli så att man brände kontakten sa de om man hade otur.

Nu vet vi det, om det inte redan skrivits om i tråden. Jäkligt surt, då jag inte har något behov av en digitalbox, utan bara vill titta lite på de analoga kanalerna från ComHem lite då o då...

/Söder

Hur har ni andra gjort med detta problem?

/Söder

Postad 06 maj 2009 - 16:09

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Ska köpa en tv om ungefär en månad, vill ha 42´ och beredd att lägga runt 7000kr på den.

Panasonic PX80 / 81 är modellerna jag tittat på nu ett par veckor och är väldigt imponerad. Dock undrar jag om någon har tips på kanske några ytterliggare modeller jag kan hålla ögonen öppna för. Kanske kan få fatt i någon snäppet bättre TV till ett bra kampanjpris om jag håller ögonen öppna.

EDIT Kom på en sak gällande ljusreflektioner. Rummet TV'n kommer stå i har fönster som vätter både mot öst och syd med TV'n som kommer stå med baken mot norr. Det är bra ljusinsläpp i rummet och inga byggnader eller så som skymmer solen. Kommer det bli ett stort problem med en plasma?

Redigerat av Smith, 06 maj 2009 - 16:30.

Postad 13 maj 2009 - 10:28

ErikLK
  • ErikLK
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Har försökt att hitta info om mitt problem i tråden men inte funnit något.
Jag har precis köpt en blu-ray (LGs senaste, BD370) och har den kopplad via HDMI2 in i min PX80. Nu till problemet:
Om jag tittar på teve via min digitalbox (Comhem Humax HD) vilken är kopplad till HDMI1 och samtidigt startar min blu-rayspelare så blir rutan svart i samma ögonblick som uppstarten och rutan med upplösning samt aspect ratio dyker upp i vänstra hörnet, för att sedan återgå till HDMI1-läget. Ett litet problem kan tyckas men sjukt irriterande. Någon som har någon aning om vad detta kan bero på? Noteras bör är att jag inte kör autoläge på "Aspect ratio"
Ett liknande fenomen uppträder då jag går från en SD-kanal till en HD-kanal, teven verkar inte kunna bestämma sig vilket aspect ratio den ska ha och hoppar mellan upplösningar och bildförhållanden. Det uppstår även "färgblixtar på den svarta rutan (under kanalbytet). Detta är över på ett par sekunder men också detta sjukt irriterande. Någon som kan hjälpa mig med detta?

Postad 13 maj 2009 - 13:24

oster11
  • oster11
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Ska köpa en tv om ungefär en månad, vill ha 42´ och beredd att lägga runt 7000kr på den.

Panasonic PX80 / 81 är modellerna jag tittat på nu ett par veckor och är väldigt imponerad. Dock undrar jag om någon har tips på kanske några ytterliggare modeller jag kan hålla ögonen öppna för. Kanske kan få fatt i någon snäppet bättre TV till ett bra kampanjpris om jag håller ögonen öppna.

EDIT Kom på en sak gällande ljusreflektioner. Rummet TV'n kommer stå i har fönster som vätter både mot öst och syd med TV'n som kommer stå med baken mot norr. Det är bra ljusinsläpp i rummet och inga byggnader eller så som skymmer solen. Kommer det bli ett stort problem med en plasma?

Panasonic P42X10E (https://www.prisjakt...kt.php?p=401684) skulle vara ett hett alternativ i så fall. Årets modell och i samma prisklass.

Plasmorna har ju en glaspanel som reflekterar ljuset vilket kan uppfattas som störande. Speciellt i ditt fall då skärmen kommer va riktad mot fönstrena. Persienner e dyl skulle kunna hjälpa i så fall.

Postad 16 maj 2009 - 21:43

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Har bokmärkt PX10E nu, så som priserna ser ut i dagsläget så blir det med största sannolikhet en sådan om tre veckor.

Angående ljus så har jag läst på lite extra nu, gamla CRT paneler ska tydligen vara värre än både plasma och LCD så känns lite fånigt att börja oroa sig.

Tackar för svaren!

Redigerat av jonsod76, 28 maj 2009 - 09:25.

Postad 28 maj 2009 - 09:16

jopesnope
  • jopesnope
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Har nu haft denna Tv i lite över ett halvår. Den har fungerat klockrent fram tills igår. Då såg jag att det börjat blinka röda pixlar(?) i höger nederkant på Tvn. Är detta något jag ska bry mig om eller jag ska åka till expert och prata med dem?

Det kanske går att göra något själv?

Postad 05 juni 2009 - 19:51

Unregisterede263fa6e
  • Unregisterede263fa6e
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Har köpt ett väggfäste til min 37" http://www.dustinhom...5010116982.aspx men fattar inte hur jag ska fäste det. Ska man fästa väggfästet i samma fyra hål som bordsstativet sitter i ? Tycker dessa hål sitter lite för tätt och för långt ner på tv´n för att passa hålbilden på väggfästet.

/Tomas

Postad 19 juli 2009 - 12:33

Unregisteredc3efd282
  • Unregisteredc3efd282
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hallå alla px80-användare, hoppas att ni inte bytt upp er ännu. Jag har nämligen ett enerverande problem. Brukar spela filmer via laptopen HDMI-HDMI men får synkproblem som inte verkar variera beroende på vilken film utan är konstant. Har manuellt försökt ställa in i MPCHC och har nu ett värde omkring -50 på "audio time shift" i options... Hur jag än ändrar så blir det inte lika bra som när man spelar samma material bara på datorn (och bockat av audio time shift).

Vilka värden har ni använt (om ni ens har problemet, har inte sett många trådar) och vet ni om det finns något standardläge för vilken delay som blir mellan dator och TV?

Postad 26 juli 2009 - 12:59

barbaskon
  • barbaskon
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Angående att förlora de analoga kanalerna så löste jag det genom att sätta en sådan här mellan datorn och TV:n.

Postad 03 augusti 2009 - 16:39

jimpadoing
  • jimpadoing
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Har datorn kopplad till min PX80,om man nu skulle behöva installera om windows på datorn så står man ju med tasken i kläm om man inte har en monitor på sidan om så man kan ställa in 1024x768 på datorn för att få bild på tvn.
eller?

Postad 04 augusti 2009 - 20:58

crocodile
  • crocodile
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om tv:n kan skicka ut bild från den inbyggda digital-mottagaren när den är i standby ?

Jag försöker få en Sony dvd-inspelare, rdr-gx700, att göra en timerinspelning från 37px80 via Q-Link/smartlink men hur jag än försöker så blir det ingen bild, bara svart på inspelningen....

I menyn på tv:n är Q-link aktiverad på rätt AV. På Sonyn är Scartkabeln ansluten till rätt kontakt och inställd på video (som det ska vara enl manualen). På frontdisplayen på Sonyn är en text tänd som bekräftar att smartlink är igång.
Jag har valt den kanal på tv:n som ska spelas in innan jag stänger av tv:n.

Jag måste få detta att funka om jag ska kunna sälja Panasonicen till en kompis som vill köpa tv:n. Det viktigaste är att detta med inspelningen funkar enkelt enligt kompisen (som endast har tillgång till digital mark-tv och inte vill ha fler externa boxar). Det gör inget om det blir komposit-signal som används.

Tacksam om någon har nåt tips om detta ska funka på nått sätt, eller att det inte är lönt att försöka mer....

Redigerat av crocodile, 05 augusti 2009 - 13:27.

Postad 09 september 2009 - 12:52

wagwan
  • wagwan
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Har nu haft denna Tv i lite över ett halvår. Den har fungerat klockrent fram tills igår. Då såg jag att det börjat blinka röda pixlar(?) i höger nederkant på Tvn. Är detta något jag ska bry mig om eller jag ska åka till expert och prata med dem?

Det kanske går att göra något själv?

Damn jag upptäckte precis samma fenomen för ca två veckor sedan och det försvinner inte.
Syns bara när jag startar upp tv:n, när den gått en stund försvinner det... skumt :S ??

Postad 15 september 2009 - 15:30

soderman
  • soderman
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Har någon av er uppdaterat er firmware på TVn? Jag har förstått att det man kan uppdatera via menyn i TVn bara är för DVB-T mottagaren? Den är 2.108 eller nått?

Jag har läst på ett annat forum om en riktig firmware-uppdatering, men jag har inte fått nått vettigt ut från det.

Någon som gjort detta här? Var finns de, och hur går en uppdatering till?

Jag har sökt, men hittar inget..

Tack.
EDIT: Och OM det är det rätt sättet att uppdatera, via menyn, hur går det då om jag bor i ett hus med ComHem? Måste jag ha vanlig antenn och ta emot signal på det sättet?

Är 2.108 den senste ? Kan någon kolla efter?

/Söder

Redigerat av soderman, 15 september 2009 - 15:40.

Postad 28 oktober 2009 - 08:05

Unregisteredc88623a1
  • Unregisteredc88623a1
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Är det någon som vet vad ska det vara för vesa-fäste till den här TV:n.

Funkar den här

http://pcforalla.pri...ttskaerm-priser

Redigerat av Unregisteredc88623a1, 28 oktober 2009 - 08:15.

Postad 11 november 2009 - 20:53

Kostakikamaki
  • Kostakikamaki
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!

Köpte ett ps3 för cirka 2 veckor sedan, körde först med scart kabeln och allt funkade bra, men självklart vill man maximera upplevelsen så nu kör jag HDMI kabel, till spelen fungerar detta felfritt med vid uppspelning av först dvd (football factory) så blev bilden grymt dålig i vissa scener, kornig osv. Och nu kör jag en blueray rulle (300) som borde vara en upplevelse men det blir samma där, kornigt men i vissa scener grymt klart och fint...

Jag har en Panasonic TH-42PX80 fungerat klockrent fram tills detta.. Inte kan bildkortet vara paj iom att många scener är glasklara och spelen likaså??

Tack på förhand!

Bifogad fil(er)

Postad 11 november 2009 - 22:25

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Det är sådär det ska se ut. Skämt åsido...den bilden var ingen vacker syn! Svårt att svara på varför det ser ut så där. kanske kabeln är för löst ditsatt eller trasig. Prova med en kompis kabel för att se om det blir samma fel.

Postad 12 november 2009 - 17:14

Unregisteredff6f2aea
  • Unregisteredff6f2aea
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har en liten undring. Jag har px81. kabel-tv-dekodern kopplad via HDMI direkt till TV eftersom min förstärkare inte har nån hdmi ut/in. Nu skulle jag ju vilja få ljudet i mina externa högtalare istället för TVns när jag kollar på TV. Nån som vet om det går för sig att koppla vidare ljudet genom den optiska utgången på px81an till min förstärkare. Och vad blir det isåfall för kvalitet? Jag har surround-högtalare och vill ju gärna utnyttja det om de sänder sånt ljud. (Vet inte om de sänder 5.1 ljud via kabel?) Har canal digital kabel-tv i Norge...

Postad 12 november 2009 - 17:20

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0
Du får ljud om du kopplar optisk kabel från tv till förstärkare men den skicka bara vidare stereoljud, om du istället kopplar optisk eller koax från direkt från din box så kommer det funka om kanalen sänder ut 5.1.

Postad 20 november 2009 - 16:27

HDmax
  • HDmax
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Du får ljud om du kopplar optisk kabel från tv till förstärkare men den skicka bara vidare stereoljud, om du istället kopplar optisk eller koax från direkt från din box så kommer det funka om kanalen sänder ut 5.1.

Det borde funka om de sänder 5.1 ljud, SVT och TV4 Canal+ mm gör det. Ett annat problem med ljudet via COMHEM HD digitalbox, vid ABC lokal-tv sändningarna försvinner ljudet !! Någon annan som märkt detta ? Irriterande, om man tar ljudet via analoga antenn-ingången finns det ljud !

En annan fråga: Har en Panasonic Plasma TV TH-42PV7F som jag är nöjd med bild och ljud, särskilt via HDMI-ingång från en Humax HD-TV box.

Är det någon som vet hur man väljer AV1 ingången som default när man slår på TV:n med fjärrkontrollens power-knapp?
När man slår på TVn får man alltid analoga TV ingången som startläge, jag vill starta med t.ex AV1 eller HDMI ingången som startläge, hur gör man för att ändra detta ?? Har försökt olika varianter enligt Manualen men har inte hittat något sätt. Nägon som har en aning ?

HDmax

Postad 21 november 2009 - 08:33

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0
Sök på hotel mode i tråden så får du nog lite tips...

Postad 21 november 2009 - 19:54

HDmax
  • HDmax
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Sök på hotel mode i tråden så får du nog lite tips...

Tack för tipset! Nu funkar det perfekt. Dåligt av Panasonic att inte informera om detta, har mailat deras service
men inte fått svar.

HDmax

Postad 22 november 2009 - 10:56

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

Det borde funka om de sänder 5.1 ljud, SVT och TV4 Canal+ mm gör det.

Visst är det bara ljud från den inbyggda digitalboxen man kan plocka ut från tv:n digitalt? Självklart måste den inbyggd boxen kunna avkoda 5.1 annars skulle man hört om det. Däremot om man inte använder den inbyggda boxen har man ingen användning av den optiska utgången hörde jag.

Ett annat problem med ljudet via COMHEM HD digitalbox, vid ABC lokal-tv sändningarna försvinner ljudet !! Någon annan som märkt detta ? Irriterande, om man tar ljudet via analoga antenn-ingången finns det ljud !

Det är i utsändningen du har problemet. Lokala sändningar har ofta ett tomt DD spår. Om du har boxen inställd på att prioritera DD så spelar den DD spåret när ett sånt finns. Om spåret sänds tomt så blir det tyst. Du kan enkelt växla till stereospåret med knappen på fjärrkontrollen som har en högtalare och frågetecken, den är placerad ovanför OPT+.

Postad 23 november 2009 - 21:15

HDmax
  • HDmax
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Visst är det bara ljud från den inbyggda digitalboxen man kan plocka ut från tv:n digitalt? Självklart måste den inbyggd boxen kunna avkoda 5.1 annars skulle man hört om det. Däremot om man inte använder den inbyggda boxen har man ingen användning av den optiska utgången hörde jag.

Det är i utsändningen du har problemet. Lokala sändningar har ofta ett tomt DD spår. Om du har boxen inställd på att prioritera DD så spelar den DD spåret när ett sånt finns. Om spåret sänds tomt så blir det tyst. Du kan enkelt växla till stereospåret med knappen på fjärrkontrollen som har en högtalare och frågetecken, den är placerad ovanför OPT+.

Tack för tipset !! Man får väl hoppas att ABC oxå går över till DD snart.

HDmax

Postad 23 november 2009 - 21:48

HDmax
  • HDmax
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Tack för tipset !! Man får väl hoppas att ABC oxå går över till DD snart.

HDmax

Postad 03 december 2009 - 20:28

eRensson
  • eRensson
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Tänkte bara dra en snabb liten fråga då jag inhandlat lite kablar utan att få ljudet och fungera.

Kör mini displayport från min dator -> hdmi i min px80. Sen kör jag 3,5mm -> 2 RCA till AUDIO IN i min px80.

Antar att TVn tror att ljudet ska komma genom HDMIsladden. Bläddrat runt i menyer men hittar inget som skulle kunna låta mig välja ljudingång.

Går detta att lösa? Eller är det nya kablar, alternativt ett stereopaket med förstärkare som gäller? :rolleyes:

Postad 12 januari 2010 - 09:25

sumpan77
  • sumpan77
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Har haft denna tv i snart 2 år och är väldigt nöjd förutom 1 sak. Är det ingen mer än jag som upplever att färgerna drar mot grönt. Man kan ju välja färgtemt kall, normal eller varm. Jag har det inställt på kall, nackdelen är ju då att man tappar trycket i de flesta färgerna. men jag upplever ändå kall som det bästa alternativet. Önskar verkligen man kunde justera färgtempen mer. Hela bilden får som en grön hinna upplever jag om man inte har på kall.

Postad 13 januari 2010 - 22:04

Zedot
  • Zedot
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Har haft denna tv i snart 2 år och är väldigt nöjd förutom 1 sak. Är det ingen mer än jag som upplever att färgerna drar mot grönt. Man kan ju välja färgtemt kall, normal eller varm. Jag har det inställt på kall, nackdelen är ju då att man tappar trycket i de flesta färgerna. men jag upplever ändå kall som det bästa alternativet. Önskar verkligen man kunde justera färgtempen mer. Hela bilden får som en grön hinna upplever jag om man inte har på kall.

Hittat på nätet med hjälp av Google:

Det här är fosforspår
En skärm består av pixlar i färgerna röd, grön och blå som sedan tillsammans bildar alla andra tänkbara färger. På en plasma framställs dessa tre grundfärger med hjälp av röd fosfor, grön fosfor och blå fosfor. Den gröna fosforn är långsammare vilket gör att det i vissa situationer (oftast i skiften mellan svart och vitt) kan uppstå en grön skugga i bilden då de andra färgerna släcks snabbare.

Kan det vara ditt problem?

Postad 14 januari 2010 - 13:59

sumpan77
  • sumpan77
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Ja det verkar kunna va så. En kompis har panasonic pv 60 och det är precis samma på den. Är väl inget att göra åt detta. Skulle kanske kunna justera färgtemp i service menyn, men då ställer jag säkert till det för mig. Jag upplever inget grönt när färgtemp är kall som sagt.

Redigerat av sumpan77, 14 januari 2010 - 14:01.

Postad 17 januari 2010 - 15:01

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Hej alla.
Hoppas någon är kvar och läser denna tråd.

Det är så att ibland ser jag en gul rand på min px80.
En gul rand i vänstra hörnet som går hela vägen och stänger man av tvn ett tag så försvinner den.

Är det bara att den är för varm eller skall jag lämna in den innan min garanti går ut?

Postad 18 januari 2010 - 11:54

klp
  • klp
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Självklart bör du ta kontakt med din säljare/butik, hels före garantitidens slut.
Försök att fotagrafera randen och dokumentera NÄR den den dyker upp.
Är det oavsett källa eller enbart på typ DVD?
Hur länge har tvn varit igång, mm.

Kan det vara så att du har stängt av Overscan?
Finns i menyerna och är till för att aktivera pixel-för-pixel visning, ex.vis från dator eller mediaspelare främst via VGA eller HDMI.
Overscan På = Bilden förstoras ngt
Overscan av = Bilden har 1024x768 pixlar

Vanlig TV skall ha Overscan PÅ.

Postad 18 januari 2010 - 14:07

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Hej!

Tack för svaret.

Jag skall ta o se när det kommer upp nästa gång och sedan ringa Siba och lämna in den då.

Vet någon om man får en lånetv?
eller är jag fast att titta på min gamla 10 tummare sålänge? haha.

Overscan har inte gjort att det har blivit gult, jag testade att stänga av det första gången 2 dagar sedan.
Så det är inte det iaf.

Skall ta kort o dokumentera.

Postad 13 februari 2010 - 13:18

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Skaffade mig precis ett väggfäste till denna tv, http://www.webhallen...od.php?id=65269 men blir inte klok på om jag ska ta bort dom svarta distanserna som sitter fast i tvn bakom dom svarta täcklocken man petar bort.

Fick även med speciella skruvar med rätt längd enligt en säljare då panasonic har lite mittimellan dom längderna som följde med kartongen.
Men gängar jag in dom i dom understa hålen på tvn så är dom längre ifrån väggen än vad dom övre är ser det ut som.
Någon som använt sig av detta fäste o kan förtydliga lite så vore jag glad=)

Bifogad fil(er)

Redigerat av stoffe69, 13 februari 2010 - 13:28.

Postad 06 mars 2010 - 01:22

omid85
  • omid85
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag sänkte ljuset så blev det bra.

Postad 06 mars 2010 - 09:41

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Får du tag i servicekoden kan du gå in och reglera färgtemperaturen. Men som vanligt gäller att du skriver ner alla inställningar du hittar inne i servicemenyn.

Postad 09 april 2010 - 08:22

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Jag har en 50PX8 som har några problem. Frågan är hur jag genomför en uppdatering på TVn? Den har ingen USB eller LAN anslutning och vi kör på kabelTV inte digital TV. Några förslag?

Postad 20 april 2010 - 13:40

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0
Hej jag ska sälja min 42PX80 som jag köpte December 2008, vad tycker ni är ett rimligt pris? Har funderar på ca 4000 kr men låter det som ett rimligt pris?
TV:n har stått på samma plats i vardagsrummet hela tiden och ser ut som ny och fungerar perfekt, original kartong och kvitto finns och den hade varit igång strax under 2000 timmar när jag kollade i service menyn här om veckan.

Postad 08 maj 2010 - 09:10

ZwenX
  • ZwenX
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hur ställer man in så att tv:n startar på hdmi 1 och inte på av som den gör nu??

Postad 18 maj 2010 - 20:28

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Hej är detta problem helt befängt eller ligger det någon sanning i det?

Det är såhär att där jag bor så är det analogt nät (tele2 föredetta kabelvision) och dom har inga somhelst planet på att gå över till digitalt här, för litet intresse och det skulle bli för dyrt. Till problemet:

Det är såhär att det kan vara väldigt långt mellan det blir fel men ibland är det väldigt ofta, varje dag men då och då slutar alla analoga kanaler utom ettan att fungera.. Och jag har pratat med tele2 och det är någon tekniker i området där jag bor som har ringt upp mig och påstår att det är fel på min analoga mottagare i tvn eftersom att svt 1 fungerar men inte dem andra kanalerna...

I mina ögon och en kompis, låter detta helt befängt och ligger ingen som helst sanning i det eftersom att analoga mottagare har funnits sedan tvn uppfanns ungefär så en analog mottagare borde vara väldigt välutvecklad vid det här lagret.. Jag tror att dem helt enkelt vill skyffla över problemet och säger nej nej det är ingenting fel på våran utrustning.

Grejen är ju det att jag har pratat med en granne och han brukar få dålig bild ibland men inte att kanalerna försvinner. Börjar bli ganska trött på detta nu.

Det enda alternativ jag har är boxer för jag bor på fel sida av hyreshuset så jag kan ej ha parabol. Det är ju inte direkt så mycket bandbredd i marknätet så man kan njuta av hdkanaler.

Garantin går ut den sista maj och jag tänker inte skicka iväg det någonstans. Ska jag ringa Panasonic och prata med dom och be att dem eventuellt skickar hit en tekniker? Då kan dom ju iallafall inte skylla på tvn om en tekniker har varit hit och tittat på den.

Någon som hört talar om detta fenomen? :)

Redigerat av Juhan, 18 maj 2010 - 20:31.

Postad 19 oktober 2010 - 16:20

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Vet någon om man kan få in boxers mpeg-4 sändningar genom ca-modul i denna tv?

Postad 19 oktober 2010 - 16:43

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0
Nej inte i PX80 men väl i PX81 om du har den, den släpptes i slutet av 2008 och jag har den.

Redigerat av nisseläsk, 19 oktober 2010 - 16:43.

Postad 19 oktober 2010 - 17:56

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Nej inte i PX80 men väl i PX81 om du har den, den släpptes i slutet av 2008 och jag har den.

den jag har heter th-37px80e

tack för infon i alla fall.

Postad 09 december 2010 - 11:28

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1 065 inlägg
  • 0
Jag har Tele2-digitaltv i mitt hus. Går det att få in det i tvn eller måste jag ha box?
Jag har förstått att SVT HD lär vara kört i varje fall... eller?

Postad 09 december 2010 - 12:08

tiger99
  • tiger99
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
Hej alla pannafixare! Har haft min 37PX80 i drygt 2 år och hunnit köra 5400h ;) Jag kör för nuvarande på HDTVtest kalibreringsresultat, fungerar utmärkt! Men jag vill alltid pilla till mig bättre inställningar. Jag vet hur man hittar in i servicemenyn, men som någon annan i forumet frågat; hur navigerar man runt? Är det någon som vet vilka inställningar som finns att ändra? Skulle om möjligt vilja minska utsläppet av ljus för att kanske få till en bättre svärta, tycker den är ganska värdelös... Är inne på och köpa Panasonic 50V30 när den släpps i vår/sommar, men denna stannar nog i familjen, oerhört nöjd med den i övrigt.

Mvh David

Postad 01 mars 2011 - 12:31

equlibrium
  • equlibrium
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hejsan,

Fick precis problem med min PX80. Köpte för ett tag sedan ny Laptop med HDMI-utgång. Pluggade i HDMI-kabel i port 2 på tv:n. Port 1 går till PS3 och Port 3 går till en DVD. Allt funkade bra i några dagar tills igår... Då slutade allt att funka! Trodde först att det var inställningar i min dator, men när jag sen startade PS3:an fanns ingen bild där heller. Ej heller till DVD:n.

Har läst lite här, och tydligen är de äldre modellerna känsliga för att koppla HDMI till dator? Min är köpt i januari 2009.

Vad tror ni? Är HDMI-portarna körda eller? Vad göra isåfall?

Mvh,
eQ

Postad 01 mars 2011 - 14:09

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0
Kika i denna tråden!
https://www.minhembi...howtopic=270315

Postad 01 oktober 2011 - 23:24

grobdnil
  • grobdnil
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ursäkta bumpen men är det någon som vet om det går att koppla den här TVn till datorn VGA > DVI? dvs VGA-kabel från TVn till DVI-uttag på datorn med adapter.

Postad 06 december 2011 - 20:45

Ghorun
  • Ghorun
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0

Ursäkta bumpen men är det någon som vet om det går att koppla den här TVn till datorn VGA > DVI? dvs VGA-kabel från TVn till DVI-uttag på datorn med adapter.

Ingen aning om svaret behövs längre, men kan passa på att svara då jag ändå hamnade i tråden via en sökning.
Så länge DVI-utgången i fråga kan skicka analog signal (vilket i princip alla grafikkort har) så fungerar det utan problem, blir vanlig VGA-signal i andra änden.

Postad 07 september 2012 - 12:24

Arion
  • Arion
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Nu har tråden om denna gamla fina TV sovit ett tag och det är ännu en gång dags att vakna!

Igår slutade min fyra år gamla px80 att fungera. När jag försöker starta den så blinkar den rött sju gånger, vilket ska vara en felkod som tyder på att felet finns på en viss del av TV:n. Jag har nu skruvat isär den kan inte hitta något bränt eller några synligt trasiga kondensatorer...

Vad mer kan man göra? Någon som känner till problemet och har lagat den? Antagligen så är det ju bara någon liten skitgrej som behöver bytas men det är ju antagligen svindyrt att lämna in den på reparation...

Mycket tacksam för hjälp!

Postad 03 april 2013 - 19:14

MattiasN
  • MattiasN
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Är det av er som äger Panasonic Viera TH-42PX80 som kopplat en Mac Mini (2011-2012) till sin TV via HDMI och kan se skärmbilden?

Jag äger nämligen en TH-42PX80 och lyckades inte visa skärmbilden från min iMac (late 2009) på min TV. Efter lite googling så hittade jag flera TH-42PX80-ägare som inte heller lyckats visa datorskärmen på sin TV och menade att modellen inte klarade datorskärmvisning. Jag kan emellertid visa bilden från min Apple TV och Popcornhour Mediacenter via HDMI, men det kanske beror på att bilden inte är lika "tung".

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.