Jag har iaf inga problem att koppla min bärbara PC via HDMI till denna TV-modell och visa skärmbilden på den.
Vet inte om det är någon skillnad att köra via en iMac dock.
Är det av er som äger Panasonic Viera TH-42PX80 som kopplat en Mac Mini (2011-2012) till sin TV via HDMI och kan se skärmbilden?
Jag äger nämligen en TH-42PX80 och lyckades inte visa skärmbilden från min iMac (late 2009) på min TV. Efter lite googling så hittade jag flera TH-42PX80-ägare som inte heller lyckats visa datorskärmen på sin TV och menade att modellen inte klarade datorskärmvisning. Jag kan emellertid visa bilden från min Apple TV och Popcornhour Mediacenter via HDMI, men det kanske beror på att bilden inte är lika "tung".
Samma sak för mig. Jag testade bara förra veckan att köra med en HDMI-kabel till HDMI3 från en laptop, och det fungerande bra. Det var en ASUS-laptop, och som vanligt så sände TVn ut att den ville bli matad med 720p, men det var inga problem att ändra till 1080p i XBMC (vilket jag var förvåndad över att det gick så bra, eftersom jag haft problem med just specifika upplösningar innan).
Annars kör jag DVI-HDMI från min HTPC som kör OpenELEC och det fungerar också bra. Dock har jag just där (och i t.ex. Ubuntu) behövt köra med speciella inställningar från datorn, där jag stängt av TV'ns förmåga att säga vad den vill bli matad med, och istället mata det jag vet den vill ha, t.ex. 1080p).
Men eftersom det är en Mac-produkt du testar nu, så är det mycket möjligt att två lika envisa viljor (dvs TVn och din Apple-dator) inte kan klara av att kompromissa. =(
Du måste försöka få din Apple-produkt att visa t.ex. 720p eller 1080p. Det går inte att visa 1024x768 via HDMI iaf.
/Söder
Redigerat av soderman, 04 April 2013 - 06:16.