det var 46:an jag såg!!
/K
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
48 relaterade trådar
Postad 24 April 2008 - 18:29
såg denna på audiovideo idag och trots att dom hade en ganska taskig sändning(boxer) så var bilden riktigt bra...mjuk o fin bild...
det var 46:an jag såg!! /K Postad 24 April 2008 - 19:23
vilken stad och butik? Postad 24 April 2008 - 20:38
Fick hem min 46PZ85 idag
Kör med Boxer och bilden är helt sjukt bra på vissa kanaler tex Canal +, Tv4 Svt ... Dvd bilden är också grym (har tyvärr inte testat med Blu- ray). När mitt abb går ut i höst så blir det Canal Digital Kan rekomendera den här Tv:n starkt!! Postad 24 April 2008 - 21:04
tjenare. äre någon som vet om denna finns i någon fysisk butik i karlstad ? vill gärna se hur svärtan är. hur upplever ni den? är den bättre än i lcdn samsung f86 ? och hur långt ifrån kuro svärta ?
sedan undrar jag om bilden "flyter på" som på f86an alltså vid till exempel eftertexter så flyter texten ner på f86 (om man jämför med de apparater som onoff hade, samtliga kördes med blu-ray) dom andra hackade lite grann.. /victor Postad 24 April 2008 - 21:14
det är ju de sk. "100 Hz" funktionerna som gör att bilden känns mjukare, och ja den här apparaten har denna funktionen precis som f86an, på pz85 heter den IFC. dock har väl ingen apparat en "100 hz" funktion som får beröm i tester, utan man brukar rekommenderas att stänga av den... Postad 24 April 2008 - 21:29
Rent generellt har Tele2 inte lika bra bildkvalitet som Boxer, och det är inte så många större tv-apparater som fixar att behandla signalen så att man får bra bild med denna typ av utsändning. Postad 24 April 2008 - 21:30
jämförelse mellan 2008 års modeller: http://www.brightand...rison_chart.pdf
OBS! USA-modeller! vad jag har förstått så stämmer de inte exakt med våra europeiska... Postad 24 April 2008 - 21:30
Jag håller med om att man bör stänga av dessa finesser. Det är helt naturligt att eftertexter "hackar" något. Slår man på Intelligent Frame Creation på en PZ85 får man ett onaturligt flyt som gör att filmen ser ut att gå för fort, samt att bilden blir hackig i riktigt snabba panoreringar/svep med kameran. Detsamma gäller Samsung och deras förskrickliga Movie+. Redigerat av Unregistered029e628b, 24 April 2008 - 21:38. Postad 25 April 2008 - 08:42
Hej,
Vill bara påpeka att IFC-funktionen är till för att förbättra Blu-ray filmer och 1080p 24hz. Viktigt att slå av funktionen för andra bildkällor. Källa "What Hifi" forum. Hälsn Funky Postad 25 April 2008 - 09:55
Jag vet fortfarande inte ifall dett fäste passar till tv:n, men ifall den gör det så är det bara ifall allt håller. Hållaren skall klara upp till 75kg så det är ju inte något bekymmer. Men håller väggen. Jag har gipsvägg där jag kan skruva fast hållaren i en regel med två skruvar, sen tänkte jag sätta 4 st mollyplug i gipset. Kommer detta att hålla??? Postad 25 April 2008 - 12:06
Jag är inches away från att beställa denna tvn. Det måste ju vara det bästa köpet för 16k? 42":an då alltså.
Har kikat en del på PX80 men vill verkligen ha Full-HD. 1024x768 är i minsta laget när det kommer till PS3 & Blu-ray. Tittar näst intill aldrig på tv-sändningar. Kommer endast ha den till PS3 + mkv/xvid-uppspelning från datorn. Om jag har förstått det rätt så pixelmappar PZ85 om man kopplar in via HDMI till datorns DVI? Läste nånstans här att denna skalar 720p sämre än en PX80, kan det verkligen vara så? Och PZ85 har väl optisk ljudutgång som PX80 saknar? Slutligen, kommer jag att bli nöjd? 16k är mycket pengar för mig... Redigerat av Gling, 25 April 2008 - 12:07. Postad 25 April 2008 - 12:11
Det ser riktigt, riktigt lusigt ut med IFC och Blu-ray. Nåt man får se upp med är att IFC är aktiverat från fabrik, gå in under inställningar och slå av! Gling -> Du blir säkert nöjd med PZ85, klart bästa köpet i sin prisklass. Mvh Mattias Redigerat av Unregistered029e628b, 25 April 2008 - 12:14. Postad 25 April 2008 - 12:42
Du kommer helt säkert bli mer nöjd med denna än PX80, detta är ju en bättre TV. Det är ju bara priset som avgör vilken man väljer och har du råd med denna så tror jag inte att du gör fel i att köpa den. Håller inte med om att 1024x768 inte skule räcka till PS3 och blu-ray, men det är ju ingenting som skadas av att du har 1920x1080. Och som sagt så får du pixelmappat och fint ur datorn också. Tror att denna är riktigt bra, skulle själv köpt denna om jag hade haft mer pengar att göra av med. Jag är nöjd med px80 för det pris man ger för den, men har man råd med en bättre så varför inte? Det enda jag skulle varit osäker på i ditt fall är om PZ80 är mer prisvärd, vet inte hur stor skillnad i pris det är, men det här med IFC verkar ju inte vara något att lägga pengar på direkt... Redigerat av schjak, 25 April 2008 - 12:44. Postad 25 April 2008 - 12:56
Jag är jättenöjd. En PZ85 är min första platt-tv. Fick den för 14.990 via studentrabatt på DustinHome. Köpte PZ85 för den högra kontrasten, skiter i IFC. Tror att det som dom mednar med att den är sämre på att skala 720p än PX80 är för att PX80 är gjord för 720p. PZ85 måste ju skala upp denna till 1080p (eller har jag fel). Så ska du mata tv:n med 1080p (PS3, spel/blu-ray) så är det väl aldrig fel att köpa en PZ85, om du har råd Jag vet inte om man ser skillnad på HD-Ready och Full-HD på en 42". Vissa påstår sig göra det, andra inte. Postad 25 April 2008 - 14:01
det stämmer därför de görde 46 plasmor för att det är bettre för FULL-HD
Postad 25 April 2008 - 14:13
I think its mostly down to how close you sit to the TV actually! They do after all make 42" FULL-HD for those of us with tiny little rooms Postad 25 April 2008 - 16:07
Fast nästan alla filmer i mkv-format som jag har på datorn är i 720p format, man vill ju inte att de ska se dåliga ut.
Postad 25 April 2008 - 16:59
Hoppas det är ok att slänga in lite frågor ang pz80 och px80
Detta kommer bli mitt första platt-tv köp någonsin och har läst xx antal timmar om ett par stycken. Har kommit fram till att px80 skulle vara det bästa köpet för mig i nuläget men så fick jag syn på den har tråden och efter ytterligare ett par timmars läsande verkar pz80 extremt bra men också mer framtids säker jämfört med px80. Kommer använda dem mest till DVD, sport och spel. (samt blue-ray när jag fått tag på en ps3) Så då kommer frågan.. Är det värt för en som aldrig ägt en platt-tv innan att slå till på en ganska dyrt plasma som pz80 eller får man mer för pengarna av att köpa en px80 + playstation3? I dagsläget har jag bara ca 13500:- att spendera och läste någonstans här att pz80 kommer säljas för runt 13k med studentrabbat på dustinhome? Någon som orkar kolla upp det till mig? Sista frågan När jag läste recensionen på hdtvtest så blev jag lite beskymrad (phosphor trails) när han testade att spela spel på tvn. Han lägger upp en film där CoD4 rullar men förstår inte riktigt vad han menar. Quote These flashes are known as phosphor trails, the result of differential phosphor decay on plasma televisions. The good news is that the majority of people will not see it (individual susceptibility plays an important part): despite what the above video demonstrates, I simply did not experience such flashes in real-life viewing. Så han kunde inte se dom men ändå filmade han det? Och jag själv kan se det på filmen han visar, ganska tydligt också. Men förstår inte riktig vad han menar med "despite what the above video demostrates", betyder att alla kan se det på filmen han demostrerar men inte i verkligheten? hum hum. Tack på förhand! Postad 25 April 2008 - 17:49
Det gör dom inte Tycker inte jag på de 720p som jag kört via Apple's Trailers. Redigerat av Spiken, 25 April 2008 - 17:49. Postad 25 April 2008 - 17:58
DustinHome tar just nu 13 271 kr för PZ80 med studentrabatt. Jag köpte PZ85 pga av att jag läst att det var bättre kontrast mellan den och PZ80. 30000 kontra 20000. Men någon påpekade att det var specarna för USA-modellerna. Jag vet inte om det skiljer sig på Europamodellerna. Jag såg också videon, men har ännu inte spelat på tv:n. Har projjen til det Så jag vet inte om det uppstår då jag inte sett det på det jag sett på tv:n än så länge. Postad 25 April 2008 - 18:11
Är ny här så vet inte riktigt hur man citerar
"DustinHome tar just nu 13 271 kr för PZ80 med studentrabatt." För det priset blir det nog en pz80, även om den har lite sämre kontrast så är det iaf bättre än av px80 har! Får helt enkelt vänta ett tag med att köpa ps3, kan vara värt om jag nu får en bättre tv till ett inte så mycket högre pris Någon som kan testa "phosphor trails" på pz85an ni har där hemma? Skulle vara det absolut avgörande innan jag beställer en från dustin. Postad 25 April 2008 - 21:05 Quoting can be done by pressing the "citera" button at the bottom right of the posts From what I have understood "phosphor trails" can be perceived differently from person to person. I think the only way to really test this would be to find a store that is willing to let you play a game on a pz85 (and I suppose at the same time it would be a good idea to test different settings that the TV has to offer). I know Media Markt will let customers do different testing with TVs (take your own game in). I have however not tested on pz85. Postad 25 April 2008 - 21:33
Jag har iaf läst att pz80 har samma kontrast som pz85 på avforums. Jag vill iaf gärna tro det då jag inte behöver vad pz85 erbjuder. Kollade för övrigt på PZ85 på mediamarkt ikväll, lite komiskt att de hade BÅDE overscan=off OCH ifc=ON på SD-sändningar. Såg iofs ingen större skillnad på ifc=off men overscan var väl bra dumt att ha av Postad 26 April 2008 - 07:29
So here's the deal:
I am going to buy the 42" model after much research. At the same time I will invest in a receiver. I am looking to spend around 20000 SEK. Great. The one thing that I am not too sure about is getting my 3 pieces of equipment connected to each other. There will be: 42Pz85, PS3 and reciever. I have not decided what receiver to buy, so for arguments sake lets say I buy this. How would I go about setting this up, so I can enjoy sound through the receiver from both TV programs and my PS3? What does this mean? The pz85's main input/outputs look like this: ![]() Image from http://www.hdtvtest....sonic-TH42PZ85B PS Even though this post touches on other things (hifi-audio, PS3) I still find it relevant to the pz85 pages in this forum Postad 26 April 2008 - 09:06
Står lite och funderar på att slå till på en pz85. Men så börjar jag även fundera på storleken. Finns det något som berättigar att lägga kanske 6000:- mer på 46" än på 42"? Märker man någon skillnad, storleken är väl ändå inte så markant? Sitter två meter ifrån tv:n.
Postad 26 April 2008 - 09:12 A very important question! I have decided to go for the 42" sitting 2,5 meters away (although sometimes sitting closer). For me it is pretty important that SD pictures are acceptable, so I feel a 46" could be a little too large. Price is important too of course. A review by CNET gives the 46" model a pretty negative 7.7/10. I really dont know if the 46" is in any way different (picture quality-wise) than the 42", but they say: "The TH-46PZ85U earned a below-average score in our standard-definition tests." Oh crap, what a difficult decision Redigerat av cymbios, 26 April 2008 - 09:37. Postad 26 April 2008 - 09:32
Inne å kikade på pz85an i 46" på audiovideo ,canal digital sat bilden var helt sjukt bra. Den stod jämsides med en Lg506000 och en sammy q96a å nån philips ,å det var inte ens rättvist mot nån av dom.
Postad 26 April 2008 - 11:02
Enklast är om du drar en optisk sladd från digital audio out på TV:n till receivern. Postad 26 April 2008 - 11:19 Hmmmmm.... Another thing struck me here. I was thinking that I could use a PSP as a remote device for playing music from the PS3. All this without having the TV on. Can this be done? I dont mean the remoting (thats for another forum), but sound from my PS3 > Receiver with stand-by on maybe? Postad 26 April 2008 - 20:07
Köpte min 42PZ85 idag, och jag måste säga att jag är sjukt imponerad. Denna tv är kort sagt GRYM! Har att jämföra med min 32" samsung lcd som nu blir sovrums-tv istället.
Postad 26 April 2008 - 21:24
HDMI från PS3 till TV:n Optiskt från PS3 till stärkaren. Scart, eller komponent/HDMI (om det finns) från DIgitalTVBoxen till TV:n Optiskt från DigitalTVBoxen till strärkaren. Om du tänkt använda den inbyggda boxen drar du bara en optisk från tv:n till stärkaren istället. Postad 26 April 2008 - 21:24
Det var kul att höra Postad 26 April 2008 - 22:07
TV:n ska ha tre st hdmi ingångar, var "#¤ sitter den tredje? Det sitter två st på baksidan i mitten (ruggigt dålig placerade för mitt väggfäste...) men jag hittar inte fler än dem. I menyn så kan man ju välja hdmi 1,2 eller tre, så det bör ju finnas en tredje.
Redigerat av THXcht, 26 April 2008 - 22:07. Postad 26 April 2008 - 22:11 På högersidan (bakifrån): Bild Redigerat av Homy, 26 April 2008 - 22:12. Postad 27 April 2008 - 12:42
Hur bred är kartongen? Jag ska få hemleverans imorgon och 42PZ85 är 106,4 cm utan kartong men vår hiss är bara ca 108 cm djup. Kan man lyfta upp ena sidan av kartongen och skjuta in den i hissen utan att teven skadas? Vet att den inte ska läggas på rygg p.g.a. glaspanelens vikt men det borde inte vara någon fara att vinkla den snett för att få plats i hissen. Kan panelen glida sidleds och trycka på sidan om man lyfter ena sidan av teven så där? Annars får jag dra den fyra våningar upp om inte paketbudet är snäll och hjälps åt.
Redigerat av Homy, 27 April 2008 - 16:39. Postad 27 April 2008 - 14:35
PZ85 fråga, eller kanske tom generell Panasonic plasma fråga :
Jag har enbart HDMI källor kopplade till min PZ85, dock så defaultar den alltid till TV läge, dvs jag måste manuellt gå klicka på AV för att få fram tex satbox eller PS3. Finns det något sätt att få den att autodetecta och autoswitcha till AV/HDMI när man slår på den ? Är det någon annan som stött på detta eller är det bara jag som gjort något fel kanske ? Mvh Tony Postad 27 April 2008 - 14:53
har nyligen köpt mig en pz85e, en riktigt bra tv tycker jag kanonbild. går det och få bort dom svarta kanterna . har prövat att stänga av overscan ,det blir väl bäst bild med den av , eller. makalös skärpa och svärta i bilden.
Postad 27 April 2008 - 15:32
overscan av betyder ju att du får svarta kanter? Overscan på betyder att TVn "zoomar" i bilden och därmed försvinner kanterna.
Postad 27 April 2008 - 15:40
Fick hem min
Tidigare tv: Sony CRT med grym svärta och färg. 46pz85 har inte samma svärta som CRTn, men slår dom flesta plasma och lcd jag tittat på förutom Pioneer. Vad som lyfter denna tv'n tycker jag är färgerna, samt att man kan elda på med ganska mycket kontrast utan att färgerna känns brända. Detta gäller i synnerhet 720p/1080p via hdmi. IFC (Intelligent frame creation) är en av de bättre jag sett, iom att det inte skapar så mycket artefakter. Den är faktiskt ganska återhållsam jämfört med andra tv's med motsvarande funktion. TV via analogt utbud (comhem fria kanaler utan box). Helt ok från +3 meter, med tanke på att det är en lågupplöst, urvattnad bild som blåses upp till 46". Speciellt färgerna utmärker sig. Ingen brist i skärpa, samt att sportsändningar ser mycket bra ut. Inget "släp" i gräsmattan m.m. Allting relativt sett till källmaterial förstås. DVD via xbox360 hdmi (1080p uppskalning?) Helt ok. HTPC 720p HDMI Coreavc + ffdshow lanczos uppskalning. Detta blir helt fantastiskt bra. Skärpa, följsamhet i bild med eller utan IFC (föredrar med) är kanon, färg m.m. HTPC 1080p HDMI Coreavc. Samma här givetvis. Blir fantastiskt bra. Saker att tänka på: Svärtan: Hade förväntat mig mer svärta med tanke på min gamla CRT. Däremot så är det detalj i svärtan..phew. Till skillnad från t.ex. Samsung F86 som har "djup" svärta men som inte har så mycket detalj i den, så har denna panasonic detalj i svärtan, vilket gör den upplevda svärtan och bildkvaliten till mycket bra. Svärta slutbetyg. Väl godkänt. Precis som med alla tv's med glasfront så är även denna känslig för reflektion. Vinklar jag tv'n aningens så jag inte ser fönster reflektionen så blir det bra. Ommöblering väntar Allmän fundering Hdready vs Fullhd? Hade jag inte köpt denna så hade jag köpt Pioneers 50" hdready. För på mitt avstånd ca 3.5 m så ser jag ingen skillnad i skärpa på 720p film och samma film från blueray. Däremot ser man aningens mer färdjup och kontrast från blueray, men det är ytterst marginellt. Det som talade emot 50" pioneer var att jag upplevde att den inte kunde producera tillräckligt ljustark bild för mitt boende. Så jag bytte lite svärta mot ljusstyrka kan man säga. Smaksak givetvis. Den bästa tv'n jag sett är dock fortfarande pioneers 42'a för den verkar kunna kombinera pioneers svärta med lcd''s ljusstyrka.. Men ville ha fullhd trots allt Hoppas det hjälper er i ert beslutsfattande. Redigerat av nrmm, 27 April 2008 - 15:51. Postad 27 April 2008 - 17:08
I was on media markt and they told me I could test the pz85 and px80 this week with a ps3, cant wait
Jasså? Hmm du gör min beslutsångest större Från det jag har hört iaf så ska IFC vara en riktigt kass funktion, många har skrivit om det i denhär tråden, samt att killen på www.hdtvtest.co.uk (som f.ö verkar vara extremt kunnig) sågar det totalt i sin recension. Postad 27 April 2008 - 18:17
Det är en smaksak. Sen kan det göras med varierande resultat givetvis. Samsungs ger mycket artefakter. Även Grundigs. Sony's skall vara riktigt bra (har dock ej sett den). Philips var bra åtminstone på crt. Själv är jag en sucker för följsam bild och väljer ifc på, och disablar någon gång om det skulle bli helt fel beroende på källa. Kolla här http://www.goodervid...deos/index.html. Det är som att gå från webcam till 60fps. Fast i panasonics inte så extrem. Antingen gillar man det eller hatar. Men panasonics bild är såpass snabb och stabil ändå, så det klarar man sig absolut utan om man inte känner behovet..som jag Postad 27 April 2008 - 18:18 Är inga problem att ställa kartongen på högkant Postad 27 April 2008 - 18:32 Det hoppas jag. Har du gjort det själv? Vore bra med någon länk eller "bevis" på att det är okej, även om jag också känner att det inte skulle vara något problem. Jag har också en fråga om stativet. Om man ska sätta fast det ensam måste man lyfta hela teven och försöka att hitta hålen medan man har 3o kg belastning på ryggen? Kan bli jobbigt om man inte träffar rätt första gången. Man vill ju inte råka tappa teven. Kan man då vända den uppochner och montera stativet? Hur har ni gjort? Redigerat av Homy, 27 April 2008 - 18:35. Postad 27 April 2008 - 18:42
ring panasonic center, http://panasonic-center.se/, de borde ju veta... Postad 27 April 2008 - 18:40
Har inte köpt denna tv än, väntar tills priset går ner lite till.
Men har kört lastbil i många år, bland annat tv-apparater och har sett kartonger ligga på lager i affärer och på terminaler i alla möjliga ställningar och på alla olika håll. Det viktiga är att tvn står på rätt sätt när du har den i bilen på grund av vibrationer. Jag har en px 70 och den la jag ner i sängen när jag montera stativet Postad 27 April 2008 - 18:49 OK, tack för ditt svar! Ska ringa Panasonic och fråga också! Postad 27 April 2008 - 19:32
Ah ok, tror inte jag är lika känslig för sånt Postad 27 April 2008 - 23:44
Kartongen för 46" är 129 cm lång och 87 cm hög.
Redigerat av Lennarduzzi, 27 April 2008 - 23:46. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |