Hejsan
Hade tänkt köpa ny tv och min budget ligger runt 8000 kr. Har läst runt en del på forumet och fastnade för 42" px80. Har också läst om Samsungs 40" A558 då jag inte vet om jag vill ha LCD eller Plasma. Det jag främst ska göra på den är att spela xbox 360 och se på tv. I framtiden blir det att koppla in dator och se hd-filmer men det är inget som behöver beaktas. Undrar nu om någon kan hjälpa mig välja. Vilken ska jag välja för att få ut så bra bild som möjligt för spel och tv-tittande?
Mvh Mikael
Känns svårt att vägleda dig här. Tror du måste ta dig till en butik och se vilken av apparaterna som du blir mest kompis med.
Problemen med px80 är att det är en plasma, dvs den surrar och har fosforlag (snorgröna eftersläpningar och gröna blixtar). Sen har den ju dessutom mycket lägre upplösning. 2,6 ggr lägre. Sitter du inte alltför nära spelar dock inte det någon roll.
Problemen med A558, enligt mig, är väl att det är en samsung samt att det är en lcd. Och massor med input lag, förstås.
Plasma och lcd är dessvärre två relativt dåliga tekniker, så alla tv-val när det gäller hdtv är i dagsläget, tyvärr, lite som att välja mellan pest och kolera (återigen subjektivt bedömt av mig).
Redigerat av mannealm, 13 October 2008 - 16:51.