Postad 12 juni 2009 - 22:24
Om du köper hos en hembiobutik så kan de ha andra erbjudanden om du har tur.
Postad 12 juni 2009 - 22:41
Den var inte och leka medOm du köper i en vanlig affär så tillämpar de antagligen ISO 13406-2.

Hur som så ligger det mycket i det du säger angående ful hd vs full hd, 2009 så brukar man få en bättre TV om man köper en full hd men det beror inte på att den är full hd utan på att tillverkaren har råd att lägga till mer och bättre komponenter och bättre teknik i Full hd tvn då den går att sälja dyrare.
Postad 13 juni 2009 - 13:44
Redigerat av jonsod76, 14 juni 2009 - 11:11.
Citat av hela föregående inlägg - Dubbelpost
Postad 13 juni 2009 - 17:09
Postad 13 juni 2009 - 18:59
Postad 13 juni 2009 - 23:14
Postad 13 juni 2009 - 23:56
Helt rätt,det kanske inte är till någon nytta för alla men oftast går det hand i hand Full HD tv = bättre tv men inte pga att den är FULL HD.
Jag tror det är pga att fullHD-tv är några tusenlappar dyrare som de kan vara bättre.
Redigerat av TimC, 13 juni 2009 - 23:56.
Postad 14 juni 2009 - 10:40
Är det meningen att G10 ska flimra så otroligt mycket när ljusa bilder visas? Det går överhuvudtaget inte att kolla på utan att jag får ont i ögonen.
Vilka inställningar kör du eller kan du kolla upp vilka inställningar de anväder sig utav i butiken? Antar att du inte köpt en om du tycker den verkar vara dålig. XD Men det vore bra om du kunde kolla upp det då detta problem inte uppstått hemma hos mig.
Postad 14 juni 2009 - 10:50
https://www.prisjakt...kt.php?e=348327
Är det bättre att använda den inbyggda eller går det lika bra att köra med en separat digitalmottagare , ska ha HD mottagare.
Ska jag leta upp en av dem godkända istället? Och varför i hela friden verkar det finnas så många digitalmottagare med scartkontakter , känns inte så modernt.
Idag har jag analogt basutbud från comhem , men tänker byta upp mig till digital abonnemang .
Och om jag vill ha en inspelningsbar dvd (hdd+skiva) borde inte man ha en digitalbox med 2 hdmi utgångar ?
Attans knepigt allt det här med TV , hänger inte med i digitala världen längre

Nån insatt som kan hjälpa till?
Postad 14 juni 2009 - 12:44
Vilka inställningar kör du eller kan du kolla upp vilka inställningar de anväder sig utav i butiken? Antar att du inte köpt en om du tycker den verkar vara dålig. XD Men det vore bra om du kunde kolla upp det då detta problem inte uppstått hemma hos mig.
Problemet är där oavsett vilken inställning jag kör. Min kompis PX80 flimrar också en del vid t.ex. vita scener, men inte lika mycket som min G10. Ännu värre är att 24p körs i 48 Hz, vilket innebär ännu mer flimmer. Som det är nu känns bilden väldigt ansträngande för ögonen.
Analoga tv-sändningar ser också otroligt mycket bättre ut på hans PX80 än på min G10 (har testat med hans sladd).
Postad 14 juni 2009 - 12:55
Problemet är där oavsett vilken inställning jag kör. Min kompis PX80 flimrar också en del vid t.ex. vita scener, men inte lika mycket som min G10. Ännu värre är att 24p körs i 48 Hz, vilket innebär ännu mer flimmer. Som det är nu känns bilden väldigt ansträngande för ögonen.
Analoga tv-sändningar ser också otroligt mycket bättre ut på hans PX80 än på min G10 (har testat med hans sladd).
Plasmor flimmrar ju. Detta är ett känt faktum. Men kan det inte vara så att du är lite känslig mot just detta då detta inte längre brukar vara något uttalat problem? Är det någon annan som upplevt det? Enligt mig låter det som att du känner det som att du sitter och tittar du en rikigt gammal och usel dator skärm som dansar disco framför ögonen på en. XD
Själv kör jag 24p från min DMP-BD 35:a via min Supra 2m hdmi sladd till min G10 och upplever inte samma fenomen. Vanligt TV-tittande på SD sändningar fungerar enligt mig helt okej. Men jag visste ju redan innan att det kunde bli lite problem med uppskalningen då just detta blir en nackdel jämfört med t.ex PX80 då den inte behöver anstränga sig lika mycket för detta.
Har du stängt utav alla övriga inställningar då? Kör själv med bara intelligent frame creation på + att jag har x.y colour på auto. Kände att de andra gjorde mer skada än nytta även fast många nog skulle säga detta även om denna version utav intelligent frame creation då den inte alls gör ett perfekt jobb. Anledningen till att jag valt att anväda denna funktion är för att den i år inte medför några direkt negativa fenomen utan faktiskt gör att bilden flyter på lite bättre och inget mer.
Redigerat av Azeroth, 14 juni 2009 - 12:57.
Postad 14 juni 2009 - 13:19
Postad 14 juni 2009 - 13:37
Kul att du tycker att det blir bätre i Eco-läget. Själv så gillar jag inte system som kontrollerar ljus förhållandena. ^^ Men kan det inte vara så att det är någon form utav brus filtrering som du märker utav? Jag kan inte se några flimmringar vid ljusa scener. Men därimot ett visst lätt brus som jag antar är någon form utav brus filtrering eller liknande. Men det är nog bara jag som stört mig på det. Alla andra som spanat på den har inte märkt något utav det. Vet att det finns personer på detta forum som vet mer om detta och förhoppningsvis så kan de göra det hela lite klarare för dig. Annars kan jag säkert sätta en och en annan geni knöl till i bruk för att gräva fram lite mer info till dig om du känner för det. ^^Jag har testat de flesta inställningarna, och inget hjälper förutom möjligtvis Eco-läget. Jag har visserligen inte spenderat en längre tid framför min kompis PX80 (42"), men jag upplever inte flimret på den tv:n som lika störande.
Postad 14 juni 2009 - 13:37
Du kan inte använda den inbyggda digitalboxen till att titta på com hems hd-kanaler, du kan bara titta på deras vanliga digitalutbud med den.Var på väg att köpa den här när jag såg att den inte fanns med på comhems lista på godkända inbyggda digitalmottagare.
https://www.prisjakt...kt.php?e=348327
Är det bättre att använda den inbyggda eller går det lika bra att köra med en separat digitalmottagare , ska ha HD mottagare.
Ska jag leta upp en av dem godkända istället? Och varför i hela friden verkar det finnas så många digitalmottagare med scartkontakter , känns inte så modernt.
Idag har jag analogt basutbud från comhem , men tänker byta upp mig till digital abonnemang .
Och om jag vill ha en inspelningsbar dvd (hdd+skiva) borde inte man ha en digitalbox med 2 hdmi utgångar ?
Attans knepigt allt det här med TV , hänger inte med i digitala världen längre![]()
Nån insatt som kan hjälpa till?
Ska du se på deras hd-kanaler så får du köpa en hd-box från com hem, finns mer info om dessa i digitalboxtråden
Postad 14 juni 2009 - 13:43
Jag har testat de flesta inställningarna, och inget hjälper förutom möjligtvis Eco-läget. Jag har visserligen inte spenderat en längre tid framför min kompis PX80 (42"), men jag upplever inte flimret på den tv:n som lika störande.
Men skriv gärna ned dina grundinställningar dvs. Konstrast och ljus osv osv. Krömar man ur skärmen lite för mycket så förstärks ju alla små saker som man annars inte märker eller tänker på rätt rejält så det vore väldigt bra om du kunde dela med dig utav detta så kan jag ju kolla upp detta på mig G10:a och eventuellt bekräfta ditt problem.
Postad 14 juni 2009 - 13:46
Kul att du tycker att det blir bätre i Eco-läget. Själv så gillar jag inte system som kontrollerar ljus förhållandena. ^^ Men kan det inte vara så att det är någon form utav brus filtrering som du märker utav? Jag kan inte se några flimmringar vid ljusa scener. Men därimot ett visst lätt brus som jag antar är någon form utav brus filtrering eller liknande. Men det är nog bara jag som stört mig på det. Alla andra som spanat på den har inte märkt något utav det. Vet att det finns personer på detta forum som vet mer om detta och förhoppningsvis så kan de göra det hela lite klarare för dig. Annars kan jag säkert sätta en och en annan geni knöl till i bruk för att gräva fram lite mer info till dig om du känner för det. ^^
Andra personer som har sett den märker också av flimret (dock blir de kanske inte lika trötta i ögonen av det). Jag upptäckte att det finns en del trådar om det här på AVForums.com. så jag tror inte att det är fel på tv:n. Jag har testat alla inställningarna för brusfiltrering, och jag ser faktiskt ingen skillnad på dem.
Postad 14 juni 2009 - 14:48
Andra personer som har sett den märker också av flimret (dock blir de kanske inte lika trötta i ögonen av det). Jag upptäckte att det finns en del trådar om det här på AVForums.com. så jag tror inte att det är fel på tv:n. Jag har testat alla inställningarna för brusfiltrering, och jag ser faktiskt ingen skillnad på dem.
Men ju mörkare du klarar utav att ha skärmen desto mindre kommer du att märka utav detta. Om konstrasten och ljuset är inställt på en lite högre nivå så blir ju dessa besvär betydligt värre. Så dela gärna med dig utav dina inställningar för kontrast, ljus, färgmättnad och skärpa. Då alla dessa parametrar kan ställa till det hela eller i alla fall förvärra det.
Postad 14 juni 2009 - 16:26
och hur är TX-P50X10Y, betygen för denna var inte så bra men hur är de faktiska betygen?
Redigerat av joakim2004, 14 juni 2009 - 17:13.
Postad 14 juni 2009 - 17:31
Jag har idag pannas 37 tums px80 i vardagsrummet och den köpte jag förra våren pga jag visste redan då att jag skulle ha den i sovrummet sen (därav "bara" 37 tum då)
Nu känner jag att det är dags o köpa ny tv och jag är pannafrälst och har heller inte råd att köpa pio.
Jag kör canaldigital med CD:s hdbox(inspbara)!
Jag är supernöjd med min panna vad det gäller bild och allt men är nu sugen på en större tv.
Sitter ca 3-3,5 meter ifrån tv:n och har kollat på en 46:a både G10 och S10 men även PZ85.
Men nu kommer frågan som folk får gråa strån av.....behöver jag fullhd om jag inte spelar tv-spel och inte har blueray??????

´
har även tänkt så här att jag köper en billigare tv typ 42:ans px80 el 42:ans Panasonic TX-P42X10Y och kör med den i typ 2 år och sen satsar på en fullhd??
Svårt men jag är iallafall helt klockrent nöjd med px80.bilden.
Postad 14 juni 2009 - 17:40
Postad 14 juni 2009 - 17:49
Ja vanlig tv...då menar jag naturligtvis mycket sport ...fotboll/hockey!!
Redigerat av Unregisteredff40bcd8, 14 juni 2009 - 17:50.
Postad 15 juni 2009 - 18:02
Postad 15 juni 2009 - 22:51
Har nämligen börjat fundera på om man ine kommer få mer glädje av en X10 plus blueray och få pengar över istället för bara en G10..
Postad 15 juni 2009 - 23:57
S-modellen verkar faktiskt vara baserad på en del äldre teknik eftersom den använder sig av v-real 3 pro vilket är samma som PZ85 bildprocessorn medan den billigare X10 har v-real 4. Sen om du kollar upp priserna på prisjakt så ser du att S10 i tyskland kostar lika mycket som en X10E i Sverige. Så det känns som om S10 är orimligt dyr i Sverige.
Om du ska köpa en 42" tv och inte ska sitta väldigt nära den så tror jag du skulle få mer glädje av att skaffa en X10 och ha en massa pengar över till annat. Hade du tänkt skaffa minst 50" och sitta 1,5-2m från den skulle det vara en annan historia.
Redigerat av TimC, 16 juni 2009 - 00:04.
Postad 17 juni 2009 - 08:22
Mer än om man ser på tex blueray!
Varför skaffa fullhd när det inte finns-------det känns som att köpa en etanolbil men mackarna säljer ingen etanol???
Postad 17 juni 2009 - 09:43
I vilket fall som helst så är FullHD i displayen av nytta fördagens HD-sändingar eftersom man (vid 0% overscan) slipper skala 1080i plus att det teoretiskt är lättare att gå från 720p till 1080p än vad det är att gå från 720p till 768p. Så även utan 1080p material så finns det teoretiska fördelar med en FullHD-display.
Inget av detta spelar nån roll dock eftersom upplösning på insignal till tv:n inte har ett jota att göra med vilken tv man bör köra. Så att göra som du gör och som många gjort innan dig, att använda existerande signal-upplösningar som argument för, eller emot, en viss tv är helt galet.
Postad 17 juni 2009 - 19:00
https://www.prisjakt...kt.php?p=410617
Sett den i butik på 2 ställen där den sett blek o grådassig ut vilket fått mig att tveka.
Mediamarkt kör ju avbetalning räntefritt och utan avgifter , någon som vet vad den kostar där?
Annars blir det netonnet.
Postad 17 juni 2009 - 21:09
Postad 17 juni 2009 - 21:25
Kan det ha varit någon inställning som gjort att det kändes hackigt eller är det så med plasma?
Postad 17 juni 2009 - 23:25
Jag var på Elgiganten i sundsvall idag och såg en 42G10 "in action" för första gången. Det som visades var någon randomsändning från Discovery HD men jag blev inte imponerad. Tycker de saknas flyt i bilden. Bredvid hängde en Samsung B7XX och det var nästan som dag och natt.
Kan det ha varit någon inställning som gjort att det kändes hackigt eller är det så med plasma?
Förhoppningsvis någon inställning, för just eftersläpningar ska ju vara värre på lcd än plasma. Många säger ju att man ska kolla på plasma i hemmamiljö för det är där de kommer till sin rätt.
Det som imponerade mest på mig(topp 3 iaf) var när jag fick se x10 med bee movie på dvd, såg riktigt fint ut, bra flyt och riktig punch i färgerna.
Postad 19 juni 2009 - 11:20
Det här med flimret kan vara ett fel som inte ska vara där (enligt många på AVForums.com). Jag ska ringa Panasonic i morgon och se vad de säger.
Har ringt och pratat med de på Panasonic om detta fenomen som du nämnt. Han sa att de nu håller på att samla in så mycket feedback som möjligt på denna skärm så att de kan ta ställning till om det är något som ska fixas. Lät som att om de väl bestämmer sig för att försöka fixa något utav denna skärms problem så kommer det komma en uppdatering antigen till hösten eller nästa år runt samma tid som den släpptes.
Postad 21 juni 2009 - 00:37
Har ringt och pratat med de på Panasonic om detta fenomen som du nämnt. Han sa att de nu håller på att samla in så mycket feedback som möjligt på denna skärm så att de kan ta ställning till om det är något som ska fixas. Lät som att om de väl bestämmer sig för att försöka fixa något utav denna skärms problem så kommer det komma en uppdatering antigen till hösten eller nästa år runt samma tid som den släpptes.
Men jag och förmodligen många andra hoppas på att de kommer att släppa någon uppdatering fortare än så. Man vill ju att alla ska kunna känna sig nöjda med denna underbara produkt. ^^ För mig har det inte varit några tvivel från första början dock. XD Säger bara TACK PANASONIC för alla underbara film och spelkvällar! Det till en betydligt billgare peng än en 50" 5090h som är bland det enda från PIO som man kan få tag på nuförtiden. ^^ Hoppas att ni haré gött!
Postad 21 juni 2009 - 18:05
Postad 21 juni 2009 - 23:52
Har skaffat en G10 och undrar om det är vanligt att man se två bilder samtidigt vid snabba svepande kamerarörelse på plasmor?
Kan du defineriera "två bilder samtidigt". Men jag tror jag fattar vad du menar i alla fall. Så vitt jag vet så finns det ingen TV idag som har en perfekt "smooth" bild i alla typer utav panoreringar och ärligt talat vill man verkligen ha det? Känns nästan som att det skulle ta bort mycket utav det "filmiska"..
Men som sagt förklara gärna lite mer vad du menar med det hela. Du upplever det bara när det är kameran som rörs och inte när det bara är karaktärerna rör på sig antar jag? Är det de senare så kan jag inte bekräfta det hela i alla fall..
Postad 21 juni 2009 - 23:55
Har skaffat en G10 och undrar om det är vanligt att man se två bilder samtidigt vid snabba svepande kamerarörelse på plasmor?
Men jag vill gärna tillägga att jag tycker att du gjort ett riktigt bra köp och sen så kom jag på att det kan ju vara någon inställning som förvärrar något så skriv gärna vilka inställningar du har på också..
Postad 22 juni 2009 - 07:42
Tror att jag har kommit fram till att när jag har gått från en 32" till 50" och sitter på ca 3m håll så ser jag detaljer som jag inte kunde urskilja förr.Men jag vill gärna tillägga att jag tycker att du gjort ett riktigt bra köp och sen så kom jag på att det kan ju vara någon inställning som förvärrar något så skriv gärna vilka inställningar du har på också..
Ögonen och hjärnan är inte van vid vad som ses, vilket gör att bilden känns ovan och obehaglig.
För övrigt en mycket fin TV. Ett enormt lyft från min LG LCD från 2004

Postad 22 juni 2009 - 10:59
Tror att jag har kommit fram till att när jag har gått från en 32" till 50" och sitter på ca 3m håll så ser jag detaljer som jag inte kunde urskilja förr.
Ögonen och hjärnan är inte van vid vad som ses, vilket gör att bilden känns ovan och obehaglig.
För övrigt en mycket fin TV. Ett enormt lyft från min LG LCD från 2004
Ja, vet inte vad mer jag kan säga än att tekniken går framåt och återigen grattis! Det är bara till att skriva en rad om du får/upplever några problem med skärmen. Brukar alltid finnas någon på forumet som kan stå till tjänst. ^^
Redigerat av Azeroth, 22 juni 2009 - 11:00.
Postad 22 juni 2009 - 17:28
Har det någon betydelse vad du har som källa? Dvd, analog kabel, digital kabel , blue ray?
eller känns det lika?
Postad 22 juni 2009 - 18:32
bla input lag. finns fler ute i höger kant på länken.
Postad 22 juni 2009 - 18:59
Hittade några filmer en lagt upp på sin tx-42g10e
bla input lag. finns fler ute i höger kant på länken.
Det roliga med input lag testet är ju att han inte ens kör den i game mode och ändå presterar skärmen riktigt bra. XD
Postad 23 juni 2009 - 10:10
Har du stängt av allt jox? Brusreducering och IFC och så.Har skaffat en G10 och undrar om det är vanligt att man se två bilder samtidigt vid snabba svepande kamerarörelse på plasmor?
Postad 23 juni 2009 - 10:34
Men som sagt, dels är denna skärmen mycket större så jag ser lättare fel och dels är mina ögon känsliga.
Kan tillägga att spelar jag tillexempel DMC4 eller ratchet & clank, spel som flyter rätt bra i 60fps så känns bilden helt underbar.
Men lirar jag något som använder mycket motion blurr som Killzone 2 eller Mirrors Edge så känns det som mina ögon blöder.
Jag räknar med att bilden kommer att upplevas mycket bättre efter någon vecka. För dels kommer hjärnan att vänja sig och sedan kommer gasen att tappa en del av sin koncentrerade effekt.
Postad 24 juni 2009 - 14:44
Nej. 24p körs inte i 48 Hz på G10 om du inte har en amerikansk G10. På den europeiska varianten körs 24p alltid i 96Hz.
Postad 24 juni 2009 - 23:14

Var länge helt bestämd på att köpa en Pio 5090 men efter många besök i butik har ju nu bestämt mig för att avstå. Anledningarna är att jag upplever bilden som hackig och att jag ser mycket gröna flashar (phosphor-trails).
Tänkte nu kika på Panasonics dyrare modeller och se om de kan erbjuda mig något som mina ögon gillar bättre. Tittar på 46G15, 50V10 och 46Z1. Gör jag en jämförelse på panasonic.se så ser jag ingen skillnad alls i stort sett på dessa, verkar innehålla samma saker. Z1 har wireless HD och V10 har något "Digital Cinema Colour" som de andra saknar. Men är det i övrigt samma innehåll?
Är ju inte beredd att betala tiotusentals kronor mer för en slimmodell med avtagbara högtalare och wireless HD (Z1). V10 känns i jämförelse lite för billig för att vara en 50" värstingmodell(?).
Synd att inte alla görs i 50"... 46 är på gränsen till för litet och 54-55" är för stort i mitt rum.
Hjälp mig att reda ut modelldjungeln!
Postad 25 juni 2009 - 00:11
Har nu vandrat från Pioneer- till Panasonic-lägret...
Var länge helt bestämd på att köpa en Pio 5090 men efter många besök i butik har ju nu bestämt mig för att avstå. Anledningarna är att jag upplever bilden som hackig och att jag ser mycket gröna flashar (phosphor-trails).
Tänkte nu kika på Panasonics dyrare modeller och se om de kan erbjuda mig något som mina ögon gillar bättre. Tittar på 46G15, 50V10 och 46Z1. Gör jag en jämförelse på panasonic.se så ser jag ingen skillnad alls i stort sett på dessa, verkar innehålla samma saker. Z1 har wireless HD och V10 har något "Digital Cinema Colour" som de andra saknar. Men är det i övrigt samma innehåll?
Är ju inte beredd att betala tiotusentals kronor mer för en slimmodell med avtagbara högtalare och wireless HD (Z1). V10 känns i jämförelse lite för billig för att vara en 50" värstingmodell(?).
Synd att inte alla görs i 50"... 46 är på gränsen till för litet och 54-55" är för stort i mitt rum.
Hjälp mig att reda ut modelldjungeln!
Nu sitter jag ju i och för sig på en utav "mellan" modellerna (G10) i Panasonics 2009 line-up, men skulle jag stå välja mellan Z1 och V10 så skulle jag ta V10:an varje dag året om då jag inte skulle känna något behov för den "speciella" designen och den trådlösa bildöverföring för HD material (känner mig rätt skeptisk till just denna funktion också, tror inte den kommer leverera så bra). Bildmässigt ska det vara samma i princip samma TV så det borde ju tala för sig själv. Tror till och med att nissarna på Panasonic skulle gå med på att man säger det. ^^
När det gäller storleken så är jag även här eventuellt lite fel person då jag själv sitter på en 42:are och sitter på nästan 3meters avstånd. För mig är detta optimalt utifrån mina förutsättningar då jag ser på väldigt blandat utbud av material kvalitéer. Slipper på detta viset hänga upp mig på små detaljer när jag ser på SD osv osv.
Men det låter ju helt klart som att du är inne på något större. Personligen tycker jag att 46" låter som ett bra alternativ då just denna tum storlek sägs passa sig ypperligt för en skärm med det antal pixlar som en Full-HD kvalificerad TV kräver (såg just att V10:an inte finns i denna storlek dock :/). Men nu vet jag ju inte vilket avstånd du sitter på och inte heller vad du mest tittar på. Ser du mycker på Full-HD material så spelar ju storleken och avståndet till skärmen mindre roll och då kan du ju utan tvekan smocka på med en 50":are! ^^
Hoppas att jag lyckades hjälpa dig att bena ut litegrann bland modellerna i alla fall om inte annat. XD Väljer att inte uttala mig något om G15 då jag anser att jag varje dag skulle ta en G10:a istället. Det är så pass lite som skiljer de modellerna åt och jag får känslan utav att en G10:a inte kommer att göra dig helt tillfredställd. Du verkar vilja ha det lilla extra och verkar kunna tänka dig att betala i alla fall runt 20-25.000 och kanske till och med upp mot 30 strecket för att få det?
Redigerat av Azeroth, 25 juni 2009 - 00:18.
Postad 25 juni 2009 - 01:09
Du verkar vilja ha det lilla extra och verkar kunna tänka dig att betala i alla fall runt 20-25.000 och kanske till och med upp mot 30 strecket för att få det?
Jo, det är precis så det är. Runt 25.000 kr tycker jag att det kan vara värt. Har tittat lite på Samsung B855 50" plasma också... ska väl vara likvärdig med V10 i stort sett. Läste någonstans att B855 har mindre problem med phosphor trails, de gröna/gula/röda flasharna som jag är så känslig för. Skulle det visa sig stämma så är den kanske mer intressant för mig.
Blir nog att ta med sig sin PS3 och testa hos den lokala TV-handlaren. De brukar aldrig kunna erbjuda att visa rent bluray-material annars, vilket jag tycker är skandal. Sällan man köper en så dyr TV utan att testa ordentligt.
Redigerat av kleinis, 25 juni 2009 - 01:11.
Postad 25 juni 2009 - 09:01
Jo, det är precis så det är. Runt 25.000 kr tycker jag att det kan vara värt. Har tittat lite på Samsung B855 50" plasma också... ska väl vara likvärdig med V10 i stort sett. Läste någonstans att B855 har mindre problem med phosphor trails, de gröna/gula/röda flasharna som jag är så känslig för. Skulle det visa sig stämma så är den kanske mer intressant för mig.
Rent generellt så är väl de Japanska (Pio, Pana) Plasma-tillverkarna bättre än de Koreanska (Samsung, LG).
Om du är bereddd att spendera 25000 så är mitt förslag en P50V10.
Man kan ju i och för sig argumentera för att G10, G15 och V10 har samma plasmapanel. Men det verkar från tester som att V10 har mycket bättre bildbehandling än G10. Och bildbehandling används i stort sett alltid på ett eller annat sätt.
Z1 och G15 finns ju inte ute än, men gissningsvis är G15 väldigt lik G10 fast med DLNA-stöd (uselt sådant).
Postad 25 juni 2009 - 09:17
V10 må ha bättre bildförbättring men det är nog inget man ser om man inte använder mätinstrument eller har skärmarna brevid varandra.
G10 imponerar dock lätt på folk när dom ser den men en rolig bluray film

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar