Köpte en g10 42" för 2 veckor sen och är i stort sett nöjd. Problemet var att få tag på en i Malmö. Tänkte köpa den på mediamarkt men de hade slut på dem hela tiden/eller fick ej in nya? Ringde o kolla med dem i lund men ej hemma där iheller. Sen annonsera elgiganten om den ett par veckor tidigare. Ringde dem men den var ej hemma på ngt varuhus i malmö eller i närheten.
Så köpte på netonnet lagerbutik o de hade 4st hemma då de andra ej hade. Kollade ej med siba o onoff.
Vad kör ni för kalibreringar på era g10? Sett en del kör med flatpanels.dk. Kör ni bara den då ni ser film eller generellt för SD material etc också?
Ngn sida som testat flera likadana tv för se hur stor skillnaden är i kalibrering på likadana tv?
Menar hur individuella de är i inställningarna från tv till tv.
Amatörfråga men vad är BD för källa? Blue Ray?
Har comhem digital med deras HD box humax c5000 tror jag den heter. Är ju snack om att g10 ej skall hantera i-signal så bra men hur skall man köra på hd kanalerna som sänds i 1080i? Då det ej finns 1080p att välja på boxen. Är det bästa 1080i då eller man skall ta 720p? Men känns dumt att scala ner bilden och sen scala upp den igen?
Stör mig boxen ej kan skicka ut 1080p är det generellt olika boxar ej kan det eller det är en svaghet på comhems boxar från humax?
Varför sänds ej hd kanalerna i 1080p från början? Såg svt hd sänds i 720p borde de ej kunda sända allt i p då det väl är bättre? Eller är det för folks äldre tv kanske ej klarar det? Och varför sänds då svt hd i p?
Testat titta på vanlig SD kanal 576i(lite osäker på rätt siffror) och först valt 576i signal från boxen och sen ändrat till 576p signal men har svårt att se ngn stor skillnad. Kan tycka bara för jag "vet" det skall bli bättre att det blir bättre med 576p. Kan tycka det blir ngt skarpare bild men skulle jag göra blindtest hade jag ej kunnat skilja dem åt och jag är rätt känslig när det gäller kvalitet på bild.
Efter läst här o tester har jag fått för mig det skulle vara stor skillnad på att mata den med i eller p signal?
Redigerat av stimpen2, 07 December 2009 - 17:24.