Jag har kopplat min bärbara dator ( med trådlös anslutning) via nätkabel till Ethernet uttaget på TV:n, men den har problem att hitta någon adress.
Någon som har tips o trix vad jag gör för fel?
Tacksam för alla svar!
65 relaterade trådar
Postad 10 december 2009 - 09:54 Jag har kopplat min bärbara dator ( med trådlös anslutning) via nätkabel till Ethernet uttaget på TV:n, men den har problem att hitta någon adress. Någon som har tips o trix vad jag gör för fel? Tacksam för alla svar! Postad 10 december 2009 - 10:03 Postad 10 december 2009 - 17:55 Just nu står jag lite och velar mellan dessa 2 modeller: Panasonic Viera TX-P42V10E Panasonic Viera TX-P46G15E Vad har ni att säga till om där? synpunkter etc. Har lyckats pruta ner G15E i ett paketpris till ca: 13700kr av en lokal handlare vilket är en schysst deal tycker jag. V10E är lite svårare att få tag på till bra pris. Sekvencia listar den till 13.043kr men står inget om när den kan tänkas komma in i lager. G15 är som sagt en 46" mot 42", så frågan är om kvalité resp. storlek ska gå först och självklart hur stor skillnad är bildkvalitén på V10modellen? Tack på förhand. //Daniel Postad 10 december 2009 - 18:45
Hur långt ifrån TV sitter du?? Vad skall du använda TV till?? Postad 10 december 2009 - 22:33
Avstånd till Tv´n är svårt att säga exakt men mellan 3 - 3.5 meter. Kommer dels vara endel slötittande på tv, har hdbox från com hem. Sen blir det givetvis hdmaterial som kommer att streamas ifrån en Tvix 6500:a (både tvserier och filmer) Äger ingen bluerayspelare än, kommer i framtiden frågan är väll när. Har en stor dvdsamling så bli givetvis att den kommer att användas. Äger även en Xbox som matas med komponent. Frågan sen blir om film kommer att avnjutas på tv eller om det blir på projektor. Beror helt enkelt på hur jag upplever bilden då jag har en projje med 576-upplösning mot fullhd-tv som det kommer bli nu. Projje blir säkert en ny, men det dröjer säkert några år. Mvh Daniel Postad 11 december 2009 - 14:17 Postad 11 december 2009 - 16:27
Är ingen fotograf som ni märker på bilderna nedan, men tycker det är för dåligt med bilder i den här tråden så jag får väl börja litegrann.
Postad 11 december 2009 - 17:10 Är svärtan sådär bra i verkligen eller är det en effekt av bilden(man ser inte brytningen mot ramen på tv:n)? Har varit och kollat på en del på Panasonic vid ett flertal tillfällen och svärtan kändes aldrig riktigt svart, kollade i butik förstås men när panelen är utan signal är den ju halvgrå och svartare än så blir väl aldrig tv:n antar jag? Postad 11 december 2009 - 17:15
Det blir en viss effekt av bilden ja, i verkligheten är det ju inte oändligt nära "svart" som väggen bakom blir då väggen inte avger något ljus.. men det är riktigt djup svärta måste jag säga. Angående gråhet i butik så är ju panelen i sig grå från början. Detta syns enbart i ljus miljö då panelen reflekterar ljus. I ett mörkare rum blir panelen "svart". Jämför vit vägg i helmörkt rum. Så visst blir panelen svartare än det gråa man ser från början! Postad 11 december 2009 - 21:20 Postad 11 december 2009 - 22:27 Aha, det är så att panelen reflekterar ljuset, förklarar saker och ting. Hör du nåt "surr" från din TV förresten? Har sån ångest angående vad jag ska köpa, vill ha en Panasonic pga bra svärta och liten chans för inbränningar. Samtidigt vill jag ha en Samsung plasma då den är bättre på SD och billigare. Var inne på onoff och kikade, Samsung B556 hade mycket bra och naturliga färger (de körde History channel HD), på Panasonicen syntes det tydligt att en hel del detaljer var borta jämfört med Samsungen. Samtidigt hackade båda väldigt mycket vid panoreringar. Redigerat av Hassezilla, 11 december 2009 - 22:31. Postad 11 december 2009 - 22:34
Lite surr hörs det vid större delen ljus bild, annars inget. Man måste också ha helt tyst i rummet för att ens märka av det vid normalt användande. Angående inbränningar har jag inga hittills. Dock ser man lite ghosting ibland, t.ex. efter text på helsvart bild om man går fram o kollar noga. Det är en viss del av tekniken som man kanske får acceptera, och i det stora är jag nöjd iaf. Har hört värre historier med andra tillverkare om detta. Postad 12 december 2009 - 00:44 Postad 12 december 2009 - 03:19 Det lät inte bra, det hörs väl även vid normal volym? Är det någon här som har en S10, upplever ni något "surr"? S10 ska tydligen vara befriad från fläktar. Postad 12 december 2009 - 11:28
Vilken storlek har du? 50" här och har aldrig någonsin hört någon fläkt. Postad 12 december 2009 - 11:41 har jag tv´n igång och ljudet av så överröstar tv´ns fläktar min laptop ... den firmware som låg här i tråden för nerladdning, är det säkert att uppdatera tv´n med den? jag kör nu med inställningarna ifrån flatpanels.dk och enligt dom så gick strömförbrukningen ned med deras inställningar och då skulle ju logiskt sätt fläktarna gå ner i varv då tv´n blir mindre varm. finns det någon service meny i tv´n? kanske det är något där som panasonic missat, då en del datorer (moderkort) kan man ifrån BIOS ställa in hur fläktarna ska bete sig, bör ju vara samma på en tv med fläktar... Postad 12 december 2009 - 11:42 Postad 12 december 2009 - 11:54 Jag har en 46G10 och måste gå riktigt nära för att höra fläktarna. Min står dock på stativ ca 40 cm från väggen. Postad 12 december 2009 - 11:56 Postad 12 december 2009 - 15:10 Postad 12 december 2009 - 15:25 Enligt Pannasupporten: SDHC upp till 32GB, SD upp till 2 GB miniSD med adapter upp till 2GB Postad 12 december 2009 - 18:51 ![]() Tack för det snabba svaret Postad 12 december 2009 - 20:54 ![]() angående firmware som där fanns en länk i tråden, är den säker och installera i tv´n? Postad 12 december 2009 - 22:57 Den firmware som finns länkad till är OK. Du kan också maila Pannasupporten så skickar dom den på ett SD-kort (som du får returmera) Postad 13 december 2009 - 00:43 Postad 13 december 2009 - 01:24 Nej det gör dom inte. Iaf hade jag mina kvar. Postad 13 december 2009 - 23:10 ![]() Postad 13 december 2009 - 23:22 Har du testat köra några mkv filer från PC, ser det bra ut? Har hört att vissa tycker X10 an ser grå och tråkig ut, instämmer du eller? Hör du något fläktljud från din? Postad 13 december 2009 - 23:42 Försökte söka u10 i den här tråden.. och då kom bara alla svar i tråden upp. Postad 14 december 2009 - 00:03 ¨ Nej har inte testat något via pc, men fläktljud har jag inte alls hört. Postad 14 december 2009 - 22:19
Jag hade P42S10 i en vecka, sedan bytte jag upp mig till P42G10. Efter att jag hade läst om allt här... S10 är tyst, helt tyst. Upplevde också ljudet som bättre i den, men det kan vara inbillning. Läste någon stans att S10:an kunde vara grumlig och oskarp, så det tyckte jag att min också var. Jag tror att G10 är skarpare... men det kan vara inbillning också! Tycker nog i alla fall att G10 visar SD material bättre än S10... tror jag. (Efter att kört 20 mil i snöoväder och övertalat säljare att byta in min S10 så det är klart att G10 upplevs bättre...). Har inte kunnat kört så mycket HD material på G10:an ännu. Men tillbaka till fläkten, vist låter den, men inte lika mycket som min Xbox 1 med XBMC på... Om man ska kolla lite TV på morgonen när alla andra sover och man har tyst på, jag då saknar jag S10:an... Postad 14 december 2009 - 23:30 märkte faktiskt stor skillnad på blu-ray film ifrån PS3:an... kollade på faster and more furious innan uppdateringen och en gång till efter... kollade efter scener innan jag uppdaterade efter dåligt flyt och sen efter uppdateringen ... där var en riktigt stor skillnad, trodde aldrig att det skulle göra så mycket ... Postad 14 december 2009 - 23:39
Brukar komma runt Mars-April. Postad 14 december 2009 - 23:42
tillgången på dom brukar väl vara runt maj... sen brukar priserna bli humanare vid juli/augusti... Postad 15 december 2009 - 08:34
Vilken tv var updateringen till? ![]() Har du länken? Postad 15 december 2009 - 09:40 Vad hade du innan? Läste att 1.209 ska vara samma som den man kan ladda ned. /O Postad 15 december 2009 - 10:10 För G10 är det 1.213 som är den senaste. Postad 15 december 2009 - 11:09 ![]() En sak jag funderar kring V10:an. Med min nuvarande PV60 upplever jag ganska stora problem när objekt rör sig på mörka bakgrunder, att det kan bli lite eftersläpning. T.ex om jag via HTPC:n rör muspekaren mot en svart bakgrund så ser jag en gul eftersläpning. Detta kan även upplevas i FPS-spel när man sakta vänder sig runt. Finns samma symptom på den senaste generationens plasmor? TPF! //Mattias Postad 15 december 2009 - 21:27 OBS! Om du går in i service menyerna gör du det på egen risk! Ändra inget! * sätt på din Panasonic G10 plasma * Tryck och håll kvar "Volym -" på plasmans högra sida och tryck nu på fjärrens "0" knapp snabbt minst 3 gånger och släpp sedan alla knappar, vänta lite så startar service menyn och knapparna "1" och "2" på fjärren går mellan menyerna * Tryck på fjärrens "2" * Tryck på fjärrens "OK" i mitten av pilknapparna, du får nu en ljusblå service info meny * Flytta din vita ruta till höger, och sedan näst längs (ned (tom blå ruta) mha höger pilknapp och sedan pilknapp ned på fjärren. * Tryck och håll ned "mute" på fjärren tills dina räkneverk visas med röda siffror * Lämna service menyn genom att trycka ned "Exit" tills plasman bootar om. På min verkar alla inställningar vara kvar men ännu en gång du gör detta på egen risk. Postad 15 december 2009 - 21:43
Jag har en 42" V10E (har haft den sedan slutet av juli). har aldrig sett en enda eftersläpning på min tv. Mina bildkällor är: Nintendo Wii, blueray och dvd via en panasonic SC-BTX70, analog comhem, digital comhem (både SD och HD ) via extern hdbox (skaffade det för nån månad sedan, därav nöjet att att ha tittat på analog comhem). Jag har tyvärr ingen HTPC att testa med, har dock testat koppla in min laptop via hdmi till tvn utan problem. Postad 15 december 2009 - 23:11 Postad 16 december 2009 - 02:44 Postad 16 december 2009 - 09:33
Stäng av overscan (i TV'n). Meny -> inställningar -> övriga inställningar. Overscan kan behövas när man ser på vanliga TV-sändningar och man får streck i överkant, ni förstår när ni stöter på det. Postad 16 december 2009 - 11:19 satt igår kväll och slö-tittade med låg volym och börja märka ljudet när det blev ljusare bild... inte störigt men irreterande nu när man vet att det finns... en fråga, var hittar man HDpanels? alla snackar om deras tester och inställningar men jag hitta inte hemsidan... Postad 16 december 2009 - 13:21 Overscan är tvärt om. Underscan var problemet. Tydligen var underscan på automatiskt i ATI drivrutinen av nån underlig anledning. Dessutom var det OMÖJLIGT att hitta vart man stängdde av det fast man visste vad man letade efter. Problemet är nu löst i alla fall. Redigerat av vanka, 16 december 2009 - 13:22. Postad 16 december 2009 - 15:09
Fel av mig! Missade att det var en centimeter svart runt om. ![]() Postad 16 december 2009 - 15:55 ![]() Väldigt tacksam om nån kan kolla upp det! Postad 16 december 2009 - 16:31
Stort tack till er båda, detta hjälpte mig ![]() 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |