Panasonic G12 2009
2160 svar till detta ämne
Postad 25 december 2009 - 13:37
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
hej allihopa!
god fortsättning!
Köpte en TX-42G10E idag på Siba, skulle egentligen aldrig handlat på SIBA, men med ca 4000 kr i presentkort, samt ett företagserbjudande kom jag över en TX-42G10E för 4151 kronor, vilket jag tyckte var helt OK pris. Skulle egentligen köpt V10, men då fått lägga ca 9000 till vilket jag inte tror att skillnaderna mellan G10 och V10 är värd.
Har en fråga om inkörningstiden
Vilka inställningar för att "köra in" tvn? Lästa ngnstans att det skulle vara med inställningarna:
Varm + värden i mitten på kontrast osv osv
Sedan undrar jag om någon har ngn info om tips på de olika värdena på inställningarna? eller finns det någon sida som dessa finns specificerade på....har googlat lite men inte hittat.
Jag hade hoppat över inkörningen om jag vore dig. Detta behövs inte längre. Ang. inställningar till G10'an så vet jag att många använder inställningarna ifrån flatpanels.dk's test: Kolla längre ner på denna sida: http://www.flatpanel...p;id=1237883026
Postad 25 december 2009 - 14:07
Ralle_81
-
Ralle_81
-
Lärjunge
-
-
418 inlägg
Postad 25 december 2009 - 16:12
Begren
-
Begren
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Någon som har måtten på en kartong för en G10 46"??
Postad 25 december 2009 - 18:12
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Någon som har måtten på en kartong för en G10 46"??
Står tyvärr i förrådet men den är stor. Fick inte in den stående i min -98 Passatkombi. Plockade ur den och lutade mot ryggstödet i baksätet.
Postad 26 december 2009 - 12:54
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Visst är det så att man inte kan blanda analoga och digitala kanaler på något sätt i en favoritlista?
Nu när Comhem släpper de fria kanalerna helt fritt i sitt nät så vore det ju snyggt om de som fortfarande ser på analog kabel-tv har möjlighet att få in de fria digitala kanalerna i samma kanallista.
Postad 27 december 2009 - 13:31
Ralle_81
-
Ralle_81
-
Lärjunge
-
-
418 inlägg
en fråga till:
Om man har ett grafikkort med dubbla DVI utgångar, så visst kan man väl koppla:
DVI - HDMI (till hdmi ingången på plasman, 42G10E) för att kunna se film från PCn på plasman?
eller är det bättre att använda PC ingången, med VGA kontakt (är väl inte digitalt då eller)????
Postad 27 december 2009 - 14:23
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
en fråga till:
Om man har ett grafikkort med dubbla DVI utgångar, så visst kan man väl koppla:
DVI - HDMI (till hdmi ingången på plasman, 42G10E) för att kunna se film från PCn på plasman?
eller är det bättre att använda PC ingången, med VGA kontakt (är väl inte digitalt då eller)????
Prescis. Använd DVI från datorn till HDMI in i TVn. Det är det bästa! Att använda VGA ingången är dumt. Som du säger så är den analog och har du tillgång till digital utsignal så är det ju givetvis att föredra.
Postad 27 december 2009 - 15:30
Meller
-
Meller
-
Lärjunge
-
-
417 inlägg
Skall man vänta på att 2010 års modeller skall komma ut eller slå till på 50"V10 nu. Komplett får ju in den snart.
Kan ju tänka mig att priserna på dom nua modellerna blir lite i överkant direkt.
Postad 27 december 2009 - 19:19
Truckerhate
-
Truckerhate
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Skall man vänta på att 2010 års modeller skall komma ut eller slå till på 50"V10 nu. Komplett får ju in den snart. Kan ju tänka mig att priserna på dom nua modellerna blir lite i överkant direkt.
Dom nya modellerna brukar dyka upp i april/ maj så känns lite dumt att vänta så länge. Sen är dom nya modellerna alltid dyra i början och väntar du då till dom sänks efter sommaren så har det snart gått ett år till och 2011 års modeller är på väg
Postad 27 december 2009 - 20:09
valari
-
valari
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Tjenare, köpte som sagt min G10 46" igår, Har haft igång tvn hela dagen med diverse filmer för att njuta osv. Tänkte först fråga hur jag kan se hur länge jag haft min tv igång, kan vara kul att veta, vart hittar jag den informationen?
Såg dessutom en mildare variant av ghosting efter att ha sett sega filmen "2001 - A space oddysey" är detta något som är speciellt i början av tvns ålderdom eller något som jag kommer få dras med?  kunde se detta om jag gick väldigt nära tvn i mörka scener.
En annan sak, ser att jag har 1206 som firmware version i min tv, hur får jag in denna på min G10? Enda sättet är att kontakta panasonic och få SD kort ? Ellr kan jag kan använda ett SD kort från en digitalkamera, har en sådan, men verkar som kortet är mindre än det som ska passa i tvn...
Redigerat av valari, 27 december 2009 - 21:16.
Postad 27 december 2009 - 20:47
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1 560 inlägg
Hej! Jag fick hem en 42X10 för en vecka sedan & har upptäckt en sak jag vill bolla.
I mörka scener eller om jag har svarta kanter runt bilden så ser jag ett grönt skimmer. Det ser ut som en massa gröna pixlar som dansar runt
Ska det vara så eller ska jag byta ut den? Jag ser det bara på nära håll o tänkte att det var en del av plasmatekniken.
Postad 27 december 2009 - 22:55
andekar
-
andekar
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Någon som vet något om V15 modellen som diskuterades tidigare i denna tråd?
Vad är det som kommer och när?
Vad skiljer V15 mot V10?
Postad 28 december 2009 - 00:42
Meller
-
Meller
-
Lärjunge
-
-
417 inlägg
Hej! Jag fick hem en 42X10 för en vecka sedan & har upptäckt en sak jag vill bolla. I mörka scener eller om jag har svarta kanter runt bilden så ser jag ett grönt skimmer. Det ser ut som en massa gröna pixlar som dansar runt Ska det vara så eller ska jag byta ut den? Jag ser det bara på nära håll o tänkte att det var en del av plasmatekniken.
Är inte det så kallat "fosfor spår" som du ser? Det här är fosforspår En skärm består av pixlar i färgerna röd, grön och blå som sedan tillsammans bildar alla andra tänkbara färger. På en plasma framställs dessa tre grundfärger med hjälp av röd fosfor, grön fosfor och blå fosfor. Den gröna fosforn är långsammare vilket gör att det i vissa situationer (oftast i skiften mellan svart och vitt) kan uppstå en grön skugga i bilden då de andra färgerna släcks snabbare.
Redigerat av Meller, 28 december 2009 - 00:44.
Postad 28 december 2009 - 00:50
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
I mörka scener eller om jag har svarta kanter runt bilden så ser jag ett grönt skimmer. Det ser ut som en massa gröna pixlar som dansar runt 
Intressant att veta, är vad du har för källa när du ser detta och om det även gäller DVD och Blu ray Maveric
Postad 28 december 2009 - 01:43
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1 560 inlägg
Intressant att veta, är vad du har för källa när du ser detta och om det även gäller DVD och Blu ray
Maveric
Jag har endast kört dålig kabel-tv samt PS3 via scart, ska prova via hdmi imorrn. Om jag sänker ljusstyrkan till -6 så försvinner det men då känns bilden lite mörk.
Postad 28 december 2009 - 01:47
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Postad 28 december 2009 - 17:22
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1 560 inlägg
där har du nog svaret
Nu har jag testat med hdmi från hd-dvd oxå. Det verkar vara ljusstyrkan på tvn som gör detta. Med hdmi så kan jag ha ljusnivån på 0 utan gröna prickar som far omkring. Dock är det konstigt, går jag upp på +1 el +2 osv så kommer de fram, då måste jag drar ner ljusstyrkan till -1 för att de ska försvinna, sen kan jag gå på 0 igen. Dock finns ju gröna prickar kvar i själva bilden hela tiden, även om bilden pausas, är detta det som Meller skriver om? Är det någon fler som kan se om ni har samma sak, gärna med vanlig kabel-tv ( om någon fort lever kvar på 1800-talet som mig).
Redigerat av sonyman, 28 december 2009 - 17:30.
Postad 29 december 2009 - 00:37
rickedicke
-
rickedicke
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej! Jag är en lycklig ägare av en 50"V10:a. Jag behöver lite råd angående inställningarna på TV:n. Kör ni digital TV i THX mode eller annat mode? Vilka inställningar har ni kontrast mm och i vilket mode? Såg att skärpan var noll i tester av THX läget. Jag har scart upp från DVD(utan HDMI), kräver en del skärpa mm samt Marksänd digital TV.
Postad 29 december 2009 - 08:24
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Sonyman>> Reglaget "Ljusstyrka" flyttar främst svartnivån uppåt och nedåt. På en plasma kommer det som ligger strax ovanför svart att, mer eller mindre, synas som "pixelbrus" och det är helt normalt och har inget med fosfor-spår att göra. Tricket är att lägga svartnivån rätt i förhållande till insignalen (samt använda rätt "stigning" på signalen, dvs gamma, vilket i X10:ans fall innebär Film-läget). För att undersöka var den gränsen ligger skaffar man sig Digital Video Essentials (DVE) och ställer in sina grejjer så gott man kan efter egen förmåga. Ja iaf om man är intresserad av att få maximal valuta för sina pengar... rickedicke>> Sålänge du har hyffsad kontrol på ljuset i rummet ser jag ingen anledning att köra nått annat än THX-läget. Undantaget skulle vara om olika källor kräver helt olika inställningar i tv:n, i så fall använder du THX-läget för den källa du prioriterar mest (t.ex. DVD/BD) och t.ex. Film-läget för den/de andra källan. Skaffa en ny DVD-spelare (slå till på en BD-spelare med en gång, går ju att få för en tusenlapp numera) föresten. Att förstöra bilden med att lägga på massa skärpa är helt fel väg att gå. Helt obegripligt att folk köper dyra tv-apparater och samtidigt dumsnålar på det som har överlägset störst betydelse för bildkvalitén, nämligen inkommande bildsignal. Som att driva en Formel 1 med en häst...för att hänvisa till en klockren reklam.
Redigerat av pacman, 29 december 2009 - 13:33.
Postad 29 december 2009 - 11:36
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1 114 inlägg
Klockrent skrivet Pacman! Skall köpa nästa generations panasonics mellanmodell - efterträdaren till 50G10 alternativt efterträdaren till S10 som är efterträdare till pz80 för en billigare peng o unna sig canal digital hdtv för ett år på köpet för pengen som blir över
Mot hösten om 10 mån skriver jag till dig  haha sjukt långt framåt men tänkte be dig om tips då 1: Ang hur man kör in plasma - höja ljusstyrkan o sänka kontrast som gäller? 2: ISF-kalibrering fast på egen hand billigare, finns det något som automatiskt ställer in bästa bilden o höjer native kontrast utan att man måste vara pro?
3: Hur kör jag in teven utan svarta kanter, vilken dvdskiva bränner/köper man då? osv osv 
Hoppas du e kvar då!  Det blir panasonics nyaste blu-ray även samt dynavoice 5.1 surround för bästa biokänslan med 50tums plasma i ett 2,80 cm avstånd från väggen
Redigerat av Unregistered1734, 29 december 2009 - 11:40.
Postad 29 december 2009 - 11:54
Unregistered20539
-
Unregistered20539
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Hej!
Jag har en 50" V10 och har ett banalt problem. Jag vill att TV:n skall starta upp på HDMI1 istället för den analoga TV. Är det någon som har koll på om och hur man ställer in det?
Jag har tagit bort en del av kanalerna i visningsläget, men vill ha kvar HDMI1, HDMI2 och TV.
Sen så undrar jag många av er använder recievern för att skala upp bilden från er blu-ray spelare eller mediaspelare, HTPC när ni skickar högupplöst material i ex 1o80p? Hade den setup:en först men tappade allt ljud från min TVIX, så jag kör direkt till TV:n nu.
Tack för förhand för alla svar! Vad hade man gjort utan Min Hembio forumet...
MVH
Johan
Redigerat av Unregistered20539, 29 december 2009 - 11:55.
Postad 29 december 2009 - 12:59
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Hej!
Jag har en 50" V10 och har ett banalt problem. Jag vill att TV:n skall starta upp på HDMI1 istället för den analoga TV. Är det någon som har koll på om och hur man ställer in det? Jag har tagit bort en del av kanalerna i visningsläget, men vill ha kvar HDMI1, HDMI2 och TV.
Sen så undrar jag många av er använder recievern för att skala upp bilden från er blu-ray spelare eller mediaspelare, HTPC när ni skickar högupplöst material i ex 1o80p? Hade den setup:en först men tappade allt ljud från min TVIX, så jag kör direkt till TV:n nu.
Tack för förhand för alla svar! Vad hade man gjort utan Min Hembio forumet...
MVH Johan
Håll in "-/V" på apparatens högersida och klicka 3 ggr på AV på fjärren (riktad mot TV'n). Då kommer du in i hotellmenyn, aktivera den och välj vilken källa du vill TV'n skall starta upp med.
Postad 29 december 2009 - 15:37
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Håll in "-/V" på apparatens högersida och klicka 3 ggr på AV på fjärren (riktad mot TV'n). Då kommer du in i hotellmenyn, aktivera den och välj vilken källa du vill TV'n skall starta upp med.
Har också "stört" mig på det men inte hunnit med/orkat fråga. Men nu vet jag. Perfekt!
Postad 29 december 2009 - 17:19
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1 560 inlägg
Sonyman>> Reglaget "Ljusstyrka" flyttar främst svartnivån uppåt och nedåt. På en plasma kommer det som ligger strax ovanför svart att, mer eller mindre, synas som "pixelbrus" och det är helt normalt och har inget med fosfor-spår att göra.
Tricket är att lägga svartnivån rätt i förhållande till insignalen (samt använda rätt "stigning" på signalen, dvs gamma, vilket i X10:ans fall innebär Film-läget). För att undersöka var den gränsen ligger skaffar man sig Digital Video Essentials (DVE) och ställer in sina grejjer så gott man kan efter egen förmåga. Ja iaf om man är intresserad av att få maximal valuta för sina pengar...
Tack för det svaret! Då slappnar jag av & njuter av min nya tv istället
Postad 29 december 2009 - 17:28
Rosberg
-
Rosberg
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej alla, har en G10:a och får ingen bild när jag kopplar in barnens Wii på component ingången som sitter på baksidan av tv:n.
Man kan ju välja mellan olika läge dv 1,2,3, pc och olika hdmi men vilken jag än väljer så kommer det ingen bild och inget ljud.
Någon som är kunnig inom området eller har ett tips att prova?
Postad 29 december 2009 - 17:32
Truckerhate
-
Truckerhate
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Hej alla, har en G10:a och får ingen bild när jag kopplar in barnens Wii på component ingången som sitter på baksidan av tv:n. Man kan ju välja mellan olika läge dv 1,2,3, pc och olika hdmi men vilken jag än väljer så kommer det ingen bild och inget ljud. Någon som är kunnig inom området eller har ett tips att prova?
dum fråga kanske men använder du komponentkablar? den kabeln du fick till ditt wii är komposit (röd/gul/vit) och komponent är röd/ grön/ blå
Postad 29 december 2009 - 18:35
Unregistered20539
-
Unregistered20539
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Lysande! Tack för hjälpen. MVH Johan
Postad 29 december 2009 - 18:43
Rosberg
-
Rosberg
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
dum fråga kanske men använder du komponentkablar? den kabeln du fick till ditt wii är komposit (röd/gul/vit) och komponent är röd/ grön/ blå
Ja det är komponent med röd/grön och blå
Postad 29 december 2009 - 22:20
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Hej alla, har en G10:a och får ingen bild när jag kopplar in barnens Wii på component ingången som sitter på baksidan av tv:n. Man kan ju välja mellan olika läge dv 1,2,3, pc och olika hdmi men vilken jag än väljer så kommer det ingen bild och inget ljud. Någon som är kunnig inom området eller har ett tips att prova?
Om du kopplar in den via Component ska du välja Component-ingången med AV-knappen. Om den inte syns kan den vara nedsläckt. Det återställer du från Inställningar -> Ingångsmärkning. Står det "Hoppa över" på någon ingång så syns den inte när du bläddrar med AV-knappen.
Postad 29 december 2009 - 22:47
dannep
-
dannep
-
Lärjunge
-
-
375 inlägg
Köpte en 46" GA11 igår för 10900kr, känns som ett prisvärt köp. Den står fortfarande kvar i butiken då jag inte äger någon bil och vill helst ta hem den stående vilket kräver en stor bil, så får försöka låna någon "jobb-bil"
Hur som helst så ska det bli intressant att se hur jag upplever bilden i hemmamiljö.
Avstånd vägg till vägg är ca: 3.70, så ligger väll runt 3 meter mellan tv´n och ögonen.
Lovar att uppdatera er med vad jag tycker när jag väl fått hem den och installerat den. (ska bort med projektorduk och byta ut tvbänk samtidigt)
//Daniel
Postad 30 december 2009 - 07:37
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Klockrent skrivet Pacman! Skall köpa nästa generations panasonics mellanmodell - efterträdaren till 50G10 alternativt efterträdaren till S10 som är efterträdare till pz80 för en billigare peng o unna sig canal digital hdtv för ett år på köpet för pengen som blir över 
Låter klokt. Det kommer gå bra för dig.  Mot hösten om 10 mån skriver jag till dig 
Oki, hojta till om 10 månader då. Tror jag är här på tisdag då.  1: Ang hur man kör in plasma - höja ljusstyrkan o sänka kontrast som gäller?
Ljusstyrkan behöver du inte röra alls. Eller rättare sagt, ställ in den rätt med DVE och låt den ligga där. Egentligen inte Kontrast heller, se bara inte till att styra över tv:n. Med det gäller oavsett om tv:n är 1 timme eller 10000 timmar gammal eftersom du pajjar bildkvalité annars. Men tjaa, känner man att man vill köra med 4-punktsbälte och dubbla airbags kan man ju kosta på sig att vara lite extra försiktig med Kontrast-reglaget de första 100-200 timmarna nånting. 2: ISF-kalibrering fast på egen hand billigare, finns det något som automatiskt ställer in bästa bilden o höjer native kontrast utan att man måste vara pro?
Nej, inte för rimliga pengar iaf. Skaffar du dig en mätare tror jag iofs du kommer vilja göra allt själv.  3: Hur kör jag in teven utan svarta kanter, vilken dvdskiva bränner/köper man då? osv osv 
Vet inte, körde aldrig in min tv. Men känner man att man måste det finns det säkert videofiler att hämta hem från nått forum. Kan vi ju ta på tisdagen om 10 månader.
Redigerat av pacman, 30 december 2009 - 07:39.
Postad 30 december 2009 - 15:38
Rosberg
-
Rosberg
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Om du kopplar in den via Component ska du välja Component-ingången med AV-knappen. Om den inte syns kan den vara nedsläckt. Det återställer du från Inställningar -> Ingångsmärkning. Står det "Hoppa över" på någon ingång så syns den inte när du bläddrar med AV-knappen.
Tack Chandler_75 Nu funkar det perfekt... /Jonas
Postad 30 december 2009 - 16:32
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1 114 inlägg
Låter klokt. Det kommer gå bra för dig. 
Oki, hojta till om 10 månader då. Tror jag är här på tisdag då. 
Kan vi ju ta på tisdagen om 10 månader. 
Haha låter toppen! behöver troligtvis inte ISF-kalibrering men DVE verkar svårt. Men jag skall allt göra min hemläxa. Då hörs vi på tisdagen ;D
Postad 30 december 2009 - 18:20
Ralle_81
-
Ralle_81
-
Lärjunge
-
-
418 inlägg
hej hej!
har en riktigt dum fråga.....i manualen står det ju beskrivet hur man uppdaterar TVns programvara.....hur skall detta gå till när jag inte hittar ngn TP ingång på TVn (måste vara blind om det nu finns en sådan ingång)
Postad 30 december 2009 - 19:33
jokim
-
jokim
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
hej hej!
har en riktigt dum fråga.....i manualen står det ju beskrivet hur man uppdaterar TVns programvara.....hur skall detta gå till när jag inte hittar ngn TP ingång på TVn (måste vara blind om det nu finns en sådan ingång)
du gör det via sd-kort... finns länkar och instruktioner längre bak i tråden...
Postad 30 december 2009 - 20:25
Unregisteredd55ba413
-
Unregisteredd55ba413
-
Amatör
-
-
89 inlägg
du gör det via sd-kort...
finns länkar och instruktioner längre bak i tråden...
eller bara kopplar in tv till internet
Postad 30 december 2009 - 21:56
Ralle_81
-
Ralle_81
-
Lärjunge
-
-
418 inlägg
eller bara kopplar in tv till internet
oi hur skall ja koppla in den mot internet när ja inte hittar ngn tp port på tvn.....smartass
Postad 30 december 2009 - 23:39
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
oi hur skall ja koppla in den mot internet när ja inte hittar ngn tp port på tvn.....smartass
Maila Panasonic support så skickar dom uppgradering på ett SD-kort. Eller sök långt bak i tråden Det finns länkar till att ladda hem firmware. Lägg den på ett SD-kort och peta in i läsaren.
Redigerat av tomano58, 30 december 2009 - 23:39.
Postad 01 januari 2010 - 18:33
Unregisteredd55ba413
-
Unregisteredd55ba413
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Inte för du skrivit vilken tv du har, men om du öppnar ögonen o tittar på baksidan så ska det inte vara såååå svårt. detta är V10: http://images.truste...615-rearbig.jpg
Postad 01 januari 2010 - 19:22
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Inte för du skrivit vilken tv du har, men om du öppnar ögonen o tittar på baksidan så ska det inte vara såååå svårt. detta är V10: http://images.truste...615-rearbig.jpg
Han verkar ha en G10 enligt en annan tråd.... Den går bara att uppdatera via SD-kort eller DVB-T. Av nån märklig anledning så finns firmware inte publicerad på deras supportsida. Så leta i tråden eller maila Panna support.
Redigerat av tomano58, 01 januari 2010 - 19:23.
Postad 01 januari 2010 - 19:33
atr
-
atr
-
Amatör
-
-
62 inlägg
...
Redigerat av atr, 04 mars 2017 - 16:46.
Postad 01 januari 2010 - 19:48
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Han verkar ha en G10 enligt en annan tråd.... Den går bara att uppdatera via SD-kort eller DVB-T. Av nån märklig anledning så finns firmware inte publicerad på deras supportsida. Så leta i tråden eller maila Panna support.
Ser ut att gå att ladda hem här: http://spuncut.com/p...fw-ver-1213.zip (hittat på http://www.avforums....-thread-7.html)Snabbare här - http://rapidshare.de...update.zip.html
Redigerat av tomano58, 01 januari 2010 - 19:50.
Postad 01 januari 2010 - 19:55
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
FIRMWARE: Hur kontrollerar jag vilken firmware jag har på min TX-P50G10E? Vilket är det absolut senaste officiella firmware till TX-P50G10E? Några "viktiga/speciella" saker som åtgärdats med senare firmware?
INSTÄLLNINGAR: Vilka är de optimala bild inställningarna för att lämna källmaterialet orört?
Läs manualen, det finns att hitta i menysystemet, har det inte i huvudet. Senaste version är 1.213 som fixar en del problem med panorering bla. Se tidigare inlägg om var du hittar den.
Postad 01 januari 2010 - 22:20
grashoppan
-
grashoppan
-
Amatör
-
-
67 inlägg
tomano58, hmm tror att senaste firmware är 1215, för det är iaf den jag har.
Postad 02 januari 2010 - 00:05
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
tomano58, hmm tror att senaste firmware är 1215, för det är iaf den jag har.
Där ser man, kom apparaten med den eller har du uppdaterat. Har inte hört ngt tidigare om 1.215 Edit: Ok, hittade 1.215 via FlatpanelsDK, http://www.flatpanel...pic.php?t=12827
Redigerat av tomano58, 02 januari 2010 - 00:13.
Postad 02 januari 2010 - 00:08
sadfoafs
-
sadfoafs
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Där ser man, kom apparaten med den eller har du uppdaterat. Har inte hört ngt tidigare om 1.215
Finns till och med att ladda ner (kommer inte ihåg vart, men PM om du vill ha), jag har dock inte lagt in 1215 själv än, då jag är nöjd med 1213 för tillfället och har ingen aning om vad som ändras.
Postad 02 januari 2010 - 00:28
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Finns till och med att ladda ner (kommer inte ihåg vart, men PM om du vill ha), jag har dock inte lagt in 1215 själv än, då jag är nöjd med 1213 för tillfället och har ingen aning om vad som ändras.
Hittade den som sagt på FlatpanelsDK. Installerade utan problem.
Postad 02 januari 2010 - 00:33
sadfoafs
-
sadfoafs
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Hittade den som sagt på FlatpanelsDK. Installerade utan problem.
Tackar, vore snällt om du kunde återkomma om du upptäcker någon förbättring 1213 -> 1215, då jag inte gör mig besväret annars.
Postad 02 januari 2010 - 15:01
Unregistered9e938134
-
Unregistered9e938134
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Hej, står och velar lite mellan en panasonic 46s10E och en 46g10E . tänkte höra ifall någon äger en s10 som kan lämna någon kommentar om den och höra ifall g10an är värd dom extra tusenlapparna.
tack på förhand!
Redigerat av Unregistered9e938134, 02 januari 2010 - 15:02.
Postad 02 januari 2010 - 15:30
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Tackar, vore snällt om du kunde återkomma om du upptäcker någon förbättring 1213 -> 1215, då jag inte gör mig besväret annars. 
Av vad jag sett på Flatpanels så verkar det som att man fixat något med IFC men jag har den avstängd. Skall enligt uppgift synas tydligt på de rullande eftertexterna när man koppplar på/av IFC. IFC har på G10 visat sig ha liten eller inge effekt dvs troligen inte fungerat. Har dock inte testat ännu...
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|