Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic PZ85

1258 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TH-46PZ85 (TV) 0 9.562498 (15) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PZ85 (TV) 2 9.321428 (27) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PZ80 (TV) 1 9.260868 (22) Inga priser
Panasonic Viera TH-50PZ80 (TV) 1 8.999998 (6) Inga priser
Panasonic Viera TH-46PZ80 (TV) 1 8.833332 (5) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PZ800 (TV) 1 9.444444 (8) Inga priser
48 relaterade trådar
Märkligt problem Panasonic TH-42PZ85E / HUMAX BXR-HD+2 (12 inlägg) 9 år sedan
Sälja Panasonic 42PZ85, värde ? (3 inlägg) 11 år sedan
När man spelar Ps3, Xbox, Wii etc - Bildfördröjningsproblemet (input lag) (249 inlägg) 13 år sedan
Panasonic PZ80 (152 inlägg) 15 år sedan
TH-42PZ80 och SC-PT570 problem med ljud via HDMI (0 inlägg) 16 år sedan
TX-P42G10E eller TH-42PZ85? (36 inlägg) 16 år sedan
Panasonic PZ800 (325 inlägg) 17 år sedan
PZ85 Inställningar (6 inlägg) 17 år sedan
Vilken 50" Plasma för 16000:- RÖSTA (23 inlägg) 17 år sedan
Panasonic 46 pz80 Eller 50 pz80 (0 inlägg) 17 år sedan
panasonic 46 pz80 Eller 50 pz80 (2 inlägg) 17 år sedan
Panasonic 46" Plasma TV TH-46PZ85 (21 inlägg) 17 år sedan
Köpa 42PZ80 nu eller vänta på PDP-LX5090? (20 inlägg) 17 år sedan
Panasonic TH-46PZ80 vs TH-50PX8 (14 inlägg) 17 år sedan
46-50" Full HD,max 20K (4 inlägg) 17 år sedan
Panasonic TH-46PZ85 ÄGER! (23 inlägg) 17 år sedan
Avgörandets ögonblick: PZ85, W4000 eller A656....eller PZ800? (49 inlägg) 17 år sedan
Beslutsångerst angående ny TV (30 inlägg) 17 år sedan
Rekommendation för en 46tum full HD tv (13 inlägg) 17 år sedan
Olika versioner av Panasonic TH-42PZ80 (6 inlägg) 17 år sedan
Hjälp med val av tv 40-46" (5 inlägg) 17 år sedan
Panasonic PZ800 + marksänd SVT HD = sant ? (3 inlägg) 17 år sedan
Köpråd för ny TV (37 inlägg) 17 år sedan
Hjälp med val av TV samt väggfäste , 50-52" (tex Sony 52W4500) (17 inlägg) 17 år sedan
Saker att se upp med före köp av Panasonic TH42PZ85 (12 inlägg) 17 år sedan
1080p-skärmar - vilka finns det? (293 inlägg) 17 år sedan
Köp av hemmabiopaket (19 inlägg) 17 år sedan
100hz eller 50hz till plasma - vilken skillnad? (15 inlägg) 17 år sedan
Några frågor om Panasonics plasmor (24 inlägg) 17 år sedan
Panasonic TH-50PZ81 (7 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE-40A656 vs Panasonic TH-42PZ80E (9 inlägg) 17 år sedan
När släpps 50PZ80? (8 inlägg) 17 år sedan
PANASONIC Plasma 2008 (245 inlägg) 17 år sedan
Panasonic TH-46pz85, reflexer i skärmen? (15 inlägg) 17 år sedan
Ljudutgångar på Panasonic TH-42PZ80 (2 inlägg) 17 år sedan
Panasonic PX80 vs Sony W3000 (30 inlägg) 17 år sedan
Koppla PC till Plasma (0 inlägg) 17 år sedan
Panasonic PZ85 vs PZ800 (6 inlägg) 17 år sedan
Plasma-TV till "vanligt" tv-tittande. (18 inlägg) 17 år sedan
PZ85 fråga.. (12 inlägg) 17 år sedan
vilken tv passar för fotboll bäst´? (17 inlägg) 17 år sedan
Köp av 46" TV vad skall jag välja (8 inlägg) 17 år sedan
TV för PS3 (51 inlägg) 17 år sedan
Panasonic PZ85, PZ800 eller LG PG6000? (19 inlägg) 18 år sedan
TH-42PZ85 vs Samsung F86 (7 inlägg) 18 år sedan
Panasonic TH-42PZ80E eller LG 50PG6000 (9 inlägg) 18 år sedan
Panasonic PZ85 v Pioneer 428 ? (6 inlägg) 18 år sedan
När kommer Panasonic 46PZ85? (1 inlägg) 18 år sedan

Postad 20 April 2008 - 22:29

cymbios
  • cymbios
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

It´s silver on my tv though:
Postad bild

Har ingen aning vad den ärtill för dock.

The black thing is silver! :)

Postad 21 April 2008 - 08:38

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Beställt en PZ85 idag och inväntar den med spänning.

Hoppas jag blir nöjd med denna tvn nu för det är ja då rakt inte med min LG lcd jag har idag.

Postad 21 April 2008 - 09:38

marka971
  • marka971
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
hoppas ingen blir irriterad för att jag ställer samma fråga som jag gjorde för några veckor sedan, men det är ju betydligt fler som har tv:n nu och som kanske kan svara:

är det någon som har sett dessa linjer på pz85:an? alltså fortsättningen på de vita linjerna i den gröna bakgrunden.
Postad bild
jag var på mediamarkt i helgen och tittade på apparaterna där. jag såg inget av detta på pz85, men väldigt kraftiga linjer på px80, och det oroar mig lite... vad säger ni som äger en pz85a?

Postad 21 April 2008 - 10:41

MrPoe
  • MrPoe
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

man blir verkligen orolig (hade nämligen tänkt slå till på den här) över grynigheten i bilden efter att ha läst cnets test. är det någon som upplever att grynigheten i bilden är så allvarlig som det låter? jag tyckte själv att den var rätt grynig när jag såg den på panasonic center, men då vet jag inte hur den var inställd...

En liten OT fråga bara: När ni köper såhär dyra tv apparater, köper ni då till de olika butikernas "tryghetsförsäkringar"? Är ganska inne på att köpa denna tv i 46", men tvekar om jag ska ha försäkringen eller inte.
Jag är alltid försiktig med mina elektonikprylar så jag tror inte jag behöver det, men har man otur kan ju vad som helst hända. Så försäkring eller inte?

Har nu haft min 46" en vecka. Bilden här kristalklar och utan någon grynighet alls (jag har Comhem digital). Här helt nöjd med köpet.

Jag köpte tv:n på Panasoniccenter. Där ingår en treårsförsäkring i priset.

Postad 21 April 2008 - 11:39

Parabol
  • Parabol
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Jag köpte tv:n på Panasoniccenter. Där ingår en treårsförsäkring i priset.

Fast priserna är väl o andra sidan dyrare?

Postad 21 April 2008 - 11:49

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

hoppas ingen blir irriterad för att jag ställer samma fråga som jag gjorde för några veckor sedan, men det är ju betydligt fler som har tv:n nu och som kanske kan svara:

är det någon som har sett dessa linjer på pz85:an? alltså fortsättningen på de vita linjerna i den gröna bakgrunden.
Postad bild
jag var på mediamarkt i helgen och tittade på apparaterna där. jag såg inget av detta på pz85, men väldigt kraftiga linjer på px80, och det oroar mig lite... vad säger ni som äger en pz85a?

Sådana där linjer har jag aldrig sett på min px80 så jag tror knappast att du behöver oroa dig för det =)
Antar att de inte hade så bra signal in till TVn? Man vet aldrig vad de matar med i affärerna, men man hör ju ofta om folk som har sett tonvis med fel i affärerna, på alla möjliga modeller...

Om linjerna stod stilla kan det ju ha varit inbränningar också... Men då har de fått misshandla TVn ganska så rejält...

Postad 21 April 2008 - 11:55

MrPoe
  • MrPoe
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Fast priserna är väl o andra sidan dyrare?

21.995:-

Postad 21 April 2008 - 13:33

marka971
  • marka971
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
ytterligare ett test: http://www.hdtvorg.c...ic_TH42PZ85.htm

Postad 21 April 2008 - 16:11

Nellus
  • Nellus
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Postad bild

Nej, inga sådana konstiga linjer på min PZ85, vad jag kan se.
Har inte sett några PX80 ägare gnälla om problemet heller, men jag har inte följt med i den tråden på ett tag så jag har kanske missat det.

Sen kanske man inte ska bedöma en teve efter hur den ser ut i affären. Dom kör ju oftast med konstiga seriekopplingar, dåliga ljusförhållanden och dåligt inställda apparater. Tyvärr är det ju nästan det enda sättet att se en ny tv på. Det är nog bättre att läsa några recensioner, och se vilka problem som tas upp där.

Jag såg tex en PZ70 på en OnOff butik för någon månad sen, såg ut som skit. Riktigt blaskig och grynig bild på slingan som gick på dom flesta apparaterna i deras hårt upplysta lokal. Lekte lite med inställningarna och fick till en ok bild, inte mer. Sedan gick jag till Expert butiken bredvid och såg samma modell, som såg mycket bra ut direkt eftersom den var först var kopplad direkt till en Blu-Ray spelare och sedan en digital tv sändning, samt att lokalen var lite mer mörklagt runt teve apparaterna.

Så det kan vara mycket svårt att bedöma kvaliteten i en affär.

Redigerat av Nellus, 21 April 2008 - 16:33.

Postad 21 April 2008 - 16:31

marka971
  • marka971
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Nej, inga sådana konstiga linjer på min PZ85, vad jag kan se.
Har inte settnågra PX80 ägare gnälla om problemet heller.

Sen kanske man inte ska bedöma en teve efter hur den ser ut i affären. Dom kör ju oftast med konstiga seriekopplingar, dåliga ljusförhållanden och dåligt inställda apparater. Tyvärr är det ju nästan det enda sättet att se en ny tv på.

Jag såg tex en PZ70 på en OnOff butik för någon månad sen, såg ut som skit. Riktigt blaskig och grynig bild på slingan som gick på dom flesta apparaterna i deras hårt upplysta lokal. Lekte lite med inställningarna och fick till en ok bild, inte mer. Sedan gick jag till Expert butiken bredvid och såg samma modell, som såg mycket bra ut direkt eftersom den var kopplad direkt till en Blu-Ray spelare och lokalen var lite mer mörklagt runt teve apparaterna.

Så det kan vara mycket svårt att bedöma kvaliteten i en affär.

jo, jag är medveten om att det är hopplöst att avgöra bildkvaliten i butik. men den här bilden kom ursprungligen från ett foruminlägg där någon hade tagit en bild på sin pz85:a. men jag börjar misstänka att han hade den taskigt inställd, verkar inte vara några andra som klagar över detta.

Postad 21 April 2008 - 16:42

srna
  • srna
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
ingen som kan mäta storleken på foten (kilen) och hur långt in tv:n sitter på den samma?... :(

Postad 21 April 2008 - 18:10

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0
Nu står tv:n i vardagsrummet. Men ännu i kartong. Men snart ska den packas upp.
Någon som vet om man måste spara kartongen om man vill skicka tillbaka tv:n? Har hört lite olika rykten om det.

45 bred och 31 djup.

21 in sätter man stagen som går upp i tv:n.

Edit:
Nu är tv:n uppackad och inkopplad. Hann bara testa HTPC:n snabbt innan tjejen skulle se på TV-program. TV via boxer ser jättebra ut, självklart lite beroende på vilken källa man tar in så ser det olika ut. Men det var just SD-signaler som jag var rädd för att jag skulle bli besviken på.
Tyvärr hackade film som jag körde på HTPC:n. Men det kanske beror på uppdateringsfrekvensen som är på datorn. Får testa lite mera när jag får tillgång till tv:n igen.
Några tips? IFC är avstängt.

Sitter även och försöker få min Logitech Harmony att fungera med PZ85:an, vill sig inte riktigt. Några tips på det?

Redigerat av Spiken, 21 April 2008 - 19:21.

Postad 21 April 2008 - 19:23

srna
  • srna
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0

Någon som vet om man måste spara kartongen om man vill skicka tillbaka tv:n? Har hört lite olika rykten om det.

45 bred och 31 djup.

21 in sätter man stagen som går upp i tv:n.

Edit:
Nu är tv:n uppackad och inkopplad. Hann bara testa HTPC:n snabbt innan tjejen skulle se på TV-program. TV via boxer ser jättebra ut, självklart lite beroende på vilken källa man tar in så ser det olika ut. Men det var just SD-signaler som jag var rädd för att jag skulle bli besviken på.
Tyvärr hackade film som jag körde på HTPC:n. Men det kanske beror på uppdateringsfrekvensen som är på datorn. Får testa lite mera när jag får tillgång till tv:n igen.
Några tips? IFC är avstängt.

Sitter även och försöker få min Logitech Harmony att fungera med PZ85:an, vill sig inte riktigt. Några tips på det?

tackar...det var snällt :(

Postad 21 April 2008 - 19:41

marka971
  • marka971
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

ja, du bör ha kvar kartongen och allt annat som kom med. du bör nog också se till att kartongen är så oskadad som möjligt för att det ska vara enkelt att återlämna tv:n...

Postad 21 April 2008 - 20:11

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2791 inlägg
  • 0
Öppet köp = måste ha kartongen kvar och allt oskadat (om du inte har handlat från en snäll butik)
Reklamation/garantiärende = butiken kan inte kräva att du har kartongen kvar, men det underlättar ju för transporten.
Summering = behåll kartongen om du har plats.

Postad 21 April 2008 - 23:04

gena
  • gena
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Ni som sett PZ85 på Panasonic-Center och Mediamarkt (Kungens Kurva?) i Stockholm, till vilket ställe ska man bege sig? Har ont om tid och hinner inte besöka båda. Vill gärna jämföra med andra tv:s (även lcd), tänkte därför att MM vore bättre. Eller ska man bege sig till PC för att de kanske ställt in den bättre? Tacksam för råd.

Postad 21 April 2008 - 23:17

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Ni som sett PZ85 på Panasonic-Center och Mediamarkt (Kungens Kurva?) i Stockholm, till vilket ställe ska man bege sig? Har ont om tid och hinner inte besöka båda. Vill gärna jämföra med andra tv:s (även lcd), tänkte därför att MM vore bättre. Eller ska man bege sig till PC för att de kanske ställt in den bättre? Tacksam för råd.

PC har knappast ställt in den bättre, fick berätta för killen då jag var där vad overscan är o vart i menyn han hittade den.
var inte pixelmappat på MM heller i och för sig, det ordnade jag där med :-)

Postad 21 April 2008 - 23:30

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0

PC har knappast ställt in den bättre, fick berätta för killen då jag var där vad overscan är o vart i menyn han hittade den.

Hur ändrar man det då? Har inte fått min tv än men man vill ju inte ha overscan så hade varit önskvärt om du kunde berätta hur man ska ställa in det?

Postad 22 April 2008 - 07:39

marka971
  • marka971
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

åk till mediamarkt, där kan du ju jämföra med andra märken. nu i helgen stod den rätt nära pioneer, så det gick nästan att jämföra :(

Postad 22 April 2008 - 07:53

niclas74
  • niclas74
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Var på MM i Lund igår och kollade på 46PZ85. Fick låna fjärren och kunde leka runt med inställningarna under en halvtimme. Tycker som andra att bilden känns behaglig men något soft. Jag tittade på både SD och HD källor, dock hade de ingen bluray källa. Hittade också overscan inställningen och bilden på HD source blev bättre med overscan avlsaget. När jag skiftade till SD kanal med overscan avslaget fick jag såklart en blinkande rad längst ner på skärmen. Måste man manuellt hålla på att slå av/på overscan för olika källor?

En annan sak. Jag kollade på Voom HD och noterade att Voom loggan (grå, ganska ljus) hoppade till och hackade väldigt mycket vid panoreringar över ljus bakgrund. Detta fenomen såg jag inte bara på PZ85an utan på alla apparater i närheten, vad kan detta vara?

Postad 22 April 2008 - 11:42

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Var på MM i Lund igår och kollade på 46PZ85. Fick låna fjärren och kunde leka runt med inställningarna under en halvtimme. Tycker som andra att bilden känns behaglig men något soft. Jag tittade på både SD och HD källor, dock hade de ingen bluray källa. Hittade också overscan inställningen och bilden på HD source blev bättre med overscan avlsaget. När jag skiftade till SD kanal med overscan avslaget fick jag såklart en blinkande rad längst ner på skärmen. Måste man manuellt hålla på att slå av/på overscan för olika källor?

En annan sak. Jag kollade på Voom HD och noterade att Voom loggan (grå, ganska ljus) hoppade till och hackade väldigt mycket vid panoreringar över ljus bakgrund. Detta fenomen såg jag inte bara på PZ85an utan på alla apparater i närheten, vad kan detta vara?

Typiskt när du ser ett fenomen som uppkommer på alla apparater runt omkring så behöver du inte bry dig om det eftersom det uppenbarligen inte beror på TVn utan på sändningen/signalen/källan...

Postad 22 April 2008 - 12:00

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0
Nu har jag fått upp lite bilder på TV:n i mitt galleri för den som är intresserad.

EDIT:
Även lagt till DVD och HD bilder nu.

Redigerat av Spiken, 22 April 2008 - 21:12.

Postad 22 April 2008 - 12:09

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Vissa säger de här försäkringarna är bullshit, men summa sumarum. Har man råd med den så är den inte så ###### tokig, då om man slår ut det på de år försäkringen gäller kanske kostar 20 spänn i månaden, om olyckan är framme.
Så det är beror helt och hållet på rådande omständigheter tycker jag. Har man småbarn t.ex. kan det vara en bra idé, trust me =)

För övrigt, bara för att inte frångå tråden helt och hållet, den här tvn verkar grym och jag ska ha en!

Vilken av elkedjorna jobbar du på :D
Lägger man ihop alla de utsenlappar man hade lagt på försäkringar genom åren (om man tecknat på varenda pryl) och jämför med hur gånger man hade utnyttjat dem, så kommer säkert 90% eller mer se att man tjänar på att hoppa försäkringen. Det finns en anledning till att de slåss så hårt för att pråckla på en försäkringen och det är just det faktum att de får in mer på den än vad de behöver betala ut = de tjänar slantar och säkreligen DUKTIGT med slantar i jmf vinsten på produkterna.

Finns massa andra fira försäkringar:
VISA GOLD har en
Hemförsäkring med drulle
Ibland har facket hemförsäkringar inkluderade

PRoblemet är att hålla sig ajour med alla villkor, men det är ju inte lättare för att man har 10 separata "el-lade-försäkringar där den ändå inte gäller de två första åren då vanliga garantin täcker :)

Åter till ämnet!

Mvh
Boogieman

Postad 23 April 2008 - 06:56

Unregisteredff40bcd8
  • Unregisteredff40bcd8
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
jag är emot dessa försäkringar men på en tv för 15-2000 kan det vara ok,men inte fan tar men det på en dvd för 900.

/K

Postad 23 April 2008 - 07:57

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Men en försäkring på 3000:- tycker jag är på tok för mycket! MediaMarkts kostar ju tex. det på saker över 20k, och den täcker INTE drulle! Däremot såg jan en 5-års som var drulle på någon nätbutik för strax över 2000, och det kan väl funka.

Postad 23 April 2008 - 07:58

marka971
  • marka971
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Men en försäkring på 3000:- tycker jag är på tok för mycket! MediaMarkts kostar ju tex. det på saker över 20k, och den täcker INTE drulle! Däremot såg jan en 5-års som var drulle på någon nätbutik för strax över 2000, och det kan väl funka.

om man ska ha försäkring eller inte kan man väl själv avgöra utifrån vad man har för försäkringar redan, hemförsäkringen täcker säkert en hel del. men hur som helst, kan vi inte diskutera tv:n här? please!

Postad 23 April 2008 - 08:47

cymbios
  • cymbios
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

kan vi inte diskutera tv:n här? please!

Yes please!!

Postad 23 April 2008 - 09:40

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0
Har nu hunnit testa lite från min HTPC, bilder finns som sagt i galleriet, men stöter på problem.
DVD fungerade fint vi MCE. Men HD DVD via PowerDVD 7.3 så får jag judder. Upplever inte detta judder när jag kör upp HD DVD till projjen. Tyckte även att jag såg lite regnbågseffekter (jag ser sådana på billiga DLP-projjar).
Någon som har några tips vad jag ska göra?

Postad 23 April 2008 - 11:43

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Fick min PZ85 idag och dom första intrycken är mycket bra ;) Får återkomma när jag testat mera ingående.

Postad 23 April 2008 - 11:49

bagge
  • bagge
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hejsan!

Vad har du för refreash rate?
Den står säkerligen på 50...
HD DVD är 24. Prova att ändra!

Du kan ladda hem ett program som heter reschange.exe som kan visa vilka refresh rate du kan använda och även byta refresh rate smidigt . Med en prgram vara som heter Media Control kan du göra detta automatiskt beroende på vad du spelar upp.

Du kan läsa mer i denna tråd:

https://www.minhembi...howtopic=181310

/Bagge

Postad 23 April 2008 - 12:01

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Hejsan!

Vad har du för refreash rate?
Den står säkerligen på 50...
HD DVD är 24. Prova att ändra!

Du kan ladda hem ett program som heter reschange.exe som kan visa vilka refresh rate du kan använda och även byta refresh rate smidigt . Med en prgram vara som heter Media Control kan du göra detta automatiskt beroende på vad du spelar upp.

Du kan läsa mer i denna tråd:

https://www.minhembi...howtopic=181310

/Bagge

Tack för tipset. Har testat både 50 och 60 men fortfarande judder.
24 kan jag bara ställa in om jag kör 1920x1080 och så hög upplösning tror jag inte kortet klarar av att pusha, eller?
Det konstiga är som sagt att judder inte uppstår på projjen, men finns på tv:n.

Postad 23 April 2008 - 12:10

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Om du inte har ett väldigt dåligt kort så fungerar det nog finfint.

Det finns ju program för att skapa "egna" upplösningar osv, de kan nog fungera annars för att fixa 24hz även i lägre upplösning, PowerStrip tex.

Postad 23 April 2008 - 12:14

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Tack för tipset. Har testat både 50 och 60 men fortfarande judder.
24 kan jag bara ställa in om jag kör 1920x1080 och så hög upplösning tror jag inte kortet klarar av att pusha, eller?
Det konstiga är som sagt att judder inte uppstår på projjen, men finns på tv:n.

Både 50 och 60 ska ge dig judder om du tittar på en 24p-film. Din projektor är kanske mer förlåtande än en plasma...

Postad 23 April 2008 - 18:00

cymbios
  • cymbios
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Was in El Giganten Nyköping today and they had a 42". This was my first glimpse of this plasma IRL. Must say it looked pretty f#@king good! The signal they showed was a DVD (Vin diesel: The Pacifier) that was shared with all the other TVs in store. Even with the (presumably) out-of-the-box configuration, I was very impressed with how the picture looked. Definitely the best looking picture in the whole store. Man I want one of these!!
I must wait over 2 weeks for financing. Boo hoo....

I am still a little unsure if I should buy the 42" or the 46" model. I will be sitting around 3 meters away, and watching 50% SD and 50% HD. Any suggestions folks? How far from the screen are all of you guys sitting from either of these models?

Postad 23 April 2008 - 18:11

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
46" all time in 3 meter away

Postad 23 April 2008 - 18:48

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0
If you have the money for 46, buy it :P
But I have 2.5m to 42" and it works perfectly.

Postad 23 April 2008 - 19:07

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
ja har en 42px700 på 2.5 m och tycker det nästan e för litet !

Postad 23 April 2008 - 19:24

srna
  • srna
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0

Du får börja ta ut konsultarvode av Panasonic;)

Postad 23 April 2008 - 20:05

marka971
  • marka971
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Was in El Giganten Nyköping today and they had a 42". This was my first glimpse of this plasma IRL. Must say it looked pretty f#@king good! The signal they showed was a DVD (Vin diesel: The Pacifier) that was shared with all the other TVs in store. Even with the (presumably) out-of-the-box configuration, I was very impressed with how the picture looked. Definitely the best looking picture in the whole store. Man I want one of these!!
I must wait over 2 weeks for financing. Boo hoo....

I am still a little unsure if I should buy the 42" or the 46" model. I will be sitting around 3 meters away, and watching 50% SD and 50% HD. Any suggestions folks? How far from the screen are all of you guys sitting from either of these models?

46 är inte för stort på 3 m, det är bara härligt! :P

Redigerat av marka971, 23 April 2008 - 20:06.

Postad 23 April 2008 - 20:29

Unregistered6ae6c602
  • Unregistered6ae6c602
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Men tv genom comhem/tele2vision/boxer, hur ter det sig på 46" på 3 m? Genomförbart? Att däremot lira Lost Odessey på Xbox360 kan jag se framemot på en 46a :P

Postad 23 April 2008 - 20:36

Unregistered029e628b
  • Unregistered029e628b
  • Forumräv

• 771 inlägg
  • 0
Absolut inga problem att sitta nära en 46" PZ85 med digital kabel-tv eller boxer, den har så pass bra signalbehandling. Det ser tom riktigt bra ut med tele2 på en 42" som vi har uppställd på jobbet...

Postad 23 April 2008 - 20:42

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Om du inte har ett väldigt dåligt kort så fungerar det nog finfint.

Det finns ju program för att skapa "egna" upplösningar osv, de kan nog fungera annars för att fixa 24hz även i lägre upplösning, PowerStrip tex.

Kan meddela att 1920x1080 24p fungerade ikväll, vilket det inte gjorde igår. Men 720p 24 fungerar inte. Får svart bild. Får testa om projjen klarar den upplösningen, så får jag köra på den :P
Har ännu inte testat PowerStrip. Det kanske fungerar, körde bara nVidias egna kontrollpanel.

Postad 23 April 2008 - 21:06

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Har en liten fråga som har kommit upp nu under inkörning av tvn. Ställt allt på 50% och kör läget bio så allt okej där men ska man undvika och köra filmer med svarta kanter uppe och nere?

Kan direkt säga att jag inte är speciellt orolig för inbränning med mera men vill ändå veta om det kan vara känsligt med svarta kanter nu i början?

Förövrigt så är jag nöjd med tvn och den grymt fina bild den kan prestera, sista touchen kommer ju sen när man kalibrerat den efter inkörning.

Postad 23 April 2008 - 21:11

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0
Vet någon ifall denna tv har vesa standard för väggfäste och i så fall vilken?
Kollar på ett fäste från kjell och vill veta ifall det passar, då tv:n kommer i morron och jag skulle vilja få allt på plats direkt.
Hinner inte hem med tv:n för att mäta för att sedan köra till kjell och inhandla fästet, utan måste i så fall fixa det under dagen.

http://www.kjell.com...500000,80500000

Postad 23 April 2008 - 21:13

Towie
  • Towie
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Har en liten fråga som har kommit upp nu under inkörning av tvn. Ställt allt på 50% och kör läget bio så allt okej där men ska man undvika och köra filmer med svarta kanter uppe och nere?

Kan direkt säga att jag inte är speciellt orolig för inbränning med mera men vill ändå veta om det kan vara känsligt med svarta kanter nu i början?

Förövrigt så är jag nöjd med tvn och den grymt fina bild den kan prestera, sista touchen kommer ju sen när man kalibrerat den efter inkörning.

Det finns en inställning i bildformatet som heter auto, då kapar den av kanterna så du får bild i hela skärmen. Kan inte kolla var på menyn den finns eftersom jag väntar på få hämta ut en ny eftersom gick sönder i transport efter reparation :P

Postad 23 April 2008 - 21:18

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0
Vad reparerades den för?

Postad 23 April 2008 - 21:28

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0

Det finns en inställning i bildformatet som heter auto, då kapar den av kanterna så du får bild i hela skärmen. Kan inte kolla var på menyn den finns eftersom jag väntar på få hämta ut en ny eftersom gick sönder i transport efter reparation :P

Okej ja den inställning känner jag till men frågan är behövs det? Bilden blir ju inte korrekt när man gör så men det kanske man får leva med dom 100-200 första timmarna?

Tråkigt med din tv lider med dig :blush:

Postad 23 April 2008 - 22:14

Unregistered6ae6c602
  • Unregistered6ae6c602
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Absolut inga problem att sitta nära en 46" PZ85 med digital kabel-tv eller boxer, den har så pass bra signalbehandling. Det ser tom riktigt bra ut med tele2 på en 42" som vi har uppställd på jobbet...

Det där lät ju negativt mot tele2, har dom allmänt dåliga utsändningar eller varav kritiken?

Postad 24 April 2008 - 07:36

marpou
  • marpou
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Kan meddela att 1920x1080 24p fungerade ikväll, vilket det inte gjorde igår. Men 720p 24 fungerar inte. Får svart bild. Får testa om projjen klarar den upplösningen, så får jag köra på den :P
Har ännu inte testat PowerStrip. Det kanske fungerar, körde bara nVidias egna kontrollpanel.

Finns inget 1280*720 (720p) i 24hz/fps utan endast 1080p 24 och 23,997.

Postad 24 April 2008 - 18:00

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Ni som kör PS3 till PZ85 vilken bildinställning har ni gjort för blu-ray på PS3an?

När man spelar upp en blu-ray film kan man gå in i av-inställningar och välja mellan RGB eller Y Pb/Cb Pr/Cr där RGB ger en lite mörkare bild men vilket av alternativen är korrekt för denna tvn?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.