Blanda i lite sköljmedel i lite vatten och torka av tvn. Det verkar antistatiskt och drar inte åt sig damm.
Tack, ska verkligen testa detta. Som det är nu "laddar" jag min TV när jag torkar av den och damm sugs tillbaka.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Samsung A3, A4, A5 och A6 LCD serier
Startad av
snowstorm
, Mar 10 2008 18:59
1091 svar till detta ämne
81 relaterade trådar
Postad 16 August 2008 - 15:44
Tack, ska verkligen testa detta. Som det är nu "laddar" jag min TV när jag torkar av den och damm sugs tillbaka. Postad 16 August 2008 - 16:46 Jag brukar kör en såndär "allt-i-ett"-produkt som de kallare det, finns i stort sett att köpa i vilken TV butik som helst och funkar klockrent. Typ en sånhär: http://www.onoff.com...markID=10-65-40 Postad 17 August 2008 - 02:01
Självklart köpte jag en XXE-modell Postad 18 August 2008 - 18:30
Jag ber om ursäkt om den här frågan har besvarats redan, men:
A5-serien börjar gå mot 9000:- nu, medan förra årets M-serie ligger runt samma pris. A5 har 30k i kontrast, M 15k, men ändå ser jag att folk rekommenderar andra att köpa M-serien. Såvitt jag har förstått motsvarar A5-serien R-serien (eller något liknande), så jag antar att M-serien har lite mer kraft i maskineriet - men borde inte årets TV's kommit ikapp? Jag har sett att folk i tråden gärna vill pumpa fram A6, men jag är inte bredd att lägga 13k på en TV just nu, o A5 kostar ju endast 9000:- (eller 10k om man vill ha rätt säljare). Tack så mycket på förhand! Postad 18 August 2008 - 20:38
Senaste hemmabio tidningen testar 5 serien och dom var nöjda med den. Funderar själv på att köpa en 5a nästa månad.
Postad 18 August 2008 - 21:41
A5 serien tar väl snarare över M86 och A6 tar över F86? Iallafall enligt Samsungs egna support. Att A5 skulle motsvara R-serien har jag svårt o tänka mig.
Postad 19 August 2008 - 13:33
Ringde precis Samsung supporten angående kanalguiden problemet då den hoppar ur o säger "ingen anslutning".
Ska tydligen finnas en fix för det nu, men då måste TVn in på service för att fixa till detta. Kan vara bra för er andra att veta detta, bara ringa in till Samsung o be dem fixa detta.. det är ju så jäkla störande ibland!!! Postad 19 August 2008 - 15:04
Isånnafall borde det ju inte ha något att göra med CA-modulen som de hävdat tidigare. Och det låter ju ännu märkligare att problemet har löst sig för en del av oss som bytt CA-modul. Postad 19 August 2008 - 15:11
jo skumt.. men tydligen så hade comhem uppdaterat någon mjukvara och med den så skulle problemet lösa sig sa han på supporten.. jag har själv testat några ca-moduler utan framgång, dock inte hittat just den som näms lite högre upp smartv eller smardtv som jag tror den heter egentligen.. jag återkommer med resultat efter att jag skickat in tv och fått tillbaka den! Postad 20 August 2008 - 12:47
Är det någon som vet om det går att köpa vasen/andra tillbehör till crystal design och i så fall vart?
Postad 20 August 2008 - 16:35
Idag var dom o uppdatera TV'n hos mig, men de hjälpte ju inte alls mot kanalguide problemet. Jag hade oxå lite problem med att det dök upp kodad kanal ibland, det verkar vara fixat iaf. Får försöka hitta en bra CA-Modul.. någon som kan ge ett tips på vart man hittar de där SmarTV eller SmardTV modulerna som verkar fungera? Var på Audio & video i stan o de hade bara Dilog o den funkar inte. Postad 20 August 2008 - 17:21
Det kan nog mycket väl ändå ha koppling till CA modulen, jag kan dra en liten parallell. Jag har ju arbetat med elektronik i 20 år och för några år sedan höll jag på att testa firmware till ett mätinstrument som vi höll på att utveckla med bla inbyggd GSM och compactflash för lagring av mätdata. Vi hade problem med att compact flash kort av vissa märken inte fungerade och det visade sig att olika märken använde sig av olika controllers som sitter inbyggda i compact flash och att vi därmed var tvungna att ändra i vår firmware så att den stödde dessa controllers. Jag tror att det på liknande sätt är olikheter i dessa CA moduler som gör att de måste ändra i firmware för att stöda dem. Låter bra att de kanske har löst det i alla fall. Är det verkligen någon som fått det att fungera helt utan problem med EPG utan denna nya firmware ?, själv kör jag med en Dilog CA modul och om jag har SVT1 på och trycker på "EPG" knappen så blir jag i regel utkastad från EPG inom några få sekunder medan det fungerar hyffsat om jag har SVT2 på och gör samma sak, dock laggar det en del och TV programbilden kommer mycket sällan upp till vänster i EPG utan det står "laddar" mest hela tiden. Postad 20 August 2008 - 19:35
funderar starkt på inköp av en 40a656.... men fick upp ögonen för detta med "gråimport" via denna tråden..
Om jag förstått termen så är det på det viset att affärerna köper in TV`n från leverantörer någonstans i europa, istället för den svenska återförsäljaren, för att spara pengar? och om jag då enligt detta: http://www.samsung.c...amsungTV_se.pdf förstått allt rätt, så kan jag få problem med: pixelgaranti jag får ingen dvb-c mottagare reparation stämmer detta verkar det ju sjukt kasst? för enligt mina ikväll lite snabba efterforskningar av dom billigaste/mest kända affärerna på prisjakt.nu så: pixmania = skriver inget om varken dvb t/c, inget om manualer -> luktar gråimport dustinhome = OBS - Engelsk meny & manual, ingen dvbc -> gråimport netonnet = OBS! Endast engelsk bruksanvisning , ingen dvbc -> gråimport Så, det verkar ju vara mer regel än undantag med gråimport? Postad 20 August 2008 - 21:14
Jag mailade netonnet, och de säger att de ger 100% pixelgaranti på samsung, men det är ju endast engelsk manual och verkar därmed vara gråimport.... de kanske ger en egen garanti. Postad 20 August 2008 - 21:47
sjukt nöjd med min A6a.. Bluray, PS3, X360 allting e kanon (efter lite jidder med inställningar, kom fram till xvYCC helt klart min favorit )
har samma fenomen som dom flesta med Dilog Ca-modul & Comhem.. verkar precis som guiden e fruktansvärt långsam, om vi kollar på en film & sen sätter på dtv e guiden klockren.. om man däremot startar tvn & går direkt in i guiden, blir man snabbt utslängd igen (på typ alla kanaler utom TheVoice) har FW 1011.2.. nån som sett en lösning nånstans?? signalstyrkan ligger mellan 70-80 (tror knappast man får bättre) Redigerat av BaldoClair, 20 August 2008 - 21:50. Postad 20 August 2008 - 22:04
Här finns en tråd om vilka som säljer svenska Samsung TV och vilka som inte gör det för den som är intresserad.
https://www.minhembi...s...183716&st=0 Postad 20 August 2008 - 22:48
Jag var väl lite dum, och insåg inte att det var en gråimporterad tv som jag köpte via netonnet pga detta... men, men inga pixelfel, och kollar aldrig på tv, har tvn till datorn, det dryga är ju isåfall att maninte får någon reparationsgaranti... Postad 20 August 2008 - 23:17
Det är klart du har reparationsgaranti, netonnet har väl 2 års garanti på TV om jag inte har fel. Däremot kommer nog inte Samsung hem till dig och reparerar på plats eller hämtar din apparat som de gör med de svenska apparaterna , i alla fall i de områdena som täcks av deras prestigeservice. Postad 21 August 2008 - 23:35
Fick hem min A656 52" från Audio Video i Malmö idag, dessvärre med 1006.3 firmwaren så det blir väl till att hänga på luren imorgon.
Jag testade att koppla min laptop till tvn via hdmi-label och bilden är suverän men ljudet spelas upp på laptopen och inte på tvn/suroundet. Vissa ljud (tex klickandet i menyerna i windows spelas upp i surroundet men inte filmer som jag kör via mediaplayer,..ngn som vet hur man ändrar denna inställning? Postad 22 August 2008 - 00:12
Det låter för mig som att det är relaterat till datorn och inte TV´n , jag har iofs inte testat att koppla datorn till TV´n än, har inte blivit av än, lite krångligare när man kör stationär. Har funderat på htpc dock, får se hur det blir. Postad 22 August 2008 - 16:17
Angående SmarDTV...
Det är den vanligaste CA-modulen på marknaden, i alla fall för DVB-T (Boxer/Viaccess). (Röd, Vit & Svart klisterlapp). För Boxer/Viaccess ska den ha följande produktnummer: 904240 http://www.smardtv.c.....ess flyer.pdf När det gäller DVB-C (ComHem kabel-tv) så är det lite värre. De levererar nämligen dessa mest till USA & Korea. http://www.smardtv.c...rique=cablecard Postad 22 August 2008 - 16:26
En annan fundering...
Ni som har problem med EPG, är det via DVB-T (Boxer) eller DVB-C (ComHem)? Jag har nämligen precis köpt hus på landet & tänkte köpa mig en liten LE-40A656 i inflyttningspresent. Så för mig är det väldigt intressant att få veta om problemet gäller DVB-T, samt vilken CA-modul som passar bäst för Boxer. Postad 22 August 2008 - 16:47
Tydligen ska webhallen ha SmarDTV modulen för Comhem, jag beställde den idag. Borde få den på måndag så då kan jag återkomma med resultat igen. Postad 22 August 2008 - 17:24
För mig är det comhem dvs DVB-C som är problem med, kör inte DVB-T. Postad 26 August 2008 - 14:39
Tack till alla som skrivit om Samsugs problem på A40656XXE och 46A656XXE. Tänker vänta till Samsung löst problemen.
Därför hopas jag på god upplysning här. Samsungs supporter vet intet vad dom säljer. Min fråga. vilken firmwiare har 656 som säljes nu. Har Samsung löst alla problemen? Postad 26 August 2008 - 15:00
Det varierar villt uta i handeln. Postad 26 August 2008 - 17:14
Det beror ju på hur länge butiken haft den i lager. Postad 26 August 2008 - 18:32 Jag funderade på dom som fått leverans i augusti. Exempel Hemma bio Fondbörsen HI-FI Klubben kanske flera. Postad 26 August 2008 - 19:34
Hur länge den stog i butiken. Hur länge den stog i ett centrallager. Hur länge den stog i fabrikslager. Vilke FW man köra på medans maskinen byggdes. Finns en hel massa saker som påverkar vilket FW en TV kommer med. Postad 26 August 2008 - 22:28
Jag tycker de verka rätt simpelt att byta firmware själv så det ska nog inte va nått problem även med en äldre i tv´n vid leverans http://downloadcente...de-Euro-Swe.pdf Postad 26 August 2008 - 22:49
Hej igen.
angående EPG, kanalguiden, som sstrular med comhem.. Tänkte bara berätta att jag fick tag på en SmardTV ca-modul o det gjorde ingen skillnad. Har nu testat en Dilog, 3son, macab och SmardTV med samma dåliga resultat.. Postad 27 August 2008 - 01:16
Någon som vet lite angående de olika firmware som finns? Vad det är för skillnad, är det värt att uppgradera m.m?
Den senaste jag kan se idag den 27 aug är ver 1015.0 och innan dess var det väll 1011.? Postad 27 August 2008 - 06:31
Nu har jag fått min tv (LE40A656XXE). Men jag har inte haft tid att genomsöka och prova den fullt ut. Är supernöjd med bilden, och visst vanlig tvsändning blir kanske inte jätte bra men det duger gott åt mig och min sambo. Främst för filmer och Canal Digitals HDpaket som jag ska titta på så.
Snygg är den också Redigerat av Unregisteredf36c9345, 27 August 2008 - 06:52. Postad 27 August 2008 - 06:46
Även jag har nu köpt en Samsung 40a559 från komplett när de hade erbjudandet med den för 8990 förra veckan. Är hittills mycket nöjd med allt förutom att jag inte lyckas få in några kanaler från det digitala marknätet. När jag ringde Kompletts support sa de att jag var tvungen att ha en ca modul även för de kanalerna, är det ngn som kan bekräfta det så man inte lägger ut 600 kr i onödan?
Tacksam för svar MVH Nydan Postad 27 August 2008 - 07:58
Det är värt att uppgradera om du har Fw 1006.x då den har OOF problemet. Har för mig OOF löstes i och med 1007 alt 9, det finns post om detta tidigare i denna tråd. Redigerat av Coca, 27 August 2008 - 08:11. Postad 27 August 2008 - 08:14
Man behöver ingen CA-modul för att se de fria kanlerna i marknätet, den behövs endast då du abonnerar på fler kanaler som du får på ett programkort, det är det kortet du stoppar in i CA-modulen. Postad 27 August 2008 - 09:04
Okej Tack för svar
MVH Nydan Postad 27 August 2008 - 09:54
Jag är i startgropen för att införskaffa en Samsung LE-46A656 men har fått lite huvudbry för det här med gråimport osv. Vågar man köpa en från Dustinhome ??
Så vitt jag vet så är det pixelgarantin osv som faller bort (även om Dustin skriver att dem har en pixelgaranti på just denna modell) MEN jag har även hört att det kan vara olika paneler ? där "S" panelen är att föredra och att det finns sämre paneler beroende på varifrån man köper teven (!?) Har dessutom precis sett att Netonnet har samma modell för 16390:- låter ju bra men som sagt, är det värt det.... Vad säger ni ? Postad 27 August 2008 - 13:14
Jag har 1009 på min A557 TV och kan inte säga att jag verkar lida av någon OOF på den. Dock lider jag av att när jag kollar på film via ex min PCH så kan jag vid mörka scener se att det är som ett rullande mörkt fällt (typ som ett jord eller liknande) Då har jag endast PCH inkopplad via HDMI till TV och kopplat ur antennsladden, kan inte direkt säga att jag ser detta via vanlig analog tv men har inte sätt på så mycket film där det varit den typ av bild. Ett ex på där jag enkelt kan se detta är om jag via PCH går in på webbtjänsten och LLink sidan. Kan detta vara firmware relaterat eller något tro? Postad 27 August 2008 - 14:24 Netonnet kör nog också gråimport.. Tror jag iaf eftersom det står: Endast Engelsk bruksanvisning... Postad 27 August 2008 - 14:42
hmm..okej, då kanske man ska välja Hembiobutiken då dem har med sv. bruks o svenska garantier....kostar mer dock... Postad 27 August 2008 - 14:57
Där handlade jag ifrån och det funkade skitbra! Billigaste svenska återförsäljaren av den nordiska versionen. Postad 27 August 2008 - 15:06 ------------------------------- Tjena Ponti! Jag har fått upp 1000 digitala kanaler genom den digitala marknätet utan ca modul och kort. Men alla kanaler som tex canal+ HD, SVT HD mm... är helt svart i rutan och utan något ljud. Vilka är de fria HD kanalerna, för alla kanaler är svarta o ljudlösa. jag har bara comhems fastighets nät vanliga antenn kopplat till TV.en. ??????????????????????????????? Postad 27 August 2008 - 15:22
Ja dem är ju svarta eftersom du inte betalar för dem. Och mig veterligen finns det inga fria HD-kanaler. Kanaler som du bör ha tillgång till nu är t.ex svt1, svt2, 4, barnkanalen, kunskapskanalen, voice, tv8 etc. Det är väl ungefär ett 10-tal kanaler endast. De andra får du ju betala för, och när du gjort det kommer kanalerna på ett kort, som du stoppar in i ca-modulen, som du stoppar in i tv:n. Något som är oklart? Postad 27 August 2008 - 15:42
tack för svaren Ponti
men du, jag bläddrade i alla 1000 kanalerna förut och allting var svart o ljudlös ändå!!!??? ska nog testa igen ikväll om jag kan få de fria kanalerna utan ca modul o kort via digitala marknätet. och utan vanlig antenn kopplat till Tven. tittade i inställningarna i tv:en att signalen av digitala marknätet var utmärkt Postad 27 August 2008 - 16:41
Ja men alltså kanalplatserna finns ju där, men om du inte betalar för dem kan du ju inte se dem. Därför de är svarta och ljudlösa. Så förvänta dig inget annat. Postad 27 August 2008 - 18:35
Efter att jag lusläst manualen har jag kommit fram till att jag inte har samma menyval i min tv som det beskrivs i maualen. Där står det något om en flik som heter digital menu där man kan göra ändringar och inställningar för den inbyggda boxen. Jag har en 40a559 är det någon annan som kan eller inte kan komma åt desssa inställningar? kasnke är det haken med att beställa en importmodell..
MVH Nydan 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |