eller vem som fått minsta fruktkorgen men till sist så är det ju ens ögon som bör vara avgörande...
vad gör du om de andra ger samma betyg?
väntar du på nån annan positivare recension ? :-)
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
76 relaterade trådar
Postad 01 March 2010 - 20:27
går alltid att diskutera vilken recension som är den rätta..
eller vem som fått minsta fruktkorgen men till sist så är det ju ens ögon som bör vara avgörande... vad gör du om de andra ger samma betyg? väntar du på nån annan positivare recension ? :-) Postad 01 March 2010 - 20:57
något är ju underligt här i varje fall.
på CES visade dom en "infinite black" mot en V10 och det var en klar skillnad mellan dessa om än inte någon revolutionerande. men 40.000:1 mot 5 mille:1 måste ha en skillnad i svärta för det blir inga stora kontrast skillnader på att göra bilden ljusstarkare. så varför får tvn i detta test i stort sett samma värden som 2009 plasmorna!? var det trots allt en pro dom jämförde mot eller vart ligger problemet? panasonic har officiellt aldrig sagt att det är kuro dom gör, bara att dessa kommer att ha bästa svärtan från dom någonsin, är det då BARA V20 dom menat tro? för några 5 mille:1 förbättringar är det ju inte tal, ingen förbättring av kontrasten alls till och med, hur kan man då påstå att den är 10 ggr bättre?! självklart tar man allt dom säger med en nypa salt men man tar ju förgivet att det ska vara NÅGON förbättring!! hade dom glömt kvar 2009 års mjukvara i den plasma dom skickade ut eller? eller har han missat någon inställning som drar upp svärtan... eller har den redan fått fördubblad svärta justeringen? :-) nä jag tycker inte detta var särskilt kul faktiskt. ok att dom svänger sig med en himla massa olika kontrast siffror, men säger någon att dom gjort kontrasten 10 ggr bättre så ska det sjutton synas oavsett hur dom mäter! nä nu vill jag bara se den där himla tvn så man vet om det i verkliga världen för MIG ser tillräckligt bra ut för att köpa. kanske har en i morgon bitti men annars garanterat på onsdag. edit: i flatpanels G10 recension får den ju till o med högre kontrast o lägre svärta än G20. jag menar hallå? wtf!? Redigerat av Beagle five, 01 March 2010 - 21:04. Postad 01 March 2010 - 21:00
Håller med! Köper man en tv och tycker bilden är skitbra så spelar det väl ingen roll vad ett test säger! Nä ner och kolla er lokala butik när dom fått in den och bestäm då! Redigerat av Gurra101, 01 March 2010 - 21:01. Postad 01 March 2010 - 21:09
Finns väl inget som säger att de testerna du nämner ska ge mer positiva resultat Marco? De kan ju sluta hur som helst...
Postad 01 March 2010 - 21:09
Detaljrikedom i de mörka partierna är för mig viktigare än enorm svärta. "Shadow detailing is incredibly good" står det i testen, ser lovande ut...
Postad 01 March 2010 - 21:45
Säga vad man vill om Flatpanels, men de redovisar iaf mätvärden, det gör inte den "fräna" AreaDVD-testen. Postad 01 March 2010 - 23:04
Ser fram emot V20/VT20 modeller / experttester.Jag är medveten om att svärtan inte är allt, naturligtvis.Men det känns konstigt att köpa en tv år 2010 som har sämre svartnivå än min tv (G8) från 2007.
Postad 01 March 2010 - 23:19
och tusen spänn i frakt för dom som inte bor i 08 området... Postad 01 March 2010 - 23:53
Jag förstår inte riktigt.. var bilderna från CES bullshit?
![]() Den till vänster ska ju vara Ininite Black (inte Pro), dvs g20, o den till höger en v10 tror jag. Det är nåt lurt här. Postad 02 March 2010 - 00:18
precis! har dom höjt brightness på V10an eller?
panasonicarna har legat kring 0,03-5 i minst 2 år nu, sett till dom siffror dom slänger ur sig och med deras köp av pioneer teknik och kunnande så pekar allt på att dom faktiskt ska ha pioneer svärta. varför har inte detta ex det? jag har en kompis med en px80 och den har jag hävdat hela tiden har alldeles för dålig svärta jämfört med andra px80, frågan är om det kan vara så att det skiljer sig mellan olika tvapparater? kan dom fått precis som min kompis, ett dåligt ex?! jag hoppas verkligen det! men vi ska inte säga att den svärtan dom uppmätte nu är dålig, för det är den verkligen inte! men det är ju uppenbart att det inte är kurosvärta trots allt, inte på G20 i alla fall. Postad 02 March 2010 - 00:34
Nej du Enator, jag skulle aldrig sälja min G8 för under 10000:- och något överflöd av dem på beg markanden finns inte! Den kommer att få sluta sina dagar som 2:a TV, när det är helt dokumenterat att det finns ett exemplar som är bättre än G9! Kanske 2011 eller 2012! Postad 02 March 2010 - 08:45
*ren spekulation*
Hmm, om Flatpanels mätning visar sig vara representativt för EU G20 så undrar jag om det inte är helt olika paneler i EU vs US? D-Nice mätte upp 0.022 cd/m² på en US S2. Däremot verkar US S2:an vara baserad på Kuro-ish panel, citat D-Nice: "The S2 does not have last yesrs technology. They have the same core cell sturcture as the G20/25 and VT20/25. The difference is the pixel driving software and front end (AR and color filter) of the PDP modules." Enl den info som kommit ut för EU så är vår S20 mer eller mindre en gammal G10 och om Flatpanels mätning står sig undrar man ju om desamma inte gäller G20 med... Ren spekulation som sagt, men kan det vara så att det jänkarna har i V20, G20 och tom S2 (om vi bortser från filtret och att drivningen inte är exakt samma) kommer vi i Europa bara få i V20? edit: D-Nice håller dessutom rätt hårt på att eftersom S, G och V har samma panel i grunden så kommer samtliga modeller ha den nya typen snabbt fosfor. Samtidigt som Flatpanels inte såg nån förbättring på sin G20. Hmm, hmmm....man undrar ju... *end ren spekulation* Redigerat av pacman, 02 March 2010 - 09:18. Postad 02 March 2010 - 08:49
Sant. Flatpanels såg redan vid lanseringen i Munchen att det var stor skillnad mellan G20 och V20:
...det är alltså V20 som kan misstänkas bygga på Kuro-teknik, G20 är NeoPDP generation 2010. det kan t o m vara så att man måste upp på en VT20 för att kunna utmana en Pio G9:a. Postad 02 March 2010 - 09:06
Skulle inte den allra senaste tekniken med " extra snabbt" fosfor vara förbehållet 3D-modellen VT20? Postad 02 March 2010 - 09:12 Jag reagera på det påståendet tidigare i tråden... Jag tror inte att Panna gör helt unika paneler för en sån liten serie som som VT. Enl D-Nice så är det inte så heller (oavsett vad reklamen på Panasonic.com/se säger). Sen kan man ju tänka sig att (spekulerar vilt mao) för att man ska dra nytta av det fullt ut så krävs speciell drivning och den kan man ju göra unik för VT t.ex. Senast ja, enl uppgift så är det tydligen så att NeoPDP och snabbare fosfor utvecklades runt 2005 hos ADPC (dvs det sammarbetsprojekt som Pioneer, Panasonic och Hitachi hade ihop)...man undrar ju hur plasma labbet ser ut idag... Redigerat av pacman, 02 March 2010 - 09:16. Postad 02 March 2010 - 09:43
Marksänd HDTV kommer i fortsättningen ske med DVB-T2 - är de förberedda för det eller måste det till en box?
Postad 02 March 2010 - 09:43
Eftersom utvecklingen alltid går framåt så kommer det alltid finnas "bättre" apparater ute på marknaden... visst kommer v20 säkerligen vara vassare än G20 men svärta kan väl knappast vara den enda viktiga parametern? Om V20 är dubbelt så dyr som G20 så kanske G20 är mer prisvärd än V20.. inser att jag troligen kommer få motstånd här.
Det som jag personligen tycker är mer relevant är att jämföra G20 med V10 (som hyllats så)... står den sig bra där eller rent av "slår" V10 så är iaf jag intresserad av G20. Postad 02 March 2010 - 09:44 Varför tycker du att HDTV.org är att lita på? Väldigt ytliga recensioner utan några som helst mätvärden. Area DVD:s recensioner är långa pga en massa bilder, omdömena gällande bildkvaliteten är subjektiva och saknar mätresultat. Trustedreviews är i mitt tycke helt oseriösa, fullt med ologiskheter i deras recensioner. Själv uppkattar jag recensioner i AvForums och HDTVtest. Grundliga med mätvärden. Flatpanels hör också till denna kategori. Förstår inte riktigt vad som är så katastrofalt i Flatpanels recension: "Panasonic G20 looks like a winner once again. We therefore award the G20 series with our Highly Recommended Award." Postad 02 March 2010 - 09:46
Det vore väldigt tråkigt om det var så... var inställd på att köpa G20. Har Panasonic gjort så tidigare någon gång, att dom har olika paneler i EU och USA för sama modell? Postad 02 March 2010 - 09:50 +1 näe, +100 ta mig fasen. Namnet Trustedreviews är väl tänkt att ses som ironiskt föresten? sebster>> Inte vad jag vet. Och som sagt, spekulationen kanske är helt åt helsike, men alla motsägelser som cirkulerar är ganska märkliga. Postad 02 March 2010 - 10:10
Ska bli intressant när man kan se dessa modeller live själv. Dock är ju butiksmiljö aldrig skoj att titta i förstås. Ser grymt fram emot Din review nu Beagle five.
Redigerat av twebbas, 02 March 2010 - 10:16. Postad 02 March 2010 - 10:25
Butiksmiljöerna kan ju dock bli intressanta om de har G10 resp G20 bredvid varandra med (hyffsat måttligt) ljus i samma infallsvinklar
Postad 02 March 2010 - 11:31
sitter med en G20 framför mig nu.
vad vill ni veta? det är ljust så kan inte bedömma svärtan förrän ikväll. men är det en bra tv? absolut Postad 02 March 2010 - 11:46
Skriv ett eget omdöme sen när du granskat den så gott du kan Postad 02 March 2010 - 12:04
'Beagle five'>>
Vilka källor kör du med? Hur upplever du ljusstyrkan i de olika lägena? Vad händer med bilden om du ökar Kontrast? Upplevt någon banding? Hur märker du av ditheringen ("pixelbrus")? Postad 02 March 2010 - 12:07
Lite snopet känns det nu när man ställt in sig på något som liknar kuro svärta men som sagt inget är ristat i sten förens det kommer mer tester och movieman är något på spåren kanske? Om nu V20 har den nya bättre panelen så får man snällt vänta på att den kan levereras och för mig spelar det ingen roll då jag tänkt köpa i höst när det vankas mycket film igen.
Läste en recencion i LG tråden att en utav deras nya plasmor håller samma djup svärta enligt det testet då. Postad 02 March 2010 - 12:56 Hur funkar SD? Det stod ju på flatpanels att deinterlacingen blivit bättre. Postad 02 March 2010 - 13:06
"On Flatpanels. Plus there was no real testing of the colour gamut performance and I am always dubious of black level measurements due to the difficulty of doing such with normal meters which are poor at picking up light at such low levels. It also tells you nothing about the actual contrast performance and dynamic range which is far more important for image quality, however the hints at better shadow detailing point to good perceived contrast and dynamic range. The new filter for rejecting ambient light looks like it is doing its job. Looking forward to fully testing one G20." Phil hinton, AVS forum. Där bekräftar han hur svårt det är mäta kontrast & svartnivån... Det värden flatpanels mätt kan inte stämma. Deras utrustning är säkert köpt beg Redigerat av Unregistered1734, 02 March 2010 - 13:30. Postad 02 March 2010 - 13:45
HIFI-klubben har fått in den till bra pris: http://www.hifiklubb...e_plasma-tv.htm
Trevligt, måste kolla med lokala HIFI-klubben om de får in den så att man kan titta på den. Där finns det ju möjlighet att se den i bra miljö också. Postad 02 March 2010 - 13:51
42, 50 har inte kommit ännu. hör ingenting från tvn men det är inte tyst här så den kan ju låta. Postad 02 March 2010 - 13:59
Panasonic has also incorporated a feature to copy settings from one input to another. Say you have calibrated the HDMI1 source and you want the same settings on the HDMI2 source you can easily do this without having to manually re-enter everything. Finally, you can lock settings. Detta är ju jättetrevligt! Kan du kika om HDMI input 2 har hdmi ver 1.4 (enligt lars bengtsson specs) Ge gärna också ditt första intryck snart vetja. Svärtan, scalern, ljusstyrkan, skuggdetaljer, kvalitets intryck, fjärrkontrollen, kalibrerings resultat m.m Redigerat av Unregistered1734, 02 March 2010 - 14:02. Postad 02 March 2010 - 14:07 Dom har ej DVB-T2. Postad 02 March 2010 - 14:18
BD tv/HDtv från ganska dåliga Visasat och canal digital boxar, sd blir alldeles för pixligt från dom så kan inte avgöra sd prestanda. väljer man eco läge är det ett vädligt ljustryck i den, det ihop med filtret är ju helt klart gjort för att tv nska se bättre ut dagtid och mot lcder i butik, dock är filtret inget jag reagerar på alls. ser ju bättre ut i en ljusmiljö än vad x10 gör helt klart men inte alls som pioneer även om det ser mer svart än grått ut. hade förväntat mig mycket bättre ljusmiljösvärta faktiskt. men får väl säga att den där bilden på de olika filtren nog stämmer ganska bra. sedan är nästan det enda jag tittar efter i en bild djup, och det har den men inte så klockrent som man kan få till på några av deras äldre hdready modeller. men se allt detta som bara ett första intryck, tvn är en riktigt fin tv. och finns ju en massa nya inställningar som påverkar bilden så känns som att man skulle kunna hitta inställningar som passar alla. ska leka mer nu :-) kört lite x20 idag också, men den har inte hänt mycket med från x10 tyvärr, men det visste man ju. ramen ser inte så hemsk ut som jag först tyckte dock ,ser bra ut. dock har dom inte fixat så den ser lika bra ut på SD som px80, vilket jag tycker är otroligt synd.
bara uk modeller 2010 som kommer ha det, om ens dom. Postad 02 March 2010 - 14:30
@ Beagle five
du har ingen G10 nånstans i närheten att jämföra med? det är ju lite där man vill se vilka framsteg som gjorts Postad 02 March 2010 - 14:57
har knappt sett G10 faktiskt så kan inte göra någon sådan jämförelse. men pioneer har jag sett hur mycket som helst så ikväll kan jag säga om det är pioneer svärta i varje fall. men lutar inte mot det. kikade lite på dvd från bd spelaren i 576p men vart inte så impad men skyller det på samsung BDn. gillar panasonics rörelsekompensation. Postad 02 March 2010 - 15:03
och om källmaterialet till och med kommer i biografstandardens 24 bilder per sekund så klarar TX-P42G20E även detta galant. Materialet kommer nämligen att återges med en bildfrekvens på 96 Hz, vilket ger en konverteringsprocess som är mycket mera optimal än sedvanliga 60 Hz. 96 hz/24p, förbättrad scaler,svärta,kontrast, anti-glare, kontrastfilter, energiförbrukning med 35% ,dithering,tjocklek,kalibrerings inställningar, THX, Panasonic has also incorporated a feature to copy settings from one input to another, Snyggare design, bättre rörelsehantering, bättre fosfor i mindre grad förb än VT mfl, inspelningsmöjligheter via USB, förbättrad viera-cast etc. Att se skillnad är faktiskt svårt. Ser någon skillnad på en G8 mot G9 pioneer i butiksljus/hemmamiljö med samma ljussättning? kanske minimal för de otränade ögon. Så här fick du all info på papperet Postad 02 March 2010 - 15:10
Det börjar nästan bli osmakligt att se dig "försvara" G20 med näbbar och klor mot inbillad kritik. Du har väl inte ens sett den själv ännu? Ta ett par prozac och vänta tills du kan åka och kika på den i butik. Postad 02 March 2010 - 15:21
Det är rent av osmakligt av er gubbar med cashen, att jämföra en G20 mot en Pioneer G9. Hosta upp tio tusen till, köp en VT20. Då kan ni jämföra. Säger det igen: Förstör inte nöjet o leta upp felen, för en student som jag, vill kunna njuta av teven till fullo. Och den verkar fantastiskt prisvärd. Postad 02 March 2010 - 15:33
Jag har inte gjort några sådana jämförelser. Det är för tidigt att prata om kvalitéten på G20, då det bara gjorts ett test. Vad som hänt är att alla som vanligt skruvat upp förväntningarna något helt enormt och när den inte lever upp till de förväntningarna blir folk besvikna. Du rabblar fakta ur specen, och klankar ner på det enda test som gjorts hittils, så fort någon talar negativt om G20. Åk och titta på en i butik när du har möjlighet, och om du gillar vad du ser, köp den. Postad 02 March 2010 - 15:45
Beagle5, satt på nån bra BD rulle än? The dark knight?
Redigerat av Unregistered1734, 02 March 2010 - 15:58. Postad 02 March 2010 - 16:02
Så enkelt, tackar Postad 02 March 2010 - 16:12
Jag är benägen att hålla med dig här... men vill mana alla till lugn.. för som nån sa så är det bara ett test ute just nu.. som dessutom sa att det är ett riktigt bra köp... Sen kommer det alltid finnas dem som vill/kan lägga ut mer pengar för en "bättre" produkt.. men det gör ju inte att tex G20 är en dålig tv.. bara att det finns bättre om man vill lägga ut 10000 kr till. Postad 02 March 2010 - 16:21
Tycker vi helt enkelt släpper den diskussionen...
De enda man ser just nu som går att bokas är 42' ... nån som vet hur dessa brukas lanseras? Släpps de en storlek i taget eller samtidigt? Tycker mig minnas att det skulle komma en 46' åxå.. men den har jag inte sett nåt om alls.... Postad 02 March 2010 - 16:40
Den perfekta TV:n tror jag inte G20 är men förhoppningsvis den bästa för typ 16-17 tkr (50"). Klurar bara på om man ska ta en 46 eller en 50 tummare. Redigerat av Unregistered6df60672, 02 March 2010 - 16:40. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |