Panasonic Plasma 2010
3423 svar till detta ämne
76 relaterade trådar
Panasonic g20, V20 mfl, hjälp med funktioner, inställningar, support (207 inlägg)
|
9 år sedan
|
Panasonic CX700 (6 inlägg)
|
10 år sedan
|
Min Panasonic 50-tummare stänger av sig och startar om (5 inlägg)
|
10 år sedan
|
Hembioläge på TV:n (9 inlägg)
|
11 år sedan
|
Denon 1911, inget ljud när jag ser på TV (7 inlägg)
|
11 år sedan
|
DTS till DD.5.1 som tv kan hantera? (8 inlägg)
|
11 år sedan
|
Panasonic HDMI och ARC och lite Viera Link (24 inlägg)
|
12 år sedan
|
3D som kommer nu - Bra eller Dåligt (265 inlägg)
|
13 år sedan
|
Hårddiskar för extern inspelning på Panasonic Viera TV (15 inlägg)
|
13 år sedan
|
Panasonic TX-P50VT20E tappar kanallista, EPG mm (0 inlägg)
|
13 år sedan
|
Panasonic 20 serien (VT20) med comhem HD. (8 inlägg)
|
13 år sedan
|
Problem med CI+ modul till Tx-P50G20E (Panasonic) (0 inlägg)
|
13 år sedan
|
panasonic v20e pris? (10 inlägg)
|
14 år sedan
|
Rösta ang. inbränningar på din plasma årsmodell 2009-2010 (35 inlägg)
|
14 år sedan
|
dåligt flyt panasonic v20 (35 inlägg)
|
14 år sedan
|
Plasman verkar inte tåla att man kastar en PS3 Move kontroll i den.....Tips (10 inlägg)
|
14 år sedan
|
50VT20 för 11K (14 inlägg)
|
14 år sedan
|
TX-P46G20E beter sig skumt (9 inlägg)
|
14 år sedan
|
Vilken Panasonic skall jag välja? (31 inlägg)
|
14 år sedan
|
Panasonic VT20 eller GT20 eller G20? (15 inlägg)
|
14 år sedan
|
Ett par frågor angående modeller (4 inlägg)
|
14 år sedan
|
Panasonic Viera TX-P42G20E (3 inlägg)
|
14 år sedan
|
Budget 7500kr, hjälp mig hitta en nice TV (10 inlägg)
|
14 år sedan
|
DU får bestämma vilken tv jag skall köpa (61 inlägg)
|
14 år sedan
|
7 599 kr INKL. Frakt: Välja Panasonic Viera TX-P42G20E ELLER Samsung LE40C6 (17 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic Viera TX-P50VT20E (54 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic Viera TX-P50 V20 eller VT20 ? (105 inlägg)
|
15 år sedan
|
Passande TV till min Mac Mini och mitt PS3? (11 inlägg)
|
15 år sedan
|
Trasiga Panasonic 3d glasögon (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
PS3+3D tv (46 inlägg)
|
15 år sedan
|
HD-mottagare Panasonic Viera TX-P50G20E (10 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic viera TX-P37X20E blinkar rött (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
G20 VS. PK950N... FIGHT! (116 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic P46S20E, P50S20E (8 inlägg)
|
15 år sedan
|
Dags att köpa en 3D TV till Sovrummet. (23 inlägg)
|
15 år sedan
|
Det blev en Panasonic G20 50" (292 inlägg)
|
15 år sedan
|
Sony Bravia KDL-46EX500 eller Panasonic Viera TX-42G20E (18 inlägg)
|
15 år sedan
|
LG 50PK550 eller Panasonic P50G20E? (91 inlägg)
|
15 år sedan
|
Prisskillnad plasma och LED (15 inlägg)
|
15 år sedan
|
Bildvisningsläge Panasonic thx50vt20 (7 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic TX-P42GT20E (sjukt billig 3d-plasma?) (21 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic S20 VS. G20... FIGHT! (32 inlägg)
|
15 år sedan
|
PanasonicTX-P50S20E Vs LG 50PK550N (17 inlägg)
|
15 år sedan
|
Värt 2000 extra för en PANASONIC TX-P50S20E istället för en LG 50PK550? (9 inlägg)
|
15 år sedan
|
Köpråd 50" plasma (37 inlägg)
|
15 år sedan
|
Köpa plasma tv demoex (22 inlägg)
|
15 år sedan
|
TV för spelande och film från dator (24 inlägg)
|
15 år sedan
|
Ont i ögonen av att sitta för nära tvn ? (27 inlägg)
|
15 år sedan
|
LG 50PK350N eller PANASONIC TX-P46S20E 46" PLASMA-TV FULL-HD (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic 50VT20 och suddighet/dubbel bilder vid panoreringar. (12 inlägg)
|
15 år sedan
|
Köpråd "Gamer TV" (142 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic TX-P50V20E vs Samsung PS58C6505 (17 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic V20 Plasma (75 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic+Sandisk? (11 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic G20 vs Samsung PS50c6505 (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
"bucklor" i ramen runt Panasonic TX-P46S20E (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic v20/g20 (46 inlägg)
|
15 år sedan
|
Billig plasma - max 6000 (9 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic TX-P42S20 test (24 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung PS50C7705 vs. Panasonic TX-P50V20 (20 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic Viera TX-P50G20E plasma flimmer (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
Finska TM har provat 4st 3D apparater, 1x Plasma + 3x lcd (1 inlägg)
|
15 år sedan
|
Har nu bara 3 modeller kvar (15 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic TX-P50G20E eller LG 60PK550? (31 inlägg)
|
15 år sedan
|
3D panasoniv p50vt20 (8 inlägg)
|
15 år sedan
|
"Bästa" 50 tummaren för ca 8000? (22 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic 50X20E (16 inlägg)
|
15 år sedan
|
2010 Panasonic plasma och motion blur (11 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic TX-P42C2E (14 inlägg)
|
15 år sedan
|
P50VT20E (7 inlägg)
|
15 år sedan
|
Dags för ny Tv, Vilken ska man välja? (8 inlägg)
|
16 år sedan
|
Går det att få en vettig 50" runt 10k-12? (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hoppas ni proffs kan hjälpa mig mfl... (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
P42X10Y vs P42X20E (48 inlägg)
|
16 år sedan
|
Köpråd, 46tum+, 10-30.000 kronor (21 inlägg)
|
16 år sedan
|
led-tv eller plasma? (7 inlägg)
|
16 år sedan
|
Postad 02 March 2010 - 16:44
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2525 inlägg
Beagle5, satt på nån bra BD rulle än? The dark knight?
har tyvärr inga bra filmer kvalitets mässigt, jo bolt i och för sig, men kan fixa det till i morgon. men sen är det helt klart en prisvärd tv oavsett spec eller vad någon skriver om den. och visst kan man inte jämföra mot en pioneer riktigt men förväntningar går inte att göra så mycket åt... sen så tittar olika människor efter olika saker i bilden, så vad som är en klockren tv för mig kanske inte är det för dig. men en sak är säker, man måste alltid se en tv med egna ögon innan man slår till!
Postad 02 March 2010 - 18:07
zotomaz
-
zotomaz
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
BD tv/HDtv från ganska dåliga Visasat och canal digital boxar, sd blir alldeles för pixligt från dom så kan inte avgöra sd prestanda. väljer man eco läge är det ett vädligt ljustryck i den, det ihop med filtret är ju helt klart gjort för att tv nska se bättre ut dagtid och mot lcder i butik, dock är filtret inget jag reagerar på alls. ser ju bättre ut i en ljusmiljö än vad x10 gör helt klart men inte alls som pioneer även om det ser mer svart än grått ut. hade förväntat mig mycket bättre ljusmiljösvärta faktiskt. men får väl säga att den där bilden på de olika filtren nog stämmer ganska bra.
sedan är nästan det enda jag tittar efter i en bild djup, och det har den men inte så klockrent som man kan få till på några av deras äldre hdready modeller. men se allt detta som bara ett första intryck, tvn är en riktigt fin tv. och finns ju en massa nya inställningar som påverkar bilden så känns som att man skulle kunna hitta inställningar som passar alla. ska leka mer nu :-)
kört lite x20 idag också, men den har inte hänt mycket med från x10 tyvärr, men det visste man ju. ramen ser inte så hemsk ut som jag först tyckte dock ,ser bra ut. dock har dom inte fixat så den ser lika bra ut på SD som px80, vilket jag tycker är otroligt synd.
bara uk modeller 2010 som kommer ha det, om ens dom.
OK kollade på Panasonic UK hemsidan och TX-P42G20B har DVB-T2
Postad 02 March 2010 - 18:15
therapyman
-
therapyman
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
har tyvärr inga bra filmer kvalitets mässigt, jo bolt i och för sig, men kan fixa det till i morgon. men sen är det helt klart en prisvärd tv oavsett spec eller vad någon skriver om den. och visst kan man inte jämföra mot en pioneer riktigt men förväntningar går inte att göra så mycket åt... sen så tittar olika människor efter olika saker i bilden, så vad som är en klockren tv för mig kanske inte är det för dig. men en sak är säker, man måste alltid se en tv med egna ögon innan man slår till!
De flesta apparater av idag brukar ju presentera en kanonbild vid blu-ray och HD tv... än mer intressant är ju att få höra hur den presterar vid vanlig digital tv.. på säg kanal 5... dvs icke HD-tv.
Postad 02 March 2010 - 18:41
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2525 inlägg
De flesta apparater av idag brukar ju presentera en kanonbild vid blu-ray och HD tv... än mer intressant är ju att få höra hur den presterar vid vanlig digital tv.. på säg kanal 5... dvs icke HD-tv.
jo, men skiljer ju en massa mellan olika bd ändå. kikar på I am legend nu, kom på att jag hade den också. ser helt underbart ut. börjar få lite kärlekskänslor nu tror jag hehe men det är inte den perfekta tvn inte, skulle inte tro att den visar 24p i 96hz för jag har inga problem att se att tvn blinkar, det försvinner då man drar igång 24p smooth. och den är lite hackig eller vad man ska kalla det i rörelser. har för mig detta är precis två grejer som dom klagat på G10 va? det är kvar i så fall. tvn har inga överdrivna lägen, hur man än ställer in det så blir det aldrig för mycket av något, typ skärpa, färger, kontrast. lite synd på ett sätt, jag gillar skarpt som faan, men väldigt korrekt, känns som om pioneer folk varit framme måste jag säga. någon som vet vad "superupplösning" ändrar? ser ingen skillnad med det av eller på. men som sagt, tvn ser asfin ut just nu! strax dags o kolla svärtan :-)
Postad 02 March 2010 - 18:48
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlägg
Undra hur petig man ska vara
Menar om man tar denna tv och jämför med tv:s i samma prisklass och äldre modeller i samma prisklass hur står den sig då?! Har en 3 år gammal Sony bakprejktions tv som är bra men vill in på platt tv spåret! Hoppas denna i 46" blir bra eller man ska vänta på vad konkurrenterna kommer ut med? eller? Blir ju galen av allt teknik kollande och bestämma sig för en
Redigerat av Gurra101, 02 March 2010 - 18:51.
Postad 02 March 2010 - 20:20
Callekl
-
Callekl
-
Användare
-
-
221 inlägg
Spanade in 42 tummaren på Media Markt nu ikväll. Discovery Channel HD körde dom.
Rätt svårt att bilda sig en uppfattning i butiken, men den är nog "best bang for the buck" just nu.
Postad 02 March 2010 - 21:21
radiuz
-
radiuz
-
Lärjunge
-
-
412 inlägg
Fick in G20 till jobbet idag - Bilden imponerar! Svärtan är riktigt bra, färgerna är det mycket bra tryck i och det finns enormt med detaljer i mörka partier. Överlag känns G20 som en vinnare i prisklassen, oavsett vad testerna säger! Så fort man ser den så känns nästan alla LCD-skärmar som ett minne blått. Något jag uppskattar enormt är att den har knappt reflektioner, dessutom kan man kolla på bilden från sidan utan att det ska bli "dubbel" bild. Detta märks på X20 och har inte alls samma lugna fina bild eller svärta.
Vi körde lite Pirates of C, med en Sony Bluray! Fenomenal bild måste jag säga! Man blir nästan gråtfärdig över hur bra färgåtergivningen är på skärmen, har testat både "butiks-inställningen" samt THX-läget. Det går att trycka på rejält med kontrast på denna skärm. Det lutar faktiskt åt en 46" av G20, om det nu stämmer att dom stoppat in G10 i dem första G20 är det dåligt - Så väntar jag isåfall tills riktiga panelerna kommer.
Annars ser det väldigt ljust ut för Panasonic, speciellt för priset så får man en skärm som ja tror många kan sitta nöjda med hemma! Dessutom kunna spela TV-spel på den utan input-lag och alla barnsjukdomar som LCD-skärmar drabbas utav.
Postad 02 March 2010 - 21:29
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1114 inlägg
Fick in G20 till jobbet idag - Bilden imponerar! Svärtan är riktigt bra, färgerna är det mycket bra tryck i och det finns enormt med detaljer i mörka partier. Överlag känns G20 som en vinnare i prisklassen, oavsett vad testerna säger! Så fort man ser den så känns nästan alla LCD-skärmar som ett minne blått. Något jag uppskattar enormt är att den har knappt reflektioner, dessutom kan man kolla på bilden från sidan utan att det ska bli "dubbel" bild. Detta märks på X20 och har inte alls samma lugna fina bild eller svärta.
Vi körde lite Pirates of C, med en Sony Bluray! Fenomenal bild måste jag säga! Man blir nästan gråtfärdig över hur bra färgåtergivningen är på skärmen, har testat både "butiks-inställningen" samt THX-läget. Det går att trycka på rejält med kontrast på denna skärm. Det lutar faktiskt åt en 46" av G20, om det nu stämmer att dom stoppat in G10 i dem första G20 är det dåligt - Så väntar jag isåfall tills riktiga panelerna kommer.
Annars ser det väldigt ljust ut för Panasonic, speciellt för priset så får man en skärm som ja tror många kan sitta nöjda med hemma! Dessutom kunna spela TV-spel på den utan input-lag och alla barnsjukdomar som LCD-skärmar drabbas utav.
Låter härligt att höra! Har också planer på köpa 46G20. Av ren nyfikenhet: Fick du in silver eller svart och vilken tycker du är snyggast?
Postad 02 March 2010 - 21:42
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Nu skriver jag bara för att få ihop kvällens tretusende postning. Kul att Panasonic försöker få bort dubbelreflektionerna. Jag fattar inte alls varför de har haft dubbla glas. Verkar helt nipprigt. Förresten heter det "ett minne blott". Bara för att vara på den petnoga sidan...
Postad 02 March 2010 - 21:45
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1820 inlägg
Låter härligt att höra! Har också planer på köpa 46G20. Av ren nyfikenhet: Fick du in silver eller svart och vilken tycker du är snyggast? 
Marco. Sa jag inte till dig att silver var fult på en tv.. hehe.  Lät ju skoj med en sån positiv reaktion på G20 radiuz.
Postad 02 March 2010 - 21:46
radiuz
-
radiuz
-
Lärjunge
-
-
412 inlägg
Vi fick in svart, den är blå-tintad i ramen men det märker man inte. Trots i upplyst miljö! Väldigt snygg i svart högglans. Då jag inte vet hur den silvriga ser ut så kan jag inte utrycka mig, men kan också vara ett hett alternativ.
Jo det heter visserligen ett minne blott trebban
Bara besöka Media Markt i Barkarby för den som vill se den, kör både HD-sändning samt Bluray. Har även kvar G10 i Hi-Fi studion om man vill jämföra...
Redigerat av radiuz, 02 March 2010 - 21:55.
Postad 02 March 2010 - 21:54
Orbitaliztic
-
Orbitaliztic
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Förresten heter det "ett minne blott". Bara för att vara på den petnoga sidan... 
Kan ju ha varit en Hegerfors, eftersom det handlade om LCD
Postad 02 March 2010 - 22:01
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlägg
Det lutar faktiskt åt en 46" av G20, om det nu stämmer att dom stoppat in G10 i dem första G20 är det dåligt - Så väntar jag isåfall tills riktiga panelerna kommer.
Vad menar du? I 42" eller? Var har du fått det ifrån? Och såfall hur f*n ska man veta vad som sitter i?
Postad 02 March 2010 - 22:04
deadheavy_deadevil
-
deadheavy_deadevil
-
Användare
-
-
245 inlägg
Nja, handlar det om LCD så är det garanterat ett minne grått
Får se om jag hinner ta en sväng förbi MM Barkarby imorgon innan jobbet, riktigt nyfiken på Pannas nya modeller.
Postad 02 March 2010 - 22:20
stryker
-
stryker
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Förvirringen ökar? Picture quality demos Panasonic had set up a G10 plasma next to a G25, both 46-inch models, and was running demonstration scenes to show off the better black levels. Even in the relatively bright room the G25's blacks looked deeper and more realistic, especially in the shots of a star field and Saturn set against the blackness of space. Part of the improvement can be chalked up to the G25's obviously superior antiglare screen, which reduced reflections more effectively than that of its predecessor, but nonetheless the difference was a marked improvement over the already excellent black level performance of the G10. .... Company reps attributed the improvements we saw to the new "Infinite Black" panel--replete with new screen filter, panel structure, and "predischarge control" technology--found in the G20/G25 series and VT25, but not in step-down S2 or lower models .... Ps. G25 = G20 i USA, skillnaden är att man kan koppla in en säkerhetskamera på G25 tydligen http://news.cnet.com...10455653-1.htmldessutom,tycka vad man vill, men det var väl bara en tidsfråga innan denna dök upp http://www.youtube.c...h?v=xE3Mp89xHOg
Redigerat av stryker, 02 March 2010 - 22:54.
Postad 02 March 2010 - 22:31
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Hmm..jag har aldrig varit direkt imponerad av att svärtan blir bättre för att glasfiltret är förbättrat. Jag hoppas att inte Pansonic glömmer bort den heliga absoluta svärtan istället. Jag vill ha lite coola nyheter. Å andra sidan verkar inte apparaterna bli sämre direkt.
Hur ska jag ha det egentligen..hehe.
Postad 02 March 2010 - 23:21
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2525 inlägg
ska jag ge G20 lite preliminärt betyg sådär så får det bli så här:
svärta: 4 av 5
SD skalning/bildbehandling: 4 av 5
färger: 4 av 5
kontrast: 4 av 5
bilddjup: 4 av 5
skärpa: 4 av 5
närvaro: 4 av 5
den är typ inte bäst på något men bra på allt!
och det ihop gör den himla stark måste jag säga!
den imponerar som bara den i vissa scener och har en bildkaraktär jag inte sett förrut riktigt, fyllig, är det ord jag hittar som bäst beskriver det.
och titta inte på tvn i thx läget, det ser inte särskilt skoj ut, inte förvånad att han mätte upp 2000:1 i ansi kontrast på den i det läget.
jag gillar tvn men kommer inte köpa den, jag hoppas på V20 nu.
ha de bra nu o go natt.
Postad 03 March 2010 - 07:57
Biffen72
-
Biffen72
-
Rookie
-
4 inlägg
Beagle Five: Hur är G20 på att visa sportsändningar? Jag planerar att köpa en ny tv och jag tittar mkt på sport, kommer att se både sport via HD och SD, framförallt hockey och fotboll. Det är ju fotbolls-vm till sommaren och det vill man ju se på en tv utan eftersläpningar och dyl. Eller ska jag vänta på V20?
Farsan har en Pioneer 5080 och han tittar på Canal+ HD, Tv4 HD via Canal Digital mm och där ser sporten riktigt bra ut, så det är den som jag har som referens.
Postad 03 March 2010 - 09:01
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Beagle Five>> Vad körde du för inställningar? stryker>> Baserat på det de säger så låter det som om de bedömt filtrets egenskaper (vilket de delvis medger oxå) och där vet vi ju att det hänt en hel del så det verkar inte förvirrande iaf.
Postad 03 March 2010 - 09:02
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
ska jag ge G20 lite preliminärt betyg sådär så får det bli så här:
svärta: 4 av 5 SD skalning/bildbehandling: 4 av 5 färger: 4 av 5 kontrast: 4 av 5 bilddjup: 4 av 5 skärpa: 4 av 5 närvaro: 4 av 5 den är typ inte bäst på något men bra på allt! och det ihop gör den himla stark måste jag säga! den imponerar som bara den i vissa scener och har en bildkaraktär jag inte sett förrut riktigt, fyllig, är det ord jag hittar som bäst beskriver det. och titta inte på tvn i thx läget, det ser inte särskilt skoj ut, inte förvånad att han mätte upp 2000:1 i ansi kontrast på den i det läget. jag gillar tvn men kommer inte köpa den, jag hoppas på V20 nu. ha de bra nu o go natt.
MIna förväntningar är fortsatt höga. För den typ av användning jag kommer att ha, räcker G20 långt. Jag tror inte jag vinner så mkt på att gå upp ca 5 tkr för en V20 för egen del. Men det är klart att jag vill se G20 live först. Helst hos nån som man kan justera inställningar på och se både sd och hd på.
Postad 03 March 2010 - 11:44
Jannesky
-
Jannesky
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Snackade med en säljare nyss som varit i Las Vegas på mässa, han sa att VT20 har supergrym bildkvalitet klart bättre bild än V20, glömde fråga om G20 då den inte är intressant för mig! Han tyckte att man behöver inte 3D, men har man väl provat vill man inte vara utan! Han trodde att de skulle finnas på hyllan inom 2-3 veckor. Däremot var det lite osäkert med färgerna, på Panasonics hemsida ser ju V20 silver ut, och VT20 svart, men i deras listor är det tvärt om!! Beställer en P50VT20 idag!
Postad 03 March 2010 - 12:05
Evolution101
-
Evolution101
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
The G20 is not a major improvement compared to the V10. The THX profile is a bit better (also because the V10 had a faulty THX magenta implementation, nothing really serious but it affected some colors). But G20 deals better with reflections - both in-panel and on the surface (the glass front on V10 was bad). Shadow detail is also a bit better than on V10.
Also, the G20 has some added functionality.
What I'm trying to say is that G20 is not a major improvement but I would still pick G20 over V10 - especially because of the reflection thing. Personally I like the design of V10 a lot better, though.
Om ni har missat det, svarade Flatpanelstestaren på min fråga. Detta väcker ännu fler frågor och t om misstankar. V10 var ju nämligen den mest hyllade tvn jag har sett, åtminstone vad gäller passande för mina behov, innan 2010 lanseringen annonserades. Tvn tog ju slut också rätt snabbt och efterfrågan på den var ju klart högre än på G10. Den hade även de högsta betygen från de flesta tester jag tittade på. Nu till förvirringen. Om han nu påstår trots allt vad beträffar G20s inte så markanta skillnad mot G10 - hur kan då G20 vara bättre än V10 som var längder bättre än G10? Ty om det förhåller sig så att G20 ÄR bättre än V10 efter en helhetsbedömning vad gäller bild då kommer jag genast att köpa den då jag ändå ville köpa en V10 men kunde inte pga europeisk slutförsäljning (kollade upp nästan alla synliga europeiska nätbutiker). Men någonstans efter att jämfört G20 med G10 mot å andra sidan V10s tester, verkar faktiskt G20 sämre än V10, i synnerhet vad gäller spel då man även utifrån rapporter av privata användare både implicit och explicit kan utläsa att G20 inte klarar av snabba rörelser optimalt, vilket V10 lovordades om att klara väldigt bra - kan detta stämma? Ska förtydliga att det var 50 tums modellen av V10 som slutsåldes och som var intressant för mig.
Redigerat av Evolution101, 03 March 2010 - 12:10.
Postad 03 March 2010 - 12:23
Unregisteredd0b0f967
-
Unregisteredd0b0f967
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Jag hade i princip bestämt mig för G11 (jag har frågat ett par gånger om skillnaden på G10 och G11 men inte fått svar, nu kanske någon känner sig manad?) men såg då att dessa nya modeller var på G och började då följa denna hype. Det som jag tycker det pratas alldeles för lite om är de andra värdena förutom bilden.
T.ex. USB-grejen, någon som testat det? Jag har förstått det som att man kan spela in direkt till HDD via USB, men bara spela upp det på samma TV, stämmer det? Vad kan man spara i för kvalitet? Jag tycker att det låter asgrymt!
Hur funkar kanalguiden? Sonys gillar jag skarpt. Bra översikt, man kan välja en eller fyra timmars översikt. "Timer" för ett visst program man inte vill missa i en annan kanal m.m. Någon som har något att berätta om detta?
Kanske är jag tråkig, men jag var supernöjd med bilden på G11 så G20 kommer säkert räcka alldeles utmärkt. Mina frågor rör snarare sånt jag precis nämnt...
Postad 03 March 2010 - 12:49
arena
-
arena
-
Rookie
-
7 inlägg
Hoppar in med en fråga om X20. Vad skiljer eg mot X10?
Vilken är mest prisvärd, 10:an för 5890:- eller 20 för 6990:-?
Postad 03 March 2010 - 13:16
Chriz75
-
Chriz75
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
BD tv/HDtv från ganska dåliga Visasat och canal digital boxar, sd blir alldeles för pixligt från dom så kan inte avgöra sd prestanda. väljer man eco läge är det ett vädligt ljustryck i den, det ihop med filtret är ju helt klart gjort för att tv nska se bättre ut dagtid och mot lcder i butik, dock är filtret inget jag reagerar på alls. ser ju bättre ut i en ljusmiljö än vad x10 gör helt klart men inte alls som pioneer även om det ser mer svart än grått ut. hade förväntat mig mycket bättre ljusmiljösvärta faktiskt. men får väl säga att den där bilden på de olika filtren nog stämmer ganska bra.
sedan är nästan det enda jag tittar efter i en bild djup, och det har den men inte så klockrent som man kan få till på några av deras äldre hdready modeller. men se allt detta som bara ett första intryck, tvn är en riktigt fin tv. och finns ju en massa nya inställningar som påverkar bilden så känns som att man skulle kunna hitta inställningar som passar alla. ska leka mer nu :-)
kört lite x20 idag också, men den har inte hänt mycket med från x10 tyvärr, men det visste man ju. ramen ser inte så hemsk ut som jag först tyckte dock ,ser bra ut. dock har dom inte fixat så den ser lika bra ut på SD som px80, vilket jag tycker är otroligt synd.
bara uk modeller 2010 som kommer ha det, om ens dom.
Är du säker på det för om man tittar på Panasonics hemsida så finns det ju två DVB-T, en DVB-T och en DVB-T(MPEG4-AVC [H.264]) vilket borde vara densamma som DVB-T2 om jag har förstått det rätt men någon annan kanske kan bekräfta det.
Postad 03 March 2010 - 14:50
Veritas
-
Veritas
-
Forumräv
-
-
581 inlägg
Snackade med en säljare nyss som varit i Las Vegas på mässa, han sa att VT20 har supergrym bildkvalitet klart bättre bild än V20, glömde fråga om G20 då den inte är intressant för mig! Han tyckte att man behöver inte 3D, men har man väl provat vill man inte vara utan! Han trodde att de skulle finnas på hyllan inom 2-3 veckor. Däremot var det lite osäkert med färgerna, på Panasonics hemsida ser ju V20 silver ut, och VT20 svart, men i deras listor är det tvärt om!! Beställer en P50VT20 idag! 
Vore jag dig skulle jag lugna ned mig lite, köp ALDRIG en tv osedd och otestad av en seriös recensent. Vad var det för typ av säljare, för vem jobbar han åt? VT20 är väl åtminstone ett par månader bort, kanske t o m tre (det har pratats om juni).
Redigerat av Veritas, 03 March 2010 - 14:51.
Postad 03 March 2010 - 14:51
Jannesky
-
Jannesky
-
Amatör
-
-
67 inlägg
MIna förväntningar är fortsatt höga. För den typ av användning jag kommer att ha, räcker G20 långt. Jag tror inte jag vinner så mkt på att gå upp ca 5 tkr för en V20 för egen del.
Jag tycker det är värt att lägga 3,500kr till på en 50V20 mot en 50G20! Jag fick följande priser idag på Pana 50": X20= 9750 S20=12500 G20=16000 V20=19500 VT20=25000 Och P65VT20=46000kr  För min del blev det en 50VT20, på tiden att byta 2,5år gammal 50PZ700 (som fortfarande är bra) PS. för 10 år sedan kostade min första 50" Plasma 92000kr!! hade inte ens inbyggd tuner! DS.
Postad 03 March 2010 - 14:52
Veritas
-
Veritas
-
Forumräv
-
-
581 inlägg
Jag tycker det är värt att lägga 3,500kr till på en 50V20 mot en 50G20!
Jag fick följande priser idag på Pana 50": X20= 9750 S20=12500 G20=16000 V20=19500 VT20=25000 Och P65VT20=46000kr 
För min del blev det en 50VT20, på tiden att byta 2,5år gammal 50PZ700 (som fortfarande är bra)
PS. för 10 år sedan kostade min första 50" Plasma 92000kr!! hade inte ens inbyggd tuner! DS.
Ops, för sent ute m a o! Nåja, lycka till! När får du den?
Redigerat av Veritas, 03 March 2010 - 14:53.
Postad 03 March 2010 - 14:59
Jannesky
-
Jannesky
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Vore jag dig skulle jag lugna ned mig lite, köp ALDRIG en tv osedd och otestad av en seriös recensent. Vad var det för typ av säljare, för vem jobbar han åt? VT20 är väl åtminstone ett par månader bort, kanske t o m tre (det har pratats om juni).
Har redan beställt P50VT20  , jag vill ha en ny Pana NU och har inte lust att vänta ett år till, tror att den kommer vara tillräckligt bra! Hade bestämt mig för en 50V10, men de tog ju slut. Blir lite trött på alla åsikter som kastas fram och tillbaka på detta forum, många verkar aldrig komma till skott, utan är bara "proffstyckare". Säljaren jobbar på en grossistleverantör, som säljer div fabrikat!
Postad 03 March 2010 - 15:00
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlägg
Jag tycker det är värt att lägga 3,500kr till på en 50V20 mot en 50G20!
Jag fick följande priser idag på Pana 50": X20= 9750 S20=12500 G20=16000 V20=19500 VT20=25000 Och P65VT20=46000kr 
För min del blev det en 50VT20, på tiden att byta 2,5år gammal 50PZ700 (som fortfarande är bra)
PS. för 10 år sedan kostade min första 50" Plasma 92000kr!! hade inte ens inbyggd tuner! DS.
Var hittade du V20 för 19500? Butikerna här har ju den som billigast för 23000 typ
Postad 03 March 2010 - 15:12
Jannesky
-
Jannesky
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Var hittade du V20 för 19500? Butikerna här har ju den som billigast för 23000 typ
Då kan jag säga att dom första kunderna får betala högt pris, kommer garanterat att droppa snart! Jag har återförsäljarprislista och la på normal vinst, så där kommer nog priserna att hamna efter ett tag= (prutmån i början??)
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Om jag skulle slå till på en V20 så får jag vänta rätt länge. Vet inte om jag klarar det då den enda "TV.n" jag har idag är min dataskärm som jag kopplat in boxen i. Sen ligger det den drös med sladdar brevid som jag inte kan använda.  På måndag blir det 5 veckor utan TV. Inga större problem under en sommarmånad men saknar möjligheten att sen en bra film på TV nu.
Chriz75
-
Chriz75
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Är du säker på det för om man tittar på Panasonics hemsida så finns det ju två DVB-T, en DVB-T och en DVB-T(MPEG4-AVC [H.264]) vilket borde vara densamma som DVB-T2 om jag har förstått det rätt men någon annan kanske kan bekräfta det.
Efter lite undersökningar så är det nog så att det inte är DVB-T2 dessvärre...
Postad 03 March 2010 - 15:39
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Då kan jag säga att dom första kunderna får betala högt pris, kommer garanterat att droppa snart! Jag har återförsäljarprislista och la på normal vinst, så där kommer nog priserna att hamna efter ett tag= (prutmån i början??)
Vet du när 50" G20 kommer ut i butikerna?
Postad 03 March 2010 - 16:28
Veritas
-
Veritas
-
Forumräv
-
-
581 inlägg
Om jag skulle slå till på en V20 så får jag vänta rätt länge. Vet inte om jag klarar det då den enda "TV.n" jag har idag är min dataskärm som jag kopplat in boxen i. Sen ligger det den drös med sladdar brevid som jag inte kan använda. På måndag blir det 5 veckor utan TV. Inga större problem under en sommarmånad men saknar möjligheten att sen en bra film på TV nu.
Vad är det för fel på bio!?  Nej, jag förstår dig, men om du inte är som jag och byter nästan varje år, så kommer du att ha TV:n i många år och då kan det vara värt att vänta någon månad extra. Men skulle en V20 kosta under 20k, så varför inte? Kronan har ju blivit rätt mycket starkare de senaste månaderna, hoppas det slår igenom på priserna....
Postad 03 March 2010 - 16:48
therapyman
-
therapyman
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Stod idag och jämförde en X20 och G10....
X20 hade mycket bättre bild... bör väl iaf säga något om att G20 lär vara bättre än G10 iaf?
Postad 03 March 2010 - 16:54
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Stod idag och jämförde en X20 och G10....X20 hade mycket bättre bild...
Och du säkerställde att det inte var inställningar du stod och jämförde? bör väl iaf säga något om att G20 lär vara bättre än G10 iaf?
Näe men å andra sidan så har det väl inte dykt upp nått som tyder på att G20 inte skulle vara bättre än G10 så det är nog troligt ändå.
Postad 03 March 2010 - 17:09
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2525 inlägg
Stod idag och jämförde en X20 och G10....
X20 hade mycket bättre bild... bör väl iaf säga något om att G20 lär vara bättre än G10 iaf?
jo, det är det som är lite jobbigt, 768p plasmorna ifrån panasonic är otroligt bra helt enkelt och ser bättre ut på vissa saker än storebröderna.
Postad 03 March 2010 - 17:09
therapyman
-
therapyman
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Och du säkerställde att det inte var inställningar du stod och jämförde?
Nää det e klart att man inte kan veta när man står i butik...
Postad 03 March 2010 - 17:19
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2525 inlägg
Beagle Five: Hur är G20 på att visa sportsändningar? Jag planerar att köpa en ny tv och jag tittar mkt på sport, kommer att se både sport via HD och SD, framförallt hockey och fotboll. Det är ju fotbolls-vm till sommaren och det vill man ju se på en tv utan eftersläpningar och dyl. Eller ska jag vänta på V20? Farsan har en Pioneer 5080 och han tittar på Canal+ HD, Tv4 HD via Canal Digital mm och där ser sporten riktigt bra ut, så det är den som jag har som referens.
ser helt ok ut. enda jag ser att klaga på är den suddighet i rörelser som komprimeringen av signalen skapar o som man aldrig kommer ifrån.
Postad 03 March 2010 - 17:30
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2525 inlägg
Beagle Five>> Vad körde du för inställningar?
stryker>> Baserat på det de säger så låter det som om de bedömt filtrets egenskaper (vilket de delvis medger oxå) och där vet vi ju att det hänt en hel del så det verkar inte förvirrande iaf. 
just exakt nu då jag kikar på dark knight: läge: normal kontrast: 54 ljus: -2 färg: 40 skärpa: 10 kall av av av superupplösning: maximum o det ser bra ut i en ljus miljö, ser bra ut i en mörk också faktiskt. inte för mycket sharpness som man kan tro. edit: kanske lite mörkt med -2 ser jag nu, men då kan man höja :-)
Redigerat av Beagle five, 03 March 2010 - 17:37.
Postad 03 March 2010 - 17:42
mope
-
mope
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Vad gör egentligen inställningen Superupplösning?
Postad 03 March 2010 - 17:44
ILOS
-
ILOS
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Är det någon som vet vilka butiker som kommer sälja 50"S20? Förutom de 2 som är listade på priskjakt, sekvencia och dagspris.
Någon som vet när den kommer ut i butik?
MVH
Daniel
Postad 03 March 2010 - 18:04
patrik1234
-
patrik1234
-
Rookie
-
8 inlägg
Vad tror ni om att svärtan försämras med tiden på Panasonics plasmor? Kommer även dessa nya modeller, tex VT20, att förpestas av detta? Är detta ens normalt för plasmor? Lider Kuro av liknande problem? http://www.prylporta...n-1.306571.htmlhttp://news.cnet.com....html?tag=mncol
Redigerat av patrik1234, 03 March 2010 - 18:05.
Postad 03 March 2010 - 18:21
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2525 inlägg
Vad tror ni om att svärtan försämras med tiden på Panasonics plasmor? Kommer även dessa nya modeller, tex VT20, att förpestas av detta?
Är detta ens normalt för plasmor? Lider Kuro av liknande problem?
http://www.prylporta...n-1.306571.html
http://news.cnet.com....html?tag=mncol
ja,det finns på 2010 års panasonic också. men varför se det så negativt, du får inte sämre svärta, du får bibehållen ljusstyrka! :-) det är i varje fall det som är poängen. Är det någon som vet vilka butiker som kommer sälja 50"S20? Förutom de 2 som är listade på priskjakt, sekvencia och dagspris.
Någon som vet när den kommer ut i butik?
MVH Daniel
s20 ska ha samma panel som G20/v20 men utan filter och sådant. så svärtan ska vara som för dom, fast den ser sämre ut i ljusmiljö. Vad gör egentligen inställningen Superupplösning?
ja du jag vet inte riktigt, verkar vara en sharpness inställning, men den är väldigt försiktig, märker knappt skillnad mellan lägena
Postad 03 March 2010 - 18:29
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2709 inlägg
Vad tror ni om att svärtan försämras med tiden på Panasonics plasmor? Kommer även dessa nya modeller, tex VT20, att förpestas av detta?
var ju mycket snack om detta förut och ramaskri, men nu verkar folk ha glömt hehe Skulle vilja se v20 samt vt20, men blir nog att vänta tills nästa år om man ska byta från sin g9 tror jag
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 03 March 2010 - 18:30.
Postad 03 March 2010 - 18:43
Callekl
-
Callekl
-
Användare
-
-
221 inlägg
Infinite Black Pro, är det bara en gimmick som funkar i dynamiskt bildläge? Dvs att den släcker ner delar av panelen för att få "riktigt svart"?
Postad 03 March 2010 - 19:45
JakeTheFake
-
JakeTheFake
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Så som jag ser det verkar det vara hel del här som är intresserade av Panasonic's nya modeller(inte minst G20). Nästan så att man borde göra ett gruppköp? Kanske man sj har råd med en 50" istället för 46"
Är ganska ny här och har själv aldrig vart med om ett gruppköp men med så många som vi är här som e intresserade av en panna borde det ju inte vara så svårt å samman ställa en lista å skicka ut till några butiker. Borde ju kunna pressa priset per tv med minst någon tusenlapp iaf.
Vad tror ni är det något å satsa på eller?
Redigerat av JakeTheFake, 03 March 2010 - 19:47.
Postad 03 March 2010 - 20:33
JamesO
-
JamesO
-
Rookie
-
2 inlägg
Så som jag ser det verkar det vara hel del här som är intresserade av Panasonic's nya modeller(inte minst G20). Nästan så att man borde göra ett gruppköp? Kanske man sj har råd med en 50" istället för 46"
Är ganska ny här och har själv aldrig vart med om ett gruppköp men med så många som vi är här som e intresserade av en panna borde det ju inte vara så svårt å samman ställa en lista å skicka ut till några butiker. Borde ju kunna pressa priset per tv med minst någon tusenlapp iaf. Vad tror ni är det något å satsa på eller?
Det beror lite på när du tänkt beställa. Men jag vill vänta ett tag tills priserna har gått ner. Typ 2månader... Kan du/ni vänta så länge så är jag med...
Postad 03 March 2010 - 20:39
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2525 inlägg
Infinite Black Pro, är det bara en gimmick som funkar i dynamiskt bildläge? Dvs att den släcker ner delar av panelen för att få "riktigt svart"?
som jag har förstått det så ska den enda skillnaden egentligen vara filtret framför panelen, och det är det som gör att V20 kommer se ut som en kuro ( för filtret kommer från kuro) då svärtan ser ut att vara mörkare fast det i själva verket bara är filtret som är mörk. borde väl i och för sig öven släppa genom mindre ljus och därmed få bättre svärta, att V20 har högre förbrukning visar väl lite på det då den kompenserar det mörkare filtret med mer ljusstyrka för att inte tappa tryck. så nä det är inte en dynamisk funktion. måste säga att jag tycker om G20 bara mer o mer! man ska helt klart ha brightness på noll för den börjar klippa gråskalan på en gång från -1. the dark knights imax scener ser helt amazing ut! och det är framförallt tvns speciella djup som imponerar. det är verkligen en riktigt riktigt bra tv! undrar om V20 kan få allt ännu lite bättre utan att ta bort något av det bra från G20 så att säga, vore perfekt! har redan tidigare blivit lite kär i dessa tvs som har fronter som ser bäcksvarta ut i ljusmiljö, finns ju några stycken, pioneers plasmor och lcder, samsungs led, sharps le700. och jag vill ha en plasma med sådant filter! ser ju dock ut som att det är precis det V20 har, vi får hålla tummarna.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|