haa haa efter 2 år Kuro 5090 har varit ute nu är det Panna "looks identical to 5090 staight away"
http://www.youtube.c...u/0/1Fd0yFujykM
Det såg dock inte lika svart ut i videon... Men det ser rikttigt intressant ut
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
76 relaterade trådar
Postad 08 January 2010 - 11:30
Det såg dock inte lika svart ut i videon... Men det ser rikttigt intressant ut Postad 08 January 2010 - 11:40
Du uttryckte det mycket bättre. En CMS som tar han om mättnad , ton , och ljusstyrka vad det jag ville säga.. Postad 08 January 2010 - 11:46
Här är en länk som säger lite mer om Pansonics nya serier. I intervjun tyckte jag mig höra representanten säga att de satt in ett chip som får svärtan att går ner i viloläge. Undrar om Panasonic har lyckats med att göra detta när det är bild samtidigt på skärmen..?
Informationen om detta, vad jag tyckte han sade, kommer ett par minuter in i inslaget. Video Redigerat av Unregistered1fef72f3, 08 January 2010 - 11:46. Postad 08 January 2010 - 12:05
http://www.youtube.c...h?v=_-6p0BFlUVs
Gregg på Panasonic US på frågan om det med den nya Infinite black-teknologin inte helt enkelt är en "Panasonic Kuro" som de hängt upp på väggen:
Postad 08 January 2010 - 12:20
Härligt att höra! Väntar ivrigt Undrar vad panasonics nya modeller mäter upp i ANSI: kontrast Särskilt efter kalibrering Postad 08 January 2010 - 13:04
Nu måste du byta till Panasonic 3D Kuro Postad 08 January 2010 - 13:54
Vad han sa var följande, tror jag: "One of the things I've been asked about in the passed is: When are you getting those deep, dark, some other P-company´s ( We have a new Infinity black pro and Infinity black circuit that we are putting in the sets. Those plasmas are going be able to idle there energy when there is black on the screen to get that deeper, "inkier", more real live type black. Sen vad han menar får gärna någon annan förklara... Edit: Vilket movieman redan gjort ser jag nu. Redigerat av lovmatt, 08 January 2010 - 13:56. Postad 08 January 2010 - 14:01
Känner sakta att habegäret börjar komma, dock inte 3D-varianten. Tänkte köpa ny tv första kvartalet, undrar om den kommer att ligga inom min budget på 30.000...
Postad 08 January 2010 - 14:20
Ska bli riktigt intressant att se den nya panasonicen om den är lika bra som en pioneer, nån som vet om den med pioneer svärta kommer komma ut i år eller?
Postad 08 January 2010 - 14:57
Jag är glad att Panasonic plasma börjar jämföras med Pioneer Kuro. Det var på tiden! Postad 08 January 2010 - 15:54
Haa haaa men en Camaro som kostar ca 500 000:- kommer först Postad 08 January 2010 - 19:48
Det enda konstiga med nya modellerna är att sub fielden fortfarande ligger på 600hz istället för 840hz som Pioneers 9g serie gjorde.
Postad 08 January 2010 - 20:00
Synd att det fortfarande är så fula att man skulle skämmas å ha en i vardagsrummet
Postad 08 January 2010 - 20:42
Smaken är som baken. Å ena sidan ser en pio 5090 stilren modemedveten ut. Å andra sidan ser panasonic ut som en riktig kvalitets teve skall göra tycker jag. Den tevens design lockar mig faktiskt mer o mer. LG , Pioneer & Samsung har stilrena modeller men å andra sidan är det sååå vanligt att man tröttnar. Denna ser robust, kraftig ut och påminner om bio på nåt sätt, kanske för den e diskret mörk design. Och inte glänsande tavel design. Ang 600 hz är det nog bara en skriv sak. Fosforen har ju utvecklats så det bör du inte haka upp dig på LÄNGTAR TILL KÖPA MIN 50G20!!!! Postad 08 January 2010 - 21:37
Yepp givetvis...
Men jag tycker nog ändå att Lg nya är utan tvekan snyggast... och Sony inte så långt efter men nu är de ju å andra sidan inte prio 1 när man köper tv Postad 08 January 2010 - 22:13
http://www.youtube.c...u/5/_-6p0BFlUVs
Äntligen lite hands on och riktig info! känner mig riktigt hypad nu! själv så vill jag ha grym svärta men inte på bekostnad av ljustryck, hoppas att dom lyckats balansera dessa två nu! http://www.youtube.c...u/3/1Fd0yFujykM Redigerat av Beagle five, 08 January 2010 - 22:15. Postad 09 January 2010 - 00:30
Vi får ju hoppas att de mäter lika djup svärta som 5090 pion så man kan handla sig en tv igen ,för mig har det blivit en princip sak att min nästa tv ska ha bättre svärta än Pio G9 sen att det är annat lull som man får på köpet är inte av samma vikt för mig.
Men länkarna ovanför verkar ge en lovande försmak där till och med avs testaren tyckte sig se likheter mellan kuron och den nya panna kuron Postad 09 January 2010 - 00:41
Väntar så på att få packa upp den ur kartongen. Snart hoppas jag
Behöver verkligen en ny TV, M87 40" håller inte måttet längre. Redigerat av Meller, 09 January 2010 - 00:42. Postad 09 January 2010 - 12:41
Snickrade ihop en liten sammanfattning av vad jag snappat upp om nya G och V-serien här.
Korrigerar/fyller ut allt eftersom så ser nån nått tokigt så är det bara att hojta till. Postad 09 January 2010 - 12:56
En bra sammanfattning, pacman. Det är bra att de inte lämnar noll-luminans idén. För det är väl det de slår till med förhoppningsvis nästa år. Jag hoppas i alla fall att noll-svärta ingick i dealen med Pioneer. Nu behöver de bara göra om formgivningen lite(ta bort den där fåninga silverlinjen) och skippa dubbelglaset så kan man börja tro på Panasonic igen. Postad 09 January 2010 - 13:01 Edit: Ändrar resonemanget jag skrev om först, nedan, då det kanske blir lite väl förvirrande. Orsaken till varför Panna använder 600 Hz och inte 840 Hz är pga att Panna och Pio använder olika metoder för att driva sina paneler. Pio amvänder vad de kallar contiguous drivning medans Panna använder binär drivning. Skrev mer om det i detta inlägg. 10 subfields => 10 x 60 Hz = 600 Hz respektive 10 x 72 Hz = 720 Hz som subfieldfrekvens för 14 subfields blir det 840 Hz respektive 1008 Hz som subfieldfrekvens. Subfield är andelen tid som cellen skickar ut ljus så med en högre frekvens så minskar denna tid, vilket i sin tur ställer högre krav på effektiviteten hos panelen och med eventuell minskad ljusstyrka som följd. Kan alltså vara så enkelt att Panna väljer en lägre frekvens för att bibehålla högre ljusstyrka för kunna imponera mer i försäljningslokalen, men det är inget jag vet med säkerhet, vet inte ens om det är på detta sätt som subfields arrangeras för olika uppdateringsfrekvens så tat med stor nypa salt. Redigerat av Wolfy, 09 January 2010 - 14:20. Postad 09 January 2010 - 13:19
Tack för en väldigt fin sammanfattning. Har G-modellen faktiskt Infinite Black Pro? Har fått för mej att V-serien har Infinite Black Pro medan G-serien får nöja sej med Infinite Black . Postad 09 January 2010 - 13:27
Enligt den här sidan har bara V-serien Infinite Black Pro. http://panasonic.net...son_plasma.html Postad 09 January 2010 - 16:53 Kan det inte vara så att ordet ska vara "använde"? Eller? Sorry, copy-pastade lite väl mycket där... Postad 09 January 2010 - 17:22
Inga fler 37 tums plasmor
Tror ni 2009 plasmor X10 modellen är bätte än 2010 LCD? Postad 09 January 2010 - 17:26 Vill minnas att 37 tum plasmor försvann från USA-marknaden redan förra året. Så att de inte finns med på USA-marknaden iår är ingen nyhet så att säga. Postad 09 January 2010 - 17:57
Nu var det inte det jag frågade, jag tyckte bara det var tråkigt att i Sverige där jag bor i alla fall så blir det inga 37 tums plasmor 2010 från Panasonic.
Postad 09 January 2010 - 18:15
Aha, visste inte att det hade sagts nått om Sverige. Hur vet du det? Länk mao.
Postad 09 January 2010 - 18:18
Pacman, med tanke på lågkonjuktur & att jag inte orkar spekulera för mkt, har du sett nån indikation på prisuppgift ännu?
Vore tokskönt om det lanserades billigare än vad förra årets modeller gjorde. Så har man ju råd med en 50 tummare. Hoppas på att 50G20 åker ner på 4 mån (mot början av hösten) till 14000 maximum. Mer känns inte värt o lägga för en student. Är det befogade tankar som kan slås in eller är det önsketänkande tror du? Postad 09 January 2010 - 18:21
Inte sett nått om pris.
Gissar att G20 kommer att följa G10s prisutveckling, minus nån krona kanske. Postad 09 January 2010 - 18:46
Tänkte på tidigare länk men det var US "product line" såg jag nu
Postad 09 January 2010 - 20:03 Det var det jag menade ja. Inte säkert att det blir så förstås men samma "oro" dök upp även förra året vill jag minnas. Postad 09 January 2010 - 20:08
Postad 09 January 2010 - 20:27
Det borde väl vara så att fosforet i sig är samma i G och V serien. Verkar väldigt yxigt, för att inte tala om dyrt, att tillverka speciella paneler för V-serien enbart.
Med det inte sagt att de presterar identiskt, kan ju vara en och annan skillnad i paneldrivning etc. Postad 09 January 2010 - 21:41 Hehe, vi cyber-snackade för inte så länge sedan på det andra forumet om det och visst kan det vara så, därav mitt överstrukna resonemang. Innan det är bekräftat något annat kommer jag i alla fall se Panna som binär-drivning om än med inslag av Kuro-teknik. Det kommer väl klarna allt eftersom... Postad 09 January 2010 - 21:51 Who knows, men det är väl mest för 3D som de tycker att det behövs. Allt beror väl på hur mycket av en fördyrande faktor de nya materialen blir för att inkluderas i de billigare alternativen. Sen får man nog ta det här med snabbare fosfor med avvaktan tills man har sett den i aktion ett tag. OK att de har "snabbat" upp "släcktiden" för grön/röd, men de är fortfarande i millisekunder medans blå ligger en faktor hundra eller tom tusen kortare, dvs i mikrosekunder. Kan dock vara tillräckligt för att de som ser fosforspår ofta idag inte länge kan uppfatta det med de nya materialen. Återstår också att se om de stressades fram eller inte, hur är det t ex med livlängd, motstånd mot spökbild och slutligen inbränning? Postad 09 January 2010 - 22:48 Låter ju också konstigt om G serien är lika bra som V serien... Postad 09 January 2010 - 22:51
Det hoppas jag Pioneers ingenjörer har lärt dem. Har haft min 5090h i 1 1/2 år nu och har spelat samma spel under lång tid i 3-8 timmars pass och det har aldrig sett en endaste ghosting, inte ens om jag satt på en helvit bild direkt efteråt. Vet inte hur Pioneer lyckades med detta? Måste vara att fosforen åldras exmtremt sakta? Visst den har ett orbiter system, men det har ju Panasonic och Samsung med, men de är inte lika tåliga än då. Postad 10 January 2010 - 00:58
Är det sagt att de nya modellerna kommer i April? Postad 10 January 2010 - 08:12 Det var ju det jag mena, bara för att fosforet ev är samma så behöver det ju inte betyda att de presterar lika bra bildmässigt. Wolfy>> Mmm, vi får se. Rena spekulationer tills nån källa, gissningsvis Avs, berättar hur det ligger till. En sak är iaf säker, man kommer irritera sig på både en och sju punkter där de inte tänkt tillräckligt bra...som alltid. Redigerat av pacman, 10 January 2010 - 08:15. Postad 10 January 2010 - 10:28 Nog för att det går att inducera en spökbild även på Kuro, men då får man verkligen stressa panelen och inte använda den "normalt" och även då så försvinner det i stort sett ögonblickligen. Så länge man använder dessa paneler med blandat källmaterial så känns de i stort sett skottsäkra, bara att hoppas att det är dit det är påväg med övriga plasmatillverkare inklusive Panasonic. Orsaken är nog både stor kunskap om materialen och om hur panelen ska drivas på bästa sätt. Pio G8 har en ganska aggressiv ABL (Automatic Brightness Limiter) krets, något som justerades till G9 utan att man miste dessa egenskaper. @ pacman: jupp, blir väl när D-Nice får klartecken att dela med sig av mer info från sina nya vänner hos Panasonic. Ja, Pannas design är definitivt inte med i tiden, skulle gå att stoppa in den 3-5 år tillbaka i tiden och den skulle inte heller då hänga med. Redigerat av Wolfy, 10 January 2010 - 10:28. Postad 10 January 2010 - 11:15
Skulle sätta emot här. Panasonics design inriktar sig nog mer mot HIGH end konsumenter men även mot ytterligare konsumenter som vill ha en teve som är diskret och inte tar upp all fokus. (perfekt för hemmabio tittande) Pianolack svart, blänkande reflex tavlor design var ute för 3 år sedan enligt mig. Det är ett (säkert kort) på att folk kommer gilla. Det sticker inte ut. Tråkig design som tusan. Panasonics å andra sidan, ifall man lärt sig uppskatta deras design så blir man förälskad direkt på den nya modellen G20 tex. Diskret,mörk fin färg. Lite mer "kvalitets känsla" enligt mig då ramen är robust fräsch och diskret fade-ar away när svärtan poppar fram. Det kanske har något att göra med ramen för ögat oxå? Menar: Ju mörkare ram, desto sämre upplever ögat svärtan som jämför med ramen va? Kanske ett knep av panasonic att ta grå-svart aktig och inte ren pianolack svart som bara skriker "svart" ? Jag är ivf stormförtjust, något jag Absolut inte var för 2 år sedan. Det tar tid men väljer hellre en panasonic framför en lg o samsung. Pio är ju uteslutet för student Postad 10 January 2010 - 13:54
Är det någon som har en aning om när det är sagt att dessa ska komma och isåfall vad tror ni utgångspriset blir för tex G20? Blir det många tusenlappar över G10 idag?
Postad 10 January 2010 - 14:26
för 42" G20 skulle jag tippa på 14990:- när den släpps i mars/april... kollar du på prisutvecklingen av 42" G10 så får du upp ungefär så som G20 kommer att bli prismässigt... ska man spå framtiden så får man titta på historian... Postad 10 January 2010 - 14:32
Det som verkar vara lovande förutom förbättrad svärta är att energiförbrukningen har sänkts så pass mycket.
Postad 10 January 2010 - 15:23
Ok, ja det är ju rejält mycket mer än vad G10 kostar idag. ;/ Då kan man ju bara drömma om vad nya V10 går på. Postad 10 January 2010 - 16:26 Har du verkligen kollat in 2010 års Sony och LG? Mycket mer diskret och stilrent blir det inte och sen är det svårt att undvika att en TV blir en blänkande reflex-tavla, kommer liksom på köpet. Panasonics tjocka ram och formspråk i övrigt känns mycket daterad för min del, men det skulle aldrig i livet hindra mig från att köpa. Bästa möjliga bildkvalité är det enda jag bryr mig om när jag handlar display, allt annat kommer långt, långt ner på listan. Redigerat av Wolfy, 10 January 2010 - 16:27. Postad 10 January 2010 - 20:39
Jag har sett modellerna! Men panasonics tv får mig att åka iväg med tankarna om en mysig Stug-tv man har i stugan på norrland tex
Om samsung, lg och pioneer är en taklampa med full belysning så är panasonic dämpad spot-light belysning enligt mig. Skänker en mer ro till filmen jämtemot glossy pianolack färg. Skriker ju rent ut titta på mig. Till slut är det inte attraktivt. Älskar panasonic! Redigerat av Unregistered1734, 10 January 2010 - 20:46. Postad 10 January 2010 - 20:40
Det ironiska är väl att Pannas egna svarta Z1 (i Sverige fick vi en ugly Z1 med silver) och framförallt VX100 är enl mig de kanske bäst designade tv-apparaterna nånsin. Så Panna kan designa tv-apparater. Men inte åt "vanligt folk"...
Info om V20 samt en specialare för JamJam ang X20 och 37 tum. Redigerat av pacman, 10 January 2010 - 20:42. Postad 10 January 2010 - 21:14
Jag är själv torsk på industridesignade monitorer. Kuron jag har är skitsnygg och plastramen syns ju inte ifall man har kontrollerad belysning. Fast jag får tuppjuck på den blåa LED:en som visar att apparaten är på. Lite teaterfilter kanske kan få bukt med den..hehe. Sony gjorde en väldigt snygg plasma när det begav sig. Enkel mörkgrå ram med knappar på sidorna för enkel menyåtkomst. Det var fasiken bättre förr! Men jag är väldigt nyfiken på vad som döljer sig bakom plastramen på 500M:en. En dag..kanske...man vågar.... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |