Postad 11 januari 2010 - 06:25
Postad 11 januari 2010 - 16:09
Postad 11 januari 2010 - 16:13
I specarna står det "USB Terminals for Keyboard and Wi-Fi Adaptor".Nån som hört ifall panasonics nya tv-apparater kommer ha usb-ingång, det är nog det ända jag har saknat på deras apparater. Fattar inte hur de tänker när de bara kör sd läsare istället för usb-ingång.
Om det räcker för att fixa det du tänkt göra vet jag dock inte.

Postad 11 januari 2010 - 18:50
Postad 11 januari 2010 - 19:48
Postad 11 januari 2010 - 20:07
Nu hoppar jag in i tråden och konstaterar att det nog blir en Panasonic Plasma i år. Men vad många olika modeller det finns då. *huvudbry*
Om du inte är intresserad av 3D,ISF ccc, THX läget så kan du spara måånga tusenlappar.
Samma panel & prestanda utan dessa funktioner i Panasonic 50G20 (uppföljaren till G10).
Om priset blir likt dagens G10 är den onekligen prisvärd med tanke på dess kvalite.
G20 med isf / dve hd blu-ray kalibrering... får redan gåshud

Postad 12 januari 2010 - 07:27
Om du inte är intresserad av 3D,ISF ccc, THX läget så kan du spara måånga tusenlappar.
Samma panel & prestanda utan dessa funktioner i Panasonic 50G20 (uppföljaren till G10).
Om priset blir likt dagens G10 är den onekligen prisvärd med tanke på dess kvalite.
G20 med isf / dve hd blu-ray kalibrering... får redan gåshud
G20 har THX® Certified Display .
Redigerat av pebro, 28 februari 2010 - 08:38.
Postad 12 januari 2010 - 08:02
Om man inte är intresserad av prestanda alltså.Om du inte är intresserad av ISF ccc, THX läget...
Även om man räknar bort dessa funktioner (som alltså påverkar prestandan) så har G10 och V10 INTE samma prestanda. Så mao kan du inte förutsätta att G20 kommer ha samma prestanda som V10.Samma panel & prestanda utan dessa funktioner
I USA ja...vilket även G10 hade. Men i EU "glömde" de det.G20 har THX® Certified Display .
Postad 12 januari 2010 - 08:34
Eller finns det några andra skillnader?
Postad 12 januari 2010 - 08:42
Inte så att det är 100 ljusår i skillnad iofs men är man petig så...

Tycker hela grejjen med THX-läge är idiotiskt, om nu skärmen kan prestera så bra som den gör i THX-läget, varför har man då avsiktligt gjort så att den fungerar sämre i andra lägen? Ren och skär idioti.
Postad 12 januari 2010 - 08:57
Nåväl - slår förmodligen till på en G-serie och försöker undvika så gott det går att kolla på THX-läget i V-serien då

Postad 12 januari 2010 - 09:21
Med allt detta sagt så är inte G10 dålig och G20 kommer säkert även den vara väldigt trevlig (och vem vet, kanske får den THX även i EU?). Det är bara det att man får ännu bättre prestanda om man betalar mer - som det ska vara mao.

En sak som jag räknar med blir sämre mellan 2009 -> 2010 är att det kommer bli mer dithering/pixel-brus, "tack" vare Kuro-paneldrivningen. Lucnher är sällan gratis som bekant...
Redigerat av pacman, 12 januari 2010 - 09:22.
Postad 12 januari 2010 - 10:08
I specarna står det "USB Terminals for Keyboard and Wi-Fi Adaptor".
Om det räcker för att fixa det du tänkt göra vet jag dock inte.
Ja det är ju bättre än inget stöd alls, men undrar varför de inte inkluderar stöd för bild och ljud när de ändå sätter dit en usb.
Postad 12 januari 2010 - 20:55
Det gäller för övrigt svärtan oxå.

Har nämligen skrinlagt mina planer på tv-inköp just nu och inväntar bara tester och åsikter och eventuellt lansering utav dessa nya modeller från Panasonic. Jädra Pioneer. Man kan inte låta bli att jämföra det och det, slutar med att man inte nöjer sig med något. Men är nu bara dessa bra så kanske det blir en tv till. Även om designen är långt ifrån snygg...
-Take that hakuna.. aka marco91

Redigerat av twebbas, 12 januari 2010 - 20:59.
Postad 12 januari 2010 - 22:41
Någon som vågar sia om scaler osv? Där behöver man inte vara bättre än Pio, men gärna lika bra.
Har nämligen skrinlagt mina planer på tv-inköp just nu och inväntar bara tester och åsikter och eventuellt lansering utav dessa nya modeller från Panasonic. Jädra Pioneer. Man kan inte låta bli att jämföra det och det, slutar med att man inte nöjer sig med något. Men är nu bara dessa bra så kanske det blir en tv till. Även om designen är långt ifrån snygg...
-Take that hakuna.. aka marco91. smaken är som.. ja.
.
Enligt avforums killarna som rapporterade från CES så var deras sponatana reaktion då dom först såg VT25:an att "detta är ju kuro".
Redigerat av andersos, 12 januari 2010 - 22:41.
Postad 13 januari 2010 - 00:07
I USA ja...vilket även G10 hade. Men i EU "glömde" de det.
Och britterna de arma satarna kan inte ens justera gamma på sina g10... Helsjukt tycker jag...
"User-accessible gamma control – stripped from the British TX-P42G10B but included with the European equivalent TX-P42G10E"
Postad 13 januari 2010 - 10:25
Någon som vågar sia om scaler osv? Där behöver man inte vara bättre än Pio, men gärna lika bra.
-Take that hakuna.. aka marco91. smaken är som.. ja.
.
Haha bra spanat

Njae jag tror designen kommer uppskattas mer när du ser teven framför dig

Gött att jag fick dig att vänta på en panna

Jag siar att scalern kommer få lite utav pios teknik (dem hade grym scaler redan år 2005)
Om den fortfarande är dålig så låter du din receiver skala upp SD

Men flatpanels skulle testa scalern m.m sade Rasmus larsen på forumet.
Det är bara att hålla utkik så fort testerna kommit

Postad 13 januari 2010 - 11:48
Och britterna de arma satarna kan inte ens justera gamma på sina g10... Helsjukt tycker jag...
"User-accessible gamma control – stripped from the British TX-P42G10B but included with the European equivalent TX-P42G10E"
Ja, varför i hela världen gör de så??

Postad 13 januari 2010 - 15:38
Är mitt uppe i förberedelserna i ett tv-köp och helt "sönderinformerad" (TM me

En bisak, kan man använda nätverksporten i Panasonic TX-P50V10 och andra tv-apparater att streama film/annat direkt till tvn?
Postad 13 januari 2010 - 15:42
Det är väl samma person som besluta det som designade meny-systemet i årets Pannor...Ja, varför i hela världen gör de så??
Dvs en sån person som har otur när han tänker. Varje dag.

Postad 13 januari 2010 - 21:47
Vad har dom lyckats göra med menysystemet?Det är väl samma person som besluta det som designade meny-systemet i årets Pannor...
Dvs en sån person som har otur när han tänker. Varje dag.
Postad 13 januari 2010 - 23:17
Postad 14 januari 2010 - 10:41
Göra det totalt värdelöst för kalibrering.Vad har dom lyckats göra med menysystemet?

Postad 14 januari 2010 - 11:34
Det här är väl en utav de få tillfällen i livet när man kan säga att det är insidan som räknas, och verkligen mena det.Hahaha, vad har designavdelningen gjort? Bläddrat i tv-tidningar från 80-talet? Hämtat inspiration från DDR? Dom försäkrar sig verkligen om att inte sälja en enda apparat till designmedvetna kunder! Klumpigt och fult istället för smäckert och stilrent... Man kanske förlitar sig på en trogen kundkrets som inte bryr sig om hur tvn ser ut. Synd på så fina apparater...

Postad 14 januari 2010 - 12:58
Det här är väl en utav de få tillfällen i livet när man kan säga att det är insidan som räknas, och verkligen mena det.
Men visst hade det varit kul om man lagt liite krut på designen också det kan jag hålla med om.
Vill inte konstant försvara panasonics design team då jag förstår er. Jag ville en tidpunkt även ha en plasma som var pianolack glänsande svart med tex en glasfot som lg ps8000 har. Panasonics relativt dyra tv vill man ju skryta inför sitt umgänge med designen, något många hakar sig upp på. Men å andra sidan förstår jag panasonics design team.
Skulle dem göra en vanlig snygg design så tappas deras tv bort i mängden. Dem vill stå ut i mängden, och se mer professionella ut med sin råbusta hårda design som ger avtryck för kvalite.
Mitt val blir dock knepigare. Jag är student (1 ½ år kvar på gymnasiet). Om jag köper tex 46 g20 eller 50G20 mot hösten blir den trots prissänkningar svin dyr. Säkert 16-17000 minimum. Modellerna neråt har ju inte neo pdp så är inte lika sugen där. Min budget på tv är 13 000.
Och eftersom jag skall köpa hemmabiopaket (blu-ray, dynavoice magic f6 ex vita 5.1 + sub + receiver sammanlagt ca 5000kr) så ställs frågan: Jag har bara 1 år kvar på gymnasiet när jag köper teven. Sedan bär det av till arbete förhoppningsvis. Kanske dumt att lägga såpass mkt pengar o ruinera mig som student med deltidsjobb nu, när jag kan få en samsung plasma (6 serien utav 8) för tex 12-13000 kr. Man får se hur ödet blir, inga indikationer på release priser ännu? det kom ju svin tidigt förra året vid release hos ppradio dk någonstans?
Vore fett gött att se.
Postad 14 januari 2010 - 14:44
Nu är jag ju rätt kräsen men att ge 12-13k för Samsungs plasmor skulle jag aldrig gjort. Sämre svärta och mer känslig panel för tillfälliga inbränningar får man leta efter. Själv köpte jag Samsungs B655 plasma och blev otroligt missnöjd. Svärtan var inte dålig, den var usel. Det gäller de tillfälliga inbränningarna oxå. (fick utav textremsan tom). Inte ens min gamla LG PG6000 som var hopplös när det gäller tillfälliga inbränningar och spökbilder var så dålig. Ska man ha plasma är det Pansonic eller Pio som gäller anser jag. Möjligen LG om man inte är så petig, men aldrig en Samsung plasma. Som sagt. Det är min åsikt och den står jag för.Vill inte konstant försvara panasonics design team då jag förstår er. Jag ville en tidpunkt även ha en plasma som var pianolack glänsande svart med tex en glasfot som lg ps8000 har. Panasonics relativt dyra tv vill man ju skryta inför sitt umgänge med designen, något många hakar sig upp på. Men å andra sidan förstår jag panasonics design team.
Skulle dem göra en vanlig snygg design så tappas deras tv bort i mängden. Dem vill stå ut i mängden, och se mer professionella ut med sin råbusta hårda design som ger avtryck för kvalite.
Mitt val blir dock knepigare. Jag är student (1 ½ år kvar på gymnasiet). Om jag köper tex 46 g20 eller 50G20 mot hösten blir den trots prissänkningar svin dyr. Säkert 16-17000 minimum. Modellerna neråt har ju inte neo pdp så är inte lika sugen där. Min budget på tv är 13 000.
Och eftersom jag skall köpa hemmabiopaket (blu-ray, dynavoice magic f6 ex vita 5.1 + sub + receiver sammanlagt ca 5000kr) så ställs frågan: Jag har bara 1 år kvar på gymnasiet när jag köper teven. Sedan bär det av till arbete förhoppningsvis. Kanske dumt att lägga såpass mkt pengar o ruinera mig som student med deltidsjobb nu, när jag kan få en samsung plasma (6 serien utav 8) för tex 12-13000 kr. Man får se hur ödet blir, inga indikationer på release priser ännu? det kom ju svin tidigt förra året vid release hos ppradio dk någonstans?
Vore fett gött att se.

Jag hade nog hellre sparat något år eller två och köpt en riktigt bra tv istället för att lägga 12-13 på skräp. Då är ju inte ens 12k billigt, om det är rätt i sjön menar jag. Spara ihop till en Panasonic om du nu verkligen vill ha en sådan. Men är du nöjd med en Samsung plasma så varför inte. Det är ju du som ska bli nöjd och ingen annan. En tv ser jag annars som en riktig investering, och när du väl prickat rätt så håller den i många många år. Sen har vi entusiaster här på forumet som byter tv varje år, men det är en annan historia.

Jag har en polare som dock är otroligt nöjd med sin Samsung plasma utav 5-serien som han gett knappt 10 för. Men som sagt. Han bryr sig inte om den usla svärtan eller inbränningarna, tillfälliga eller inte. Inte ens buzzingen är ett problem för honom. Men avslutligen, hade jag varit Du, så hade jag sparat. Vänta med hemmabion och spara till tvn istället.

Men visst är man intresserad utav prissättningen hos kommande Panasonic. Ingen som har hört något? Är lanseringen i april officiellt på något vis eller bara en uppskattning?
Redigerat av twebbas, 14 januari 2010 - 14:55.
Postad 14 januari 2010 - 15:02
Samsungs plasma borde inte ha dålig svärta, inte åtminstone B850-serien. B850 har väldigt lyckad design, är tunn och svärtan är på nivå med Panasonic V10 , se t.ex Flatpanels.dk.Sämre svärta och mer känslig panel för tillfälliga inbränningar får man leta efter. Själv köpte jag Samsungs B655 plasma och blev otroligt missnöjd. Svärtan var inte dålig, den var usel.
Men visst, den kostar också mer än 12-13 k (och har buzzing problem).
Postad 14 januari 2010 - 16:20
Det som kompenserar för samsungs's dåliga svärta, buzzing och temporära in bränningar är deras scaler och att tv,n är tunn och har ingångarna i rätt vinkel.Samsungs plasma borde inte ha dålig svärta, inte åtminstone B850-serien. B850 har väldigt lyckad design, är tunn och svärtan är på nivå med Panasonic V10 , se t.ex Flatpanels.dk.
Men visst, den kostar också mer än 12-13 k (och har buzzing problem).
Postad 14 januari 2010 - 22:46
Postad 15 januari 2010 - 10:35
Jag hade nog hellre sparat något år eller två och köpt en riktigt bra tv istället för att lägga 12-13 på skräp Men avslutligen, hade jag varit Du, så hade jag sparat.
Du har övertygat mig! Jag sparar inte en längre period. Jag sätter in en ytterligare jobb dag på deltidsjobbet ett par mån när det närmar sig teve köp. (12 dagar i månaden - 5 timmar per dag) ger mig ca 5500 kr inkl studiebidraget i månaden. Får prioritera o inte slänga ut pengar i sjön helt enkelt
Nu är det PANASONIC - JAPANESE QUALITY som gäller !!!Tyckte fan att polarens samsung 32 tums lcd hade bra bild, haha jag kommer nog bli chockad över hur bra denna kuro - panna kommer rocka.
Men visst är man intresserad utav prissättningen hos kommande Panasonic. Ingen som har hört något? Är lanseringen i april officiellt på något vis eller bara en uppskattning?
Me2 enormt! Om nån får tag i info, posta please!
Redigerat av Unregistered1734, 15 januari 2010 - 10:36.
Postad 15 januari 2010 - 11:48
Som vanligt kommer Panasonic presentera europa modellerna i februari. Sen börjar dom troligtvis släppas runt april.Men visst är man intresserad utav prissättningen hos kommande Panasonic. Ingen som har hört något? Är lanseringen i april officiellt på något vis eller bara en uppskattning?
Postad 15 januari 2010 - 14:36
Postad 15 januari 2010 - 15:43
Nåväl, den som väntar på något gott...
Postad 16 januari 2010 - 19:27
Låg konjuktur = troligen billigare tv 2010.
kuro teknik i neo pdp eco paneler = dyrare än 2009 troligtvis.
Åh här sitter man o hoppas på att dem lanserar 46 tummare G20 som ligger runt 13 sträcket i oktober.
50 är nog knappast troligt

Åh denna djungel

Redigerat av Unregistered1734, 16 januari 2010 - 19:29.
Postad 16 januari 2010 - 20:00
Haha. Du är ju lika otålig som jag är. Jo. Visst är det segt värre. Av det lilla jag sett från mässan så tror jag de här kan bli riktigt bra. Har väntat flera år nu på att någon annan tillverkare ska nå Pio-klass. Eller förresten. Var det inte LG som sa det häromåret att nu hade man lanserat Kuro-dödaren eller om man sa att man nu hade Kuro svärta.. Var det PS8000 eller om det var någon annan äldre modell. Nja. Hursomhelst. Det gick väl sådär..Ingen som hört nått nytt ang pris release? Segt o vänta till februari.
Åh här sitter man o hoppas på att dem lanserar 46 tummare G20 som ligger runt 13 sträcket i oktober.
50 är nog knappast troligtman får överväga LG & Samsungs kommande plasmor om priset e för högt.
Åh denna djungel

Hoppas som sagt verkligen att de kommer leva upp till (MINA) förväntningar iaf. Det räcker långt det oxå.

Ingen som har något nytt att tillföra tråden och oss hungriga tv-tokar?
Redigerat av twebbas, 16 januari 2010 - 20:01.
Postad 16 januari 2010 - 20:56
Inte för att tala om för sig hur du ska leva ditt liv, men om du är kvar i gymnasiet så tycker jag att du ska prioritera annat än att köpa en hyfsat dyr platt-TV. Köp en billig 42-tummare eller nått och vänta tills du har fast inkomst innan du börjar lägga ut mer pengar, men det är såklart upp till dig.Ingen som hört nått nytt ang pris release? Segt o vänta till februari.
50 är nog knappast troligtman får överväga LG & Samsungs kommande plasmor om priset e för högt.
Åh denna djungel
Redigerat av Wolfy, 16 januari 2010 - 20:57.
Postad 16 januari 2010 - 21:08
Då P50V10 verkar vara slutsåld får man vänta på 2010 års Panasonic. Visst borde G20 hålla samma höga klass som V10?
Säket är det så. Det lär bli skitbra. Men Panasonicen måste ner i pris ordentligt för att bli en försäljningssucce. LG plasman 8000 fick nästan samma höga betyg som V10, ändå är den minst 6 papp billigare. Priset måste ner på 50 " G20 med minst 10% i alla fall.. Men det brukar ju iofs va en prissänking vara på per år ungefär..
Kommer isf handla min till jul nästa år. Äntligen en Panasonic plasma, som jag väntat o längtat.

Mvh
Postad 16 januari 2010 - 21:12
Inte för att tala om för sig hur du ska leva ditt liv, men om du är kvar i gymnasiet så tycker jag att du ska prioritera annat än att köpa en hyfsat dyr platt-TV. Köp en billig 42-tummare eller nått och vänta tills du har fast inkomst innan du börjar lägga ut mer pengar, men det är såklart upp till dig.
Du har absolut rätt men ha-begäret är enormt efter så långt som 2 år tillbaka.
Har möjlighet att köpa pga deltidsjobb där jag får välja om jag vill jobba mkt eller litet.
Min beräknade budget för blu-ray + 5.1 paket + sub + receiver + tv = 15-16000 varav jag har ca 12-13 att spendera på teven. Och vill inte gå ner i 42 tum då jag sitter 2,80 cm ifrån väggen till vägghängd teve isf.
Dock har jag stor respekt för japanernas kvalite.
Men vill ändå komma åt biokänslan på 50 tum. Vill inte gå miste om NEO PDP ECO =/
Men man får se hur läget blir !

Jag får helt enkelt motivera mig att jobba lite extra när det närmar sig, det är kul när man har ett mål. Tack för omtanken Wolfy. Troligen lyssnar jag på dig o går ner lite i kvalite o storlek.
Återkom gärna någon när ni ser pris release , vore kul!
Redigerat av Unregistered1734, 16 januari 2010 - 21:15.
Postad 16 januari 2010 - 23:10
@hakuna-matata
Är du Marco91???
Har du köpt nån TV mannen???
Japp thats me brando

Haha nej inte köpt ännu! Blev extremt hälsofixerad förra året, än idag investerar jag mycket för stimulera proteinsyntesen, förbättra insulinkänsligheten etc. Mycket nyttig kost, den bästa som oftast blir dyrast.
Dock har jag fortfarande mitt deltidsjobb och nu med öppnat sparkonto där studiebidraget åker in + lönen varje månad. Så länge jag låter dem ligga kvar så blir det TV KÖP 100% i oktober brando!! Ska bannu me spara o jobba för en panasonic nu! Sparar ca 2500 inkl klädköp,mat etc. varje månad tills oktober fr februari. Då blire tv köp !!
Du o ja har ju i evigheters tid velat ha panna

Nej nu fåre bannu me bli en panna! LG o samsung i all ära duger nog bra men all inbränning o dålig svärta skulle inte kännas bra att betalt så dyrt för.
Panasonic DELIVERS
Redigerat av Unregistered1734, 16 januari 2010 - 23:14.
Postad 16 januari 2010 - 23:45

Postad 17 januari 2010 - 00:27
Get a Life maaaaaan !!!!!!

När köper du din TV? Oktober? VILKET ÅR MANNEN?

Min Pioneer börjar bli gammal hehehe Min Pioneer 5090H fyller 1 år den 18 Mars 2010 och du tänker fortfarande?!?!

Marco91, om du fortsätter så där, då kommer min Pioneer plasma att hamna i köket!!!

Och i vardagsrummet ställer jag nyaste Sony 3D kanske nån 52-tumare... eller varför inte Panasonic V25 plasman!

Marco91, du är OTROLIG! Hur många inlägg om alla möjliga TV har du haft under tiden? Och ändå inte köpt nån TV än. Jag tror att Pioneer plasma kommer att bli en köks TV när du köper nån platt-TV!

Postad 17 januari 2010 - 13:17
"marco" ser fram emot inlägget där du skriver att du packat upp din G20 ,sällan man sett sån entusiasm på ett forum i säkert 1,5 år nu
Jag hinner nog hänga in min LG i sovrummet och köpa en G20 i sama veva som du!
Haha jag med !!!

Brando, sitter inte längre o funderar

Screw ekonomin, prioriterar teven framför annat. Nu är det 100% att jag skall lyckas

Jobbar 8 tim idag fr 14 till 22 så om jag hittar nån dagsfärsk info om kommande apparater som inte postats, så postar jag i veckan

Mvh
Postad 18 januari 2010 - 21:43

Bilder från Panasonics japanska hemsida.G2 i brunt var en personlig höjdare.Hoppas vi får en europeisk motsvarighet!!Jag är kall och inväntar den nya serien och hoppas att det kommer gå att få den i brunt...

Postad 18 januari 2010 - 22:34

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar