Panasonic Plasma 2010
3423 svar till detta ämne
76 relaterade trådar
Panasonic g20, V20 mfl, hjälp med funktioner, inställningar, support (207 inlägg)
|
9 år sedan
|
Panasonic CX700 (6 inlägg)
|
10 år sedan
|
Min Panasonic 50-tummare stänger av sig och startar om (5 inlägg)
|
10 år sedan
|
Hembioläge på TV:n (9 inlägg)
|
11 år sedan
|
Denon 1911, inget ljud när jag ser på TV (7 inlägg)
|
11 år sedan
|
DTS till DD.5.1 som tv kan hantera? (8 inlägg)
|
11 år sedan
|
Panasonic HDMI och ARC och lite Viera Link (24 inlägg)
|
12 år sedan
|
3D som kommer nu - Bra eller Dåligt (265 inlägg)
|
13 år sedan
|
Hårddiskar för extern inspelning på Panasonic Viera TV (15 inlägg)
|
13 år sedan
|
Panasonic TX-P50VT20E tappar kanallista, EPG mm (0 inlägg)
|
13 år sedan
|
Panasonic 20 serien (VT20) med comhem HD. (8 inlägg)
|
13 år sedan
|
Problem med CI+ modul till Tx-P50G20E (Panasonic) (0 inlägg)
|
13 år sedan
|
panasonic v20e pris? (10 inlägg)
|
14 år sedan
|
Rösta ang. inbränningar på din plasma årsmodell 2009-2010 (35 inlägg)
|
14 år sedan
|
dåligt flyt panasonic v20 (35 inlägg)
|
14 år sedan
|
Plasman verkar inte tåla att man kastar en PS3 Move kontroll i den.....Tips (10 inlägg)
|
14 år sedan
|
50VT20 för 11K (14 inlägg)
|
14 år sedan
|
TX-P46G20E beter sig skumt (9 inlägg)
|
14 år sedan
|
Vilken Panasonic skall jag välja? (31 inlägg)
|
14 år sedan
|
Panasonic VT20 eller GT20 eller G20? (15 inlägg)
|
14 år sedan
|
Ett par frågor angående modeller (4 inlägg)
|
14 år sedan
|
Panasonic Viera TX-P42G20E (3 inlägg)
|
14 år sedan
|
Budget 7500kr, hjälp mig hitta en nice TV (10 inlägg)
|
14 år sedan
|
DU får bestämma vilken tv jag skall köpa (61 inlägg)
|
14 år sedan
|
7 599 kr INKL. Frakt: Välja Panasonic Viera TX-P42G20E ELLER Samsung LE40C6 (17 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic Viera TX-P50VT20E (54 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic Viera TX-P50 V20 eller VT20 ? (105 inlägg)
|
15 år sedan
|
Passande TV till min Mac Mini och mitt PS3? (11 inlägg)
|
15 år sedan
|
Trasiga Panasonic 3d glasögon (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
PS3+3D tv (46 inlägg)
|
15 år sedan
|
HD-mottagare Panasonic Viera TX-P50G20E (10 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic viera TX-P37X20E blinkar rött (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
G20 VS. PK950N... FIGHT! (116 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic P46S20E, P50S20E (8 inlägg)
|
15 år sedan
|
Dags att köpa en 3D TV till Sovrummet. (23 inlägg)
|
15 år sedan
|
Det blev en Panasonic G20 50" (292 inlägg)
|
15 år sedan
|
Sony Bravia KDL-46EX500 eller Panasonic Viera TX-42G20E (18 inlägg)
|
15 år sedan
|
LG 50PK550 eller Panasonic P50G20E? (91 inlägg)
|
15 år sedan
|
Prisskillnad plasma och LED (15 inlägg)
|
15 år sedan
|
Bildvisningsläge Panasonic thx50vt20 (7 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic TX-P42GT20E (sjukt billig 3d-plasma?) (21 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic S20 VS. G20... FIGHT! (32 inlägg)
|
15 år sedan
|
PanasonicTX-P50S20E Vs LG 50PK550N (17 inlägg)
|
15 år sedan
|
Värt 2000 extra för en PANASONIC TX-P50S20E istället för en LG 50PK550? (9 inlägg)
|
15 år sedan
|
Köpråd 50" plasma (37 inlägg)
|
15 år sedan
|
Köpa plasma tv demoex (22 inlägg)
|
15 år sedan
|
TV för spelande och film från dator (24 inlägg)
|
15 år sedan
|
Ont i ögonen av att sitta för nära tvn ? (27 inlägg)
|
15 år sedan
|
LG 50PK350N eller PANASONIC TX-P46S20E 46" PLASMA-TV FULL-HD (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic 50VT20 och suddighet/dubbel bilder vid panoreringar. (12 inlägg)
|
15 år sedan
|
Köpråd "Gamer TV" (142 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic TX-P50V20E vs Samsung PS58C6505 (17 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic V20 Plasma (75 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic+Sandisk? (11 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic G20 vs Samsung PS50c6505 (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
"bucklor" i ramen runt Panasonic TX-P46S20E (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic v20/g20 (46 inlägg)
|
15 år sedan
|
Billig plasma - max 6000 (9 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic TX-P42S20 test (24 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung PS50C7705 vs. Panasonic TX-P50V20 (20 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic Viera TX-P50G20E plasma flimmer (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
Finska TM har provat 4st 3D apparater, 1x Plasma + 3x lcd (1 inlägg)
|
15 år sedan
|
Har nu bara 3 modeller kvar (15 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic TX-P50G20E eller LG 60PK550? (31 inlägg)
|
15 år sedan
|
3D panasoniv p50vt20 (8 inlägg)
|
15 år sedan
|
"Bästa" 50 tummaren för ca 8000? (22 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic 50X20E (16 inlägg)
|
15 år sedan
|
2010 Panasonic plasma och motion blur (11 inlägg)
|
15 år sedan
|
Panasonic TX-P42C2E (14 inlägg)
|
15 år sedan
|
P50VT20E (7 inlägg)
|
15 år sedan
|
Dags för ny Tv, Vilken ska man välja? (8 inlägg)
|
16 år sedan
|
Går det att få en vettig 50" runt 10k-12? (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hoppas ni proffs kan hjälpa mig mfl... (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
P42X10Y vs P42X20E (48 inlägg)
|
16 år sedan
|
Köpråd, 46tum+, 10-30.000 kronor (21 inlägg)
|
16 år sedan
|
led-tv eller plasma? (7 inlägg)
|
16 år sedan
|
Postad 02 May 2010 - 14:52
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4773 inlägg
Jag skrev "mer eller mindre enkelriktad" för visst är det så att ett filter alltid kommer att påverkar ljuset både inifrån och utifrån, dock avsevärt mindre inifrån panelen, dels för att, som du skriver, ljuset passerar filtret 1 mot 2 gånger, dels för att ljuset inifrån panelen träffar panelen på ett mer "kontrollerat" sätt än det yttre ljuset vilket medför att yttre ljus filtreras än mer kraftfullt beroende på filtrets egenskaper vad gäller antireflex och att vägen genom filtret blir längre för en större andel av ljust utifrån jämfört med ljuset inifrån panelen.
Ok, då förstår jag vad du menade. Vi är då tämligen överens om hur det här fungerar och att det inte finns någonting som säger att filtret i sig skulle vara enkelriktat, polariserande eller ha några andra särskilt revolutionerande egenskaper. Filtret är ett laminat och är mer komplicerat än ett enkelt ND-filter.
Jag har för mig att ha läst nånstans att senare versioner av filtret är något mörkare och har jämnare eller bättre anpassad karaktäristik över stor del av färgspektrat, vilket kan stämma bra om det är ett laminat. Det är också troligt att "utsidan" har en "knagglig" yta för att blänka mindre. Tyvärr har jag inga dokument att dela med mig, jag är (också tyvärr) väldigt dålig på att spara på dylik. Jag hade för något år sedan trevande planer på att bli yrkesverksam inom detta område, men insåg att den potentiella marknaden här i norra Sverige inte skulle vara tillräcklig så jag släppte de planerna. … …www.sid.org… …Har du intresse av detta skulle jag rekommendera att söka vidare där.
Känner igen problematiken. Det är svårt att tjäna pengar på kunskap och erfarenhet i ett område där försäljningssiffror, marknadsföring och BS regerar. Tack för länktipset! Maxat i den meningen, att inga problem uppstår i den resulterande bilden, dvs utan att högdagrar "smälter samman". Det är dock en bra bit upp till max på kontrastreglaget (antar att jag och pacman har någorlunda liknande inställningar här).
På bio är dock bilden oerhört mycket större än för en typisk vardagsrums-TV och hur ljusstark man upplever en bild har också att göra med storleken - den har som alla vet betydelse. 
Jupp. ”…en bra bit upp till max på kontrastreglaget” säger givetvis ingenting om någonting, men annars förstår jag vad du menar. Skall man sen vara noga är det hur stor del av synfältet bilden upptar som har betydelse, inte bildens storlek i sig. (men det vet du såklart redan) det är mycket möjligt att du redan känner till nedan, men jag skriver för alla som eventuellt är intresserad (alla 5 av oss )
En plasma TV är "power on demand". De har en inbyggd krets, sk ABL… …Så 35 ftL blir bra mycket mindre vid höga APL, något som vissa ogillar skarpt med plasma TV, men något som jag verkligen uppskattar och inte olikt hur vår egen synapparat reagerar.
ABL är inget nytt eller särskilt märkvärdigt, och motsvarande teknik fanns redan i crt-tv för att begränsa beamen. Största skillnaden är att plasmans ABL ”jobbar hela tiden” om man drar på lite, men det är nog första gången jag hört någon säga att den gillar de negativa effekterna. Min första generations Kuro är inte mindre ljusstark än den föregånde generation som jag också hade.
Är ljusstyrkan samma eller högre menar du? Återigen, det är verkligen inte filtret som är det nyskapande med Kuro, det är paneldesignen och mer specifikt celldesignen.
Helt riktigt, och jag har aldrig hört någon påstå något annat heller. Visst skulle en LCD klara mer filtrering ur perspektivet över hur relativt ljusstark en LCD panel är, men då kommer också problemen som LCD TV generellt har med gamman kring svartnivån. Ytterliggare filtrering där skulle ge än mer problem och det skulle gissningsvis ge en ganska obehaglig bild som resultat.
Så länge man inte ändrar på panelen i sig kommer gamman inte att påverkas alls av ett filter, så du får ursäkta om jag ställer mig tveksam till resonemanget. Gamma kring svartnivån är däremot en av styrkorna hos plasma TV, dels det där om "power on demand" som jag skrev ovan, dels det att hos en plasma panel så lyser varje cell individuellt. En plasma TV kan kräma på väsentligt mycket mer om scenen har låg APL.
Sista meningen är givetvis korrekt, men resten känns inte så där väldigt relevant om du ursäktar. Tycker du att det gör bilden bättre på något sätt så står det dig naturligtvis fritt. Tack för intressanta synpunkter!
Postad 02 May 2010 - 17:08
Evolution101
-
Evolution101
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hej
Jag vet inte om jag är oerhört känslig (läs: nojjig) eller faktiskt har rätt men jag kan inte avgöra sådant då jag saknar referens/bedömningskunskap i ämnet. Jag har fått hem en G20, 50 tum, och tycker mig t ex se flimmer på övre vänstra hörnet då och då i comhems fria digitala kanaler (kör via inbyggda dvb-c) samt tycker att bilden är grynigare än jag hade förväntat mig i densamma nämnda läge. Jag kör på thx som är det bästa av de lägena som finns varför det borde bli bättre än såhär (tror jag iallafall). Jag jämför med den gamla Samsung tjocktvn som alltså fick rucka på sig till förmån för just pannan igår. Frågan: är det ett måndagsexemplar och isåfall hur ter sig ett sådant typiskt sett? Är det jag som är känslig? Vill vara säker på att jag inte fått t ex ett exemplar som någon annan t ex returnerat, finns det sätt man kan rannsaka tvn på nu i början?
Mvh
Redigerat av Evolution101, 02 May 2010 - 17:27.
Postad 02 May 2010 - 20:25
Unregisteredc953a7c3
-
Unregisteredc953a7c3
-
Veteran
-
-
1515 inlägg
Hej
Jag vet inte om jag är oerhört känslig (läs: nojjig) eller faktiskt har rätt men jag kan inte avgöra sådant då jag saknar referens/bedömningskunskap i ämnet. Jag har fått hem en G20, 50 tum, och tycker mig t ex se flimmer på övre vänstra hörnet då och då i comhems fria digitala kanaler (kör via inbyggda dvb-c) samt tycker att bilden är grynigare än jag hade förväntat mig i densamma nämnda läge. Jag kör på thx som är det bästa av de lägena som finns varför det borde bli bättre än såhär (tror jag iallafall). Jag jämför med den gamla Samsung tjocktvn som alltså fick rucka på sig till förmån för just pannan igår. Frågan: är det ett måndagsexemplar och isåfall hur ter sig ett sådant typiskt sett? Är det jag som är känslig? Vill vara säker på att jag inte fått t ex ett exemplar som någon annan t ex returnerat, finns det sätt man kan rannsaka tvn på nu i början?
Mvh
Kör själv med enbart dvb-c och har inga som helst problem med flimmer. Du har inte möjlighet att ha kort på fenomenet? Själv så fuskar jag och kör på normal läget på dagen när jag kör dvb-c.
Postad 02 May 2010 - 20:55
Evolution101
-
Evolution101
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Tja
Tack för att du svarade. Jag ska ta ett kort men egentligen är det inte mycket att ta kort på, eller inte så lät kanske. Det är ett väldigt tunn linje längst upp mot ramen som flimrar lite. Kan det vara signalen/antennsladden? Tycker du inte för övrigt att bilden i SD är lite grynig? Vi snackar en 50 tums nu alltså.
Postad 02 May 2010 - 21:12
hallonpaj
-
hallonpaj
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Vad är skillnaden mellan S20 och G20? Ni som kan.
Postad 02 May 2010 - 21:28
-Råttan-
-
-Råttan-
-
Användare
-
-
101 inlägg
Bumpar min egen fråga: Är TX-42U10E årets eller fjolårets modell?
Hur är den jämfört med TX-P42X20E??
Postad 02 May 2010 - 21:49
Unregistered99f076a3
-
Unregistered99f076a3
-
Forumräv
-
-
800 inlägg
Bumpar min egen fråga: Är TX-42U10E årets eller fjolårets modell?
Hur är den jämfört med TX-P42X20E??
Ja det är fjolårets modell. Finns på prisjakt sen 090629. https://www.prisjakt...t.php?pu=420235Sikta på en x20!
Postad 02 May 2010 - 22:12
-Råttan-
-
-Råttan-
-
Användare
-
-
101 inlägg
Tack det var det jag förmodade, på expert sa de att de va likadana förutom att x20 bara var hd-ready, är det värt att lägga till 2 tusen för en P42U20E eller märker man ingen skillnad på den och p42x20e när man spelar xbox 360??
MVH
Postad 03 May 2010 - 07:22
Kullre
-
Kullre
-
Användare
-
-
209 inlägg
Tja
Tack för att du svarade. Jag ska ta ett kort men egentligen är det inte mycket att ta kort på, eller inte så lät kanske. Det är ett väldigt tunn linje längst upp mot ramen som flimrar lite. Kan det vara signalen/antennsladden? Tycker du inte för övrigt att bilden i SD är lite grynig? Vi snackar en 50 tums nu alltså.
Har du testat att ändra inställningarna för overscan?
Postad 03 May 2010 - 07:39
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1347 inlägg
Precis, testa att slå på overscan. Comhem har nå vita streck uppe i vänstra hörnet som håller på o blinkar. Men det syns bara i vissa sändningar och kanaler.
Angående gryning bild så blir det inte perfekt med vanliga SD-sändningar när man kommer upp i 50". Vad har du skärpan inställd på? För mkt skärpa ger grynighet och brukar rekomenderas att man ställer på 0.
Postad 03 May 2010 - 10:53
frealm
-
frealm
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Och det var just detta som jag inte förstod, när jag kollade på nätet. För om Pannas 600Hz-teknik ger så många steg i gråskalan så försvinner ju behovet av dithering i princip helt och hållet? Så varför används dithering?
Jag kanske har slagit knut på min egen hjärna och missat nåt väsentligt.
Teoretisk så kan man med 10 subfields visa 1024 nyanser ja, men i praktiken kan inte plasman fysikt visa fullt så många. Ett exempel: 100hz med 6 subfields = 600hz 6 subfields = 2^6 = 64 nyanser men eftersom en subpixel bara kan tändas en gång per uppdatering så blir det i praktiken bara 22 nyanser. 3 subpixels Röd Grön Blå: 22^3 = 10648 färger
Postad 03 May 2010 - 11:35
jensuvius
-
jensuvius
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Problemet hänger nog mestadels på spelen i så fall. Nu minns jag inte vilket bilduppdatering GTA IV går på iof, men om jag inte missminner mig, är spelet låst på 30 fps tillsammans med motion blur, vilket är ett jäkla satyg för att det hela skall se flytande ut. Tyvärr finns det inte så många spel till PS3 som ligger på 60 fps. Och som sagt, stäng av ALLT som kan påverka bilden negativt, men det antar jag att du redan gjort nu.
VAD exakt är det för "hack" du upplever i bilden? Försök att beskriva det så bra du bara kan, vilket gör det lättare att se om det ligger i spelet eller TV:n.
Om du råkar ha en Gamecube eller en Wii, tillsammans med Nintendos EGNA titlar, kan du lätt testa hur pass bra TV:n visar snabba bilder, då majoriteten av Nintendos spel ligger på konstanta 60 fps och inte en massa andra saker för att försöka dölja dålig bilduppdatering.
Tror jag stängt av allt iallafall. Ja va ska man säga, när man rör sig helt enkelt känns det som det hackar, flyter lixom inte. Inte hela tiden, mest när man svänger(Miljön runt om då). Jo har ett wii, har testat Mario Galaxy och Zelda och där märks absolut ingenting. Flyter hur bra som helst. Men kan man verkligen jämföra med sånna spel? Är det inte mer färger o detaljrikedom i spel som gta4 som segar ner eller är jag ute o cyklar
Postad 03 May 2010 - 11:53
Evolution101
-
Evolution101
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Har du testat att ändra inställningarna för overscan?
Nej inte rört dem, hurså? Sedan undrar jag om det är så att plasmor i Sd sändningar inte är helt skarpa, och därmed jag som är kräsen, isåfall vad är poängen med att ha en platt tv istället för en tjocktv som visade analoga och sd sändningar mycket skarpare? Hur mycket är mycket "oskarpt" så att sägà?
Postad 03 May 2010 - 12:19
vanka
-
vanka
-
Användare
-
-
207 inlägg
Tror jag stängt av allt iallafall. Ja va ska man säga, när man rör sig helt enkelt känns det som det hackar, flyter lixom inte. Inte hela tiden, mest när man svänger(Miljön runt om då). Jo har ett wii, har testat Mario Galaxy och Zelda och där märks absolut ingenting. Flyter hur bra som helst. Men kan man verkligen jämföra med sånna spel? Är det inte mer färger o detaljrikedom i spel som gta4 som segar ner eller är jag ute o cyklar 
Det låter som att spelet laggar, inte din TV.
Postad 03 May 2010 - 12:25
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1347 inlägg
Sedan undrar jag om det är så att plasmor i Sd sändningar inte är helt skarpa, och därmed jag som är kräsen, isåfall vad är poängen med att ha en platt tv istället för en tjocktv som visade analoga och sd sändningar mycket skarpare? Hur mycket är mycket "oskarpt" så att sägà?
Är overscan på så blir det en liten zoom på bilden. Den kapar alltså kanterna runt om lite grann. En tjock-tv är mkt mer förlåtande mot en sämre insignal än en platt-tv. Jag förmodar att din platt-tv är betydligt större än din gamla tjock-tv vilket betyder att signalen måste skalas upp för att fylla din bild. Blir ungefär som att zooma på ett kort på datorn t.ex. Därför sämre bild. Så kör man bara analogt hemma så finns ingen anledning att köpa en hd-tv. Kommer se ut som skit iaf. Skit in = skit ut så vi brukar säga här på forumet
Redigerat av oliven, 03 May 2010 - 12:25.
Postad 03 May 2010 - 12:37
Evolution101
-
Evolution101
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Är overscan på så blir det en liten zoom på bilden. Den kapar alltså kanterna runt om lite grann.
En tjock-tv är mkt mer förlåtande mot en sämre insignal än en platt-tv. Jag förmodar att din platt-tv är betydligt större än din gamla tjock-tv vilket betyder att signalen måste skalas upp för att fylla din bild. Blir ungefär som att zooma på ett kort på datorn t.ex. Därför sämre bild. Så kör man bara analogt hemma så finns ingen anledning att köpa en hd-tv. Kommer se ut som skit iaf. Skit in = skit ut så vi brukar säga här på forumet 
Jaha ok, men nej jag har inte overscan på. Jag har alltså en G20 50 tums och hade föväntat mig mycket skarpare bild (mindre grynig) i sd sändningar. Det är därför jag reagerar och först vill försäkra mig om att det inte är själva tvn det är fel på, dvs att det är ett måndagsexemplar vars kvalificeringskriterier jag ej känner till. Jag vill veta vad och hur tvn brukar/bör prestera helt enkelt i sd kvalite. Kan man förbättra sd signalen? Typ med bättre antennsladd? Med sd menar jag hela tiden digitaltv, om nu jag skulle ha råkat missförstå något.
Postad 03 May 2010 - 12:40
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1347 inlägg
En hyfsad antennkabel är väl att föredra, men det finns väl ingen anledning att lägga flera 100kr på en ny. Vet inte om du kör ca-modul eller box men hdmi är ju att föredra från boxen. Kör man scart så steget över billigaste skiten gör stor skillnad när det kommer till kabelkvalitet.
Postad 03 May 2010 - 12:49
Evolution101
-
Evolution101
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Kan man köra digitaltv med hdmi också? Nej jag har inbyggd box som jag sålänge (vilket ju även anledningen till felanmälan här på forumet deriverades ifrån) kör med. Jag noterade dessa "fel" på de fria digitala kanalerna som com hem ju släppt. Alltså behöver jag ingen ca modul just nu för det. Men hur menar du att jag skulle kunna se dessa bättre?
Postad 03 May 2010 - 12:53
POi2
-
POi2
-
Användare
-
-
108 inlägg
Stödjer min Panna G20 CI+ när det kommer Mpeg4 CA modul i sommar (eller när dom nu dyker upp)?
Redigerat av POi2, 03 May 2010 - 12:55.
Postad 03 May 2010 - 13:32
xht
-
xht
-
Rookie
-
5 inlägg
42" G20 beställd efter idogt läsande av denna tråd, samt kikat lite i butik.
Återkommer med åsikter, tyvärr kan jag inte ge särskilt bra jämförelser då jag byter upp från tjocktv
Postad 03 May 2010 - 14:59
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4773 inlägg
Jag har alltså en G20 50 tums och hade föväntat mig mycket skarpare bild (mindre grynig) i sd sändningar... ...Kan man förbättra sd signalen? Typ med bättre antennsladd? Med sd menar jag hela tiden digitaltv, om nu jag skulle ha råkat missförstå något.
Om bilden är kontinuerlig (dvs inte hackar, fryser eller pixelerar), så är signalen till tunern ok och det hjälper inte med bättre kablar osv. Digitala sd-kanaler KAN hålla god kvalitet, men för det mesta snålas det med bitrate, och vissa kanaler får nöja sig med 2-4 Mbit/s. Filtrering och komprimering anpassas lite till materialet t ex när man mastrar en dvd, och dessa kan därför se väldigt bra ut. Vid kontinuerlig utsändning finns det inte möjlighet att anpassa parametrar till programmaterialet, och därför blir digital-tv ofta en halvhyfsad kompromiss och ser ut som ren skit vid t ex övertoningar med vatten, lövskog, snö osv, även på de kanaler som brukar ha högre bitrate, dvs SVT. När du blåser upp dina sd-kanaler till 50" syns defekterna tydligare, och skärpan blir dessutom lidande. Drar man upp skärpan accentueras artifacts och brus, och det enda man kan göra är att hålla skärpan nere och slå på en låg eller måttlig grad av brusreducering. Bilden blir oftast bättre efter förtäring av sprit, men det har du kanske redan provat?
Redigerat av Unregistered277056c3, 03 May 2010 - 15:05.
Postad 03 May 2010 - 15:25
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Kan man köra digitaltv med hdmi också? Nej jag har inbyggd box som jag sålänge (vilket ju även anledningen till felanmälan här på forumet deriverades ifrån) kör med. Jag noterade dessa "fel" på de fria digitala kanalerna som com hem ju släppt. Alltså behöver jag ingen ca modul just nu för det. Men hur menar du att jag skulle kunna se dessa bättre?
Är du säker på att det är dvb-c och inte analog kabel-tv? Din beskrivning låter nämligen som att det är de analoga kanalerna du tagit in. Det är väl bara de som är fria dessutom. Teoretisk så kan man med 10 subfields visa 1024 nyanser ja, men i praktiken kan inte plasman fysikt visa fullt så många.
Ett exempel: 100hz med 6 subfields = 600hz 6 subfields = 2^6 = 64 nyanser men eftersom en subpixel bara kan tändas en gång per uppdatering så blir det i praktiken bara 22 nyanser. 3 subpixels Röd Grön Blå: 22^3 = 10648 färger
Det där får du gärna utveckla. Vad kom 22 ifrån? En subpixel kan tändas en gång per vadå? (100 Hz är väl lite fel att räkna på också...)
Postad 03 May 2010 - 15:36
Evolution101
-
Evolution101
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Om bilden är kontinuerlig (dvs inte hackar, fryser eller pixelerar), så är signalen till tunern ok och det hjälper inte med bättre kablar osv.
Digitala sd-kanaler KAN hålla god kvalitet, men för det mesta snålas det med bitrate, och vissa kanaler får nöja sig med 2-4 Mbit/s.
Filtrering och komprimering anpassas lite till materialet t ex när man mastrar en dvd, och dessa kan därför se väldigt bra ut. Vid kontinuerlig utsändning finns det inte möjlighet att anpassa parametrar till programmaterialet, och därför blir digital-tv ofta en halvhyfsad kompromiss och ser ut som ren skit vid t ex övertoningar med vatten, lövskog, snö osv, även på de kanaler som brukar ha högre bitrate, dvs SVT.
När du blåser upp dina sd-kanaler till 50" syns defekterna tydligare, och skärpan blir dessutom lidande. Drar man upp skärpan accentueras artifacts och brus, och det enda man kan göra är att hålla skärpan nere och slå på en låg eller måttlig grad av brusreducering.
Bilden blir oftast bättre efter förtäring av sprit, men det har du kanske redan provat? 
Hehe, kollar oftast inte på tv när jag dricker. Ja fast det märktes mest när man såg fotbollsmatcher. Alldeles för dålig bild vilket jag inte alls förväntade mig utav sd på just den här tvn, därför jag blev orolig. Hur brusreducerar man, vad heter den funktionen? Du säger om det inte pixlar, vad är det? Den där randen jag tycker mig se flimra till ibland i övre vänstra delen av tvn på tv 4s sd sändning bara av någon anledning - är det en pixling? Jag vill vara säker på att tvn är ok så jag inte sitter med den sedan utan att ha kunnat byta ut den så att säga. Är du säker på att det är dvb-c och inte analog kabel-tv? Din beskrivning låter nämligen som att det är de analoga kanalerna du tagit in. Det är väl bara de som är fria dessutom.
Det är dvb-c, de har släppt ett antal digitala kanaler fria som man kan få in med den inbyggda boxen utan ca-modul. Jag har växlat till analog ocksåoch den bilden ska vi inte ens prata om...
Redigerat av Evolution101, 03 May 2010 - 15:45.
Postad 03 May 2010 - 15:48
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Hehe, kollar oftast inte på tv när jag dricker. Ja fast det märktes mest när man såg fotbollsmatcher. Alldeles för dålig bild vilket jag inte alls förväntade mig utav sd på just den här tvn, därför jag blev orolig. Hur brusreducerar man, vad heter den funktionen? Du säger om det inte pixlar, vad är det? Den där randen jag tycker mig se flimra till ibland i övre vänstra delen av tvn på tv 4s sd sändning bara av någon anledning - är det en pixling? Jag vill vara säker på att tvn är ok så jag inte sitter med den sedan utan att ha kunnat byta ut den så att säga.
Det är dvb-c, de har släppt ett antal digitala kanaler fria som man kan få in med den inbyggda boxen utan ca-modul. Jag har växlat till analog ocksåoch den bilden ska vi inte ens prata om...
Vad pratar vi om för kanaler föresten? Är det lika illa på alla? Hur är SVT HD?
Postad 03 May 2010 - 15:52
Evolution101
-
Evolution101
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
SVT HD är ej en av de fria kanalerna, den får man köpa. Alla Comhems fria digitala kanaler har en dålig bild enligt mig på denna tv. Det är ettan, tvåan, fyran, tv6 b la. Den där randen förekommer på Tv4 och comhems kanal (typ deras reklamkanal).
Postad 03 May 2010 - 16:06
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
SVT HD är ej en av de fria kanalerna, den får man köpa. Alla Comhems fria digitala kanaler har en dålig bild enligt mig på denna tv. Det är ettan, tvåan, fyran, tv6 b la. Den där randen förekommer på Tv4 och comhems kanal (typ deras reklamkanal).
Tycker mig ha läst tidigare i denna tråd att just SVT HD är den enda HD-kanal man kan få in med comhem utan box eftersom den är den enda som är fri. Nåja. Fotbollen som såg dålig ut var det på TV6 eller? TV6 är rent generellt uselt komprimerad, eller rättare sagt, den har för låg bandbredd. Det märks särskilt på snabbrörligt material som t.ex. fotboll som dessutom är extra svårt att komprimera pga gräsytor och läktarbilder. Så det är nog inte din tv det är fel på. Det är nog bara det att nu först ser du hur dåliga tv-sändningar vi har. Minns svagt att du sa att du gick från en tjock-tv? Den är väldigt förlåtande. En 50" plasma är inte förlåtande...
Postad 03 May 2010 - 16:44
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4773 inlägg
Hur brusreducerar man, vad heter den funktionen? Du säger om det inte pixlar, vad är det? Den där randen jag tycker mig se flimra till ibland i övre vänstra delen av tvn på tv 4s sd sändning bara av någon anledning - är det en pixling? Jag vill vara säker på att tvn är ok så jag inte sitter med den sedan utan att ha kunnat byta ut den så att säga.
Brusreducering = Noise Reduction / Filter eller liknande. Pixlar (verb) = alla bitar i den digitala kanalen kommer inte fram = tillfälliga rutmönster/mosaik i bilden. Vita prickar och streck i vänster ovankant = Kan vara t ex WSS (Wide Screen Signaling), slask från VITC-tidkod, rester från de första linjerna på material som legat på dv-band och en del annat skröfs. SD skall per definition ALLTID visas med overscan, annars får man räkna med slask i ovankant och lite svarta remsor höger/vänster. Har du NÅGON kanal som se bra ut är det säkert inget fel på tv:n. Kolla t ex med vanlig dvd via scart också...
Redigerat av Unregistered277056c3, 03 May 2010 - 16:49.
Postad 03 May 2010 - 17:06
Evolution101
-
Evolution101
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Brusreducering = Noise Reduction / Filter eller liknande.
Pixlar (verb) = alla bitar i den digitala kanalen kommer inte fram = tillfälliga rutmönster/mosaik i bilden.
Vita prickar och streck i vänster ovankant = Kan vara t ex WSS (Wide Screen Signaling), slask från VITC-tidkod, rester från de första linjerna på material som legat på dv-band och en del annat skröfs.
SD skall per definition ALLTID visas med overscan, annars får man räkna med slask i ovankant och lite svarta remsor höger/vänster.
Har du NÅGON kanal som se bra ut är det säkert inget fel på tv:n. Kolla t ex med vanlig dvd via scart också...
Jag har auto, alltså den ställer väl själv in de olika lägena (overscan etc)? Jag såg Troja i blue ray, den var snuskigt fin, men det vore väl synd att man köpt en tv som endast klarar av hd material, det är ju inte direkt dit det största merparten av tv tittandet läggs, utan det är just på sd.
Postad 03 May 2010 - 18:12
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Vilka modeller är det som använder sig av Kuro-teknik? Har det kommit någon bättre teve än pios g9 än?
Finns det några recensioner?
Postad 03 May 2010 - 19:56
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Vilka modeller är det som använder sig av Kuro-teknik? Har det kommit någon bättre teve än pios g9 än?
Finns det några recensioner?
Inga recensioner direkt, utan vördnadsfulla bevis från kalibrerare att Kuron var och fortfarande är något att räkna med, trots sitt frånfälle från marknaden. Folk letar fortfarande begagnade Kuron. En teve som kan inbringa pengar efter sin "död" är ju ett lustigt fenomen. Nu när 3D och youtube-implementeringar är så viktiga så framstår Kuron som "The TV Of The Century". En tevenas Marilyn Monroe. Snygg och en för tidig död.
Postad 03 May 2010 - 19:58
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1114 inlägg
Inga recensioner direkt, utan vördnadsfulla bevis från kalibrerare att Kuron var och fortfarande är något att räkna med, trots sitt frånfälle från marknaden. Folk letar fortfarande begagnade Kuron. En teve som kan inbringa pengar efter sin "död" är ju ett lustigt fenomen.
Nu när 3D och youtube-implementeringar är så viktiga så framstår Kuron som "The TV Of The Century". En tevenas Marilyn Monroe. Snygg och en för tidig död. 
Var bara tvungen att inflika - BRA SKRIVET TREBBAN!!!
Postad 03 May 2010 - 20:16
Salmonboy
-
Salmonboy
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Lekte lite med VT20-modellen idag. Ganska trevlig pjäs faktiskt. Nackdelen är ju att den är en blickfångare, vilket också innebär att den kommer att hamna i fel miljö. Idag denna soliga dag kändes det enda rätta att se hur bra den var på att visa 3D, och jag måste säga att jag är överraskad över hur trevlig den var. Dock verkar den väldigt känslig, då flimmer uppstod och det hela slutade med att vi fick knäppa av alla närliggande apparater. Som sagt, den stod helt galet till och jag kunde ju inte begära att butiken i fråga skulle bära in den i demo-rummet heller, men men. Jag sa att de snart var tvungna att flytta in den dit iaf tids nog, eftersom det kändes som att demonstrera en Ferrari på en grusväg.
Mycket trevligt med ISFccc-implementeringen också, mycket bra där.
Panasonics egna demo-material var kanske inget att hurra är direkt, där jag enbart fann undervattensekvensen som nåt att hänga i granen, då den inte enbart visade 3D, utan också var filmad i 60fps, vilket lätt avslöjar apparaternas brister. Har var allt bara underbart bra, och djupet var enormt.
Upptäckte också att om man lutade huvudet lite, kunde man påverka objekten i skärmen en aning, då de vred sig lite. Glasögonen var allt annat än bekväma, och jag började nästan bli svettig av bara tanken att sitta en hel spelfilm med dem. Hmmm...
Som sagt bad jag dem att flytta in den i demo-rummet så man verkligen får hårdköra TV:n lite och se vad den går för. Kan ju alltid hoppas att jag själv kommer få in den själv i veckan i butiken innan de har lyckats flytta sitt exemplar.
Ville ju se hur IBP står sig och om det gör skäl för sitt namn
Postad 03 May 2010 - 20:25
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Jag kör SD och HD genom hdmi från min HD-box till min 50 G20. Uppskalning sker till 1080i från boxen så TV:n skalar upp sen till 1080p. Jag har också kopplat in så att jag har digital TV även från den inbyggda boxen. Den inbyggda boxen ger dock sämre bild än den från min HD-box. Detta kan ha att göra med med att Tv:n inte är superbra på uppskalning varför man ska helst låta externa enheter skala upp så mycket som möjligt.
Redigerat av Unregistered6df60672, 03 May 2010 - 20:34.
Postad 03 May 2010 - 21:31
Evolution101
-
Evolution101
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
ok, jag har beställt ett kanalpaket som snart är klart, det blir både hd kanaler och digitala. Det kommer att ske med comhems hd box, duger den?
Postad 04 May 2010 - 08:08
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Var bara tvungen att inflika - BRA SKRIVET TREBBAN!!! 
Åh, Tack!
Postad 04 May 2010 - 08:15
Unregistered1ccaae3e
-
Unregistered1ccaae3e
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Om folk verkligen har börjat se VT20 i butik, varför finns det inga vettiga recensioner på den än? Tycker det är märkligt...
Postad 04 May 2010 - 08:29
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1347 inlägg
Den var med i test i senaste Hemmabiotidningen vs Samsung 46C8705 om jag inte missminner mig.
Postad 04 May 2010 - 08:33
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Fast är det inte en recension på VT25 alla väntar på? Åtminstone väntar jag på d-nice "recension" på avsforum. Han verkar köra ett långtest och folk hoppar upp och ner i väntan. Ska bli spännande.
Postad 04 May 2010 - 08:37
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1347 inlägg
Vt20 och VT25 är väl samma tv fast för olika marknader. Här i norden heter den VT20.
Postad 04 May 2010 - 09:17
frealm
-
frealm
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Det där får du gärna utveckla. Vad kom 22 ifrån? En subpixel kan tändas en gång per vadå? (100 Hz är väl lite fel att räkna på också...)
22 kommer från antal kombinationer du får från 6 bitar där du bara kan tända/släcka en subpixel en gång per field. Du har 100 fields och 6 subfields på 100hz. giltiga: 001110, 111111, 000000 ogiltiga: 010010, 100010, 100001 22 olika nyanser av röd,grön och blå eller 22 gråskalor. Plasman kan alltså bara visa 22 av 64 nyanser och måste därför ta till trix som dithering, fields kombinering. 100hz är bara ett exempel. Kan lika gärna vara 50hz och 12 subfields, 60hz 10 subfields eller 96hz som jag tror min Panna G10 kör på vid 24hz insignal....
Postad 04 May 2010 - 09:55
Unregisteredd0b0f967
-
Unregisteredd0b0f967
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Det fanns ett förtydligande i senaste Hemmabio där de skrev att G20 nu såg mycket bättre ut efter 300 timmar, så det som skrivits här på forumet om testet verkar stämma. De är i diskussion med Panasonic om det dessutom kan vara ett dåligt ex de fått eftersom de fortfarande inte är helt överens om färgåtergivningen även om den nu är mycket bättre.
Postad 04 May 2010 - 10:16
Unregistered986e739b
-
Unregistered986e739b
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Kollade precis på VT20 på Audio/Video i Halmstad
Hade med mig min dotter så jag kunde inte stanna länge
med det lilla jag såg fick inte ha-begäret att minska
3D-demot från Panasonic rullade på tv:n
Dem har EN i lager om någon är sugen.
Postad 04 May 2010 - 12:40
Millground
-
Millground
-
Amatör
-
-
71 inlägg
22 kommer från antal kombinationer du får från 6 bitar där du bara kan tända/släcka en subpixel en gång per field. Du har 100 fields och 6 subfields på 100hz.
giltiga: 001110, 111111, 000000 ogiltiga: 010010, 100010, 100001
22 olika nyanser av röd,grön och blå eller 22 gråskalor. Plasman kan alltså bara visa 22 av 64 nyanser och måste därför ta till trix som dithering, fields kombinering.
100hz är bara ett exempel. Kan lika gärna vara 50hz och 12 subfields, 60hz 10 subfields eller 96hz som jag tror min Panna G10 kör på vid 24hz insignal....
Även jag måste fråga var du får dina siffror ifrån: - 22? - giltiga/ogiltiga, vad menar du?
Postad 04 May 2010 - 13:04
Millground
-
Millground
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Var och kollade på VT20 och G20 i helgen, väldigt kort och stressigt. Jag testade 3D och det var iofs ganska häftigt, men förmodligen inget som är kul i längden tror jag. Sen fick man stå rätt nära TVn för att ha hela synfältet täckt av tv-bilden, gick man bak för mycket börjar man se tv-ramen, golvet, tv-bänken etc och då blir det lite kortslutning i synnerven när verkligheten krockar med 3D-bilden.
Däremot blev jag helt tagen av "LCD-lugnet" i bilden på VT20. Detta lugn såg jag inte på G20, som likt tidigare generationer halvflimrar lite i ögonvrån och ljus bild. Kanske är jag extra känslig mot flimmer, men det synstes även på G20. Däremot kändes det helt subjektivt som att G10 + G15 flimrade mer än G20, men jag kan ha fel, och det kan ev. bero på vilken signal TVn matas med. Men så var mitt intryck.
Sen såg det ut som att pixlarna på VT20 låg närmare panelytan än på vanliga plasma. Svårt att förklara, men även det gav lite LCD-känsla (i positiv bemärkelse) av skarpa pixlar exponerade direkt utan massa glasskivor framför.
Väldigt stark vill-ha-känsla på VT20 förutom 3D-biten då. Tyvärr fanns inte V20 inne.
Postad 04 May 2010 - 13:08
sadfoafs
-
sadfoafs
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Även jag måste fråga var du får dina siffror ifrån: - 22? - giltiga/ogiltiga, vad menar du?
Skulle tippa på att han menar att de ogiltiga sekvenserna är när subpixeln "ettställs" respektive "nollställs" fler än en gång per sekvens. Utav 64 möjliga kombinationer finns det då bara 22 giltiga kvar enligt frealm.
Postad 04 May 2010 - 13:29
frealm
-
frealm
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Skulle tippa på att han menar att de ogiltiga sekvenserna är när subpixeln "ettställs" respektive "nollställs" fler än en gång per sekvens. Utav 64 möjliga kombinationer finns det då bara 22 giltiga kvar enligt frealm.
exakt!
Postad 04 May 2010 - 18:22
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Däremot blev jag helt tagen av "LCD-lugnet" i bilden på VT20. Detta lugn såg jag inte på G20, som likt tidigare generationer halvflimrar lite i ögonvrån och ljus bild. Kanske är jag extra känslig mot flimmer, men det synstes även på G20. Däremot kändes det helt subjektivt som att G10 + G15 flimrade mer än G20, men jag kan ha fel, och det kan ev. bero på vilken signal TVn matas med. Men så var mitt intryck.
Var i panelen flimrade det på G20?
Postad 04 May 2010 - 19:16
Wolfy
-
Wolfy
-
Veteran
-
-
1667 inlägg
Teoretisk så kan man med 10 subfields visa 1024 nyanser ja, men i praktiken kan inte plasman fysikt visa fullt så många.
Ett exempel: 100hz med 6 subfields = 600hz 6 subfields = 2^6 = 64 nyanser men eftersom en subpixel bara kan tändas en gång per uppdatering så blir det i praktiken bara 22 nyanser. 3 subpixels Röd Grön Blå: 22^3 = 10648 färger
Var har du fått detta ifrån? Av allt som jag har läst så är Panasonics binära drivning binärkombinationer av: 1, 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256 och 512, dvs 2^10 unika tillstånd, vilket ger 1024 unika grånyanser (60 Hz, 10 subfields). PS Kanske skulle förklara ytterliggare: subfields kan antingen vara on eller off <=> plasma TV är äkta digital-TV, dvs för binär drivning med 10 subfield: Damnation, får icke code fönstret att vilja leka med, så här kommer en skärmdump istället:
panna.png 3.97K
0 Antal nerladdningarDS
Redigerat av Wolfy, 04 May 2010 - 19:42.
Postad 04 May 2010 - 21:34
frealm
-
frealm
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Var har du fått detta ifrån?
Av allt som jag har läst så är Panasonics binära drivning binärkombinationer av: 1, 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256 och 512, dvs 2^10 unika tillstånd, vilket ger 1024 unika grånyanser (60 Hz, 10 subfields).
PS Kanske skulle förklara ytterliggare:
subfields kan antingen vara on eller off <=> plasma TV är äkta digital-TV, dvs för binär drivning med 10 subfield:
Damnation, får icke code fönstret att vilja leka med, så här kommer en skärmdump istället:
panna.png 3.97K
0 Antal nerladdningar
DS
Ja med 10 subfields får man 1024 nyanser. Men jag säger att alla dom nyanserna kan inte plasman visa utan dithering. Om den kunde visa 1024 nyanser så skulle väl inte dithering behövas. 1024 nyanser av röd,grön,blå ger 1073741824 färger! Filmer är väl kodade med 24bit färgupplösning -> 16,7 miljoner färger Du menar alltså att plasman kan visa 10 miljarder färger utan dithering och ändå syns banding, dynamic false contours ganska tydligt i bland ??? I ditt exempel kan nyans 1 och 127 visas men inte 866 under en field. Så tror jag att det fungerar i alla fall av det jag läst. Men är jag fel ute så får du gärna förklara.
Redigerat av frealm, 04 May 2010 - 21:57.
Postad 05 May 2010 - 06:28
Wolfy
-
Wolfy
-
Veteran
-
-
1667 inlägg
Ja med 10 subfields får man 1024 nyanser. Men jag säger att alla dom nyanserna kan inte plasman visa utan dithering. Om den kunde visa 1024 nyanser så skulle väl inte dithering behövas. 1024 nyanser av röd,grön,blå ger 1073741824 färger! Filmer är väl kodade med 24bit färgupplösning -> 16,7 miljoner färger Du menar alltså att plasman kan visa 10 miljarder färger utan dithering och ändå syns banding, dynamic false contours ganska tydligt i bland ??? I ditt exempel kan nyans 1 och 127 visas men inte 866 under en field.
Så tror jag att det fungerar i alla fall av det jag läst. Men är jag fel ute så får du gärna förklara.
Varför skulle inte 866 kunna visas under samma frame (skriver frame eftersom subfields tilsammans är en bildruta)? En av poängerna med Pioneers CLEAR-drive, också kallad contiguous drive, är att den bara behöver en reset per frame, medans Panasonics binära drivning kräver flera. Stegen i intensitet är i Panasonics (binär drivning) fall ganska abrupta, vilket, som jag förstår det ger upphov DFC. För att överkomma detta så ordnas dessa subfields så optimalt det går, men kräver även dithering för att jämna ut upplevd gradering. Panasonics dithering har, i alla fall historiskt sett, varit avsevärt mycket mindre avancerad och påtaglig än Pioneers så jag skulle drista mig till att säga att det i Pannas fall inte krävs mycket dithering, vilket inte torde vara fallet om den kunde återge så få nivåer som du anger. Jag säger inte att du är helt fel ute, jag har flera gånger mentalt snubblat över hur detta verkligen fungerar, speciellt vad gäller Pioneers drivning och det är sannerligen inte lätt att hitta konkreta texter som förklarar det, varför jag var intresserad att höra var du läst den information som lett dig till dina slutsatser. Som jag skrev tidigare så är jag tyvärr inte en samlare så jag har inte sparat dokumentation som jag har läst, men jag har gjort inlägg med utdrag, bl a en bild över Pannas sanningstabell (som jag naturligtvis inte hittar nu) och drog från detta, samt från vad andra skrivit om samma ämne de slutsatser som jag gjort. Jag har aldrig läst det presenterat som du gjorde ovan så om du har någon länk att dela med dig av så skulle jag uppskatta det mycket. Edit: glömde att addera inte
Redigerat av Wolfy, 05 May 2010 - 10:58.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|