ja 46" blir inte för stort, snarare på gränsen till för litet
Beror iofs på vad det är för källa. Är det kass analog tv från comhem det handlar om så är det på tok för stort. Är det bluray så är det på tok för litet
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
76 relaterade trådar
Postad 27 May 2010 - 20:03
Beror iofs på vad det är för källa. Är det kass analog tv från comhem det handlar om så är det på tok för stort. Är det bluray så är det på tok för litet Postad 27 May 2010 - 20:03
Coolare med vägghängd, däremot blir ju bilden mindre Postad 27 May 2010 - 20:27
Men det hela är så enkelt ju. Sitt så nära att bilden känns stor men du inte kan se pixlarna. Varje gång jag går fram till min femtiotummare och sedan går sakta bakåt blir gränsen cirkus 2 meter. Under två meter börjar jag se själva pixelstrukturen, och det vill jag inte. Längre bort, 4-6 meter kan jag inte längre se skillnad på 720 eller 1080.
Därför är högupplöst så bra. Ju högre upplösning desto större skärm eller duk kan du använda för att maximera upplevelsen. Låt inte butiksägaren bestämma låt dina ögon bestämma var gränsen går. Postad 27 May 2010 - 20:48
Jag säger som brudarna borde säga, "storleken är en vanesak"
Jag sitter med 50" på 3m, hade 42 innan och den fick lämna efter ett år då det kändes för litet. Postad 28 May 2010 - 14:51
Kollade in Panasonic 50 VT20 idag på hifiklubben.
Vilken grymt bra bild den har,snacka om bra plasma. Får bli en sådan eller V20 lite längre fram. Postad 28 May 2010 - 15:04
Det är ju 3D eller inte då... Postad 28 May 2010 - 15:22
VT20 är 3D men de körde The Dark Knight, den va ännu inte kalibrerad.
Så när den är det då jäklar. Postad 28 May 2010 - 17:36
Själv gav jag precist upp mitt väntande på V20 50" från HiFi-klubben (har uthållighet noll när det kommer till nya grejer
Den fanns iallafall på lager och borde komma i början på nästa vecka å sen blir det typ kollandes på just Dark Knight i THX läge för att se om den är så bra som det påstås Postad 28 May 2010 - 18:57
Hmm.. var på El Giganto idag och fördrev lite tid. Kollade främst på Panasonics plasmor.
Tyvärr flimrar ljusa partier på VT20 liknande en 50Hz-tv i mina ögon. Ok, inte lika påtagligt, men jag hade retat mig på det Postad 28 May 2010 - 19:06
GRATTIS du har gjort ett grymt bra köp. Postad 29 May 2010 - 21:09
Inbränning existerar definitivt på VT20!
Var på Mediamarkt i Högsbo och tittade på deras demo VT20, den har hemska inbränningar från menyer, det är definitivt inte tillfällig inbränning vi talar om utan jag betraktade snarare panelen som förstörd! Har ju dock ingen aning om hur länge misshandeln hade pågått men idag var det inga statiska bilder på denna apparat utan den har troligen gått hela dagen med rörliga bilder utan att inbränningen försvunnit, Däremot är ju bildkvaliten i övrigt fullständigt outstanding jämfört med alla LCD vare sig det är LED eller CCFL-belyst, och angående betrakningsvinklar är det ju lite intressant att ställa sig i ena ändan av den 30 meter långa raden av appareter och se ngt löjligt grå-blå-svart som visas på alla apparater utom en som visar en helt perfekt bild och det är självklart VT20. Synd bara att den är så svårt inbränd att jag har svårt att se att den kan fixas. Redigerat av junkan, 29 May 2010 - 21:11. Postad 29 May 2010 - 23:20
Men snälla, personalen på Mediamarkt har ingen anning om hur man ställer in en tv, dom har inte den kunskapen. Alla tv där står med dynamisk kontrast. Ställer man en tv i flera dagar med den inställningen så kan du få inbränningar utan problem. Varför går man till Media markt för att kolla på tv? Det är som att gå till Myrorna och lyssna på slitna ostämda gitarrer. Postad 29 May 2010 - 23:31
Det var inte det som det här handlade om utan flera har sagt att det är svårt att få inbränningar på VT20 om det ens går alls, detta motbevisar det kraftfullt. För övrigt är Mediamarkt en av de bättre ställena att kolla TV på eftersom de har den goda smaken att ha nedsläckt belysning och att du har full tillgång till fjärrkontrollerna och kan därmed själv prova alla inställningar och funktioner. En annan fördel att de är oerhört snabba med att ha det senaste uppe för visning för att inte tala om urvalet av apparater. Postad 29 May 2010 - 23:53
Suck, varför har de inte implementerat det här? Hörde att andra tillverkare (Samsung?) hade lyckats riktigt bra med detta. I och med att utbudet av 3D Content är väldigt vagt så vore en sån här funktion väldigt bra o ha! Postad 30 May 2010 - 00:11 Så det här med 200/600/whatever Hertz har inget att göra med att vara en jämn multipel för att kunna spela upp både 24 fps-material och 50 resp. 60 fps? 24x25=600 / 50x12=600 / 60x10=600 - Eller funkar det inte så? Postad 30 May 2010 - 00:19
Testade att kika demo discen som medföljer Panasonics DT300 på min VT20 idag och JÄVLAR vad imponerad jag är över svärta och djup! TVn är helt okalibrerad i skrivande stund men trots detta var det en fröjd att titta på vissa av klippen! Vid ett tillfälle kunde jag svära på att blombuketten var ute och svävade mitt framför näsan på mig.
Kan INTE VÄNTA på att filmer och spel ska bli tillgänliga i 3D! Postad 30 May 2010 - 08:15
De flesta media markt jag har varit på har ljust på tv avdelningen. Redigerat av Peterrrrr, 30 May 2010 - 08:16. Postad 30 May 2010 - 17:51
Vad jag läst så funkar inte detta alls särskillt bra, har dock inte sett det själv. Ska tydligen se ganska märkligt ut med undertexter m.m. Postad 30 May 2010 - 18:56
Ingen som uppmärksammar det största som hänt sedan den här tråden startades?
-V20 HAR SLÄPPTS! (Se HIFI-klubbens hemsida, eller Pricerunner) Detta är 10 ggr större än att VT20 har kommit ut, -ingen vill väl köpa FÖRSTA generationens 3D ändå, och det sägs att V20 är BÄTTRE än VT20 på 2D material (se tidigare i tråden), d.v.s. det ni/vi/alla kommer titta på. Tester, butikserfarenheter, köp? Det borde vara en icke sinande flod av sådant nu ("where is everybody"). Redigerat av Gorgoss, 30 May 2010 - 18:57. Postad 30 May 2010 - 19:03
Nyheten blir lite nertagen med tanke på Panasonics hantering svärtan. En nyhet vore det om Panasonic offentligt sade att de aldrig mer ska ta till såna tilltag.
Men är inte VT-25 något alla väntar på? Postad 30 May 2010 - 19:12 Är inte VT-25 den amerikanske varianten på VT-20? Själv väntar jag med spänning på V20 omdömen... Postad 30 May 2010 - 20:01
Har också för mig att de är så. Eller den är iaf inte för den nordiska marknaden. Postad 30 May 2010 - 21:51
Googlade lite på V20, låter ju hoppfullt:
Phil Hinton på AV-Forums: Floating Blacks: I really want to get some hours on the panel before I start doing any testing. I have been watching content with THX mode and have not noticed anything yet to suggest it has floating black issues. However, I will wait until Sunday before testing fully. Black levels in general: So far blacks look identical to the VT20. I'll save the rest for the review. http://www.avforums....o-yet-v20_1.jpg http://www.avforums....nfo-yet-18.html Postad 30 May 2010 - 22:34
Jag kommer med stor sannolikhet slå till med en G20, då jag inte finner 3D-funtionen speciellt värdefull. Var i butiken och testade en 3D-tv häromdan. Visst är det väldigt fränt, men jag tror att man i längden tröttnar på det, inte minst ögonen.
Sitter på 3,5 meter från väggen, vilken storlek skulle ni säga: 46 är lagom eller? Postad 30 May 2010 - 23:41
Inte 3D: Varför inte en V20? 3.5 m är faktiskt hyffsat långt, jag tror många skulle säga 50, men det är ju klart en fråga om personlig smak också. Postad 31 May 2010 - 08:39
Jag sitter på 2.4m med en 60" och tycker det är lagom. 46" är i minsta laget för 2.5m så 50" är nog minimum för dig. Postad 31 May 2010 - 08:57 Jag skulle säga 50" minst. Jag sitter på 2.5m och tyckte att 46" var helt ok, men kunde varit lite större. (Min Samsung har nu fått ny ägare, och jag ska nog ha 50" när det blir handledax). Vad jag sett så verkar dessa Pannor, liksom min tidigare TV, hantera halvtaskig SD-signal på ett ganska bra sätt. Det tycker jag är viktigt om man nu ska ha stor bild och sitter med lite sämre signalkälla. Postad 31 May 2010 - 10:31
Fick chans att kolla lite snabbt på en VT20 häromdagen, kände igen den på det mörkbruna chassiet. Tyvärr så hade den redan en rätt elak IR/inbränning av en DVD-meny. Hann bara kolla som hastigast på DVD (ej BD eller Blu Ray) och VT20 är den plasma som är närmast min G8 i bildkvalitet; det finns en dynamik som saknas hos andra plasmor som i jämförelse ser trista och livlösa ut. Nu beror det iofs delvis på att den var i torch mode (kontrast=60, d v s max) vilket förklarar IR/inbränningen.
Postad 31 May 2010 - 12:14
Vad är skillnaden mellan G20 och V20 ?
Jag har ännu inte sett en 46" med V20, finns det bara 42, 50 ? Tror nog att en 50 tum kan funka fint också. Postad 31 May 2010 - 12:20
50-60 tum är lagom där. Jag hade en Samsung 58 tum ett par månader förra året innan jag slängde ut den (buzzzzz), och storleken var inget som helst problem på motsvarande avstånd. Det tråkiga med TV-apparater är att de verkar krympa med tiden :-) Min nästa apparat blir antingen 63 eller 65 tum. Samsung vs Panasonic.. Postad 31 May 2010 - 12:35 Hehe... ja, man ska nog ta en storlek större än det man tror är lagom faktiskt. Märkte också att min 46" kändes stor i början men efter ett tag försvann den känslan och den kändes rätt "standard". Postad 31 May 2010 - 19:32 "Detta är 10 ggr större än att VT20 har kommit ut" - Öh knappast "ingen vill väl köpa FÖRSTA generationens 3D ändå" - Jag ville det "och det sägs att V20 är BÄTTRE än VT20 på 2D material" - Var exakt, och finns det några utförliga tester gjorda på den punkten? Tvivlar starkt på att jag kommer ångra mitt köp så fort jag lägger vantarna på Avatar i 3D BR. Postad 31 May 2010 - 20:00
What.....Nu börjar det helt plötsligt komma flera inlägg om IR/inbränningar...
Så otroligt dåligt att jag tror inte att det är sant....Och efter 1 år är väl svärtan sämre än en bra vanlig Lcd Postad 31 May 2010 - 20:07
Dessa raporter har varit från okunniga media markt som inte vet hur man ställer in en tv, dynamiskt läge. Postad 31 May 2010 - 20:25
Avatar i 3D på Blueray verkar dröja
http://news.cnet.com...l?tag=mncol;txt Redigerat av stryker, 31 May 2010 - 20:27. Postad 31 May 2010 - 20:58
gör väl inte saken bättre att det är fösäljare som inte kan ställa in bilden?
ruttet att den inte ska gå att använda på ett normalt sätt utan att tv skadas.... Postad 31 May 2010 - 21:02
Märkligt beslut. Jag skulle inte tro att de stora TV-tillverkarna är så där väldigt nöjda med det beskedet, det är ju inte så att marknaden svämmar över av bra filmer i 3D. Monsters vs Aliens? Gääääsp..... Postad 31 May 2010 - 21:15
Men artikeln du länkar till är ju skriven i mars, nu senast så rapporterade ju the digital bits att panasonic ev har köpt tidsexlusivetet av 3d versionen av avatar och kommer släppa den i november bundlad med deras 3d blu-ray spelare. Men mycket kan ju hända innan det är november så man kanske inte ska hoppas för mycket, jäkligt irriterande att alla nya 3d blu-ray filmer ej kan köpas löst utan ligger mest bundlade med 3d blu-ray spelare från olika tillverkare. De enda som blir lidande av detta är ju de som har köpt en ny och fin 3d blu-ray och som nu vill köpa nya filmer och se i 3d, de lär ju knappast vilja köpa ytterligare en 3d blu-ray spelare för varje ny film eller Redigerat av Zero, 31 May 2010 - 21:16. Postad 31 May 2010 - 21:54
Zero: Visst har du rätt, var en "gammal" artikel om Avatar 3D på BR. Här fanns det tex lite nyare info.
OT kanske , men intressant.. Redigerat av stryker, 31 May 2010 - 22:04. Postad 31 May 2010 - 22:08
VT20:n som jag såg fanns på Expert, den kan inte ha stått mer än en knapp vecka då den inte fanns där förra gången jag gjorde ett besök. Visst, inställningarna var tokiga, men det verkar ändå som att VT20 är känsligare än Pio Kuro när det gäller inbränningar. TV:n var dessutom i någon typ av butiksdemo-läge, då det dök upp rutor med "reklam" (information) på skärmen om olika funktioner. Troligtvis så innebär detta läge samtidigt att kontrasten ställs på max för att "konkurrera bättre" (personalen kan alltså vara oskyldig). Men resultatet är en fet inbränning, inte riktigt den reklam som Panasonic hade tänkt sig. Jag har sett ett antal G8:or och G9:or på demo men aldrig någon med inbränningar. Inte ens på Media Markt. Redigerat av Tomas L, 01 June 2010 - 04:10. Postad 31 May 2010 - 22:20
Tycker de borde säljas med en röd varningslapp..
Eller att Panasonic helt enkelt fixar så att kontrast inte går att dra upp till mer än 50% de första 500 timmarna eller vad som kan behövas ... Nu är ju detta inget problem för oss som hänger här men jag lovar att för väldigt många andra så blir det här ett problem.. En hel del ställer ju inte ens in sin tvapparat...De slår på den och så är det bra med det.. Låter som en drogpåverkad persons fantasi men det är sant.. Har träffat på flera fall själv Postad 01 June 2010 - 06:13
Om inte annat så kranar dom väl på inställningarna för att 3d ska se bra ut då glasögonen dämpar en del ljus.
Postad 01 June 2010 - 07:30
När du säger det så brukar jag nästan aldrig se en "vanlig" person joxa med bildinställningar i butik. De är mer intresserade av hur man kopplar teven mot andra apparater. Tragiskt. Postad 01 June 2010 - 08:05
Men det ser man ju till och med rätt ofta i det här forumet att personer kört med orginalinställningar eller kört alla program med svarta kanter osv...
Postad 01 June 2010 - 08:38
Vi må förlåta dem för deras misstag... Postad 01 June 2010 - 09:38
https://www.prisjakt...j=565319,565561
som svar på vad är skillnaden mellan G20 & V20 - detta enligt Prisjakt informationen Redigerat av Jacobsson, 01 June 2010 - 09:39. Postad 01 June 2010 - 12:27 Mest en massa frågetecken på V20. Har det kommit nån uppföljning i hemmabiotidningen om färgerna på G20? 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |