Ok. Men hur gör man? Vart hittar jag disken med filerna? Om jag går in via "Viera tools"-knappen så säger den bara att funktionen inte är tillgänglig. Tittar man vad som sägs där så vill den visa via SD-kort.Jupp, det är plug-and-play som gäller, så länge filformaten stöds.
Men notera att man inte både kan spela in med TV:n och spara filer på hårddisken via datorn; det är antingen eller.
Postad 06 September 2010 - 20:41
Postad 06 September 2010 - 21:57
Jag hade aldrig några problem med mitt Kingston DataTraveler 16GB-minne, men det verkar fungera olika bra med olika minnen, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig där.Ok. Men hur gör man? Vart hittar jag disken med filerna? Om jag går in via "Viera tools"-knappen så säger den bara att funktionen inte är tillgänglig. Tittar man vad som sägs där så vill den visa via SD-kort.
Postad 07 September 2010 - 07:56
Ok. Kanske det funkar bättre med USB-stickor än USB-HDD.Jag hade aldrig några problem med mitt Kingston DataTraveler 16GB-minne, men det verkar fungera olika bra med olika minnen, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig där.
Men det är alltså den vägen du går för att t.ex. titta på bilder ifrån icke pairad USB? Via Viera Tools och sen bilder? Hur gör du för att spela upp en film?
Jag får prova några USB-stickor ikväll istället... Men man vill ju ha lite utrymme så man slipper lägga över filer fram och tillbaka som man vill använda, så man kan ha allt på den samtidigt menar jag.
EDIT: Kan det vara så att det bara är ett visst filsystem som funkar? FAT32 eller NTFS eller vad dom nu heter...
Redigerat av Unregisteredd0b0f967, 07 September 2010 - 09:23.
Postad 07 September 2010 - 09:41
Redigerat av oliven, 07 September 2010 - 09:41.
Postad 07 September 2010 - 09:50
Surt när man har 250GB filer på disken och måste formatera... Jaja, jag får väl köpa en till disk som jag kan ha till TV'n.Du måste nog formatera till ett filsystem. Samsung kräver ntfs för att fungera. Sen vilket panna använder sig av vet jag inte. Det går ju ganska snabbt att prova
Om jag ska bena ut lite bara, kan jag ha en icke pairad disk att visa film och foto från, men inte spela in TV på? Och så får jag ha ytterligare en som jag pairar med TV'n för att spela in TV på?
Jag hoppas verkligen att man inte behöver paira för att visa foton, då förstår jag inte hur man får fotona till den disken eftersom man måste formatera den för att paira med TV'n...
Jag har försökt att läsa in mig på detta, men tycker inte jag får svar...
Postad 07 September 2010 - 19:25
Just så.Om jag ska bena ut lite bara, kan jag ha en icke pairad disk att visa film och foto från, men inte spela in TV på? Och så får jag ha ytterligare en som jag pairar med TV'n för att spela in TV på?
Postad 07 September 2010 - 19:31
Precis likadant. Om jag inte misstar mig finns det tre val under Viera Tools som är kopplade till externa minnen - bilder, musik och videor. Var och en av dem låter en browse:a minnet på samma sätt (har jag för mig).Ok. Kanske det funkar bättre med USB-stickor än USB-HDD.
Men det är alltså den vägen du går för att t.ex. titta på bilder ifrån icke pairad USB? Via Viera Tools och sen bilder? Hur gör du för att spela upp en film?
Inte helt omöjligt, och jag skulle i sådana fall gissa att det är FAT32 man ska använda. Men nu gissar jag bara.EDIT: Kan det vara så att det bara är ett visst filsystem som funkar? FAT32 eller NTFS eller vad dom nu heter...
Postad 08 September 2010 - 08:30
Precis likadant. Om jag inte misstar mig finns det tre val under Viera Tools som är kopplade till externa minnen - bilder, musik och videor. Var och en av dem låter en browse:a minnet på samma sätt (har jag för mig).
Inte helt omöjligt, och jag skulle i sådana fall gissa att det är FAT32 man ska använda. Men nu gissar jag bara.
Jag provade en USB-sticka igår, och det gick bra så någon skiljer då verkar det som... Fantastiskt kasst att man inte kan spela egen musik eller ha på TV-ljudet när man tittar på bilder däremot. Den ljudslinga som går är ju typ 30 sek så man tröttnar ju direkt. Irriterande...
Någon som funderat på skaffa Panasonic TY-CC10W till Skype på TV'n
Pris ca 1690kr enligt Prisjakt.nu
Inget jag skulle använda, men kul grej.
Postad 08 September 2010 - 14:04
Hur kommer det sig att TX-P50G20E är så pass mycket dyrare än PK550 tex? Eller jämför jag med fel modell? Ligger den i samma serie som PK950? Den ligger iaf närmare prismässigt.
Vet att det är fel tråd att fråga i då alla här äger Panasonic men tänkte jag skulle fråga iaf.. Om det fanns någon bra förklaring
Postad 08 September 2010 - 14:32
edit: Finns förstås en massa olika skäl till det. Snarlika skäl gäller förstås även tv-apparater.
Redigerat av pacman, 08 September 2010 - 14:37.
Postad 08 September 2010 - 14:57
Kollade på min första Bluray-film häromkvällen och tyckte att billden hackade när kameran gick vänster -> höger och tvärtom. Inte sett det på nån DVD-film eller digital TV. Antar att det är nån inställning på TVn eller Bluray-spelaren, Philips BDP3000. Det dyker upp en ruta när blurayen kör igång, det står 720p 50 hz,ska det inte stå 100hz? Den är kopplad med en hdmi-kabel såklart.
Postad 08 September 2010 - 15:02
Fråga om TX-P42C2E.
Kollade på min första Bluray-film häromkvällen och tyckte att billden hackade när kameran gick vänster -> höger och tvärtom. Inte sett det på nån DVD-film eller digital TV. Antar att det är nån inställning på TVn eller Bluray-spelaren, Philips BDP3000. Det dyker upp en ruta när blurayen kör igång, det står 720p 50 hz,ska det inte stå 100hz? Den är kopplad med en hdmi-kabel såklart.
Du ska ställa in bluray-spelaren på att mata ut 24 Hz om källmaterialet är av sådan bildfrekvens. På tvn ska det stå 24 Hz isåfall. "100 Hz" som kanske står i specen är bara en bildprocessingteknik, och ska under inga omständigheter blandas ihop med vad du kan skicka in till tvn.
Redigerat av sadfoafs, 08 September 2010 - 15:03.
Postad 08 September 2010 - 17:15
Jag kan hålla med dig, men man kan åtminstone välja bland några olika låtar, eller helt stänga av musiken.Fantastiskt kasst att man inte kan spela egen musik eller ha på TV-ljudet när man tittar på bilder däremot. Den ljudslinga som går är ju typ 30 sek så man tröttnar ju direkt. Irriterande...
Postad 09 September 2010 - 13:22
Jag kan hålla med dig, men man kan åtminstone välja bland några olika låtar, eller helt stänga av musiken.
Ja, det är väl inget stort problem direkt. Man kanske ändå inte väljer att spela musik ur platt-TV-högtalarna primärt i alla fall...
Postad 09 September 2010 - 18:54
Postad 09 September 2010 - 20:36
Nej. Kör du med 24p? stängt av 24p smooth? Dragit ner skärpan? bildinställningar i övrigt (THX/bio/normal m.m.)?Nyss fått hem en G20 50". Suverän bild på HD-kanalerna. Vid "vanliga" sändningar och vi uppspelning av blu-ray så hackar bilden vid snabba rörelser. Allstå bilden i sig är ju suverän men den blir liksom utsmetad och hackig då det går fort. Min gamla PV60 hade inga problem med det. Jag antar att man får leva med det då man har en full hd tv. Upplever alla G20 användare detsamma?
Postad 10 September 2010 - 22:01
IFC och 24 smooth kan man väl använda om man tycker det ger en bra effekt. Jag hade detta inställt i början men tyckte mig se auror runt objekt vid panoreringar så jag slog av det.När tycker ni att man ska använda IFC och när ska man det inte?
Postad 11 September 2010 - 06:27
IFC och 24 smooth kan man väl använda om man tycker det ger en bra effekt. Jag hade detta inställt i början men tyckte mig se auror runt objekt vid panoreringar så jag slog av det.
Men vid vilka sammanhang? Jag tänkte mig mera "när man ser på fotboll", eller "när man ser på SD-material" och sånt. Det finns inga generella "riktlinjer" för IFC, alltså?
Postad 11 September 2010 - 10:36
Men vid vilka sammanhang? Jag tänkte mig mera "när man ser på fotboll", eller "när man ser på SD-material" och sånt. Det finns inga generella "riktlinjer" för IFC, alltså?
IFC fungerar där signalen inte är 24p där denna istället är 24p smooth.
IFC är ju en funktion för rörelser oavsett HD eller SD.
Tyvärr funkade inte den finessen för mig. Irriterade mig på bieffekterna.
Postad 11 September 2010 - 11:55
Det är bra lustigt det där; jag märkte aldrig ens någon skillnad.Tyvärr funkade inte den finessen för mig. Irriterade mig på bieffekterna.
Postad 11 September 2010 - 13:29
Redigerat av Sveos, 11 September 2010 - 13:32.
Postad 12 September 2010 - 10:08
Tacksam för svar.
Postad 12 September 2010 - 10:19
Låter som det bästa och enklaste alternativet
Postad 12 September 2010 - 13:54
Ser man någonting utav ramen då man har totalt nedsläckt i rummet? Och filmer där det är svarta kanter uppe och nere, ser man den gråa ramen då?
M.V.H.
Postad 12 September 2010 - 16:44
Postad 12 September 2010 - 17:53
Ser man någonting utav ramen då man har totalt nedsläckt i rummet? Och filmer där det är svarta kanter uppe och nere, ser man den gråa ramen då?
Inget jag tänker på iaf
Postad 12 September 2010 - 18:18
Edit: De borde göra skal till TV-apparater precis som det görs skal till mobiler.
Redigerat av kakadeluxe, 12 September 2010 - 18:19.
Postad 13 September 2010 - 09:11
Postad 13 September 2010 - 10:38
Bandingen var extrem för mig i början när jag ägde tvn, dock efter en 150-200 timmar så flyter den ihop om man säger så. Så inkörningen gör sitt så att säga.Tjena, har en 46g20 som jag köpte för någon vecka sedan. Nöjd med tvn när jag kör bluray samt ps3. Dock får jag otroligt mycket banding när jag använder den inbyggda tunern, då framförallt på ansikten i rörelse. Hur mycket banding kan man stå ut med? som det är nu så stör jag mig sjukt mycket på det.
Tacksam för svar.
Postad 13 September 2010 - 11:02
Och hur har du din G20 inställd?Har en G20 50" är det mer än ag som får typ vid snabba kamera rörelser att texten blir konstig mest på tv tittande. Och om någon går så blir det konstigt runt dom (bästa sättet jag kunde förklara det på
)
Postad 13 September 2010 - 11:40
Som nybliven ägare till en G20 46", undrar jag vilken Vesa standard som fungerar till min Tv. Kundtjänsten på Panasonic bröt på misstänkt "jordgubbsplockarepolska" och var inte mycket till hjälp.
Funderar på detta fäste: http://www.netonnet....rS/113690.4312/
Är det någon som vet om detta fungerar är jag tacksam för svar. Sitter på kneget och är enträgen om att genomföra ett köp under dagen.
Edit: Jag vet numer att standarden är 400 gånger 300, men frågan kvarstår.....
/C
Redigerat av Unregistered66fa17b0, 13 September 2010 - 13:04.
Postad 13 September 2010 - 16:02
Postad 13 September 2010 - 16:19
Och hur har du din G20 inställd?
THX läget alla bildförbättings grejor avstängda.
Finns det en bra guide för bästa inställningarna? Som ni då kan länka till?
Postad 13 September 2010 - 16:39
Men du kan läsa ett av mina inlägg i LG tråden..Nån av de två sista sidorna där jag har en pdf fil från hemmabio tidningen som är nyttig att läsa..
Sen köper du DVE för Blu-Ray och kalibrerar tv i nått expertläge..
Eller så tar du hem testbilder och manual.
Finns också ett inlägg + länk i de sista sidorna av LG tråden.
Du kan även betala nån för att göra en ISF kalibrering om du vill ha ut maximalt
Du kan även såklart testa andras inställningar men..
Postad 14 September 2010 - 11:27
Tjena, har en 46g20 som jag köpte för någon vecka sedan. Nöjd med tvn när jag kör bluray samt ps3. Dock får jag otroligt mycket banding när jag använder den inbyggda tunern, då framförallt på ansikten i rörelse. Hur mycket banding kan man stå ut med? som det är nu så stör jag mig sjukt mycket på det.
Tacksam för svar.
Jag har samma problem. Trodde det var för att jag hade en lång och kass antenn-kabel och inte den inbyggda tunern. Men du har nog en poäng där. Väldigt störande. Antar att ingen har någon lösning på detta?
Och nej, jag vill inte heller köpa en ful digitalbox och ytterligare en fjärrkontroll för att kunna se på mina 8 kanaler i bättre kvalité.
Den dagen kanal-leverantörer börjar smaska på större delen av sitt utbud i HD ska jag börja värdera att betala lite extra för detta. NatGeo, SVT och ett par andra demo-kanaler lockar mig inte.
Postad 14 September 2010 - 14:10
Postad 14 September 2010 - 20:33
Har kört lite serier i 3h nu, men den syns fortfarande ibland vid ljusa partier....
Har ingen maxxad kontrast eller så utan har 36 som högst.....
Postad 14 September 2010 - 23:03
Postad 14 September 2010 - 23:11
Någon annan med en G20'a som har fått en inbränning av kanal logga? Sambon har degat hela dagen och kört typ 8h på tv3 så har deras fula logga i hörnen. Har inte haft den där innan...:S
Har kört lite serier i 3h nu, men den syns fortfarande ibland vid ljusa partier....
Ingen fara, kommer försvinna ganska snart. Kör du THX eller Proffesaionell läget?
Postad 15 September 2010 - 04:58
Normal på digitalboxen och thx på min htpc.Ingen fara, kommer försvinna ganska snart. Kör du THX eller Proffesaionell läget?
Upplevde bilden bättre på dagtid, med boxen om jag körde normal läget...
Postad 15 September 2010 - 11:39
Normal på digitalboxen och thx på min htpc.
Upplevde bilden bättre på dagtid, med boxen om jag körde normal läget...
Bilden blir aldrig bättre med Normal läget oavsett om det är ljust i rummet eller ej, thx eller proffesnionell ska alltid köras
Postad 15 September 2010 - 13:00
Ni som har kopplat en USB-HDD till era G20, vad har ni för diskar? Vill inte köpa en som inte funkar...
Ingen som kan svara? Jag tycker att det verkar vara en schysst funktion och vill gärna börja använda den, men vill inte köpa en disk som inte fungerar. Jag provade med en USB-sticka. Det gick att läsa bilder ifrån den men inte att göra den till inspelningsdisk. Måste det vara riktig HDD?
EDIT: Och hur stor är vettigt att ha? Hur stora blir filerna? Hur är kvaliteten på uppspelningen sen?
Redigerat av Unregisteredd0b0f967, 15 September 2010 - 13:20.
Postad 15 September 2010 - 14:38
Det där lät väldigt konstigt. På min PX80 som jag hade, ibland kunde tvn stå på i flera dygn på 6an (jag gillar att sova med tvn på ibland) då blev det en svag ghost trail om man gick nära och titta så kunde man se 6an men då jag använde tvn till någonting annat ett tag, film, spel, så försvann det väldigt fort.Någon annan med en G20'a som har fått en inbränning av kanal logga? Sambon har degat hela dagen och kört typ 8h på tv3 så har deras fula logga i hörnen. Har inte haft den där innan...:S
Postad 15 September 2010 - 14:42
Ingen som kan svara? Jag tycker att det verkar vara en schysst funktion och vill gärna börja använda den, men vill inte köpa en disk som inte fungerar. Jag provade med en USB-sticka. Det gick att läsa bilder ifrån den men inte att göra den till inspelningsdisk. Måste det vara riktig HDD?
EDIT: Och hur stor är vettigt att ha? Hur stora blir filerna? Hur är kvaliteten på uppspelningen sen?
Vad jag vet så krävs inget särskilt märke för att spela in. Du måste först formatera stickan eller hårddisken till FAT32. Det står annars bra information i instruktionsboken om hur man gör.
Postad 15 September 2010 - 14:51
Det står annars bra information i instruktionsboken om hur man gör.
Jag har verkligen letat där, men inte hittat. Vet du vart typ? Under vilken rubrik?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Panasonic g20, V20 mfl, hjälp med funktioner, inställningar, support
1 bild
170 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?