Det är faktiskt lättare att hitta saker i den om man öppnar den via panasonics hemsida då man kan söka i pdf filen.
EDIT: såg nu att disken måste minst vara 160gig för att kunna spela in på.
Redigerat av oliven, 15 September 2010 - 15:00.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
76 relaterade trådar
Postad 15 September 2010 - 14:59
Sidan 50.
Det är faktiskt lättare att hitta saker i den om man öppnar den via panasonics hemsida då man kan söka i pdf filen. EDIT: såg nu att disken måste minst vara 160gig för att kunna spela in på. Redigerat av oliven, 15 September 2010 - 15:00. Postad 15 September 2010 - 15:17
Och jag såg just att jag har letat i någon sorts "Quick start" Postad 15 September 2010 - 16:37 Är själv lite förvånad, har ju lirat mw2, bfbc2 mm i flera timmar, kört spotify mm och inte haft något liknande. Den syns enbart när det är ljusa färger och tar jag upp typ paint och ett vitt fönster så kan jag urskilja en svag grön skugga. Syns inte från 2m och bakåt, men efter som jag har sett det och vet att det finns där så ser jag det. Ändra till thx på digitalboxen nu också och hoppas på att den ska vara mindre känslig mot tv3...:S Postad 16 September 2010 - 19:46
TX-P42VT20. Detta borde ju vara den bästa 42 tummaren som finns, i och med att VT20 skall ha en bättre bild i 2-D än V20.
Priset verkar dock löjligt högt. I europa är det en priskillnad på ca 5-6000 mellan V20 och VT20, här i Sverige drygt 8000. Vad tror ni, sjunker priset snart? Redigerat av Charlie99, 16 September 2010 - 19:47. Postad 17 September 2010 - 10:25
Detta svar fick jag ifrån Panasonic-supporten: Hej, Hårddisken skall ha egen strömförsörjning (AC-adapter). Storlek på hårddisken kan vara mellan 160 GB- 2 TB. Panasonic har testat TVn med Buffalo hårddisk, men även andra hårddiskar borde fungera. Vi kan dock inte garantera, att alla hårddiskar gör det. USB Information of VIERA 2010-year Models http://panasonic.jp/...sb/option2.html Man kan inte spela in på USB minnen, men man kan titta på material från den. (manual, sida 54) Du kan läsa mera on USB HDD inspelning i manualen, sida 50-51. Man kan inte välja inspelnings kavalite, så som man kan med DVD-recorder. Vi har tyvärr inte uppgifter om, hur många timmar man kan spela in på olika hårddiskar. Med vänliga hälsningar / Best Regards Kristiina Panasonic Support Synd att de inte kunde svara på hur stora filerna blir. Kan ju skilja hur mycket som helst på olika komprimeringstekniker... En timme i schysst kvalitet kan ju ta mellan 300MB-3GB beroende på teknik. Postad 17 September 2010 - 11:50
Hej forumiter!
Mitt första inlägg får bli en fråga. Det är dags att slänga ut den gamla tjock-tv:n och ersätta den med en platt. Jag har funderat lite och lutar åt en P42G20. Det jag undrar över är hur mycket den reflekterar, och om det kan blir ett problem med ett fönster vid sidan av tvn (vinkelrätt mot den). Solen skiner in genom fönstret tidigt på morgonen och sedan slipper jag direkt solljus resten av dagen. Kräver den ett mörklagt rum för att komma till sin rätt? Tv:n är tänkt att användas till tv, sport, film (via ps3) och möjligens lite spel (i den ordningen). Därför föll valet på plasma. Något annat tips på tv i den prisklassen, eller något speciellt man bör tänka på? Postad 17 September 2010 - 11:59
G20 å uppåt..
De plasmorna är bäst av alla när det gäller reflektioner.. Sen mår alla tvapparater bäst av ljuskontrollerat rum. Och de räknas till de som har bäst bildkvalitet Postad 17 September 2010 - 12:03 Toppen, tack! Postad 17 September 2010 - 12:25
Om pengar är intressant så är LG PK serie ett bra budgetalternativ..
Lite efter G20 i bildkvalite och svärta. Dock reflekterar de väldigt mycket. Och lite känsligare för IR.Dock verkar de bli bättre efter nåra 100 timmar LG PK550..60 .tum är riktigt prisvärd om man vill ha en stor bild Allt beror på vilka krav och vad man vill lägga ut Postad 18 September 2010 - 00:02
Såg VT20 på Elgiganten i Luleå idag för 20k. Dock så var det demo ex och bara ett års garanti.. Blev inte lika intressant då när en tv har stått på dynamisk i flera månader och hälften så lång garanti.
Postad 18 September 2010 - 21:09 Vad är bandningar? (Pardon my ignorance) Postad 19 September 2010 - 09:55
Hej alle sammans var igår iväg och köpte min första plasma tv har tidigare haft LCD, de blev efter mycket funderande en Panasonic TX-P50 V20.
Jag kan till att börja med säga att jag är mycket nöjd, har dock inte hunit pysla allt för mycket med instälningarna än, i prinsip bara aktiverat THX läget. Men jag har ett par funderingar, när jag tittar på tv, har en separat box Viasat som är ansluten med HDMI så kan jag ibland uppleva att bilden blinkar till i regnbågens färger, de är inte hela bilden utan de kanske handlar om en m2 dm, men de sker så fort att jag ibland tror att jag innbillar mig, men någon kanske känner igen problemet och har en lösning. Den andra funderingen är när jag ansluter en extern hårdisk så kan jag inte gå in med menyknappen och välja säker borttagning, vilket de står i instruktionsboken att jag ska göra. För övrigt är de helt värdelöst att man inte får med en riktig och komplett bok utan ska behöva sitta vid datorn. Postad 19 September 2010 - 17:37 Hmm detta påminner om samma sak, dock så verkar ghost trailen finnas kvar längre, har nu kört film mm och den finns fortfarande svagt kvar.... Finns det något sätt så jag kan påskynda att den försvinner? Syns enbart svagt när det är ljusa scener i en film, men fortfarande störande för en pedant..... Postad 20 September 2010 - 00:09 Syns det på tittaravstånd är det ingen fara. Annars, myrornas krig med tvn inställd på dynamisk men det sliter på fosforn. Annars ett bra tips är att ha tvn inställd på miljö vid vanligt tv tittande och ställ ner kontrasten till hälften. Det blir väldigt mörk bild då men jag gillar det eftersom att jag vill ha en mörk och avslappnande bild för ögonen vid vanligt tv tittande. Annars är väl thx eller bio bra lägen vid tv tittande. Jag kollade nyss riktigt nära på tvn och inte ett fjuttigt spår av 6ans logo och med tanke på hur ofantligt många timmar min tv har stått på 6an under tvns livslängd och alla dessa tupplurer man har tagit så har tvn nästan alltid stått på denna kanal. Postad 20 September 2010 - 19:14
Fortsätt testa med mellanrum. Min krånglade också, men fungerade strax därefter. Postad 21 September 2010 - 10:59
Min G20 har fått en HUD från ett spel inbränt. Spelade en hel del i somras när tv:n var helt ny, och tyvärr verkar det som att inbränningen är permanent. Jag testade att köra JScreenFix i några timmar, men det hjälpte in. Postad 21 September 2010 - 15:44
Du kan få köra många timmar..
Kör hela nätterna en vecka eller så. Men lite konstigt att det inte bleknat bort än Postad 21 September 2010 - 21:15
Fick precis upp frågan om att uppdatera TX-P50VT20 med ny firmware till 2.505. Färre tjänster är nu valbara i Viera Cast
Postad 21 September 2010 - 21:55
Antar att det bara går att spela in ifrån den interna boxen i G20 och inte ifrån en extern box?
Postad 23 September 2010 - 20:08
Hej.
Vi har varit väldigt inställda på att köpa en V20 efter att ha läst mycket recensioner och åsikter på bland annat detta forum. Nu är det så att vi bor i en lite mindre svensk stad som inte har så stort TV-utbud men när vi var i Stockholm i helgen så passade vi på att besöka Mediamarkt och vissa andra elektronikaffärer för att kika bland annat på denna TV. Vi blev väldigt besvikna, är det någon (tror mig ha läst det tidigare men orkar inte läsa igenom 90 sidor för att hitta det just nu) annan som tycker att bilden fladdrar otroligt mycket, det hackar rätt friskt i panoreringar också, inte alls en behaglig, lugn bild att titta på. Eller är detta en inställningsfråga? Hoppas verkligen på det annars får man titta på någon annan TV. Postad 23 September 2010 - 21:13
Hej som du skriver så upplevd jag också att bilden hackade när jag var runt och tittade på V20, blev själv väldigt skeptisk men efter nogrant övervägande så slog jag till ändå.
Har nu haft tven hemma i snart en vecka och flytet på bilden är något av de som imponerar mest på mig, upplever inge hack eller ryckighet över huvud taget så de är säkert någon inställning. Postad 23 September 2010 - 21:28
Man tar inte fram fjärren då och försöker se om det är någon inställning som orsakar fladdrandet? Postad 24 September 2010 - 06:31
Jag har ägt en 50" V20 i en månad nu. Är nöjd som bara den med TV:n
Postad 24 September 2010 - 17:51 Lita inte på att bilden på mediamarkt är rätt inställd. V20 är en utav, om inte kanske den allra bästa TV:n du kan kan få för det priset. G20 kostar mindre men är väldigt prisvärd. Redigerat av Unregistered6df60672, 24 September 2010 - 18:37. Postad 24 September 2010 - 20:16
Självklart, men hittade inget. Däremot så var inte detta specifikt för TVn på Mediamarkt utan fenomenet uppträdde även på Elgiganten och Expert, då det särskilt var min sambo som såg detta gissar jag att han kan vara lite känsligare än genomsnittet för detta. Postad 25 September 2010 - 07:47
Då går man fram till en försäljare och frågar var fjärren är. Var inte blyg. Att inte testa med fjärren är nästan en kardinalsynd.
Har inte försäljaren en fjärr, eller inte vill låna ut någon så stirrar du på försäljaren som om han/hon inte hade alla verktyg kvar i lådan och vänder på klacken och uppsöker en annan butik. Redigerat av Unregistered1fef72f3, 25 September 2010 - 07:49. Postad 25 September 2010 - 16:50
Har nyligen införskaffat en G20 46" men har ej lyckats få den att visa 1080p signal från min laptop på ett korrekt sätt. Jag får svarta kanter på alla sidor och man kan se fosforflimret där om man står nära. Någon här som har en aning vad det kan bero på? och kanske har en lösning på problemet. Har samma problem oavsett om jag väljer 24, 50 eller 60Hz.
Har windows 7 x64, radeon HD 5470g och har installerat de senaste catalyst drivrutinerna. Förutom just detta problemet så är jag grymmt nöjd med tv'n Postad 25 September 2010 - 17:01
Du måste ändra overscan i catalyst
Catalyst2.jpg 50.03K
0 Antal nerladdningar
Catalyst.jpg 44.32K
0 Antal nerladdningar
Postad 25 September 2010 - 17:01
Hade samma problem fast stationär dator. Det finns en inställning under ATI Catalyst control center som har med underscan/overscan att göra. Den är toksvår att hitta. Minns inte exakt var den ligger men om du stänger av detta så får du bort svarta ramen.
Postad 26 September 2010 - 06:43
Det du kallar fosforflimmer är det som kallas "PWM". Inget att oroa sig för. Så är det på de flesta plasmor. Den bygger upp svärtan i bilden. Om du justerar ljuset i bildmenyn kommer du säkert märka att flimret antingen ökar eller minskar. Postad 26 September 2010 - 16:20
Hej! Beställde nyss en G20 i 50" och är på väg att beställa Elac Starlet 5.1 tillsammans med en förstärkare (Marantz Nr1501 eller Onkyo 308).
Jag vill kunna se på TV:n (SD och HD) och ha ljud ifrån den, men vill såklart också kunna få ljud ifrån förstärkaren om det t.ex. är en film (gäller även här både SD och HD). Hur ska jag koppla mellan digitalboxen, TV:n och förstärkaren för att det ska fungera så bra som möjligt med så lite kablar som möjligt? Postad 26 September 2010 - 19:51
Är det någon mer än mig med p50g20 som upplever "svarta streck" vid sidan av textremsor eller i allmänhet efter mörka saker vid ljusbackrund? Hoppas ni förstår vad jag menar, har märkt detta vid senare dagar och trodde det först bara var för dålig tvsignal, men ser det vid film på bluray också
Postad 26 September 2010 - 19:52
Undrar om du menar "line bleeding"? Ut och googla. Postad 26 September 2010 - 21:38
Hej.
Jag är sugen på en VT20 50", men är det värt att köpa en sådan nu eller ska man försöka hålla sig tills nästa års modeller? Postad 27 September 2010 - 06:22
Jepp, verkar vara precis det jag har. Postad 27 September 2010 - 07:08 Rätt säker på att det är en "feature", tyvärr. Postad 27 September 2010 - 08:49
Njäe någon "feature" är det nog inte. Det är nog inget en tillverkare önskar att ha.
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 27 September 2010 - 08:49. Postad 27 September 2010 - 12:52
Funderar också över detta. Är väl svårt att säga egentligen då inte många har någon info om panas 2011 modeller. Ryktena går väl att 2011 modellerna inte ska få försämrad svärta över tid i alla fall. Postad 27 September 2010 - 14:48
Hej!
jag har en P46S20E som jag e väldigt nöjd med men när jag tittar på film via datorn genom headweb så hackar bilden, ingen lagg eller dålig uppkopping utan det verkar vara mer ett 24p problem vad jag har förstått. När jag tittar på headweb genom PS3 så flyter det på fint men inte då jag tittar via min laptop. Är det grafikkortet som inte stödjer 24p uppspelning eller vad kan det var och går det att göra något åt det? både PS3 och dator är kopplade in i förstärkaren via HDMI och vidare upp till TV. Postad 27 September 2010 - 16:38
Den röda stand-by-dioden på min G20E blinkar och den vill inte starta. Provat att slå av nätdelen och slå på igen, men samma problem.
Fattar ingenting... Någon? Postad 27 September 2010 - 16:41
Du måste hålla inne powerknappen ett tag på dosan så startar den!
Postad 27 September 2010 - 16:48
Det är inte det. Det vet jag att man ska göra i vanliga fall, men nu blinkar den alltså hela tiden, inte bara när jag trycker på power. Såg i omdömena på prisjakt att någon fått sin utbytt efter nätdelsfel då den betett sig såhär. Suck... Postad 27 September 2010 - 20:26
Hittar inget i manualen heller... Står bara att den ska blinka orange när timerprogramering är på.
Ingen annan som varit med om detta??? 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |