Samt så är jag mycket frustrerad över buzz ljud från TVn!!!!
Trots kanon bild (verkligen!) så skulle jag inte rekommendera någon att köpa P50V20, det är i alla fall baserat på min dyrköpta erfarenhet.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
76 relaterade trådar
Postad 06 October 2010 - 21:19
Har fått en fin Cartoon Network logga inbränd på min P50V20. Fick TVn i Juli månad. Tips på hur man blir av med loggan? Barnen tittar lika mycket på Cartoon Network nu som med den förra TVn och den hade inga plasma burn-in.
Samt så är jag mycket frustrerad över buzz ljud från TVn!!!! Trots kanon bild (verkligen!) så skulle jag inte rekommendera någon att köpa P50V20, det är i alla fall baserat på min dyrköpta erfarenhet. Postad 07 October 2010 - 06:32
http://www.wikihow.c...-Screen-Burn-in
Testa och låt stå hela nätterna och se om de blir bättre.. Borde bli bättre men de kan nog ta sin tid. Har inte panasonic nån funktion som flyttar pixlarna en liten bit en kort stund med jämna mellanrum ? Typ Orbiter .. Om de finns så kan du slå på det när ungarna ser tv. LG har även vittvätt och färgtvätt som man kan köra om man skulle få nå. Vet inte om Panna har det Edit Du kan ju försöka få den utbytt pga buzzing. Tyvärr verkar det ganska vanligt på Panasonic. Finns ju en tråd här om problemet till G20. 50% av de som röstat störs på 3-4 meters håll. Redigerat av moparman, 07 October 2010 - 06:34. Postad 07 October 2010 - 10:37
Skumt. Det borde ju inte inträffa vid normalt TV titande. Det finns ju funktioner som hindrar sådant, typ orbiter och kontrastjustering. Vad har du för bildinställningar vid TV tittande? (Normal/Film/THX/...) Jag har nyligen skaffat en 65VT20 och har inte märkt mer än ytterst små tillfälliga inbränningar - oerhört mycket bättre än tidigare LG och Samsung av 2009 år modell som jag ägt. Postad 07 October 2010 - 10:41
Försök att få den reklamerad. Enl panasonic själva ska dom inte låta. Postad 07 October 2010 - 12:48 Jag har också buzz ljud från min 50V20. Jag har haft den inlämnad och dom bytte nätdel och fläktar. Det blev bättre men jag kan fortfarande höra buzz vid ljusare bilder eller när det är mycket som händer på bildytan när jag har ljudet avslaget (eller lågt) och sitter 5 meter från TV´n. Blir lite avis när jag hör att det är många som har fått nästan helt tysta plasmor där man måste stoppa in huvudet bakom TV´n för att höta ett svagt surr. Jag överväger att gilla läget även om det tar emot. Hur mycket låter era?? 50 tummare Redigerat av J.L, 07 October 2010 - 12:49. Postad 07 October 2010 - 13:47
När är det dags för en ny generation? Brukar det inte vara feb-mar ungefär? Hoppas på en prisvärd 60", 50k för en 65" är fan lite för saftigt..
Postad 07 October 2010 - 19:42
Vad heter orbiterfunktionen på Panasonicspråk, nån som vet? Postad 07 October 2010 - 20:04
Jag fick hem en V20 50" idag, och kopplade in allt och började kalibrera och testa. Det mesta funkar fint, men till min förvåning så lyckas jag inte få någon som helst bild från min Xbox 360.
Jag har kopplat in den via komponent-ingången, och den är inställd på 1080p eftersom det var det jag körde på min gamla TV. Jag får ut ljudet genom TV:n men bilden är helt svart. Någon som känner igen problemet? Postad 07 October 2010 - 21:26
Det hjälpte, tusen tack! Tydligen klarar inte TV:n att ta emot 1080p från Xbox:en men 1080i funkar fint. Märkligt... Postad 08 October 2010 - 08:56
Några frågor till som någon kanske kan svara på...
När jag startar TV:n är den alltid inställd på att visa någon inbyggd TV-kanal, trots att jag inte gjort någon kanalsökning och inte har några kanaler förutom via extern box från Telia. Kan man inte ändra så att den antingen alltid startar på t.ex HDMI2, eller så att den alltid startar på den källa jag tittade på senast? Så funkade det på min gamla LG och det är ganska irriterande att behöva byta varje gång man startar burken. En annan sak, som inte är lika irriterande men ändå lite grand, är att man måste stega sig igenom alla input sources när man ska byta. LG:n kände av vilka som inte var inkopplade och dimmade bort dessa. Inget stort problem men ändå smidigt. Det som förvärrar det hela är att V20:n verkar ha någon bugg som gör att input-menyn väldigt ofta försvinner efter ett par tryckningar. Den fortsätter toggla mellan källorna för varje tryckning men menyn visas helt enkelt inte. Den kommer fram igen efter ytterligare några tryckingar men då är det alltid en överraskning hur långt man hunnit toggla. Jag läste även att man på något sätt ska kunna byta namn på källorna, men kan inte hitta någon sådan inställning. Går det verkligen, och i så fall, vet någon hur man gör? Postad 08 October 2010 - 09:54
Vilken ingång den ska starta på väljer du i hotell menyn. Ändra absolut inga parametrar du inte känner igen. https://www.minhembi...howtopic=240722 Du kan även ta bort alla ingångar från sourcelistan. Det är bara att man väljer hoppa över där man döper om dom. Postad 08 October 2010 - 10:15
Det funkade inte så värst bra... jag kom in i hotell-menyn, ändrade "initial input" till HDMI2, men TV:n startar nu på HDMI1 om jag haft en input-källa igång sist, och i "TV-läge" annars. EDIT: testade igen och valde även att slå på "Hotel mode", och då verkar det funka. Det kanske var underförstått men det stod ingenstans i den andra tråden att man skulle göra det. Lite märkligt att man kan välja inställningar trots att man inte aktiverat Hotel mode, de borde rimligtvis vara dimmade om de inte har någon funktion när den är satt till Av. Men som sagt så funkar det nu, så jag tackar och bockar Bra att man kan ta bort ingångar, men som jag skrev så vet jag inte var man döper om källorna så en pekpinne vore uppskattad! Redigerat av MartinP666, 08 October 2010 - 10:19. Postad 08 October 2010 - 10:19
Det följde inte med en pekpinne i form av en instruktionsbok till tvn?
Postad 08 October 2010 - 10:23
Bara en snabbguide, resten ligger på en skiva vilket jag tycker är ohyggligt osmidigt... men får väl kolla där om alla här tycker det är roligare att dryga sig än att dela med sig av sin kunskap Postad 08 October 2010 - 10:27
aha så man får inte med en riktigt bok nuförtiden, där ser man. Inte meningen att vara dryg, de var bara ett tips som allt det andra
Postad 08 October 2010 - 10:28
Men visste du hur man gör eller inte? Postad 08 October 2010 - 10:30
hehe inte i huvet, då måste jag sitta vid tvn o zappa lite.
Edit, nu har iofs jag en generation äldre tv så dom kanske har förändrat något också. Redigerat av oliven, 08 October 2010 - 10:31. Postad 08 October 2010 - 10:36
Hittade det nu, "Inputmärkning" hette det. Hade nog inte fattat att man kunde använda funktionen på det sättet utan att ha läst dina inlägg Postad 08 October 2010 - 10:46
Nu när dessa små irritationsmoment är lösta så är jag supernöjd! Kanonbra bild - klara färger och fin detaljnivå, bra svärta (inte perfekt men godkänd) och ingen synbar retention som min gamla TV hade jätteproblem med.
Kör Proffessonell1 och ungefär samma inställningar som THX-läget, några små justeringar på rekommendation från FlatPanelsHD.com bara. Kanske går att finslipa kalibreringen lite till men har ingen DVE eller liknande hemma. Klart godkänt ändå hur som helst Postad 08 October 2010 - 12:20
Hej allihop. Jag har en Panasonic Viera TX-P42X20E som jag fick när min PX70 gick sönder. På min px70 så var jag inne i servicemenyn och ställde in bild mm, tex "minskade" bilden lite så att den blev skarpare typ. Vet ni vilken inställning det var som man gjorde det med? Har kommit in i menyn men den e lite snurrig. Vet att man kunde centrera bilden mm där med. Har ni några andra tips på inställningar som e bra att göra? Har märkt ibland att på vissa tv-kanaler så dyker det upp ett streck längst upp i bilden, svart/vitt är det. Och ibland märker jag att bilden dragit ihop sig på sidorna och då får jag gå in i aspect och klicka på anpassad 16:9 så blir det rätt, men så helt plötsligt kan det bli samma igen o då får jag göra om saken. Även om den redan står på anpassad när jag går in där så får man klicka igen bara.
Postad 08 October 2010 - 15:25
Har nu lyckats lokalisera vissa inställningar, men vet nån hur man sparar efter att man ändrat i servicemenyn? Postad 09 October 2010 - 14:42 Tror frågan har varit uppe 3-4ggr i tråden nu utan svar så man kan väl anta att det inte finns nån sån funktion, eller finns det nåt Panasonicfan som vet? Vart kan man se hur många timmar skärmen gått på G20? Edit: Hittade lite om servicemenyn och tid, verkar vara lite överkurs att gå in där så jag hoppar nog över det :-) Tänkte jag skulle få en hundra timmar på den innan man börjar spela på allvar! Redigerat av Mörqry, 10 October 2010 - 11:04. Postad 11 October 2010 - 22:24
JAg har nyss skaffat denna tv och har ett problem. På vissa kanaler så är det inte "fullbild". Är ca 5cm svart på båda kortsidorna. Det hade jag inte på min gamla Panasonic TH 42px70. Har samma inställningar som med den gamla, dvs anpassad 16:9 och har även provat andra aspects utan resultat. Nån som vet vad detta beror på? Vet att det bland annat är animal planet som det blir så på + några till. Vissa är det kanske bara 2 cm svarta remsor o vissa mer.
Tack på förhand. Postad 12 October 2010 - 12:11 Pröva slå på overscan. Postad 12 October 2010 - 15:43
Fick hem min G2046" för ett par dagar sedan .. otroligt nöjd med inköpet. Jag är totalt okunnig i fråga om tv specar och dylikt, men jag är skadligt granskande av bilden och G20 är otroligt bra ( I den priskassen). Jag är glad att jag la till ett par kronor till PK350 idén och köpte denna.
För er som läser tråden och vacklar. Köp Postad 13 October 2010 - 12:00 Lutar mer åt V20 istället :-) Brukar det vara X-trapris under mellandagsrean på tv apparater med?? När kommer 2011 års modelelr ut på marknaden?? Värt att vänta några veckor och köpa på mellandagsrea? (Flyttar i början av Dec och gör mig av med projjen då och behöver en ny tv) Postad 13 October 2010 - 12:05
Ser att det finns även en VT20 som är ännu lite dyrare.
Vad är skillnaden mellan V20 och VT20 då? Trött jag blir på alla modeller.....suck! Postad 13 October 2010 - 12:23
Någon som har handlat sin TV från tysk webshopp?
Någon ni kan rekomendera alt. någon jag bör akta mig för? Postad 13 October 2010 - 12:29 3D är väl den största skillnaden samt usb: https://www.prisjakt...j=565561,561639 Redigerat av Bigrauk, 13 October 2010 - 12:30. Postad 13 October 2010 - 12:30
VT20 har (3D), V20 är 3D förberedd om jag inte läst fel - vad detta nu betyder?? V20 har bättre kontrastfilter för svärtan ska bibehållas under dagtid, gentemot G20. Infinite black PRO kontra infinite black . Detta är väl filtret jag beskrev ovan, antar jag. V20 har snabbare phosphor så du inte ser skuggor efter fotbollen på tv tex eller på film kanske de syftar på. Huruvida detta märks i praktiken vet jag inte, men jag skulle rek en 50G20 + en ISF kalibrering för maximal valuta än en V20 utan en ISF. Jag ser köpet med en tv som en mobil: Du kan lägga 100000 kr på en mobil - det är fortfarande en mobil som är överhypad. Funktioner i all ära o kamera o allt, men det är fortfarande en MOBIL i verkligheten. Lägger du 5000 kr extra på en V20 kommer du nog inte bli nöjd, för då tänker du - då måste den PRESTERA o leva upp till dina numera skyhöga krav. Alltid roligare att få hem en prisvärd produkt. Jag rek G20 + en ISF kalibrering. Edit: 2011 års modeller kommer ut i Maj/Juni som vanligt. Och priserna kommer ligga som vanligt skyhögt i början. Kolla bara prisutvecklingen på G20 på prisjakt. Lycka till med ditt val! Redigerat av Unregistered1734, 13 October 2010 - 12:31. Postad 13 October 2010 - 12:34
Aha, Äh 3D är jag inte intresserad av idagsläget.
Mmm.... kanske blir 2 G20 istället för en V20 och en LCD/LED som jag först hade tänkt :-) Postad 13 October 2010 - 12:38 Det blir säkert bra, då bör du ju iaf få en som är fri från buzzing Postad 13 October 2010 - 12:45 Vilken kalibrering skulle du rekomendera? Vilka har du erfarenhet av? Har du gjort själv eller lämnat in för kallibreringen? tack! Det kanske går att få till ett anständigt pris med om jag köper två samtidigt tänkte jag (Sedan har man ju härket med tvillingkort och dubbla boxar osv!!!) Postad 13 October 2010 - 13:32
Ingen erfarenhet - men en ISF kalibrering är en dyrköpt men väl värd för en Panasonic tv eftersom gråskalan är i referensklass, ANSI kontrast stiger, kelvin 6500k färgstandarden, blev väldigt nära nådd på flatpanels test med gamma inklusive.
En ISF kalibrering köper du av butiken du köpt den på, tex hemmabiobutiken, Tele-Hå etc. Tror inte mediamarkt kan erbjuda detta, då dem troligtvis inte är certifierade kalibrerare. 2500 till 3500 kostar det. Och då får du ut maximal valuta, gentemot en 400 krs kalibrerings skiva på blu-ray, där du själv får fixa allt och mot din vetskap, kanske inte allt blir som du tänkt dig, ivf inte på kort tid Men DVE HD blu-ray finns annars för en billig peng, om du orkar småpilla länge för ställa in en mycket fin bild till ett förnuftigt pris! Postad 13 October 2010 - 13:39 ok, tack då vet jag! Postad 13 October 2010 - 18:04
Kan rek. denna för kaliberering.
http://www.avsforum....ad.php?t=948496 Och då kan jag lägga till att det inte behövdes göra några större förändringar från THX läget. Redigerat av Unregistered6df60672, 13 October 2010 - 18:05. Postad 13 October 2010 - 19:21
Jag hade för länge sedan en Panasonic PV60 och den hade som några av er kanske vet problem med s.k. "Clay Faces".
Nu har jag sedan ett par månader istället en G20 och jag har då och då märkt tendenser till detta även på denna. Just nu tittar jag t.ex. på SVT HD och märker det mest hela tiden, även om det inte är lika tydligt som det var på PV60. Någon annan som tänkt på detta? Postad 13 October 2010 - 19:41
Det vore abnormt tråkigt om den drabbats av den förfärliga lerfejsmojängen. Jag har själv en PV-60 och vet exakt vad du pratar om. Har du stängt av alla bildförbättringar?
Postad 13 October 2010 - 19:58
V20 är INTE 3d förberedd, och har INTE snabbare fosfor, och kontrastfiltret som du kallar det är framförallt ett väldigt bra antireflexfilter! V20 alla dagar före G20. som alltid med mer pengar så får man framförallt KVALITET, bättre mjukvara/bildbehandling och i detta fallet snyggare färg/design! Postad 13 October 2010 - 20:08
Superupplösning är ställt på mellan (vad det nu innebär), i övrigt är allt avstängt. Det är inte på långa vägar lika tydligt eller störande som på PV60, men vid ansikten/hud/hudfärgade väggar, etc dyker det upp ibland. Oftast när någon med ett skuggat område i ansiktet rör lite på huvudet, etc. Om du har en G20 kan du väl kika på SVT HD lite och titta. Jag har nog inte märkt det när jag kollar på Blu-Ray, i alla fall inte som jag kommer på nu. Postad 14 October 2010 - 08:04 Jag har en PV60 och hade till en början problem med "leransikten" körde då boxer och antenn. Efter ett år bytte jag till en dreambox och kostade på en bra scart i och med detta försvann detta problem. Jag vet inte vad det beror på men kan gissa på att det var scartkabeln. /J Postad 14 October 2010 - 09:28
Det stämmer att det minskar när man har en bättre källa. Men det var aldrig borta riktigt. Man kunde se lite antydan till "leransikte-effekt" i de mörka partierna.
Det enda sättet att helt bli av med effekten är att köra genom den gamla hederliga VGA-ingånen som jag vet att den helt går förbi bildkretsarna. Kör man där försvinner problemet helt. Postad 14 October 2010 - 09:41
Har en PV60 som har både "clay-face" och "lila ormar" fenomenet.
Har också en G20, även på denna har jag sett clay-face" och "lila ormar" (när jag tittar på tv, med box som har HDMI) Redigerat av DennisA, 14 October 2010 - 09:42. Postad 14 October 2010 - 09:44
Scart?!? Vad är det? Postad 14 October 2010 - 09:45 Har en V20 och inte sett några av dessa fenomen. /j Redigerat av J.L, 14 October 2010 - 09:45. Postad 14 October 2010 - 15:19
Så då var den köpt
Folk undrar säkerligen hur i hela friden kan man få så bra pris? Jo om man skaffar ett kort hos en av de stora kedjorna och tar allt på det när du handlar så får man en hel del i rabatt tillslut, den var det jag utnyttjade nu 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |