Hur gjorde du för att hitta reglarna?? knackade??Min hänger på gipsvägg. Vet dock inte om den väger 26 kg med foten, känns inte så tung när man lyfter den.
Jag har visserligen hittat reglar så 2 skruvar sitter i reglar
Postad 06 December 2010 - 09:12
Postad 06 December 2010 - 09:16
Postad 06 December 2010 - 09:17
Då så, toppen tack, Merger!Molly......högberg.....molly.....en sådan ska normalt klara runt 20 kilo per plugg så fyra sådana så är du hemma.....
Postad 06 December 2010 - 09:28
Hur gjorde du för att hitta reglarna?? knackade??
200 spänn på classe:
http://www.clasohlso...px?id=134849845
Postad 06 December 2010 - 09:59
Postad 06 December 2010 - 11:42
Har man väl hittat en regel så vet man att det är 60/120cm till nästa regel. Detta avstånd gäller oftast från nåt av hörnen i rummet. Kan vara bra att utgå ifrån när du ska börja knackaHur gjorde du för att hitta reglarna?? knackade??
Förresten, är det några speciella avståndskrav från väggen?
När den står på fot så ska det ju vara 7 cm (eller va det t.o.m. 17cm) tillgodo bakåt, men när det gäller väggmontering så hänvisas bara till instruktionerna för respektive väggfäste.
På min gamla PV45 så fanns det ett krav på avstånd bakom som var ganska rejält, men min hänger så tajt det går med hemmabyggt fäste tillverkat av delar från Ikea.
Redigerat av e3henri, 06 December 2010 - 13:02.
Postad 06 December 2010 - 13:39
Jobbar bredvid klabbe så det är ett givet köp!!!200 spänn på classe:
http://www.clasohlso...px?id=134849845
Tack för tipset!
Postad 06 December 2010 - 13:47
Jag blir galen på all ###### flimmrande svärta. Ska det verkligen vara såhär? Svärtan är bra de första millisekunderna i en scen, men sen justerar den sig och blir ljusare. Syns dock bara på riktigt mörka rullar (Dark knight på bluray t.ex.). Färgrika utomhusscener är sjukt bra dock.
Jag hade föredragit den ljusare svärtan KONSTANT istället för den här ###### teaser-svärtan i början av en scen. Är det verkligen bara jag som stör mig på detta? HAde jag vetat om detta innan så hade jag inte köpt tvn.
Och hur mycket krävs det för att få returnera TVn utanför ångerperioden?
Postad 06 December 2010 - 14:19
Om du läser lite så är det inte bara du som stör dig på "Floating Blacks" som det heter.GAH!
![]()
Jag blir galen på all ###### flimmrande svärta. Ska det verkligen vara såhär? Svärtan är bra de första millisekunderna i en scen, men sen justerar den sig och blir ljusare. Syns dock bara på riktigt mörka rullar (Dark knight på bluray t.ex.). Färgrika utomhusscener är sjukt bra dock.
Jag hade föredragit den ljusare svärtan KONSTANT istället för den här ###### teaser-svärtan i början av en scen. Är det verkligen bara jag som stör mig på detta? HAde jag vetat om detta innan så hade jag inte köpt tvn.
Och hur mycket krävs det för att få returnera TVn utanför ångerperioden?
Om du har ångerrätt kan du ju byta TVn. Om butiken går med på det.
Postad 06 December 2010 - 14:23
Och gällande ångerrätt så är min TV nästan ett halvår gammalt, men eftersom dessa plasmor måste köras in så dök inte felet upp förrän typ 100-200h tid in. Alltså långt utanför perioden jag kunde ångra mig.
Någon som har lyckats få respons gällande detta hos Panasonic i Sverige?
Postad 06 December 2010 - 15:53
Postad 06 December 2010 - 15:55
Kolla först om du upptäcker det. Jag har många kompisar som är över och ser film som inte märkt det. Men från den sekunden du börjar störa dig på det så är det kört...
Postad 06 December 2010 - 15:59
Postad 06 December 2010 - 16:40
Kan det vara något från exemplar till exemplar?
Redigerat av niklaslj, 06 December 2010 - 16:40.
Postad 06 December 2010 - 18:23
Bra! Blir intressant att höra deras svar. Det hade lätt blivit en 58, dock hade väl priset varit alldeles för högt vid släppet.Hur som helst.
Nu har jag mailat Panasonic och bett dem ta in 54/58 tums modellerna till 2011 så nu är det bara att vänta, haha
Jag har försökt att se det. T.o.m tittade på en filmsekvens som skulle innehålla detta för att försöka se det, men eftersom det var dvd så var det istället dvd-kvaliten som störde mig och inte eventuell floating blacks. Så jag går fortfarande omkring lycklig över mitt inköp än så länge.Det är en G20e som jag har, så svaret är ja.
Kolla först om du upptäcker det. Jag har många kompisar som är över och ser film som inte märkt det. Men från den sekunden du börjar störa dig på det så är det kört...
Postad 06 December 2010 - 18:58
Postad 06 December 2010 - 19:15
Rättar inte Panasonic till frisyren inom något år tappar jag HELT förtroendet för dem.
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 06 December 2010 - 19:17.
Postad 06 December 2010 - 19:26
Hur längesen var det dom köpte patentet? Tar ju ett tag för en produkt att komma ut i butik från ritbordet. Är ju inte så att tvaparaterna vi köper idag i affären "uppfanns" i våras.Finns på min PV-60. "funktionen" diskuteras på avsforum om man vill följa utvecklingen. Jag har för mig att funktionen är patentsökt. Det som är skrämmande är att Panasonic som har Pioneers patenter, inte verkar vilja utnyttja dem. Pioneer är inte kända för att ha fluktuerande svärta vilket jag hade hoppats på att de utnyttjad till deras nya modeller. Men neeej då!
Rättar inte Panasonic till frisyren inom något år tappar jag HELT förtroendet för dem.
Postad 06 December 2010 - 19:37
Däremot har jag hittat något annat som stör mig ofantligt. När jag tittar på dvd (tittar på en xbox360) så uppstår det en horisontell "banding" i höjd med där textremsan brukar vara. Den är endast synlig mot ljusbruna / beige bakgrund vid panoreringar. Blir galen på detta. Det är ingen "tjock" banding, utan en linje som går över bilden.
Nån som vet vad detta kan tänkas vara?
Undrar dessutom hur man kommer åt whitewash funktionen?
Jag hr en 46" G20E
Postad 06 December 2010 - 19:49
Jag har försökt att se det. T.o.m tittade på en filmsekvens som skulle innehålla detta för att försöka se det, men eftersom det var dvd så var det istället dvd-kvaliten som störde mig och inte eventuell floating blacks. Så jag går fortfarande omkring lycklig över mitt inköp än så länge.
Oj! Så oskyldigt är det inte hos mig. Det är inget litet fel som man måste koncentrera sig för att hitta. Vet du vad du letar efter så ser du det. 100% säker.
Om jag bara hade en kamera annat än den i luren så skulle det lätt gå att filma.
Jag kör THX-läget och har försökt lite olika knep som finns på AVSforum, men inget som helt tar bort det. Har nu mailat Panasonic för att höra om man får lämna tillbaks.
Postad 06 December 2010 - 20:05
Jag förstår inte skillnaden. Av det demos jag sett så är väl floating blacks precis samma sak som dynamisk kontrast.Jo. Jag hade blivit vansinnig på det. Antar att det är ungefär lika irriterande som dynamisk kontrast?
Sedan är det så att fenomenet även finns på LG och definitivt på min gamla PV45a
Postad 07 December 2010 - 07:00
Jag har för mig att G20 inte har en vittvättsfunktion inbyggd i tvn. Eftersom den är väldigt svår att bränna in något på.Jag är osäker på fenomenet "Floating blacks" och har än så länge inte kunnat urskilja det.
Däremot har jag hittat något annat som stör mig ofantligt. När jag tittar på dvd (tittar på en xbox360) så uppstår det en horisontell "banding" i höjd med där textremsan brukar vara. Den är endast synlig mot ljusbruna / beige bakgrund vid panoreringar. Blir galen på detta. Det är ingen "tjock" banding, utan en linje som går över bilden.
Jag hr en 46" G20E
Postad 07 December 2010 - 07:17
Jag är osäker på fenomenet "Floating blacks" och har än så länge inte kunnat urskilja det.
Jag hr en 46" G20E
Jag tror termen kallas för "streaking" för det du upplever. Jag tror inte det går att göra något åt.
Postad 07 December 2010 - 07:25
Hur längesen var det dom köpte patentet? Tar ju ett tag för en produkt att komma ut i butik från ritbordet. Är ju inte så att tvaparaterna vi köper idag i affären "uppfanns" i våras.
Nu när Panasonic har med 3D att göra, så tror jag det dröjer två år till innan vi får se det som egentligen var intressant, nämligen absolut svärta. Jag hoppas att Panasonic experimenterar med absolut svärta. LG trodde ju felaktigt att de skulle kunna komma ut med det för något år sedan, så det är på hög tid att det händer något.
Jag tror de köpte patentet för runt två år sedan om jag minns rätt. Det finns en rätt fascinerande beskrivning av patentet någonstan på avsforum. Tyvärr är det hela väldigt tekniskt..hehe.
Postad 07 December 2010 - 07:48
Jag tror termen kallas för "streaking" för det du upplever. Jag tror inte det går att göra något åt.
Tror det kallas för line bleeding och ja det är ganska normalt.
Nu när Panasonic har med 3D att göra, så tror jag det dröjer två år till innan vi får se det som egentligen var intressant, nämligen absolut svärta. Jag hoppas att Panasonic experimenterar med absolut svärta. LG trodde ju felaktigt att de skulle kunna komma ut med det för något år sedan, så det är på hög tid att det händer något.
Jag tror de köpte patentet för runt två år sedan om jag minns rätt. Det finns en rätt fascinerande beskrivning av patentet någonstan på avsforum. Tyvärr är det hela väldigt tekniskt..hehe.
Såvitt jag vet så fick Panasonic inga patent av Pioneer. De har dock tagit över deras personal. Är väl därför det tar lite tid att hitta på liknande tekniker som Pioneer använde. Floating blacks är ngn halvtaskig kompromiss.
Postad 08 December 2010 - 13:17
Stämmer det verkligen att det är så stora skillnader mellan 50" och 46" i G20e-serien?
T.ex:
- Att 46" har PiP när 50" inte har det
- 46" har HDMI 1.4
- 46" INTE har inbyggd hd-mottagare
Och här trodde jag att jag bara valde den större storleken när valet föll på 50"... Eller är det så enkelt att det är felaktig info på prisjakt?
Redigerat av jakobahman, 08 December 2010 - 13:18.
Postad 08 December 2010 - 13:22
Råkade av en slump kolla på en 46" G20e och dess funktioner på Prisjakt tidigare idag. Blev förvånad att det var många funktioner/egenskaper som skilde jämfört med 50" G20e(som jag själv äger).
Stämmer det verkligen att det är så stora skillnader mellan 50" och 46" i G20e-serien?
T.ex:
- Att 46" har PiP när 50" inte har det
- 46" har HDMI 1.4
- 46" INTE har inbyggd hd-mottagare
Och här trodde jag att jag bara valde den större storleken när valet föll på 50"... Eller är det så enkelt att det är felaktig info på prisjakt?
Felaktig info. Alla G20 är likadana förutom storleken och färgen.
Postad 08 December 2010 - 22:18
Såvitt jag vet så fick Panasonic inga patent av Pioneer. De har dock tagit över deras personal. Är väl därför det tar lite tid att hitta på liknande tekniker som Pioneer använde. Floating blacks är ngn halvtaskig kompromiss.
Jo visst fasiken köpte panasonic patenten av pioneer det råder det ingen tvivel om, står klart och tydligt i deras första kvartalsrapport från 2009, gå till sidan 50, jag saxade in infon för den som inte orkar öppna...
Pioneers första kvartalsrapport 2009
b. Transfer of Patents for Plasma Display Panels to
Panasonic Corporation
The Company resolved to transfer its patents for plasma display
panels and modules to Panasonic Corporation at the Board of
Directors’ meeting held on April 28, 2009. The two companies
had executed the agreement on May 15, 2009. This constitutes
part of the business restructuring effort in accordance with plans
for a full withdrawal from the display business.
Frågan är ju bara hur lång tid det tar för panasonic att införa dessa i sina apparater, de fick ju inte patentena förräns i maj 2009 så de kanske inte ens hinner få in de i 2011 års modellerna. Men det vore riktigt najs om de
har kunnat fått in tekniken i 2011 års modellerna
Postad 08 December 2010 - 22:52
Skaffa svarta lamellgardiner som man vinklar för svärtaÄr detta nåt som förekommer på TX-P50G20E med? Tänkte sälja min LG pga reflektionerna, o inhandla en TX-P50G20E istället... men med såna fenomen vettefan...
Postad 08 December 2010 - 23:02
Jo visst fasiken köpte panasonic patenten av pioneer det råder det ingen tvivel om, står klart och tydligt i deras första kvartalsrapport från 2009, gå till sidan 50, jag saxade in infon för den som inte orkar öppna...
Pioneers första kvartalsrapport 2009
b. Transfer of Patents for Plasma Display Panels to
Panasonic Corporation
The Company resolved to transfer its patents for plasma display
panels and modules to Panasonic Corporation at the Board of
Directors’ meeting held on April 28, 2009. The two companies
had executed the agreement on May 15, 2009. This constitutes
part of the business restructuring effort in accordance with plans
for a full withdrawal from the display business.
Frågan är ju bara hur lång tid det tar för panasonic att införa dessa i sina apparater, de fick ju inte patentena förräns i maj 2009 så de kanske inte ens hinner få in de i 2011 års modellerna. Men det vore riktigt najs om de
har kunnat fått in tekniken i 2011 års modellerna
Tja iom att jag köpte en "billig" plasma nyss så kan jag ta en ny 2012 men då får de se till att släppa 60" till bra priser för mindre än så köper jag icke
Postad 10 December 2010 - 22:38
Är det något som kanske ger med sig lite med tiden?
Postad 10 December 2010 - 22:48
reklamera direkt!!du kommer bara lyssna efter buzz nu...Fick hem min 50" G20E för ett tag sedan, har dock kört den "på riktigt" först nu i dagarna på grund av flytt. Ett problem jag genast reagerade på är att den har butal buzzing, riiiiiktigt störande. Kollade på Nobeltramset nu, och trots "normalhög" volym hördes buzzet tydligt.. Kan inte minnas att min gamla PZ80 någonsin var så illa.
Ni som har dessa buzz problem som verkar vara ett panasonic problem ,vad säger deras support?
Finns det tysta el mindre buzzande pannor??El säger dom att det ingår i plasma tekniken??
Postad 11 December 2010 - 15:18
Sid 91 i G20 manualen säger också att den har stöd för CI+, något som Panasonic även bekräftat för mig via mail.
Nu undrar jag bara varför inte alla kanaler sänder i HD...
Postad 11 December 2010 - 17:02
Postad 11 December 2010 - 17:27
Jag hade buzz som var högljudd de första dagarna. sen försvann det. nu är det som övriga rapporterar. Man måste sätta huvudet mot tvn för att det ska låta alternativt ha helt vit bild o knäpptyst i övrigt för att det ska låta någotFick hem min 50" G20E för ett tag sedan, har dock kört den "på riktigt" först nu i dagarna på grund av flytt. Ett problem jag genast reagerade på är att den har butal buzzing, riiiiiktigt störande. Kollade på Nobeltramset nu, och trots "normalhög" volym hördes buzzet tydligt.. Kan inte minnas att min gamla PZ80 någonsin var så illa.
Postad 11 December 2010 - 23:40
Låter lovande, den får gå ett tag.. Är redan över två veckor, så kan inte bara skicka tillbaka i vilket fall..Jag hade buzz som var högljudd de första dagarna. sen försvann det. nu är det som övriga rapporterar. Man måste sätta huvudet mot tvn för att det ska låta alternativt ha helt vit bild o knäpptyst i övrigt för att det ska låta något
Postad 12 December 2010 - 10:09
Den hårda verkligheten är att du måste "tvätta" betydligt längre än så för att få bort de temporära inbränningarna. En ren magkänsla säger mig att du får lägga tre gånger så lång tid på tvättning som det tagit att få dem. Minst. Men det gör dem inte till inbränningar. Utan fortfarande temporära.
Ta en titt på kontrasten som man gärna vill ha låg. Sätt ner den ännu lägre så minskar du risken lite till.
Menar du att jag ska köra en vittvätt i 200 timmar? Det låter helt sjukt och lär inte vara speciellt hälsosamt för tv:n.
Postad 12 December 2010 - 14:14
kass sida i övrigt men bland skit hittar man ibland guldkornMenar du att jag ska köra en vittvätt i 200 timmar? Det låter helt sjukt och lär inte vara speciellt hälsosamt för tv:n.
http://m3.idg.se/2.1...branningstestet
en annan sida:
What exactly is an "extended" period? It is hard to answer due to great differences between the phosphors used in "various plasma panels. I would assume this to be at least 4 times the period an image or programming that caused burn-in was displayed. So, for example, if you watched a news channel with a non-transparent logo for a month, two hours a day, and this logo left an after-image on your display, I would recommend running the screen saver for at least 30x2x4=240 hours."
http://www.plasmasaver.com/burnin.html
200timmar låter inte allt för överdrivet.men du kan ju givetvis kolla tvn med jämna mellanrum och se om det är väck.
Postad 13 December 2010 - 08:35
Vad är det man vill uppnå med att ändra svärtenivån upp och ned? Jag trodde att det var för att man inte kan visa lika mörk svärta när det finns ljusa partier i bilden, men så är det uppenbarligen inte på min TV i alla fall. Jag tittade t.ex på filmen Devils igår, och i början är det helt svart och så kommer det upp vit text mitt i bilden, men bakgrundssvärtan är fortfarande precis lika svart, ingen som helst förändring.
Tittade även på Sin City på BluRay i helgen, och kunde inte se några skiftningar i svärtan.
Postad 13 December 2010 - 14:24
kass sida i övrigt men bland skit hittar man ibland guldkorn
![]()
http://m3.idg.se/2.1...branningstestet
en annan sida:
What exactly is an "extended" period? It is hard to answer due to great differences between the phosphors used in "various plasma panels. I would assume this to be at least 4 times the period an image or programming that caused burn-in was displayed. So, for example, if you watched a news channel with a non-transparent logo for a month, two hours a day, and this logo left an after-image on your display, I would recommend running the screen saver for at least 30x2x4=240 hours."
http://www.plasmasaver.com/burnin.html
200timmar låter inte allt för överdrivet.men du kan ju givetvis kolla tvn med jämna mellanrum och se om det är väck.
Jag har svårt att se hur en vittvätt av hela skärmen kan råda bot på ett problem som beror på att fosforn i tv:n har åldrats på ett ojämnt sätt. Det borde väl bara leda till att hela skärmen åldras, inklusive inbränningarna. När jag ringde Panasonic föreslog supportsnubben att jag inverterade bilden som lett till inbränningarna, men det är lite svårt att göra då det är ett tv-spel.
Postad 13 December 2010 - 15:21
Lite bilder finns här, blir MHB-galleri på sikt.
http://www.quadrant....-12-12 Lägenhet
Postad 13 December 2010 - 19:07
Jag har svårt att se hur en vittvätt av hela skärmen kan råda bot på ett problem som beror på att fosforn i tv:n har åldrats på ett ojämnt sätt. Det borde väl bara leda till att hela skärmen åldras, inklusive inbränningarna. När jag ringde Panasonic föreslog supportsnubben att jag inverterade bilden som lett till inbränningarna, men det är lite svårt att göra då det är ett tv-spel.
Vad vill du att man gör då? Det finns inte mycket annat att göra än vittvätt. Antingen har man kvar den temporära inbränningen eller inte.
Postad 13 December 2010 - 19:41
Kan ju alltid välja att ha skärmen inbränd. Valet är ditt (eller den som har en inbränd skärm) personligen ser jag inget val mellan att tvätta 200timmar eller ha en inbränd tv. Men alla prioriterar olikaJag har svårt att se hur en vittvätt av hela skärmen kan råda bot på ett problem som beror på att fosforn i tv:n har åldrats på ett ojämnt sätt. Det borde väl bara leda till att hela skärmen åldras, inklusive inbränningarna. När jag ringde Panasonic föreslog supportsnubben att jag inverterade bilden som lett till inbränningarna, men det är lite svårt att göra då det är ett tv-spel.
Vittvätt är standard för att bli av med inbränningar. (om det går alltså)
Postad 13 December 2010 - 19:43
Vad vill du att man gör då? Det finns inte mycket annat att göra än vittvätt. Antingen har man kvar den temporära inbränningen eller inte.
Problemet är att det inte verkar fungera. Efter över 30 timmars vittvätt totalt sett (har kört vittvätt i över 5 timmar idag) så verkar problemet bara bli värre. Ni skriver som om alla inbränningar är temporära, men det har nu gått minst 400 timmar av blandad användning av tv:n sedan inbränningen uppstod, och den syns fortfarande minst lika tydligt.
Teoretiskt sett förstår jag verkligen inte hur en vittvätt av hela tv:n kan hjälpa. Om man kör en vittvätt även över inbränningen så borde den väl bara åldras ännu mer och i samma takt som resten av skärmen?
Postad 13 December 2010 - 19:48
Är inbränningen permanent så får du aldrig bort den. Har du otur är ju så fallet. Men du kan ju alltid testa att köra ännu längre för att vara på den säkra sidan.Problemet är att det inte verkar fungera. Efter över 30 timmars vittvätt totalt sett (har kört vittvätt i över 5 timmar idag) så verkar problemet bara bli värre. Ni skriver som om alla inbränningar är temporära, men det har nu gått minst 400 timmar av blandad användning av tv:n sedan inbränningen uppstod, och den syns fortfarande minst lika tydligt.
Teoretiskt sett förstår jag verkligen inte hur en vittvätt av hela tv:n kan hjälpa. Om man kör en vittvätt även över inbränningen så borde den väl bara åldras ännu mer och i samma takt som resten av skärmen?
Postad 13 December 2010 - 20:04
Eftersom jag inte känner till något program som specifikt kan rikta in sig på någon del av den temporära inbränningen så återstår bara att vittvätta tills man ser en förändring. Alternativet som förmodligen tar ännu längre tid är att köra på som normalt och titta på teve tills det försvinner. Detta bör göras med en "orbiter" som ser till att skifta bilden åt alla riktiningar med några pixlars bredd.
Jag skulle använda teven som vanligt med att köra teveprogram och innehåll som är rörligt så att det går att njuta av den. Det kan inte vara speciellt roligt att köra en vit bild och känna att man slösar bort tid. Så kör på som vanligt.
Postad 13 December 2010 - 21:31
Postad 13 December 2010 - 21:32
Finns några videos på youtube som menar på att hela buzzproblemet hänger ihop med en dåligt monterad skruv till nätdelen. Alltså inte helt omöjligt att det kan hjälpa att "daska till" TV på gammalt hederligt vis (jag tar inget ansvar för detta inlägg)Låter lovande, den får gå ett tag.. Är redan över två veckor, så kan inte bara skicka tillbaka i vilket fall..
LÄnk till några klipp
http://www.youtube.c...h?v=bsicYOXVqDA
http://www.youtube.c...h?v=X1_VzJWkyS8
http://www.youtube.c...feature=related
Redigerat av e3henri, 13 December 2010 - 21:32.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Panasonic g20, V20 mfl, hjälp med funktioner, inställningar, support
5 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?