Inte så uttömmande men: "all the new screens from G20 up have new video processing onboard".Ser inget i citatet från Phil som Beagle la in. Får inte ögonen på det iaf.
Edit: Om du inte menar att han håller tummarna för att det är bättre in förra generationen förstås. Men det är ju inte så uttömmande direkt.
Postad 18 februari 2010 - 11:52
Postad 18 februari 2010 - 12:05
Postad 18 februari 2010 - 12:48
Inte så uttömmande men: "all the new screens from G20 up have new video processing onboard".
"Plus all the new screens from G20 up have new video processing onboard, so fingers crossed that the slight issues of scaling and de-interlacing seen on the 2009 sets is sorted for this year. Plus with all new panels and drivers its likely that the issues of raised blacks that are affecting a hndful of users will not be seen on these models."
Pioneers scaler teknik?

Shit detta är lovande! Oavsett vad tester nu skriver på kommande modeller, så kommer jag bara jämföra smart nog, G20an med brorsans pioneer 436xde från år 2005. Den visar en fantastisk bild och nu bådar det oerhört gott med kuro teknik

Redigerat av Unregistered1734, 18 februari 2010 - 12:53.
Postad 18 februari 2010 - 16:27

Postad 18 februari 2010 - 17:27
Nästa setg hos Panna borde bli att sparka deras designer. Och vem f*n kom på att man inte skulle köra 46" på V20?
Postad 18 februari 2010 - 17:46
Det får bli en G20 46:a för min del =)...Läcker...fast inte silver...orkar inte med en silver tv till(min tjocka tv ska ut nu )*lol*
Postad 18 februari 2010 - 19:03
Yepp nu blevjag glad att jag inte köpte en G10:A
Det får bli en G20 46:a för min del =)...Läcker...fast inte silver...orkar inte med en silver tv till(min tjocka tv ska ut nu )*lol*

Yepp nu blevjag glad att jag inte köpte en G10:A
Trodde att jag var ensam om att ha "tjocktv" i Sverige. Har blivit SÅ hånad av vänner och familj som varit på besök att det räcker nu.....

Humor att "tjocktvn" kostade mer än vad 46" G20 förmodligen kommer att landa på. Nästan att men får en 50" för tjocktvpengarna. Utvecklingen går framåt.... Börjar känna mig gammal

Postad 18 februari 2010 - 21:48
Samma här! Stod i valet och kvalet mellan 46" G10 och G20 men nu känns det bra att vänta!!
Svart blir det för min del med. Frågan är var man skall köpa den? Får väl iofs vänta tills butikerna börjar lägga upp de nya modellerna....
Trodde att jag var ensam om att ha "tjocktv" i Sverige. Har blivit SÅ hånad av vänner och familj som varit på besök att det räcker nu.....Nästa gång de kommer och hälsar på skall jag knäcka dem hahaha
![]()
Humor att "tjocktvn" kostade mer än vad 46" G20 förmodligen kommer att landa på. Nästan att men får en 50" för tjocktvpengarna. Utvecklingen går framåt.... Börjar känna mig gammal
Haha har samma dilemma polarna har trackat mig liiite..>lol> men har fler intressen som kostar som 2 hjulingar*lol*
Postad 19 februari 2010 - 05:58

Postad 19 februari 2010 - 07:49
Och viktigast av allt, jag tror vi har en ny "världens bästa platt-tv".

Redigerat av pacman, 19 februari 2010 - 07:51.
Postad 19 februari 2010 - 09:52
Postad 19 februari 2010 - 10:00
Ja alltså V-20 är ju nästan snygg. om dom bara hade skippat det blanka crapet och gett oss svarteloxerad aluminium ist.... alla modeller under V serien ser ju dock för jävliga ut. synd att man måste välja mellan snygg och bra plasma och att priset är så avgörande för utseendet, jag menar så svårt är det fan inte att inte göra en ful TV!
Läste i en intervju med Panasonics VD(?) att dem vill inte kommentera sina konkurenters design apparater, och att Panasonic skall fortsätta med en traditionell japansk design för sina tv apparater

The tradition lives on

Redigerat av Unregistered1734, 19 februari 2010 - 10:02.
Postad 19 februari 2010 - 15:10
Postad 19 februari 2010 - 15:13
Hehe, fint att höra.Tycker V-serien såg apläcker ut när man såg den på video sådär. Kanske är det så att press-bilderna inte riktigt gör den rättvisa. Härligt med gedigen finish oxå istället för alla plastlådor som många andra kör med.
Och viktigast av allt, jag tror vi har en ny "världens bästa platt-tv".
Det känns som att Panasonic har slagit knock-out på konkurrenterna med sina nya plasmor.
Postad 19 februari 2010 - 15:14
Postad 19 februari 2010 - 15:33
Jag skulle väntat, förhoppningsvis har nu Panasonic fått bukt med deinterlacingproblemen som finns på G10, samtidigt som G20 antagligen har markant bättre bild overall, mycket ny teknologi har tydligen implementerats i 2010:orna.Jag har läst att många här nu tänker vänta på G20 som tidigare tänkte köpa G10. Om man kan få en G10 46" för under 11 000:- ny, tror ni det ändå är värt att vänta? Hur mycket är det egentligen som skiljer?
Jag är iaf personligen till 95% inställd på en G20, tror den kommer vara sjukt bra.
Postad 19 februari 2010 - 15:40

Postad 19 februari 2010 - 15:47
Antagligen svårt att säga då ingen riktigt vet hur bra G20 är änJa, det är klart, det är är ju roligare med det senaste och om det finns kända problem som ev. är åtgärdade så lockar ju det också. Men är det värt 4 000:-? Eller ska jag köpa en PS3 för dom istället
Postad 19 februari 2010 - 16:58

Postad 19 februari 2010 - 18:23

Postad 19 februari 2010 - 18:38
Det lär bara vara stöd för canal digital tyvärr.Jag ser att V har stöd för DVB-S men inte G. Jag (eller snarare frun) har Viasat med box och tjocktv idag. Jag antar att frun inte har nån reell nytta av den funktionen på V modellen givet att vi forsätter med Viasat?
Postad 19 februari 2010 - 18:44
Jag tror att de ligger på ungefär samma nivå i just svartnivå och kontrast sen har den ju andra funktioner som kommit till på tv marknaden de senaste 2 åren.Själv hade jag nog tagit en ny producerad G9 om jag fått välja men det blir svårt att låta bli att köpa en v20 i årJag väntar och väntar och väntar på att någon ska dra en parallell mellan Panasonics nyaste plasmor och Pioneer G9! Kan det hända att Panasonic V20 "slår" Pioneer?

Följer tråden med största intresse !
Postad 19 februari 2010 - 18:51
Vi målar upp en väldigt bra bild här på panasonics kommande modeller, tänk om dom inte alls har förbättrats?
Lyssnade man till vad den franske representanten sade så sa han att ISF-kalibrering inte var något de ens hade tänkt på. Man får verkligen tacka de på AVforum att de fixade till extrafunktioner.
Intressant var utvecklingen på "filtret" som han pratade om. Hoppas han inte menade det vanliga antireflektionsfiltret, utan snarare tekniken i filtret som fick Pioneer upp på toppen.
Tråkigt var att höra var att inget sades om nollemissionstekniken som Pioneer visade 2009 på CES(det var väl CES?).
Uppgraderad fosfor låter väldigt intressant. Är den till för att minimera ghosting...?
Postad 19 februari 2010 - 18:55
Jag tror att de ligger på ungefär samma nivå i just svartnivå och kontrast sen har den ju andra funktioner som kommit till på tv marknaden de senaste 2 åren.Själv hade jag nog tagit en ny producerad G9 om jag fått välja men det blir svårt att låta bli att köpa en v20 i år
![]()
Följer tråden med största intresse !
Man får hoppas att de slår Pioneer när det gäller svärtan. Och då menar jag svärtan som finns i Elite-serien, eller KRP 500M här i sverige.
Plasman behöver en knuff framåt. Inte av 3D, utan svärtan.
Ärligt talat tror jag inte de knuffar bort min teve från tronen detta år. Kanske nästa....kanske.
Postad 19 februari 2010 - 18:57
Lyssnade man till vad den franske representanten sade så sa han att ISF-kalibrering inte var något de ens hade tänkt på. Man får verkligen tacka de på AVforum att de fixade till extrafunktioner.
Eller hur! Thank GOD för ISF-kalibreringsmöjligheterna nu. Jag är himla glad
Uppgraderad fosfor låter väldigt intressant. Är den till för att minimera ghosting...?
Tror det var för minska gröna trails, de sk eftersläpningarna som kan förekomma vid spel, sport etc.
Men klart att tekniken har lyfts och gjort ett jättehopp! Ökat arbetsdagarna nu, de ska förbaske mig bli en 46/50 G20 med en ISF kalibrering

Postad 19 februari 2010 - 22:30
Jag väntar och väntar och väntar på att någon ska dra en parallell mellan Panasonics nyaste plasmor och Pioneer G9! Kan det hända att Panasonic V20 "slår" Pioneer?
Det tror jag inte, men vi får se vad blir resultatet av denna Piopann

Postad 19 februari 2010 - 22:32
Att hdmi 1.3 räcker för 3D vet jag, men för att kunna använda enbart en hdmi kabel mellan tv och receiver för att få ljud och bild till tv-n, samt ljud från tv-n till receivern kräver 1.4 eller har jag fattat det fel? I mina ögon så är det guld att enbart ha antenn, hdmi och ström upp till tv-n.Picture Mode: Dynamic/Normal/THX/Cinema/Game/Photo/Pro1/Pro2 (ISFccc)
Så ska det se ut!
3D Colour Management Phil sa 2D...eller är det den där andra poänglösa funktionen som funnits i samtliga Pannor i evighet de menar tro?
Faktum är att om du köper VT så lägger du inte bara pengar på 3D utan på bättre 2D oxå.
Phil: "VT20 has the same but improved phosphor driving which does make a difference on edges etc. If phosphor lag has put you off in the past, this is the set for you"
DDay: "On these panels the green ghosting he is indeed little visible and it seems to be to us also an improvement at the level of dithering"
Här fick jag eventuellt lära mig nått nytt. Är tveksam till om det stämmer men det är ju inte direkt Sparky på ElElefanten som sagt det utan ovan nämda Phil på Avforums:
Hoppas att v20 presterar riktigt bra och är bättre på alla punkter än v10. Hoppas att fosforlaggen är marginell mellan v & vt, så man slipper köpa 3D i "onödan".
Tycker att Panasonic får ta och skicka ut lite test exemplar nu, man väntar ju som "ett barn på julafton" på hur dessa modeller ska prestera......
Postad 19 februari 2010 - 23:07
Tror det var för minska gröna trails, de sk eftersläpningarna som kan förekomma vid spel, sport etc.
Men klart att tekniken har lyfts och gjort ett jättehopp! Ökat arbetsdagarna nu, de ska förbaske mig bli en 46/50 G20 med en ISF kalibreringHärligt att dem lyssnat på AVS, det var ett jättebra engagemang panasonic har visat.
Det är ju bra att Pansonic visar upp sig. Men så värst mycket engagemang har de inte visat. Om jag inte lyssnade fel så sa ju intervjuaren att det var AVforum som hade fått Pansonic att lägga till extrafunktioner. Dessa extrafunktioner tycker jag ALLTID ska ingå.
Hursomhelst är jag väldigt nyfiken på den nya snabba fosforen. Om den också minskar spökbilder så blir det en extra guldstjärna till Pananeer...förlåt..Piosonic..nej, Panasonic.
Postad 19 februari 2010 - 23:30
I München där Panasonic visade sina kommande Plasmor snackas det om att Panasonic tagit över rubbet.
Är det Pioneersvärta på nya G20 serien???
Min 50" Plasma börjar bli till åren nu så jag tänkte skaffa ny, vilken är det man ska satsa på, minst 50" ska det vara.
TX-P50G20 ser onekligen bra ut på pappret, när kommer den tro?
Postad 19 februari 2010 - 23:36
Är det verkligen sant att Pioneer har släpt all sin plasmateknik till Panasonic?
I München där Panasonic visade sina kommande Plasmor snackas det om att Panasonic tagit över rubbet.
Min 50" Plasma börjar bli till åren nu så jag tänkte skaffa ny, vilken är det man ska satsa på, minst 50" ska det vara.
Slutet av mars, början av april tror jag den kommer. Det är inte en smått uppgradering av V10an med kontrast & svärta som DDay skriver. I video intervjuer beskriver panasonic att det är kuro influerad teknik i G20an men snäppet bättre kontrast & antiglare filter som förstärker svärtan bättre på V modellerna. Om det är värt de extra pengarna kan bara din plånbok svara på men jag ska köpa G20an oxå i 46/50 tum! Onekligen fantastisk kommer den nog bli

Postad 20 februari 2010 - 00:14
Onekligen fantastisk kommer den nog bli
Den kommer förmodligen bli ungefär fantastisk kanske, typ

Postad 20 februari 2010 - 00:24
Panasonic har många av Pioneers dåvarande tekniker (drygt 300 till antalet) som numera jobbar för Panasonic, eller någon division inom Panasonic. De har även köpt rättigheterna för Kuro-tekniken, men nu i efterhand har de inte haft råd att använda sig av den eller vidareutveckla den. Annars hade de nog TV:n i sig haft en KURO-logga större än Panasonic-loggan på själva TV:n och inte hetat Infinite Black Panel Pro som den nu lite fånigt heter.Är det verkligen sant att Pioneer har släpt all sin plasmateknik till Panasonic?
Kuro-tekniken är en svindyr teknik, och bara för att Panasonic nu har rättigheterna till den, betyder det inte att de använder sig av den, som nu i detta fall.
Jag tror själv att det kommer ta minst ett år till innan apparaterna i sig kommer att utklassa G9-panelerna. Men som sagt, den som lever får se snart, då jag inte ens fått se deras nya apparater ännu (men vilken dag som helst hoppas jag). Det är dessutom så att jag vill att plasma-utvecklingen skall gå framåt med stormsteg, men vill inte (tvingas) byta TV riktigt ännu heller

Redigerat av Salmonboy, 20 februari 2010 - 00:27.
Postad 20 februari 2010 - 00:44
Postad 20 februari 2010 - 00:46
Eller så finns det såna som jag som har fastnat någonstans i mitten lite. Då får jag ju en anledning till att ha en ruggig TV i sovrummet också, och tjejen får köpa ännu en kattMan kan nog säga, generellt sett, att alla de som inte sitter på en Pioneer idag hoppas att Pannas nya ska vara åtminståne lika bra, om inte bättre än Pion, medan de som sitter på en Pio hoppas att den kan räknas som världens bästa TV något år till

Jag hoppas faktiskt att de blir bättre om jag ska vara riktigt ärlig, även om jag "vet" att så blir inte fallet.
Postad 20 februari 2010 - 01:00
Eller så finns det såna som jag som har fastnat någonstans i mitten lite. Då får jag ju en anledning till att ha en ruggig TV i sovrummet också, och tjejen får köpa ännu en katt
Jag hoppas faktiskt att de blir bättre om jag ska vara riktigt ärlig, även om jag "vet" att så blir inte fallet.
Haha, är det er deal? Du får köpa teknik och hon djur?
Sorry för OT
Postad 20 februari 2010 - 01:17
Är detta ett påstående från din sida eller ren fakta?De har även köpt rättigheterna för Kuro-tekniken, men nu i efterhand har de inte haft råd att använda sig av den eller vidareutveckla den.
Postad 20 februari 2010 - 01:24
Är detta ett påstående från din sida eller ren fakta?
Menar du biten om att de inte haft råd att utveckla/utnyttja den eller att de faktiskt köpte rättigheterna?
http://www.flatpanel...p;id=1257521076
Postad 20 februari 2010 - 01:54
Panasonic har många av Pioneers dåvarande tekniker (drygt 300 till antalet) som numera jobbar för Panasonic, eller någon division inom Panasonic. De har även köpt rättigheterna för Kuro-tekniken, men nu i efterhand har de inte haft råd att använda sig av den eller vidareutveckla den. Annars hade de nog TV:n i sig haft en KURO-logga större än Panasonic-loggan på själva TV:n och inte hetat Infinite Black Panel Pro som den nu lite fånigt heter.
Kuro-tekniken är en svindyr teknik, och bara för att Panasonic nu har rättigheterna till den, betyder det inte att de använder sig av den, som nu i detta fall.
Jag tror själv att det kommer ta minst ett år till innan apparaterna i sig kommer att utklassa G9-panelerna. Men som sagt, den som lever får se snart, då jag inte ens fått se deras nya apparater ännu (men vilken dag som helst hoppas jag). Det är dessutom så att jag vill att plasma-utvecklingen skall gå framåt med stormsteg, men vill inte (tvingas) byta TV riktigt ännu heller
jag kan berätta varför det inte står kuro på dom eller varför varenda panasonic anställd vrider på sig underligt så fort dom frågar om kuro.... dom har köpt all hårdvara ifrån pioneer men dom fick inte köpa namnet! dom FÅR inte säga att det är en kuro! oavsett hur mycket eller lite den är det.
sedan måste ni förstå att vad panasonic än släpper så kommer det inte vara en pioneer rakt av, dom kommer förmodligen vara ljusstarkare än vad 9 g var och därmed högre svärta t.ex och sedan den MYCKET mer strömsnålare panelen har också sina för och nackdelar som självklart påverkar bilden.
så vad som kommer komma är en pioneer/panasonic blandning, och jag vet inte vad ni vill ha men mig passar det PERFEKT! det finns mycket mer än bara svärta, även om jag vil ha den också, men inte på bekostnad av något annat, och DÄR tror jag dessa slår pioneer! bättre kompromiss helt enkelt!
men inte faan vet jag! för jag har inte sett någon än hehe. vi får väl se! skyhöga förväntningar är sällan bra att ha...
men som sagt, namnet kuro får dom inte använda sig av.
edit: en sak till, kuro var nog dyr att utveckla och därmed måste man ta bra betalt för den, men då man som panasonic köper upp den så handlar det om att få tillbaka sin investering ohc därmed är det bara att implementera den och prångla ut den fortast möjligt till mesta möjliga vinst, och dom kommer inte sälja till pioneer priser. och är det någon som ska kunna sälja pioneer teknik i mängder så är det världens största plasma tillverkare. vad har dom? 37% av hela världsmarknaden? har för mig det var något sådant. och med det klimat som råder i tv branschen just nu så har dom absolut inte råd med att sitta kvar med trumfkorten på handen och tro att dom är värda något i framtiden. eller? men den absoluta förbättringen av kuron är ju garanterat inte här än, det kan dom helt enkelt inte ha hunnit, och den kommer nästa år som du säger helt klart. man kanske skulle vänta? :-)
Redigerat av Beagle five, 20 februari 2010 - 02:04.
Postad 20 februari 2010 - 09:34
Men du kan nog lita på att Panasonic åtminstone kommer att göra ett försök att slå Pioneers svärta. Annars vore det konstigt. Min gissning är att Panasonic inte lyckas detta år bara.
Postad 20 februari 2010 - 11:39
Nja bara för att en panel har högre ljusstyrka ökar inte svärtan. Snarare ökar kontrastomfånget. Därför ska man inte bedömma bild i en butik. Har butiken ingen möjlighet att släcka lampor försvinner dina chanser att se djup svärta.
Men du kan nog lita på att Panasonic åtminstone kommer att göra ett försök att slå Pioneers svärta. Annars vore det konstigt. Min gissning är att Panasonic inte lyckas detta år bara.
Herregud vad många spekulationer. Panasonics nyaste matchar troligtvis Pioneer 5090 med svärtan. Inte pioneers high end KRP m.fl. Dem är troligtvis (ikapp) men inte förbi. Förbi tar dem sig ganska troligt nästa år.
Att svärtan är lika bra som G9 är världens bästa nyhet för alla potentiella tv köpare som inte har en KURO hemma.
För alla som har Kuro, så är det kanske inte lika roligt men det är synnerligen en bra nyhet för oss övriga

Postad 20 februari 2010 - 11:41
?Det lär bara vara stöd för canal digital tyvärr.
Det där får du nog förklara...
Postad 20 februari 2010 - 12:07
Herregud vad många spekulationer. Panasonics nyaste matchar troligtvis Pioneer 5090 med svärtan. Inte pioneers high end KRP m.fl. Dem är troligtvis (ikapp) men inte förbi. Förbi tar dem sig ganska troligt nästa år.
Att svärtan är lika bra som G9 är världens bästa nyhet för alla potentiella tv köpare som inte har en KURO hemma.
För alla som har Kuro, så är det kanske inte lika roligt men det är synnerligen en bra nyhet för oss övriga
Det är roligt att spekulera. Jag tror inte Panasonic är ifatt Kuro 500M detta år. Möjligtvis, som du säger, är svärtan jämförbar med 5090, men inte bättre. Fast det vore ju kul om de lyckades ta sig förbi. Annars är det lätt att utvecklingen stangerar.
Fram tills en recension kommer så är det bara kul att "spekka" lite...

Postad 20 februari 2010 - 12:22
Tills några recensioner kommer menar du, Panasonic kommer aldrig slå samsung i M3,s recensioner iaf

Postad 20 februari 2010 - 14:16

Redigerat av Salmonboy, 20 februari 2010 - 14:17.
Postad 20 februari 2010 - 14:24
Det är roligt att spekulera. Jag tror inte Panasonic är ifatt Kuro 500M detta år. Möjligtvis, som du säger, är svärtan jämförbar med 5090, men inte bättre. Fast det vore ju kul om de lyckades ta sig förbi. Annars är det lätt att utvecklingen stangerar.
är dom 8 G blir jag as glad! allt annat är bara bonus.
Postad 20 februari 2010 - 14:25
Syftade på påståendet att de inte skulle ha råd att utnyttja den. Är snarare mer troligt att Beagle Fives teori stämmer, att kostnaden låg i själva utvecklingen av teknologin, och att Panasonic sedan bara implementerade den på sin egen plattform. Hur väl de lyckats med implementationen är väl en annan femma dock. Ska iaf bli sjukt spännande att framförallt se vad G20 presterar.Menar du biten om att de inte haft råd att utveckla/utnyttja den eller att de faktiskt köpte rättigheterna?
http://www.flatpanel...p;id=1257521076
Postad 20 februari 2010 - 16:10
är dom 8 G blir jag as glad! allt annat är bara bonus.
Fast 5090 tillhör väl G9 va? Eller är jag ute och kör snöskoter nu...?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar