Tack på förhand
Postad 18 August 2010 - 13:17
Tack på förhand
Postad 18 August 2010 - 15:32
Valde den grå, eller mörk silver eller vad man nu vill kalla den... Ångar mig inte, men smaken är ju som baken...Nån som sett en grå G20?
Hur ser den ut i jämförelse med den svarta?
Har nu bestämt mig för en G20, men kan inte bestämma mig för grå eller svart...vill nog ha en svart men gissar att tjejen vill ha en grå....
Postad 18 August 2010 - 19:38
Kort svar - Ja.Är det viktigt att tv'n fraktas ståendes? Har hört något om detta tidigare, men är osäker.
Långt svar - Får gärna någon annan fylla i, men jag har hört att elektronik kan skadas och att döda pixlar kan resultera.
Postad 18 August 2010 - 21:05
Redigerat av Caelus, 18 August 2010 - 21:07.
Postad 18 August 2010 - 21:14
Du har nog valt det läget på datorn att expandera ditt skrivbord, prova att duplicera skrivbordet iställetHej, har en fråga angående min nya P50G20E. Har försökt koppla den till min dator (en Acer Aspire X3900) med HDMI-kabel för att kunna se på film. När jag har satt i sladden från datorn i HDMI-uttaget och väljer rätt kanal från AV så får jag bara upp datorns bakgrundsbild på TV:n och kan inte spela upp film etc. Vad gör jag för fel?
så ska du se samtliga ikoner så som ditt skrivbord på pc'n är
Postad 18 August 2010 - 21:17
Tusken: Vad har du för bil ?Ny som medlem här men följt denna tråd sedan den startades. Det var denna tråd som fick mig att beställa en TX-P50V20E för 2,5 vecka sedan. Tack till alla för feedbacken. Idag ska tv'n anlända till handlaren om jag har tur
. Ni som köpt denna tv och har kartongen kvar. Hur stor är kartongen, LxBxH ? Jag vill inte åka 10 mil t.o.r. i onödan för att kartongen inte får plats i bilen. Är det viktigt att tv'n fraktas ståendes? Har hört något om detta tidigare, men är osäker.
Tack på förhand
Men som jag minns kartongen till 50" VT20 modellen så var den ca 1meter hög, 30 cm djup & bredd ca 1,3m bred
Postad 18 August 2010 - 21:33
Du har nog valt det läget på datorn att expandera ditt skrivbord, prova att duplicera skrivbordet istället
så ska du se samtliga ikoner så som ditt skrivbord på pc'n är
Tusen tack för den snabba hjälpen!
Postad 19 August 2010 - 10:43
Provat att forcera till "Frame Packing" i VT20?Hallå!
Är det någon här inne som har en VT20 och testat 3D-spel? Jag har köpt en PS3 och har, utan framgång, försökt få igång WipEout HD i 3D.
Jag har uppdaterat ps3an till 3.41, är det något mer man behöver? Enligt vad jag har hört ska ps3an känna av att det är en 3Dtv, men den vill inte min göra.
Hilfe!
Postad 19 August 2010 - 18:12
Redigerat av Jacob90, 19 August 2010 - 18:18.
Postad 19 August 2010 - 20:09
Hallå!
Är det någon här inne som har en VT20 och testat 3D-spel? Jag har köpt en PS3 och har, utan framgång, försökt få igång WipEout HD i 3D.
Jag har uppdaterat ps3an till 3.41, är det något mer man behöver? Enligt vad jag har hört ska ps3an känna av att det är en 3Dtv, men den vill inte min göra.
Hilfe!
Prova att gå in under Display settings -> video output settings och se om din PS3 lyckas detektera en 3D-kompatibel TV. Välj "HDMI" (nähä?!
Om inte det funkar efter att ha startat om PS3:an kan du prova att radera spelet och ladda ned det på nytt från PS3 store.
Redigerat av MortalWombat, 19 August 2010 - 20:10.
Postad 19 August 2010 - 20:16
Kort svar - Ja.
Långt svar - Får gärna någon annan fylla i, men jag har hört att elektronik kan skadas och att döda pixlar kan resultera.
glas, man transporterar inte glas liggandes.
Postad 20 August 2010 - 01:26
Prova att gå in under Display settings -> video output settings och se om din PS3 lyckas detektera en 3D-kompatibel TV. Välj "HDMI" (nähä?!
) och sedan "Automatic".
Om inte det funkar efter att ha startat om PS3:an kan du prova att radera spelet och ladda ned det på nytt från PS3 store.
Det var nog där skon klämde, ändrade till automatic och nu funkar det klockrent.
Måste bara säga WOW, vilken inlevelse det blev att spela i 3D! Motorstorm Pacific Rift-demot var helt galet häftigt!
Redigerat av hallin_ninja, 20 August 2010 - 01:26.
Postad 20 August 2010 - 15:43
Redigerat av Unregistered710b3906, 20 August 2010 - 15:44.
Postad 20 August 2010 - 15:51
Postad 20 August 2010 - 16:06
Det har vi ju vetat hela tiden.
Panasonic har ju sagt att första tappet kommer långt senare och i mindre steg.
Our new results lend credence to Panasonic's claim that its 2010 plasmas would incorporate a "more gradual change in black levels over time" than the 2009 models.
That said, it's also true that the on-time for both of our samples still totals less than a year, and who's to say exactly when the MLL will increase. Panasonic's previous statements on this issue maintain that "background brightness will increase from its initial value" as part of the normal design of its plasmas. The company won't divulge exactly when those increases occur, or by how much, claiming that such information is a trade secret.
So all we really know so far is that the 2010 plasmas, based on our tests of two review samples sent to us by the company, show no black level loss after the first few hundred days of life. Unfortunately long-term testing takes, well, a long time, so we'll keep at it, and if we spot a change in MLL we'll report it here.
Postad 20 August 2010 - 18:03
Ok?
Det har vi ju vetat hela tiden.
Panasonic har ju sagt att första tappet kommer långt senare och i mindre steg.
Det här med svärtan har uppförstorats till ett stort problem på detta forumet och andra.Utan att någon haft något som hellst kött på benen för det.
Sen kan det ju vara så att det inte blir något tapp eftersom den ska kompensera för skärmens åldrande,och kanske gör det som det är tänkt med denna generationen.
Vi kan bara spekulera om det.Och spekuleras,ja det kommer det säkert.Tur för mig att jag inte behöver försöka hänga med i diskussionerna på några år nu när man nyskaffat tv.Nu kan jag glömma allt och vara lyckligt ovetande i några år tills det blir dags för nästa tv.
Postad 20 August 2010 - 18:44
Utan att någon haft något som hellst kött på benen för det
Skämtar du ?
finns ju hur mycket belägg som helst på nätet..Även Panasonic själv har ju sagt att det är så.
Dock har ingen vad jag vet efter april 2010 haft några problem än.
Postad 20 August 2010 - 18:52
Postad 20 August 2010 - 18:58
Skulle vara intressant att få veta.
Vad användarna på avsforum skriver har jag i ärlighetens namn inte orkat kolla.Givetvis går det att hitta skit om man vill det.Men man måste ju försöka bilda sig sin egen uppfattning och inte läsa allt som skrivs på nätet som amen i kyrkan.Vara lite selektiv.
Håller dock fast vid att jag tycker att det är en storm i ett vattenglas.Det är upp till dig (och givetvis alla andra) att tycka vad du/ni vill.
Postad 20 August 2010 - 18:59
Man kan sammanfatta det som så att nu vet vi att de inte är lika värdelösa (när det gäller försämrad svärta) som förra generationen nu är frågan hur länge dröjer det vid normalt användande innan man märker det, skulle det visa sig vara 2-3 år finns där nog en hel del som pissar på det problemet. Ser fram emot rapporterna som lär dyka upp i höst finns säkert en hel del ######r som har igång TVn dygnet runt för att testa detta (inte privatpersoner då förstås).
Man undrar just hur LG och Samsung kan undvika att vara helt värdelösa när det gäller svärtan över tid - men de har kanske så kass svärta att försämringen inte märks förrän långt senare (dvs efter man gjort sig av med plasman)
Postad 20 August 2010 - 19:00
1,650 timmar är 5.2 timmar/dag i 318 dagar
Som sagt så är det inte möjligt att märka skillnad än eftersom tappet kommer senare.
En tv kan bara ticka på ett vist antal timmar/dygn
Redigerat av moparman, 20 August 2010 - 19:02.
Postad 20 August 2010 - 19:34
Postad 21 August 2010 - 17:50
Intressant! Panasonic kanske trotts allt har tagit åt sig med tanke på all uppståndelse om det. Panasonic kanske tar sitt förnuft till fånga och blockar bort den helt meningslösa funktionen tillslut.Nyheter om försämringen av svärta finns här
Då börjar det verkligen bli intressant!
Postad 22 August 2010 - 08:03
funderar lite över vad C et står för i TC-P50G20,då min(våra?) heter TX-P50G20.
Det är den amerikanska versionen av G20.
Postad 22 August 2010 - 10:22
Postad 22 August 2010 - 10:26
känns inte så hett o köpa en ny tv nu med ny teknik ett par månader bort
Postad 22 August 2010 - 11:41
Isåfall vilken modell på hårddisk/minneskort användes?
Jag har testat med två minneskort (Sandisk Cruzer micro 1GB samt SanDisk USB Cruzer Blade 16GB fortmaterade med exFAT)
, samt en USB powered hårddisk av okänt märke, men allt jag får är "Enheten stöds inte" när jag försöker registera den på TVn...
Skulle vara kul om någon fått det att funka med en mindre 2,5" HDD (usb powered) eller usb-minne..vill inte ha den
fula Buffalo Juststore HDD som just nu är den enda HDD som officiellt stöds..
Postad 22 August 2010 - 12:51
Som jag har förstått det ska det endast fungera med USB-hårddiskar och inte med USB-minnen, men mer än så vet jag inte.Är det någon som har testat HDD recording till G20/V20 och fått det att funka?
Jag har testat med två minneskort (Sandisk Cruzer micro 1GB samt SanDisk USB Cruzer Blade 16GB fortmaterade med exFAT)
, samt en USB powered hårddisk av okänt märke, men allt jag får är "Enheten stöds inte" när jag försöker registera den på TVn...
Skulle vara kul om någon fått det att funka med en mindre 2,5" HDD (usb powered) eller usb-minne..vill inte ha den
Postad 22 August 2010 - 21:55
Postad 22 August 2010 - 22:13
https://www.minhembi...howtopic=206313
Redigerat av Bigrauk, 22 August 2010 - 22:14.
Postad 22 August 2010 - 23:43
Du måste ha en CA-modul
https://www.minhembi...howtopic=206313
HD Kanalerna funkar inte tillsammans med CA-Modulen än så länge, bara SVT 1
Postad 23 August 2010 - 10:04
Nån som hört något om när det kan tänkas komma typ G20 panels tv med dvb-t2 mottagare?
känns inte så hett o köpa en ny tv nu med ny teknik ett par månader bort
Med största säkerhet till 2011 års modeller. Inget bekräftat ännu, men motsvarande modeller i UK har DVB-T2 inbyggt. Så ungefär mars nästa bör de presenteras, lite modellberoende när de sedan finns för köp.
Postad 23 August 2010 - 10:05
HD Kanalerna funkar inte tillsammans med CA-Modulen än så länge, bara SVT 1
Så Om jag vill kunna titta på HD-paketet så måste jag köpa en separat box i nuläget? Tur att jag läste detta! Skulle precis beställa...
Postad 23 August 2010 - 14:53
Mars nästa år är i senaste laget. Men det är väl bara att avvakta. Den som tar fram apparater med DVB-T2 nu i höst kommer nog slå sina konkurenter på fingrarna rejält inför Kalle Anka i jul.Med största säkerhet till 2011 års modeller. Inget bekräftat ännu, men motsvarande modeller i UK har DVB-T2 inbyggt. Så ungefär mars nästa bör de presenteras, lite modellberoende när de sedan finns för köp.
Redigerat av Huddingebo, 23 August 2010 - 14:53.
Postad 23 August 2010 - 15:45
Postad 23 August 2010 - 17:55
Mars nästa år är i senaste laget. Men det är väl bara att avvakta. Den som tar fram apparater med DVB-T2 nu i höst kommer nog slå sina konkurenter på fingrarna rejält inför Kalle Anka i jul.
tycker också mars låter sent med tanke på att boxer säger sig ha igång det i höst/vinter. Får hoppas på till hösten!
Postad 25 August 2010 - 17:51
Jag testade först med ett Sandisk Cruzer 4GB, fungerade inte. Testade även ett annat usb-minne jag hade liggandes; Ett Lexar 4GB, fungerade inte heller. Testade sedan med en 2TB Hitachi extern hd, då fungerade allt klockrent.Är det någon som har testat HDD recording till G20/V20 och fått det att funka?
Postad 25 August 2010 - 23:26
Vad jag vet ska det vara så, tyvärr. Fenomenet förekommer även på CRT-skärmar.Jag har lite funderingar på om min TV möjligtvis kan vara skadad på något sätt. Jag satt och avnjöt en film på TVn, allting såg som vanligt väldigt bra ut. Jag såg dock att när eftertexterna började rulla på högra sidan av bilden och sen visade dom bloopers eller liknande till vänster av eftertexterna, så såg jag väldigt tydligt att man kunde se vita linjer som rullade på vänstra sidan. Ska det vara så här? Är det här vad som kallas för floating blacks eller är min TV skadad?
Vet inte vad det kallas, men det är inte det som är "floating blacks" iaf.
Postad 25 August 2010 - 23:34
Och tex i menyer?
Om det är på det viset är det line bleeding...
googla på line bleeding + LG så får du nog upp en del.
Vanligare på LG men förekommer även på Panasonic..
Har för mig att jag sett en bild här i Panasonic tråden också
Postad 26 August 2010 - 06:12
Nåja, nu till min fråga:
Är det olika inställningar till olika HDMI-ingångar på Panasonic G20, så man slipper hålla på och byta om man t.ex. vill ha en DVD-spelare åt dottern och en Blu-Ray åt mig och kanske en tredje inställning på digitalboxen?
Redigerat av Sveos, 26 August 2010 - 08:08.
Postad 26 August 2010 - 08:02
Är det olika inställningar till olika HDMI-ingångar på Panasonic G20, så man slipper hålla på och byta om man t.ex. vill ha en DVD-spelare åt dottern och en Blu-Ray åt mig och kanske en tredje inställning på digitalboxen?
Ja, det är separata inställningar för varje ingång.
Postad 26 August 2010 - 10:38
Panasonic Viera TX-P42S20E
Vilken av dom tycker ni är bäst? Eller finns det nån annan i typ samma prisklass?
Postad 26 August 2010 - 12:32
//P
Postad 26 August 2010 - 14:01
Postad 27 August 2010 - 09:58
Skulle köpt den igår om jag sett reklamen innan de stängde. =)
Redigerat av antehell, 27 August 2010 - 09:59.
Postad 27 August 2010 - 12:59
(Jag skaffade TV:n igår kväll och har inte hunnit kika så mycket på vare sig den eller manualen.)
Redigerat av Sveos, 27 August 2010 - 13:01.
Postad 27 August 2010 - 13:16
http://www.panasonic...3080/index.html
Jag kommer att ha den kopplad till min PC med en HDMI-kabel mellan TVn och grafikkortet (HDMI i båda ändarna, ej någon DVI>HDMI-converter).
Min fråga:
Om jag ställer in Windows desktop på upplösningen 1920x1080 kommer då det att bli en perfekt 1:1 pixelmappning på just denna TV? Det står att TVns native-upplösning är 1920x1080. Men jag vet att vissa TV-apparater scalar om signaler. Vad jag vill åstadkomma är att varje pixel från Windows sitter i en fysisk pixel på TVn för att få så skarp text som möjligt när jag använder Windows. Jag är medveten om burn-in risker.
Jag har en äldre plasma-TV idag och där fungerar det perfekt när jag ställer in Windows desktop till samma upplösning som TVns native-upplösning. Då får jag 1:1 pixelmappning. Jag vill veta om jag får det på just denna modell av Panasonic-TV.
För övrigt är mitt grafikkort ett Sapphire 5750 om det skulle ha någon betydelse:
http://www.motherboa...are/1966_2.html
Tacksam för svar.
Postad 27 August 2010 - 13:18
Finns det något smart sätt att växla mellan två inställningar på samma ingång på en G20? Jag menar om man t.ex. vill ha en inställning för dagtid och en annan för kvällstid och byta mellan dessa med en knapptryckning eller två.
(Jag skaffade TV:n igår kväll och har inte hunnit kika så mycket på vare sig den eller manualen.)
Tror inte det. Dock kan man aktivera Eco mode.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Panasonic g20, V20 mfl, hjälp med funktioner, inställningar, support
1 bild
170 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?