Sony FHD: X3n00, W3000, V3000, D3nn0, T3500;
Postad 11 January 2008 - 15:25
Postad 11 January 2008 - 17:19
Är det någon anna som gjort inställningar på 46W3000 och vill dela med sig? Har gjort några tafatta försök, men har ingen kalibreringsskiva och teknikkontot är tömt
kolla in www.hdtvtest.co.uk inställningar på W3000
samt kolla in inställningstråden på www.avforums.com
Det har jag använt i väntan på DVE för ytterligare justeringar.
/Doope
Postad 14 January 2008 - 14:33
trevligt! kommentera gärna mina frågor ovan då. Vart beställde du ifrån? tycker de varkar vara enorm brist på affärer som har den.
Från on-tec.de De har den i lager. Enda problemet är att man brukar behöva göra förskottsbetalning när man beställer från tyskland. Jag har inte haft några problem med detta dock. Priset med försäkrad frakt och efter valutaomvandling blev 25 papp.
Enligt on-tec så borde apparaten komma i slutet av veckan... väntar väntar
Postad 14 January 2008 - 15:27
Edit: pratade me den lokala Euronics idag och han hade snackat med Sony Sverige och x3500 kommer att utgå from 1april, varför då?
Redigerat av Stefan S, 15 January 2008 - 17:02.
Postad 15 January 2008 - 17:25
Kan nån vara hygglig å tala om vart man slår av/på motionflow/100hz, har kollat igenom tvn och hittar det inte
Edit: pratade me den lokala Euronics idag och han hade snackat med Sony Sverige och x3500 kommer att utgå from 1april, varför då?
Troligvis för att det kommer en helt ny serie med LCDer från sony i sommar. Sen kan jag bara anta att åtgången på de dyrare skärmarna inte är så stor.
Någon med information/länk till firmware uppdatering till 46X3500? Har läst lite på andra forum men då verkar det bara vara 40" som folk har och det ska tydligen vara olika firmwares. Då min TV kommer imorgon så vill man ju ha sånt klart utifall den lider av fläktljud eller dyl. som en ny firmware tydligen ska kunna fixa.
Postad 15 January 2008 - 17:40
Kan nån vara hygglig å tala om vart man slår av/på motionflow/100hz, har kollat igenom tvn och hittar det inte
Troligvis för att det kommer en helt ny serie med LCDer från sony i sommar. Sen kan jag bara anta att åtgången på de dyrare skärmarna inte är så stor.
Någon med information/länk till firmware uppdatering till 46X3500? Har läst lite på andra forum men då verkar det bara vara 40" som folk har och det ska tydligen vara olika firmwares. Då min TV kommer imorgon så vill man ju ha sånt klart utifall den lider av fläktljud eller dyl. som en ny firmware tydligen ska kunna fixa.
Finns på avsforum
Postad 15 January 2008 - 17:53
Finns på avsforum
Jo det är där jag läst om firmware uppdateringarna men hittar ingen till 46". Men du får gärna länk om jag kanske inte letat ordentligt.
Postad 15 January 2008 - 18:12
Lägger ut en länk. Då jag tyvärr inte har tid att läsa igenom så får gärna någon plöja igenom och göra en kort redovisning :-) Vill inte gärna uppgradera med fel fil...
http://www.avforums........63&page=405
Postad 15 January 2008 - 21:12
mail till ComHem: Jag är inte någon stor Fan av att ha en massa lådor och fjärrkontroller för att kolla på tv,
en fjärrkontroll räcker, och är det så att jag för att kunna se HDTV måste ha en extra box
trots att tv:n har funktionerna inbyggda...så kommer ni inte att få mig som kund
ComHem: Det stämmer att man just i dagsläget måste ha en extern HD box för att det ska fungera.
Sony jobbar dock på att lösa detta problem.
För att HD sändningarna ska fungera måste vi skicka pairing för att paira ihop kort och box.
Detta fungerar inte i dagsläget, men enligt Sony ska det komma ut
en uppdatering av mjukvara för att lösa problemet.
När detta sker vet vi inte i dagsläget utan det ligger på deras bord.
SONY: Rent teoretiskt fungerar det i vår TV men
som Comhem själv skriver parar de deras abbonemangskort med deras egna boxar och
kortet kan därför inte användas i annan enhet än den som de säljer med.
Så länge de parar deras kort kan man inte använda kortet i våra TVapparater.
Rangordning av modeller:
U2000 första modellen...HOPP till första "bra" modellen V2500,
W2000, X2000, S3000, T3000, D2nn0, D3000 (superbra),
T3500 (strippad FHD med T3000-skal), D3nn0, V3000, HD-tuner 10bit W3000, 100hz X3n00.
Redigerat av toler, 16 January 2008 - 02:38.
Postad 16 January 2008 - 11:54
Lägger ut en länk. Då jag tyvärr inte har tid att läsa igenom så får gärna någon plöja igenom och göra en kort redovisning :-) Vill inte gärna uppgradera med fel fil...
Jo jag har kikat i den tråden men det gäller ju då fortfarande inte för 46X3500 utan bara för 40X3500..
Postad 16 January 2008 - 20:10
Jo jag har kikat i den tråden men det gäller ju då fortfarande inte för 46X3500 utan bara för 40X3500..
Missade att det var just 46-tummaren det gällde. Tänkte mest allmänt dock.
Postad 17 January 2008 - 12:11
Postad 17 January 2008 - 15:00
Jo, jag har läst att den ska fungera. Tyvärr verkar den inte finnas i någon butik. Finns det andra alternativ?
Postad 17 January 2008 - 15:53
Postad 18 January 2008 - 21:49
DSC0070777999.JPG 75.36K
2 Antal nerladdningar
Redigerat av GOLGO13, 20 January 2008 - 20:49.
Postad 19 January 2008 - 21:22
Någon som vet om T3500 klarar av pixelmappning?
Kollat runt och har då inte hittat någon info om detta...
Postad 21 January 2008 - 23:27
Pixelmappning från HTPCn fungerade klockrent via DVI till HDMI, var bara att byta upplösning och så var saken klar. Matad med 1080p HD material är det en fröjd för ögat.
SDTV via com-hems analoga signal blir klart acceptabelt för att vara analog källa (ej perfekt signal) och uppskalad till 1080 på 46'. Hade faktiskt förvämntat mig en sämre bild, mest beroende på att jag sett så mycket sådan skit på andra HDTVs. Är positivt överaskad. Nota bene, det är inte en gammal FET TV som är gjord för att visa SDTV men den kan hantera det klart acceptabelt. Men man köper ju inte en x3000 för att se SDTV material eller hur (då är man seriöst felkruvad enligt min mening).
DVD-material via komponent ser helt perfekt ut men nu har jag redan blivit biten av bilden den producerar med HD-material så jag får snarast byta ut de mest kritiska sakerna i DVD-samlingen till HD-utgåvor (i de fall som det är möjligt och ger en bättre bild). Vissa HD-utgåvor producerar i flera fall bara en grynigare bild som inte är en nämnvärd/någon förbättring över DVD-utgåvan).
Ang fläktljud så kan jag bara konstatera att TVn är helt tyst. Har inte noterat någon smearing eller likande. Bilden är perfekt även vid snabba rörelser (i de fall det är problem så har jag kollat och funnit att det var materialet som var problemet och inte TVn.
Nä, jag är helnöjd men har lite inställningar kvar att göra. Rapporterar tillbaka om ngn vecka om jag blivit grinig på ngn sak.
Postad 22 January 2008 - 11:41
2 dagar med min 46x3000 (den levererades i fredags men var bortrest i helgen) och jag kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd. Är inte helt klar med inställningarna, grundinställningen ger för artificiell bild för min smak och är inte särskilt förlåtande på "dåligt" material då det förstärker digitala artifakter och analogt brus.
Nä, jag är helnöjd men har lite inställningar kvar att göra. Rapporterar tillbaka om ngn vecka om jag blivit grinig på ngn sak.
Hej
Kan du berätta hur dina inställningar ser ut för att få en acceptabel bild vid "dåligt" material och sdtv.
Mvh Kjelle
Postad 22 January 2008 - 13:13
Postad 22 January 2008 - 13:20
Fråga: Om jag köper en W3000/X3000/X3500 idag, kommer den att kunna uppgraderas för att ta emot ComHem HDTV när den nya CA-modulstandarden är klar? Jonas
Svar: Tyvärr inte, det kräver också en ny hårdvaruteknik i tv:n Per-Martin Öhman
Fråga: Följdfråga på ditt svar om HD i Comhems nät.
Innebär den nya CA-modulstandarden att vi med en modul som har stöd för den standarden kommer kunna få HD i Comhems nät med en Sony LCD med inbyggd HD-kortplats?? Lars
Svar: Ja, men det kommer endast att fungera med nya modeller som släpps under 2008, då det också kräver ny teknik i tv:n Per-Martin Öhman
Länk till hela frågechatten: Sony frågechat
Postad 22 January 2008 - 20:24
Apparaten är byggd December 2007, vilket står på klisterlappen bak på TV'n och mjukvaruversionen är 2.14.581 (Tools -> Systeminformation) vilket enligt AVS skall vara den senaste. Fläktljud är obefintligt. Mitt under en film så mutade jag och gick fram till TV'n och satte örat intill ramen och endast på vänster sida kunde man höra ett pyttepyttelitet surr... Fan, stängde jag av TV'n eller mutade jag undrade jag... vilket väl får ses som ett bra betyg.
Vad gäller smearing så är jag lite undrande. Kör man testfilen https://www.minhembi...howtopic=181360 med bildinställning Standard så är ju kanterna på den svarta cirkeln suddig mot den grå bakgrunden samt ännu suddigare mot den blå, om man jämför mot den vita. Vad detta betyder vet jag ej. Kanske är det något man kan/bör justera bort om man kalibrerar bilden? Bortsett från testfilen så har jag inte stött detta fenomen då jag både spelat igenom COD4 samt sett ett par 720 och 1080p filmer.
Jag började försöka ställa in bilden men gav väl upp efter ung. 30min pillande. Finns nog folk som är bättre än mig på detta, så just nu så kör jag på Standard. Signalstyrkan från Comhem är snudd på topp och den analoga bilden är ju oduglig. Digitala går väl an. SVTHD på kanal 66 är dock helt OK. Vad jag skall ha TV'n till är ju hur som helst inte primärt för att kolla på TV-sändningar utan för att streama högupplöst film genom PCH'n samt lira PS3, och då funkar denna LCD grymt
Och så va det ju det här med bildinställningen... Två profiler lär det väl främst bli att hoppa mellan. HD-film och PS3-spel. Någon som känner till en liknande sida som http://www.hifi-foru...d-144-1368.html fast på sv eller en?
Redigerat av gEn2, 22 January 2008 - 21:29.
Postad 22 January 2008 - 22:55
Förhoppningsvis lite längre fram när utbudet av HD-kanaler vuxit så kanske man kan få användning för den inbyggda HD-mottagaren, när väl Sony och Comhem fått rett ut pairingsoppan vill säga.
Då blir det till att köpa ny TV då det inte kommer att fungera med din nuvarande TV, då den kommer sakna hårdvaran som gör det möjligt att se resterande HDTV-kanlerna i Comhems utbud.
Läs posten innan jag skrev, innan du posta. Om Per-Martin och Sonys svar om Comhem. Två poster upp: Sonys svar
Redigerat av dabman, 22 January 2008 - 23:02.
Postad 22 January 2008 - 22:55
hail.gif 265bytes
0 Antal nerladdningarTyska inställnings 
. . . . . . . . . . . . jag kommer snart med riktig info angående pairingen
Redigerat av toler, 22 January 2008 - 23:08.
Postad 22 January 2008 - 23:05
Så har man äntligen fått tillökning i hemmet. En 52X3500 blev det och jag är kanonnöjd. Fick tryckt i en CA-modul också så nu kan man göra sig av med sin gamla Sagembox. En Popcornhour liksom en PS3'a sitter också anslutna med Sony's DLC-HD10GC HDMI-kablar.
Apparaten är byggd December 2007, vilket står på klisterlappen bak på TV'n och mjukvaruversionen är 2.14.581 (Tools -> Systeminformation) vilket enligt AVS skall vara den senaste. Fläktljud är obefintligt. Mitt under en film så mutade jag och gick fram till TV'n och satte örat intill ramen och endast på vänster sida kunde man höra ett pyttepyttelitet surr... Fan, stängde jag av TV'n eller mutade jag undrade jag... vilket väl får ses som ett bra betyg.
Vad gäller smearing så är jag lite undrande. Kör man testfilen https://www.minhembi...howtopic=181360 med bildinställning Standard så är ju kanterna på den svarta cirkeln suddig mot den grå bakgrunden samt ännu suddigare mot den blå, om man jämför mot den vita. Vad detta betyder vet jag ej. Kanske är det något man kan/bör justera bort om man kalibrerar bilden? Bortsett från testfilen så har jag inte stött detta fenomen då jag både spelat igenom COD4 samt sett ett par 720 och 1080p filmer.
Jag började försöka ställa in bilden men gav väl upp efter ung. 30min pillande. Finns nog folk som är bättre än mig på detta, så just nu så kör jag på Standard. Signalstyrkan från Comhem är snudd på topp och den analoga bilden är ju oduglig. Digitala går väl an. SVTHD på kanal 66 är dock helt OK. Vad jag skall ha TV'n till är ju hur som helst inte primärt för att kolla på TV-sändningar utan för att streama högupplöst film genom PCH'n samt lira PS3, och då funkar denna LCD grymtFörhoppningsvis lite längre fram när utbudet av HD-kanaler vuxit så kanske man kan få användning för den inbyggda HD-mottagaren, när väl Sony och Comhem fått rett ut pairingsoppan vill säga.
Och så va det ju det här med bildinställningen... Två profiler lär det väl främst bli att hoppa mellan. HD-film och PS3-spel. Någon som känner till en liknande sida som http://www.hifi-foru...d-144-1368.html fast på sv eller en?
Intressant... tack för länken.
Ja, jag hittade något på avs-forum.
http://www.avforums....ad.php?t=602863
Jag testade de inställningarna, men jag tyckte det blev för mörkt. Länken du angav till den tyska sidan kändes bättre. Trådskaparen har beskrivit relativt bra varför han valt vissa alternativ, däremot hänger jag inte med i argumenten för Motion enhancer eller Film mode. Men båda verkar trådskapare verkar tala för ME Standard och FM Auto 1...
Kanske dags för någon att skapa en tråd för inställningar till ENDAST X-modellerna?
Postad 22 January 2008 - 23:08
jag har liknande erfarenheter som dig vad det gäller smearing problemet. Dvs jag körde testfilmen och ser också en eftersläpning efter cirklarna (både mot vitt och mot blått). Graden av eftersläpning går att påverka med motion flow inställningen. Jag får mest eftersläpning om jag ställer motion flow på "av", men inte ens då är den mer än ungefär halva ringens bredd (dvs halva penntjockleken på pennan som ritade ringarna om ni fattar vad jag menar). Motion flow på "hög" tar nästan bort eftersläpningen helt, men då kan man skönja en del andra artifakter kring ringarna (dock är små och i min mening acceptabla). Jag är inte tillräckligt insatt för att avgöra om detta betyder att min (40X3500, pgmver: 2.14.556) TV har smearingproblemet eller ej, men från min synvinkel så beter sig TV:n som jag hade förväntat mig under detta test. I "vanlig" användning (TV, PS3 BlueRay, DVD, PS3 spel etc) har jag inte sett några tecken på smearing.
När det gäller inställningarna har jag kört med de rekommendationer som ges på www.hdtvtest.co.uk (på engelska) och är mycket nöjd med dessa. Problemet jag har är att jag skulle vilja kunna göra ett antal olika inställningar som jag kunde spara och sedan enkelt välja mellan. Typ en för sport på SDTV, en för film på SDTV, en för HDTV över DVB, en för BluRay på PS3, en för spel på PS3 etc. Som TV:n är programmerad nu kan jag ju bara spara inställningar per "ingång" vilket jag inte tycker är tillräckligt eftersom jag kan få in olika typer av signaler på samma ingång :-(
Jag såg att man kunde hämta hem källkoden till TV:n från Sonys hemsida, man kanske skulle ge sig på ett eget hack.......
/hojthojt
Postad 23 January 2008 - 07:42
mvh // Carl B
Postad 23 January 2008 - 10:39
hur är det med hd-tvboxen i 40w3000? kan man ta emot svt-hd (okodad) från comhems digitala utbud?
mvh // Carl B
Ja, det är endast denna du kan ta in.
Postad 23 January 2008 - 12:08
Någon ny TV lär det ju inte bli fråga om än på en 10-15 år
Som det ser ut nu så verkar man mao bli piskad att införskaffa en HD-box längre fram för att kunna ta emot betal HDTV. Synn, då blir det ju en sån där låda till... vilket väl komma göra CA-modulen meningslös.
@toler. Körde hifi-forum.de genom babelfish och fick väl ungefär lika bra resultat som länken du postade. Det hade ju funkat om det inte varit för att man behövt förstå på detaljnivå...
Redigerat av gEn2, 23 January 2008 - 12:09.
Postad 23 January 2008 - 14:48
Länk till källkod?Jag såg att man kunde hämta hem källkoden till TV:n från Sonys hemsida, man kanske skulle ge sig på ett eget hack....
Google Translate är bäst, Babelfish översätter lite mer än Google, men Google är bäst. Jag körde soppa Intertran för att översätta allt. Men du kan ju köra Google på texten i omgångar, inklusive kommentarer - sätta ihop översättnings-blocken och redigera - och publicera här. OT: Känner igen din avatar från Private Tele2TVSom det ser ut nu så verkar man mao bli piskad att införskaffa en HD-box längre fram för att kunna ta emot betal HDTV. Synn, då blir det ju en sån där låda till... vilket väl komma göra CA-modulen meningslös.
@toler. Körde hifi-forum.de genom babelfish och fick väl ungefär lika bra resultat som länken du postade. Det hade ju funkat om det inte varit för att man behövt förstå på detaljnivå...
LÄS HÄR: Jag har talat med Sony support Ola. Ola sade att oavsett vad som sades i Sony chatt,
så är läget följande angående HD-kanaler i Sonys W/X med HD-tuner:
Det är Comhem som medvetet blockerar att kunna se HD-kanalerna med Barcom CAM i TVn.
Varför vet han inte. Men det har främst att göra med att undvika copyright-kränkning.
I HD-kanalernas paradis USA så paras inte kort med boxar för det mesta,
och jag har läst att en dansk YouSee-kabeltittare kunde se HD-kanaler.
Och det finns fler leverantörer i Europa som inte parar Kort med Box (enligt Ola).
Om Comhem slutar paira så är problemet löst.
Med nuvarande Barcom CAM så vill inte ComHem para kortet, eller så går det inte.
För att TVn ska bli lika copyrightskyddad som en box är; krävs ny hårdvara i TVn.
Alltså kan ine dagens W/X nånsin uppfylla COmhems krav.
Lösningen är att skapa en ny CAM som har denna nödvändiga copyright i sig -
och som kan låsa till en viss TV.
Detta blir troligen lösningen för W/X-ägare som saknar godkänd copyright.
Det jobbas för högtryck med Comhem att lösa detta problem,
både att göra TVs som klarar copyright med vanlig Barcom CAM -
(vilket kommer göra dessa TVs dyrare eftersom de antagligen måste anpassas till Comhem/Svensk kabelTV),
och att skapa en CAM som klarar detta istället - för W/X-ägare.
Lösningar kommer alltså och alla blir nöjda. PerMarty hade inte full koll på läget, eller är det Ola som ljuger? Fråga!
I Finland säljs vissa Samsung-modeller med DVB-C-tuner som ska funka i Sverige
Redigerat av toler, 24 January 2008 - 02:38.
Postad 23 January 2008 - 19:34
Ja vem skall man lita på? Per-Martin Öhman som är Produktchef på Sony, eller någon support-ola? Per-Martin som dessutom går ut med officiellt och öppet, skulle inte detta stämma så skulle det tagits tillbaka och en dementering skulle komma från Sony, eftersom det är en ganska negativ nyhet för gällande apparater.PerMarty hade inte full koll på läget, eller är det Ola som ljuger? Fråga!
Postad 23 January 2008 - 21:24
Kastar in en liten länk till Per-Martin Öhman-tråden här på forumet också ang. inbyggd HD-tuner vs. Comhem
https://www.minhembi...howtopic=184192
Sedan måste jag faktiskt säga att jag lyckats återkapa smearing, eller rättare sagt bleeding skulle jag vilja kalla det. Jag har dock inte pillat på (höjt) brightness'en vilket skall vara lösningen. Jag kör som sagt med bildinställning Standard och kunde efter att jag kikat på dessa filmklipp se det som påvisas i första klippet. Dock inte alls så tydligt. Antar att han gått in för att tvinga fram problemet/fenomenet då jag tycker hans bild ser lite väl mörk ut. Vet heller inte vilken TV (XBR4/XBR5/X3000/X3500) eller mjukvaruversion han kör med.
Klipp 1 - "lrstevens421's settings" samt
Klipp 2 - "Brightness set to 90 -The camera tries to auto adjust and it doesn't look as washed out"
http://www.avsforum....35#post12664235
Ska pilla med detta och se vad man kan komma fram till.
Ett annat intressant inlägg på AVS är ju http://www.avsforum....32#post12854932
Min bild ser precis ut som den undre av de två bilderna, vilka kommer från en LG 20LS1R.
Jag håller tummarna för support-Ola
Redigerat av gEn2, 24 January 2008 - 08:07.
Postad 23 January 2008 - 22:11
Länken till källkoden för TV:n:
http://www.sony.net/...DL-40W3000.html
För lite mer info om Sony:s GPL så kan man börja på:
http://www.sony.net/...nux/notice.html
Klicka sedan på next så kan man hitta källkoden till diverse Sonyprodukter som bygger på GPL kod.
/hojthojt
Postad 24 January 2008 - 02:04
Såg X3500 40" för första gången på Expert igår, den är fin den. Inget surr, inget smear.
Visst ska du va skeptisk, men ring Ola du. Donny är oxå bra.Ja vem skall man lita på? Per-Martin Öhman som är Produktchef på Sony, eller någon support-ola? Per-Martin som dessutom går ut med officiellt och öppet, skulle inte detta stämma så skulle det tagits tillbaka och en dementering skulle komma från Sony, eftersom det är en ganska negativ nyhet för gällande apparater.PerMarty hade inte full koll på läget, eller är det Ola som ljuger? Fråga!
Kan vara så att PerMarin hade fel, eller var taktisk och inte villa skapa förväntningar innan det är biff.
Problemet ligger i att PerMartin tydligt skriver att även med ny modul, så kommer det inte funka med W/X!
Kan vara så han insett vad han skrivit påverkar försäljningen av W/X negativt och därför måste Ola säga så.
Men Ola kände inte till att Sony chattat på PP.
PP Sony Chat: stolpe: Många kunder känner sig lurade av er eftersom man inte kan använda eran inbyggda HDTV-box via Comhem nätet. Vad gör ni åt detta???? Comhem skulle verkligen behöva en ersättare till sin Humax box, som är under all kritik. Man missleds dock att tro att era TV apparater kan vara ett alternativ.
Per-Martin Öhman: Våra HDTV kan inte ge HD i Comhems nät, beroende på ett krav som Comhem har, att Programkortet ska låsas till tv:ns serienummer. Detta går inte med dagens CA-moduler. Därför utvecklar Sony just nu en ny CA-modulstandard som kommer att lanseras under 2008. (SVT HD kan ses, så den skickas okrypterad i nätet.) Problemet sitter alltså inte alls i tv:n. Det är helt beroende på de hårda skydd mot kopiering som Comhem har.
Lars: Följdfråga på ditt svar om HD i Comhems nät. Innebär den nya CA-modulstandarden att vi med en modul som har stöd för den standarden kommer kunna få HD i Comhems nät med en Sony LCD med inbyggd HD-kortplats??
Per-Martin Öhman: Ja, men det kommer endast att fungera med nya modeller som släpps under 2008, då det också kräver ny teknik i tv:n
OT: Hände idag att plötsligt när jag läser på forumet som vanligt,
så förminskas all text och i vissa fall så går bokstäver över varandra och ikoner med.
Text jag skrev blev oregelbunden och även vissa stora loggor som Google blev lite förminskad och taggig.
Jag har IE7 och problemet gällde bara webbläsaren, vissa många websidor som MHB & PP.
Höll på att läsa och skriva i forumet som vanligt,men till slut fick jag nog när jag gick in på Sonys sida och bilder låg över text.
Efter att ha testat allt möjligt så hittar jag lösningen
Ms Hjälp: Textstorleken på webbsidor ändras oväntat i Internet Explorer 6.
Gör registerändringen, och så var texten återställd på MHB!
Om jag sedan ändrar strängvärdet 1 till 0 gör ingen skillnad, allt är som vanligt.
Det går inte att ändra textstorlek i MHB nu, vet inte om det gick innan,
men det funkade inte vid felet,texten var då "Mindre", nu är den "Medel" igen.
Annars hade jag ringt supporten å postat fråga i dator-forumet, och sedan ominstallerat IE7!
Så snart ska jag ta igen det jag missat nu med många upplysande inlägg fulla av kunskap och vitalitet
Redigerat av toler, 24 January 2008 - 02:18.
Postad 27 January 2008 - 17:41
Vivid/Dagsljus: Slå PÅ Spel/Text-läget under Videoinställningar och fenomenet är borta.
Standard: Här har man två alternativ.
1) Slå PÅ Spel/Text-läget under Videoinställningar eller
2) Slå AV Svartkorrigering under Avancerade inställningar (står by default på Låg)
Boven i dramat heter alltså Svartkorrigering. Med bildinställning Dagsljus så dimmas Avancerade inställningar så att man inte kommer åt att pilla på Svartkorrigeringen som lär vara igång för fullt. Inställningen för Svartkorrigering kommer man åt med (bla.) bildinställning Standard enligt ovan.
Med bildinställning Cinema/Biograf så syns inte detta problem då Svartkorrigeringsfunktionen är av by default. Dock så går det att få bleeding här också genom att knäppa på den.
Mao, funktionen Svartkorrigering (Black Corrector) bör inte vara på när man spelar spel.
Någon som har D65-värden för en 52X3500 får gärna posta dom
Tycker ju iofs att man borde kunna få detta utav Sony Support...
Redigerat av gEn2, 28 January 2008 - 12:01.
Postad 28 January 2008 - 20:48
med risk att avslöja min egen okunnighet, men borde inte inställningarna från
http://www.hdtvtest....x3500-settings/
som ska ge D65 på 40x3500 även funka på en 52"?
mvh
HojtHojt
PS Du har antagligen rätt i ditt resonemang att inställningarna påverkar graden av smearing, sett liknande insikter på andra forum. Själv har jag hela tiden kört med inställningarna från länken ovan och ej sätt några tecken på smearing (eftersom jag kör "cinema" läget). DS
Postad 28 January 2008 - 22:09
Någon som märkt att bilden är väldigt bra när den är stilla sedan så fort det rör sig lite blir det suddigt .
Eller det är en in ställnings grej ?
Postad 29 January 2008 - 10:46
Sony KDL-40W3000
Någon som märkt att bilden är väldigt bra när den är stilla sedan så fort det rör sig lite blir det suddigt .
Håller med, "Vanlig" SD-TV ser väldigt smetig ut när det rör sig. Jag att tror det är en kombination av TVns rörelseoskärpa och dåligt källmaterial, för det ser bra mycket bättre ut när man tittar på HD-material.
Redigerat av eldudorino, 29 January 2008 - 10:46.
Postad 29 January 2008 - 13:04
Sony KDL-40W3000
Håller med, "Vanlig" SD-TV ser väldigt smetig ut när det rör sig. Jag att tror det är en kombination av TVns rörelseoskärpa och dåligt källmaterial, för det ser bra mycket bättre ut när man tittar på HD-material.
Jag var och titta på TVn och var inte alls nöjd med vad jag såg.
Som tex. när en person gjorde en snabbare rörelse kunde man efter att rörelsen var klar fortfarande se spår av rörelsen. Knappade in SVT-HD och även där kunde jag se en del brister. Men dessa problem är inte Sony specifika utan lär vara ett generellt LCD-problem.
Postad 29 January 2008 - 14:19
Postad 30 January 2008 - 03:15
Postad 30 January 2008 - 08:08
Tycker bara det är konstigt hur den kan vinna tester om den skulle smeta !
Det är ju många som ger den 9 eller 10
Vad säger ni w3000 ägare ?
Redigerat av Musse1, 30 January 2008 - 08:08.
Postad 30 January 2008 - 12:31
X3500 100 Hz teknik ger en märkbar förbättring speciellt då bilden panorerar. Men de brister jag såg har fått mig att tveka lite, bäst hade nog varit om man fått låna hem en TV och testa i lugn och ro. Uppskalningen av DVD-material var inte heller det bästa jag sett med det kan förstås berott på andra faktorer.
Redigerat av firre, 31 January 2008 - 23:35.
Postad 30 January 2008 - 14:47
Postad 31 January 2008 - 10:11
Hur påverkar kalibreringen "ghosting" kan inte extrafunktionerna ställa till det? Är det enklast att kalibrera med dve?
Jo det är precis extrafunktionerna som ställer till det. Så uppfattar jag det iallafall. Sen vet jag inte hur det är med DVE just nu då den bara finns på DVD. Kommer dock på Blu-Ray snart så då kanske den är mer anpassad till HD tv
Postad 31 January 2008 - 14:16
Vet inte om du var allvarlig nu men om du var det: Finns inget som heter "D65-värden". Vilka inställningar som ger optimal vitbalans varierar med en rad olika faktorer.Någon som har D65-värden för en 52X3500 får gärna posta dom
Tycker ju iofs att man borde kunna få detta utav Sony Support...
Mao vore det rent felaktigt av Sony Support att ge ut något i den stilen.
Förutsatt att man har turen att bo i närheten av en duktig kalibrerare så är ju annars de pengar det kostar att säkerställa att man har optimal bild småpotatis imfr med vad en 52X3500 kostar...
Med det sagt så kan man förstås fråga efter "inställningar som framkommit efter kalibrering" och sedan använda dem. Bara man är medveten om att "hur bra det blir" varierar och att det inte betyder att ens egen display är kalibrerad. Har sett tonvis med den typen av inställningar till min tv - skulle inte vilja använda nån av dem...
Postad 01 February 2008 - 01:08
Panelen delar med Samsung förmågan att visa högdagrar med fina strålande detaljer.
Detaljer i skuggor är utmärkt, 0,2 Candela/m2, vilket är nära plasmans 0,1.
Färgen är både normal och kan pushas upp. Mycket bra färginställningar. xvColour kan ge utökad färgrymd.
1080/24P. Pixelmapping. Mycket bra datorbild. Mycket bra skärpa som kan varieras.
Kontrast 1500:1,,, i 45° är den 214:1,,, plasmor ger mycket bättre kontrast i vinkel.
Ljudet är klart och tydligt men inte gjort för musik.
Fjärrkontroll mycket bra. Menyer bra men kan bli bättre. HDTV-tuner för marksänt/kabel.
En av de bästa LCD på marknaden. Bra bild – rekommenderas.
Inget nämns om responstid lagg smear . . . . Samsung 40F86 klagas på Fjärrens respons och Spegling.
Bästa bild och ljud får plasmorna i testet. Som vanligt så fjäskas det för plasmorna --
som vi vanliga användare vet att plasmans bild har många problem med spegling, mörker, pulsande bild.
Tycker W3000 ger bra bild i vinkel med och kan inte förstå att den har sämre kontrast därmed.
Plasma har bättre svärta som enda fördel, vilket bara är fördel i mörkt rum där man sitter på lagom avstånd.
SONY ger bra bild i alla väder utan problem - väl värt
post_7641_1201541265.png 369.87K
2 Antal nerladdningarELVA PLATTA TV-APPARATER I STORT TEST
Plasma eller lcd? Hur hög upplösning behövs? Ska jag prioritera svärta eller ljusstyrka?
(I nästa nr testas Dator till tv på bl.a W3000)
Redigerat av toler, 01 February 2008 - 01:39.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
HDCP version i Sony KDL40x3500
2 bilder
37 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?