Sony FHD: X3n00, W3000, V3000, D3nn0, T3500;
Postad 01 september 2007 - 11:49
Postad 02 september 2007 - 09:17
anywho..
40X3500
40X3000
40W3000
40V3000
info från x3500 sidan:
Full HD 40-tums X3500 Sony Bravia LCD-TV med 6,2 megapixels upplösning och bildförbättringstekniken Bravia Engine Pro som ger bländande HD-bilder, LCC (Live Colour Creation) med levande färger, 24p True Cinema som ger den mest realistiska filmupplevelsen samt 3 HDMI-ingångar för enkel anslutning
Tänk på att funktioner/specifikationer kan skilja mellan olika länder.
* 6,2 megapixels upplösning från Sonys 10-bitars LCD-panel ger bländande bildkvalitet
* Bravia Engine Pro som ger bättre bilddefinition
* Teknikerna LCC (Live Colour Creation) och x.v.Colour ger levande och naturliga bilder
* Motionflow +100 Hz som saktar ned snabba sekvenser precist och mjukt, passar perfekt för sportbilder
* HD 1080p-kompatibel så att High Definition-signaler kan visas med otrolig kvalitet, d.v.s. Playstation 3, Blu-Ray o.s.v.
* 3 x HDMI™ för enkel anslutning – två på baksidan, en på sidan
* 24p True Cinema så att du kan uppleva hemmabio precis som filmregissören tänkt sig
* Bravia biosynkronisering gör att du kan styra både din TV och ditt hemmabiosystem med en enda knapp
* Inbyggd digital High Definition-mottagare för mottagning av kostnadsfria marksändningar i HD (mottagaren klarar även analoga sändningar)
* Photo TV HD-teknik för visning av högupplösta digitala stillbilder i optimal kvalitet
* Inbyggd S-Force Front-surroundteknik för otroliga ljudeffekter i full surround från bara två fronthögtalare
* Har funktioner för ljudbeskrivning, vilket gör att blinda eller synskadade kan följa tv-program
* Kan väggmonteras med fästet SU-WL500 (tillbehör)
* Finns att köpa från september 2007
mmmmm... september!

Postad 02 september 2007 - 10:05
dvs inte dvb-c? eller kodade HD-kanaler via programkort?
Postad 02 september 2007 - 11:05
Inbyggd digital High Definition-mottagare för mottagning av kostnadsfria marksändningar i HD (mottagaren klarar även analoga sändningar)
Frågade Sony angående betal/kodade HD-kanaler och fick svar :
Ja, så länge sändningarna är i mpeg4 format (H.264 komprimering).
Postad 02 september 2007 - 11:12
Inbyggd digital High Definition-mottagare för mottagning av kostnadsfria marksändningar i HD (mottagaren klarar även analoga sändningar)
Frågade Sony angående betal/kodade HD-kanaler och fick svar :
Ja, så länge sändningarna är i mpeg4 format (H.264 komprimering).
I går startet det digitale bakkenettet å sende i mpeg4 i Norge.

Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered2e076a71, 02 september 2007 - 11:13.
Postad 03 september 2007 - 09:31
men det stod 27000:- tycker det låter dyrt någon annan som fått fram några pris uppgifter
Postad 03 september 2007 - 09:54
Sony har lagt upp list priset på W3000 och det var 40"
men det stod 27000:- tycker det låter dyrt någon annan som fått fram några pris uppgifter
Inte sett några Svenska priser men nivån förvånar inte....
Om resten av Europa får betala 22-25' för 40X3500 i butik så kommer Sony Sverige sätta nivån på 32-35'
Ursäkta språket men Sony Sverige och deras prispolitik suger.....
Pixelgaranti... nej grå/egen import och en rimlig prisnivå.
/b
Postad 03 september 2007 - 17:14
Var har dom lagt upp priserna? Jag hittar inget på sony.se.Sony har lagt upp list priset på W3000 och det var 40"
Postad 03 september 2007 - 18:25
Gäller skandinavien, och det är likadant hos alla tillverkare och har så varit hela tiden.Ursäkta språket men Sony Sverige och deras prispolitik suger.....
Däremot tror jag inte de där priserna kommer att stå sig när väl maskinerna finns tillgängliga.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 03 september 2007 - 18:28.
Postad 03 september 2007 - 18:26
Ni norrmän är sannerligen kloka, tänk om den svenska regeringen kunde tänka till lite innan de slog fast standarder också.I går startet det digitale bakkenettet å sende i mpeg4 i Norge.
Postad 03 september 2007 - 18:57
Ni norrmän är sannerligen kloka, tänk om den svenska regeringen kunde tänka till lite innan de slog fast standarder också.I går startet det digitale bakkenettet å sende i mpeg4 i Norge.
Hmm, vad är det som gäller egentligen?
Kommer HD-mottagaren i Sonys apparater att stödja svenska markbundna HD-sändningar?

Redigerat av EdBaker, 03 september 2007 - 18:58.
Postad 03 september 2007 - 19:25
Ja.Hmm, vad är det som gäller egentligen?
Kommer HD-mottagaren i Sonys apparater att stödja svenska markbundna HD-sändningar?
Postad 03 september 2007 - 19:27
Är W3000 värd att vänta på? Kommer jag få betala en jäkla massa? Ska jag vänta eller köpa D3000?
Hjälp!

Postad 03 september 2007 - 19:38
Beror på om du anser dig behöva Full HD och tycker att det är värt priskillnaden, som i det fallet blir ganska rejäl. (~8-10K)Fan jag blir alldeles matt. Hade tänkt att köpa en 40" D3000 men nu vet jag fan inte. Den är billig men försvinner snart och ersätts av nya.....hur tänker Sony...
Är W3000 värd att vänta på? Kommer jag få betala en jäkla massa? Ska jag vänta eller köpa D3000?
Hjälp!
Bort med HD-ready och fram med Full HD....hur tänker Sony...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 03 september 2007 - 19:39.
Postad 03 september 2007 - 20:02
Beror på om du anser dig behöva Full HD och tycker att det är värt priskillnaden, som i det fallet blir ganska rejäl. (~8-10K)Fan jag blir alldeles matt. Hade tänkt att köpa en 40" D3000 men nu vet jag fan inte. Den är billig men försvinner snart och ersätts av nya.....hur tänker Sony...
Hjälp!Bort med HD-ready och fram med Full HD....hur tänker Sony...
Tjaaa om jag tycker mig behöva det. Ja, är skillnaden så stor när det gäller 40"? Vad tycker ni? Det är som sagt en ganska stor prisskillnad, dessutom sänds ju HD sändnigar i 720p om jag inte missminner mig...
Postad 03 september 2007 - 23:03
Gäller skandinavien, och det är likadant hos alla tillverkare och har så varit hela tiden.Ursäkta språket men Sony Sverige och deras prispolitik suger.....
...och det är anledningen till att jag inte köpt en TV i Sverige på 15 år.
Däremot tror jag inte de där priserna kommer att stå sig när väl maskinerna finns tillgängliga.
Garanterat inte, finns för många som håller på med parallellimport.
Men tyvärr så lär gapet fortfarande vara 5-8' på toppmodeller, se bara på gamla X2k.
Så Tyskland/Frankrike/Japan lär få fortsätta att förse mig med konsumentelektronik.
Re: HDTV-sändningar, är mig veterligen bara SVT som envisas med 720p då deras CTO är gammal kameraman.... fått för sig att interlaced ger en blurrighet.
CD, BSkyB etc sänder 1080i via Satellit (med undantaget BBC som har nåt udda 1440 * 1080 interlaced om jag minns rätt)
/b
Postad 03 september 2007 - 23:25
Men vi har valt regering som ville ha kontroll över television i kamp mot våra sattelitjättar. Finns ju diskussion jag startat om detta där rödingar försvarar tilltaget för 10år sedan. De bekämpade starka företag som kunde gett oss bästa TV snabbast möjligt. Istället fick vi sämsta TV sammantaget som jantelag sieg. Norrmän är kul, tyvärr är många kristna på tråkigt sätt och så präglas norrmän av stark bymentalitetsursprung.

Hoppas att DVB-C funkar för all Kabel-TV, Sony har ej satt upp Sverige el Comhem som godkänd. SCM conaxCAM funkar bra.
Bifogad fil(er)
Redigerat av toler, 06 september 2007 - 11:29.
Postad 04 september 2007 - 07:23
Ja interlace ger ju blurrighet, artefakter och dålig upplösning - behöver man inte vara gammal kameraman för att inse.Re: HDTV-sändningar, är mig veterligen bara SVT som envisas med 720p då deras CTO är gammal kameraman.... fått för sig att interlaced ger en blurrighet.
CD, BSkyB etc sänder 1080i via Satellit (med undantaget BBC som har nåt udda 1440 * 1080 interlaced om jag minns rätt)
Till skillnad från de andra har väl SVT faktiskt tittat på hur de olika upplösningarna beter sig och därefter baserat sitt beslut på bildkvalité, istället för att bara gå på "störst siffror vinner". SVT är annars i gott sällskap eftersom EBU (European Broadcast Union) som får sägas vara överkuku för all tv-sändning i Europa oxå förespråkar 720p50 före 1080i50.
(undantaget är förstås film, dvs 25Hz material, då tar vi gärna 1080i - dvs CD filmkanal får gärna vara 1080i, sporten borde dock omedelbart gå över till 720p)
Postad 04 september 2007 - 08:18
Till skillnad från de andra har väl SVT faktiskt tittat på hur de olika upplösningarna beter sig och därefter baserat sitt beslut på bildkvalité, istället för att bara gå på "störst siffror vinner". SVT är annars i gott sällskap eftersom EBU (European Broadcast Union) som får sägas vara överkuku för all tv-sändning i Europa oxå förespråkar 720p50 före 1080i50.
OT:
Ja SVT har gjort en omfattande utvärdering, minns jag rätt så planerar de att producera det mesta
i 2160p. (men som för all komprimerad video blir kvalitet en subjektiv vy)
Andra aktörer som är MYCKET kompetenta på video och slutanvändarupplevelser föredrar interlaced (givet samma bandbredd används såklart).
SVT är väl också rätt tekniskt drivande inom EBU.
Tror inte The beebs bara tittat på störst siffror, de har nog lite mer teknisk kompetens de med...
(f.ö har även BSkyB också rätt bra teknisk kompetens)
/b (agnostiker i 720p/1080i debatten)
Postad 04 september 2007 - 12:03

Nu har alla kända nya modeller kommit upp på först svenska sidan, förutom D2810/2600.
Kan finns storlekar som tillkommer, men dessa är alltså framtiden
- en dyr framtid då för att det är bara D3000 (som håller på att säljas slut) & X3n00manual som har Motionflow100Hz.
Jag anser det viktigaste är 100Hz, sedan bildbehandling, sedan FHD. .Jag hoppas ändå på W/D35 att ha Mf.
Jämför D3500 & V3000 så är enda skillnaden att V3000 har tre Hdmi. Har D3500 8bit panel?
Den är ju 3000kr billigare mot blänkande V3000. D3500 verkar vara släkting till V3000, inte till D3000!
T3500 är kass som FHD. F.ö så är det fel/oklara specifikationer överallt, även jämförelser mellan modeller blir nästan värdelösa. Det går inte att veta vad modellerna går för förrän de testast. Det är groteska fel i pressmeddelanden, muntlig support, websida enskilt och i jämförelser, mellan text och funktions-loggor, mellan benämningar...som Sharp sup . Hjälp . Pane!
D3000 är ju en jädra bra TV som har allt viktigt till billigt pris. Har man inte de högsta krav så duger den utmärkt. Vill man ha TV nu och inte har extrema planer för framtiden så är onödigt att betala med tid & kosing för en ny modell, som ska vara lyxåket X3000 om du vill ha bejublade Motionflow. Ska bli intressant att se hur W3000 klarar sporten utan den. D3000 kommer ha det högsta andrahandsvärde eftersom den sålts billigt, slutat tillverkas och alternativet med MF blir X3000 som kostar skyhögt, och den är 15cm bredare och har en märkbar design medan D3000 "inte märks"; något som gillas av många. Jag förstår inte varför det inte går att ta bort glasramen på X3000, liksom färgerna (som kostar mycket). Ändå är det enda alternativet för 100Hz, eftersom D3000 säljer slut

slutsats: Köp dyra X3000 eller vänta på bättre släpp, typ Philips/Toshiba. Bra med nätverksfunktion.
XD1 är billig budget FHD om den är frisk. Nya modeller kan vara alternativ till Sony,
dock HD1 är inte så modern fast kul/snygg/dyr. Kommer Y470 bli en hit? Vill ha DVB-C för Tele2
Bifogad fil(er)
Redigerat av toler, 10 oktober 2007 - 13:49.
Postad 04 september 2007 - 13:37
Det har de säkerligen - men det betyder ju inte att bildkvalité (eller att det ens är tekniker som fattar besluten) är det som står till grund för deras beslut.Tror inte The beebs bara tittat på störst siffror, de har nog lite mer teknisk kompetens de med...
Finns nog många duktiga tekniker i amerikanska tv-bolag med, majoriteten av bolagen valde 1080i trots att de har blivit demonstrerade att 720p ger bättre bild. Politik och allmän siffernoja verkar finnas där med.
Hehe, jo de argumenten och de demo-förhållandena skulle jag vilja se.Andra aktörer som är MYCKET kompetenta på video och slutanvändarupplevelser föredrar interlaced (givet samma bandbredd används såklart).
Postad 04 september 2007 - 14:30
Nu har alla nya modeller kommit upp på först svenska sidan. Det kan finns storlekar som tillkommer, men dessa är alltså framtiden - en dyr framtid då för att det är bara D3000 (som håller på att säljas slut) & X3x00 som har Motionflow 100Hz.
På Sony Sveriges sida står det att W3000 har Motionflow, det stämmer då inte?
Postad 04 september 2007 - 14:50
På Sony Sveriges sida står det att W3000 har Motionflow, det stämmer då inte?
nej, inte enligt deras support
/mba
Postad 04 september 2007 - 23:38
Postad 05 september 2007 - 08:58
Är det så att D3000 serien redan är på väg att utgå.
Den lanserades väl så sent som i senvåras?
https://www.minhembio.com/nyheter/1040
Japp så är det. Dock finns ingen bra förklaring till varför, mer än att Sony valt att enbart sattsa på Full HD framöver.
Postad 05 september 2007 - 09:02
Blir helt galen på sonys nya teves! är det någon som vet med säkerhet om det är någon som har 100hz mer än d3000 och nya xmodellerna, och varför ska man köpa d3500 och varför ska man inte köpa d3500, och vad är priset på den?
Är det ingen här som besökte IFA i Berlin under helgen och tittade på de nya apparaterna ?
(Kunde tyvärr inte själv...)
Kan inte tänka mig att bara gamla D och nya X är de enda med motionflow, Sony får svårt
att konkurrera med Sharp/Philips nya modeller om det stämmer.
Fullt möjligt däremot att de tar bort 46¨ ur D-seriens sortiment (3000/3500) då deras strategi verkar vara full HD för apparater 40¨och större.
Seriösa franska handlare hävdar t.ex motionflow för W-serien:
http://www.ecranloun....htm?xtor=ADC-5
/b
Postad 05 september 2007 - 09:14
OT:
Det har de säkerligen - men det betyder ju inte att bildkvalité (eller att det ens är tekniker som fattar besluten) är det som står till grund för deras beslut.Tror inte The beebs bara tittat på störst siffror, de har nog lite mer teknisk kompetens de med...
Beebs kör väl fortfarande HD som teknologitrial så jag antar att Wes Curtis hade en del att säga till om vad gäller val av standard. Men riktigt, andra faktorer i värdekedjan än optimal video-Q har garanterat påverkat.
Hehe, jo de argumenten och de demo-förhållandena skulle jag vilja se.Andra aktörer som är MYCKET kompetenta på video och slutanvändarupplevelser föredrar interlaced (givet samma bandbredd används såklart).
Haha... ja om du nu jobbar åt mig så kanske det går att ordna.
Vi kanske ses på IBC ?
/b
(nu definitivt EOOT i den här tråden för min del)
Postad 05 september 2007 - 09:39

(men det kan vi nog ta nånannanstans, EOOT mao)
(personligen tycker jag det är synd, även om jag förstår varför, att man vill hålla sig till en signaltyp - i en digital värld skulle man nog kunna kosta på sig att vara mer flexibel än så)
Postad 05 september 2007 - 11:34
Är på jakt efter en 40 tummare och hade mitt hopp till Sonys nya modeller.
X-serien är för mig helt utesluten enbart pga designen. Jag klarar inte av den där glasskivan!
Hade satt mitt hopp till W-serien men är nu tillbaka på ruta noll.
Håller med tidigare inlägg, kan det verkligen stämma att den inte har 100 Hz och Motionflow?
Det verkar konstigt att endast lägga detta i X-serien som har en sådan ovanlig och enligt mig ful design.
Ville bara skriva av mig lite!
/Marcus
Postad 05 september 2007 - 18:08
Postad 05 september 2007 - 21:55
Blir helt galen på sonys nya teves! är det någon som vet med säkerhet om det är någon som har 100hz mer än d3000 och nya xmodellerna, och varför ska man köpa d3500 och varför ska man inte köpa d3500, och vad är priset på den?
Är det ingen här som besökte IFA i Berlin under helgen och tittade på de nya apparaterna ?
Kan inte tänka mig att bara gamla D och nya X är de enda med motionflow, Sony får svårt
att konkurrera med Sharp/Philips nya modeller om det stämmer.
Fullt möjligt däremot att de tar bort 46¨ ur D-seriens sortiment (3000/3500) då deras strategi verkar vara full HD för apparater 40¨och större.
Seriösa franska handlare hävdar t.ex motionflow för W-serien:
http://www.ecranloun....htm?xtor=ADC-5
/b
D3550 har jag lite info om.. men den har inte 100hz motionflow står att den finns i
40 och 46tum iaf. men frågan e väl oxå om de gör så stor skillnad med motion flow,
jobbar i butik och tyckte d3000 när den kom var kanon grymm. och hade nästan bestämt mej
när de inte går att få tag på typ. å sen kommer de en ******** massa nya modeller.
men sen är frågan om man verkligen behöver 100hz!?!?! vissa säger ja och andra nej.
sen bör man ju kolla lite på specarna på panelen oxå verkar som d3500 har bättre kontrast
än d3000...
blir fortfarande toki på detta :S
Postad 06 september 2007 - 10:01
Postad 06 september 2007 - 11:05
Det är ju motionflow som är fullträffen med D3000, läs alla tester och betyg
Postad 06 september 2007 - 11:10
Postad 06 september 2007 - 13:20
Ej heller har X3500 det extra 9-sub-uttag som XBR5 har.
Alltså är enda skillnaden att X3500 har glossSvart Ram, medan X3000 har utbytbar ickeGloss Ramfärg.
Varför man då ska betala mer för X3500 förstår jag inte. Gloss är snyggt, men det blänker runt skärmen!
.
SPECIFIKATIONER på nya modeller
Europa-version
D3000: 10bitPanel, Motionflow+100Hz, 24P-filmläge, 1080P-läge, S-Force surroundLjud, SPDIF, Svart.
Bravia Engine, S-PVA, LCC, WCG-CCFL, 1600/8000:1 Dynamisk kontrast, Ljussensor ALS, Spelläge, Demoläge,
DVB-T/C, AFD, 3hdmi, Theatre Mode, Theatre Sync (HDMI-CEC), BBE, 46', 111,4x11,5cm, FjärrisE11.
.
T3500: FullHD 1080P, 8bitPanel, 2hdmi, DVB-T, (Vrid), Svart/silver,
( ej:Motionflow+100Hz..._24P-filmläge_WCG-CCFL/LCC_S-Force surroundLjud_Theatre Sync_Theatre Mode).
V3000: PhotoTV HD, 3hdmi, DVB-T/C, glossSvart.
W3000: DVB-HD-T/C, Bravia Engine Ex, 10bitPanel, x.v.Color, Svart, 52', 113,5x12,2cm.
X3000: Bravia Engine Pro, Motionflow+100Hz, USB-photo, Ljudförstärkare 11+11W Högtalare i sidor,
Flytande design= Glasram med Utbytbar Ram/Ställ-Färg Svart: guld, beige, mocka, lila, röd, 46', 126,2x12,1cm. (=US XBR4)
X3500: Glasram glansSvart, 52'_(70'-LED), (≈US XBR5)
.
US-version: ejEuroScart; istället extra Komponent+Komposit+S-video, NTSC.
XBR5: Glasram glossSvart, 52', HembioStyrning= Home Theater Installation Control Capabilities with DB9F RS232 Control Remote.
46’: 36kg 235W. 8ms, 2000:1, DRC-MFv2.5, FjärrisY17. (=Euro X3500)
Postad 06 september 2007 - 16:13
Man kanske vänjer sig, men jag tycker inte det är snyggt :-(
Postad 06 september 2007 - 21:27
NYA MODELL UTBUDET sgs KOMPLETT
.... Bravias . Japan . DVB-T/C/S-HD:TVs . gamlaBravias
Nu har alla kända nya modeller kommit upp på först svenska sidan, förutom D2810/2600.
Kan finns storlekar som tillkommer, men dessa är alltså framtiden
- en dyr framtid då för att det är bara D3000 (som håller på att säljas slut) & X3n00manual som har Motionflow100Hz.
Jag anser det viktigaste är 100Hz, sedan bildbehandling, sedan FHD. .Jag hoppas ändå på W/D35 att ha Mf.
Jämför D3500 & V3000 så är enda skillnaden att V3000 har tre Hdmi. Har D3500 8bit panel?
Den är ju 3000kr billigare mot blänkande V3000. D3500 verkar vara släkting till V3000, inte till D3000!
T3500 är kass som FHD. F.ö så är det fel/oklara specifikationer överallt, även jämförelser mellan modeller blir nästan värdelösa. Det går inte att veta vad modellerna går för förrän de testast. Det är groteska fel i pressmeddelanden, muntlig support, websida enskilt och i jämförelser, mellan text och funktions-loggor, mellan benämningar. som Sharp sup
D3000 är ju en jädra bra TV som har allt viktigt till billigt pris. Har man inte de högsta krav så duger den utmärkt. Vill man ha TV nu och inte har extrema planer för framtiden så är onödigt att betala med tid & kosing för en ny modell, som ska vara lyxåket X3000 om du vill ha bejublade Motionflow. Ska bli intressant att se hur W3000 klarar sporten utan den. D3000 kommer ha det högsta andrahandsvärde eftersom den sålts billigt, slutat tillverkas och alternativet med MF blir X3000 som kostar skyhögt, och den är 15cm bredare och har en märkbar design medan D3000 "inte märks"; något som gillas av många. Jag förstår inte varför det inte går att ta bort glasramen på X3000, liksom färgerna (som kostar mycket). Ändå är det enda alternativet för 100Hz, eftersom D3000 säljer slut![]()
slutsats: Köp dyra X3000 eller vänta på bättre släpp, SharpH1 kommer snart, sedan Philips. Vore bra med nätverksfunktion.
var det nåns om visste om det är 8bit panel d3500, verkar som att man inte kan köpa en
sony helt plötsligt om nu bara x modellerna har 100hz

Postad 07 september 2007 - 15:27
var det nåns om visste om det är 8bit panel d3500, verkar som att man inte kan köpa en
sony helt plötsligt om nu bara x modellerna har 100hz
Håller helt och hållet med. Hade siktat in mig på 46" D3000. 15 800 kr på Dustinhome med studentrabatt. Det var för bra för att vara sant. Javisst, innan jag hade hunnit köpa en var den borta ur deras sortiment.
Tycker dock att de nya modellerna är mycket snyggare. Designen på tidigare generationer var det enda jag störde mig på. Men man kommer ju knappast komma undan med samma pris som det jag nämnde ovan för en tv med samma kvaliteter.
Postad 07 september 2007 - 16:49
Håller helt och hållet med. Hade siktat in mig på 46" D3000. 15 800 kr på Dustinhome med studentrabatt. Det var för bra för att vara sant. Javisst, innan jag hade hunnit köpa en var den borta ur deras sortiment.
Tycker dock att de nya modellerna är mycket snyggare. Designen på tidigare generationer var det enda jag störde mig på. Men man kommer ju knappast komma undan med samma pris som det jag nämnde ovan för en tv med samma kvaliteter.
finns väl inget annat märke som har nån teve som är i närheten av sonyn. kollat över allt
enda alternativet skulle ju vara plasma men känns ändå inge bra för vill ha en lcd.
still toki på detta
Postad 08 september 2007 - 15:51
Hmm... Nu är X/W/3000/3500 borttagna från Sony.se. Hittar dem inte heller hos Sony.de eller Sony.co.uk.Nu ligger informationen uppe om X3500, X3000, W3000 och V3000 på www.sony.se
http://www.sony.se/v...gory=TVP LCD TV
Edit: Verkar lite skakigt, ibland finns informationen där och ibland inte.
Hur som, X3500 släpps i september och X3000 i november enligt sidan.
Postad 08 september 2007 - 17:17
Den verkar också vara bra med fullhd och kontrasten och om man går på visheten hos dem på forumet så är den bättre än w3000 då den har motionflow men inte inte bravida ex
Postad 08 september 2007 - 18:52
och d3500 har kommit upp.
Den verkar också vara bra med fullhd och kontrasten och om man går på visheten hos dem på forumet så är den bättre än w3000 då den har motionflow men inte inte bravida ex
Notera att enligt Sony's förvirrade information har uppgraderade D-modellen Full-HD panel men inte
Motionflow..... f-n trot.
(D-serien ingår inte i de nya Full-HD pressreleaser har inluderat)
/b
Postad 08 september 2007 - 19:40
Postad 08 september 2007 - 22:22
Jag var nere på IFA och fick en guidad tur i Sony pressavdelning. Tyvärr så hade dom inte så mycket uppe, mest gamla modeller. Sen var jag lite pissed att dom inte hade sin 70" LED-belysta LCD där, så jag brydde mig inte om att titta så mycket på lcd-utbudet. Dessutom så var hela båset upplyst värre än en On Off-butik, så några betraktelser eller intryck kan jag inte komma med.
Sen så hade vi så bråttom till en annan grej att det hela blev lite hastigt genomfört, tyvärr.
Men det jag såg såg bra ut, iaf. För vad det är värt...
Postad 09 september 2007 - 22:08
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar